Comptes Casa Reial: regals institucionals i 244.000 euros per a Felipe VI

 

La Casa de Sa Majestat el Rei ha fet pública este dijous la seua tradicional rendició de comptes de l’exercici 2020 que es realitza per decisió del Rei Felipe VI des de l’1 de gener de 2015 i en les quals es detalla en què s’han gastat els huit milions d’euros de la partida que li correspon a la família Reial dels Pressupostos Generals de l’Estat.

La rendició de comptes de la Casa Reial inclou, a més, els regals institucionals que al llarg de 2020 van rebre tant els reis com la princesa Leonor i la infanta Sofía. En este cas van ser 246 i el Rei Felipe va ser el que més va rebre, amb 89. El sou brut del monarca va ser de 244.000 euros.

Entre els presents enviats al rei, destaca el casc de Fernando Alonso, amb autògraf inclòs del pilot, i la samarreta personalitzada del Real Madrid de bàsquet.

Entre els més originals, va destacar un tricorni de gala en urna i peanya que li va entregar la Direcció General de la Guàrdia Civil i un esquellot amb el qual els ramaders càntabres van agrair la visita dels reis al mercat de caps de bestiar de la localitat de Torrelavega.

La reina Letizia, per part seua, ha rebut 61 obsequis, mentre que la princesa d’Astúries, Leonor de Borbón, i la seua germana, la infanta Sofía, van rebre nou.

Entre ells figuren dos exemplars del llibre ‘La aventura de la primera vuelta al mundo’ per part de l’Ajuntament de Sanlúcar, o dos llibres dedicats de ‘Platero y yo’, per part de la Germanor Matriu La nostra Senyora de la Rosada.

El mort poeta Joan Margarit va obsequiar als reis i a les seues filles el llibre “Joana” quan Felipe i Letizia li van portar el Premi Cervantes a Barcelona al desembre, dos mesos abans de la seua defunció.

De la seua visita a l’Uruguai al març, el monarca es va emportar una sivella en caixa de fusta i un set de mat amb termo en bossa de cuir.

L’únic regal que va rebre donya Sofía va ser una garrafeta de vidre blau daurada de mans de l’Escola Superior de Música Reina Sofia.

L’únic integrant de la Família Reial al qual no li van regalar res l’any passat va ser el rei Joan Carles, apartat de la vida institucional des de juny de 2019 i qui roman des de fa deu mesos a Unió dels Emirats Àrabs després de la controvèrsia pels seus presumptes negocis ocults a l’estranger.

Els regals per activitats oficials pararan a Patrimoni Nacional, com també els de caràcter personal, que només poden acceptar els membres de la Família Reial “quan no superen els usos socials o de cortesia”, segons la normativa de la Prefectura de l’Estat.

Pots consultar ací la llista completa de regals
 

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.