Comptes Casa Reial: regals institucionals i 244.000 euros per a Felipe VI

 

La Casa de Sa Majestat el Rei ha fet pública este dijous la seua tradicional rendició de comptes de l’exercici 2020 que es realitza per decisió del Rei Felipe VI des de l’1 de gener de 2015 i en les quals es detalla en què s’han gastat els huit milions d’euros de la partida que li correspon a la família Reial dels Pressupostos Generals de l’Estat.

La rendició de comptes de la Casa Reial inclou, a més, els regals institucionals que al llarg de 2020 van rebre tant els reis com la princesa Leonor i la infanta Sofía. En este cas van ser 246 i el Rei Felipe va ser el que més va rebre, amb 89. El sou brut del monarca va ser de 244.000 euros.

Entre els presents enviats al rei, destaca el casc de Fernando Alonso, amb autògraf inclòs del pilot, i la samarreta personalitzada del Real Madrid de bàsquet.

Entre els més originals, va destacar un tricorni de gala en urna i peanya que li va entregar la Direcció General de la Guàrdia Civil i un esquellot amb el qual els ramaders càntabres van agrair la visita dels reis al mercat de caps de bestiar de la localitat de Torrelavega.

La reina Letizia, per part seua, ha rebut 61 obsequis, mentre que la princesa d’Astúries, Leonor de Borbón, i la seua germana, la infanta Sofía, van rebre nou.

Entre ells figuren dos exemplars del llibre ‘La aventura de la primera vuelta al mundo’ per part de l’Ajuntament de Sanlúcar, o dos llibres dedicats de ‘Platero y yo’, per part de la Germanor Matriu La nostra Senyora de la Rosada.

El mort poeta Joan Margarit va obsequiar als reis i a les seues filles el llibre “Joana” quan Felipe i Letizia li van portar el Premi Cervantes a Barcelona al desembre, dos mesos abans de la seua defunció.

De la seua visita a l’Uruguai al març, el monarca es va emportar una sivella en caixa de fusta i un set de mat amb termo en bossa de cuir.

L’únic regal que va rebre donya Sofía va ser una garrafeta de vidre blau daurada de mans de l’Escola Superior de Música Reina Sofia.

L’únic integrant de la Família Reial al qual no li van regalar res l’any passat va ser el rei Joan Carles, apartat de la vida institucional des de juny de 2019 i qui roman des de fa deu mesos a Unió dels Emirats Àrabs després de la controvèrsia pels seus presumptes negocis ocults a l’estranger.

Els regals per activitats oficials pararan a Patrimoni Nacional, com també els de caràcter personal, que només poden acceptar els membres de la Família Reial “quan no superen els usos socials o de cortesia”, segons la normativa de la Prefectura de l’Estat.

Pots consultar ací la llista completa de regals
 

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.