Comptes Casa Reial: regals institucionals i 244.000 euros per a Felipe VI

 

La Casa de Sa Majestat el Rei ha fet pública este dijous la seua tradicional rendició de comptes de l’exercici 2020 que es realitza per decisió del Rei Felipe VI des de l’1 de gener de 2015 i en les quals es detalla en què s’han gastat els huit milions d’euros de la partida que li correspon a la família Reial dels Pressupostos Generals de l’Estat.

La rendició de comptes de la Casa Reial inclou, a més, els regals institucionals que al llarg de 2020 van rebre tant els reis com la princesa Leonor i la infanta Sofía. En este cas van ser 246 i el Rei Felipe va ser el que més va rebre, amb 89. El sou brut del monarca va ser de 244.000 euros.

Entre els presents enviats al rei, destaca el casc de Fernando Alonso, amb autògraf inclòs del pilot, i la samarreta personalitzada del Real Madrid de bàsquet.

Entre els més originals, va destacar un tricorni de gala en urna i peanya que li va entregar la Direcció General de la Guàrdia Civil i un esquellot amb el qual els ramaders càntabres van agrair la visita dels reis al mercat de caps de bestiar de la localitat de Torrelavega.

La reina Letizia, per part seua, ha rebut 61 obsequis, mentre que la princesa d’Astúries, Leonor de Borbón, i la seua germana, la infanta Sofía, van rebre nou.

Entre ells figuren dos exemplars del llibre ‘La aventura de la primera vuelta al mundo’ per part de l’Ajuntament de Sanlúcar, o dos llibres dedicats de ‘Platero y yo’, per part de la Germanor Matriu La nostra Senyora de la Rosada.

El mort poeta Joan Margarit va obsequiar als reis i a les seues filles el llibre “Joana” quan Felipe i Letizia li van portar el Premi Cervantes a Barcelona al desembre, dos mesos abans de la seua defunció.

De la seua visita a l’Uruguai al març, el monarca es va emportar una sivella en caixa de fusta i un set de mat amb termo en bossa de cuir.

L’únic regal que va rebre donya Sofía va ser una garrafeta de vidre blau daurada de mans de l’Escola Superior de Música Reina Sofia.

L’únic integrant de la Família Reial al qual no li van regalar res l’any passat va ser el rei Joan Carles, apartat de la vida institucional des de juny de 2019 i qui roman des de fa deu mesos a Unió dels Emirats Àrabs després de la controvèrsia pels seus presumptes negocis ocults a l’estranger.

Els regals per activitats oficials pararan a Patrimoni Nacional, com també els de caràcter personal, que només poden acceptar els membres de la Família Reial “quan no superen els usos socials o de cortesia”, segons la normativa de la Prefectura de l’Estat.

Pots consultar ací la llista completa de regals
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.