Comptes Casa Reial: regals institucionals i 244.000 euros per a Felipe VI

 

La Casa de Sa Majestat el Rei ha fet pública este dijous la seua tradicional rendició de comptes de l’exercici 2020 que es realitza per decisió del Rei Felipe VI des de l’1 de gener de 2015 i en les quals es detalla en què s’han gastat els huit milions d’euros de la partida que li correspon a la família Reial dels Pressupostos Generals de l’Estat.

La rendició de comptes de la Casa Reial inclou, a més, els regals institucionals que al llarg de 2020 van rebre tant els reis com la princesa Leonor i la infanta Sofía. En este cas van ser 246 i el Rei Felipe va ser el que més va rebre, amb 89. El sou brut del monarca va ser de 244.000 euros.

Entre els presents enviats al rei, destaca el casc de Fernando Alonso, amb autògraf inclòs del pilot, i la samarreta personalitzada del Real Madrid de bàsquet.

Entre els més originals, va destacar un tricorni de gala en urna i peanya que li va entregar la Direcció General de la Guàrdia Civil i un esquellot amb el qual els ramaders càntabres van agrair la visita dels reis al mercat de caps de bestiar de la localitat de Torrelavega.

La reina Letizia, per part seua, ha rebut 61 obsequis, mentre que la princesa d’Astúries, Leonor de Borbón, i la seua germana, la infanta Sofía, van rebre nou.

Entre ells figuren dos exemplars del llibre ‘La aventura de la primera vuelta al mundo’ per part de l’Ajuntament de Sanlúcar, o dos llibres dedicats de ‘Platero y yo’, per part de la Germanor Matriu La nostra Senyora de la Rosada.

El mort poeta Joan Margarit va obsequiar als reis i a les seues filles el llibre “Joana” quan Felipe i Letizia li van portar el Premi Cervantes a Barcelona al desembre, dos mesos abans de la seua defunció.

De la seua visita a l’Uruguai al març, el monarca es va emportar una sivella en caixa de fusta i un set de mat amb termo en bossa de cuir.

L’únic regal que va rebre donya Sofía va ser una garrafeta de vidre blau daurada de mans de l’Escola Superior de Música Reina Sofia.

L’únic integrant de la Família Reial al qual no li van regalar res l’any passat va ser el rei Joan Carles, apartat de la vida institucional des de juny de 2019 i qui roman des de fa deu mesos a Unió dels Emirats Àrabs després de la controvèrsia pels seus presumptes negocis ocults a l’estranger.

Els regals per activitats oficials pararan a Patrimoni Nacional, com també els de caràcter personal, que només poden acceptar els membres de la Família Reial “quan no superen els usos socials o de cortesia”, segons la normativa de la Prefectura de l’Estat.

Pots consultar ací la llista completa de regals
 

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.