13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

971 classes acaben confinades en la dihuitena setmana del curs escolar valencià

 

En la dihuitena setmana del curs, del 25 al 29 de gener, dels pràcticament 47.000 grups que hi ha a les escoles i els instituts valencians sostinguts amb fons públics, el 97,9 % ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència.

 

Dels 1.845 centres educatius que conformen el sistema educatiu valencià, ha acabat la setmana sense cap aula confinada el 73,3 %, és a dir, 1.352 centres. Estes dades s’extrauen de la determinació de grups nous confinats durant la dihuitena setmana de curs, grups que romanen confinats de setmanes anteriors i grups que ja s’han desconfinat.

 

En la setmana del 25 al 29 de gener, s’ha determinat el confinament de 474 grups de 195 centres educatius, 200 menys que en la setmana anterior. S’han desconfinat 487 grups de 183 centres educatius i romanen confinats d’altres setmanes 497 grups de 298 centres educatius. Per tant, el total de grups confinats a l’acabament de la setmana ha sigut de 971 grups de 493 centres educatius.

 

Des d’Educació s’aprecia amb prudència una estabilització de casos que es detecten en el marc educatiu i es continua amb la línia de detecció de positius que provenen, en la seua majoria, de l’àmbit social. Amb les mesures i protocols establits als centres educatius s’ajuda a disminuir la transmissió de contagis, pel fet que el 90 % de casos detectats provenen de contagis externs a l’àmbit educatiu.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.