22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Comptes Casa Reial: regals institucionals i 244.000 euros per a Felipe VI

 

La Casa de Sa Majestat el Rei ha fet pública este dijous la seua tradicional rendició de comptes de l’exercici 2020 que es realitza per decisió del Rei Felipe VI des de l’1 de gener de 2015 i en les quals es detalla en què s’han gastat els huit milions d’euros de la partida que li correspon a la família Reial dels Pressupostos Generals de l’Estat.

La rendició de comptes de la Casa Reial inclou, a més, els regals institucionals que al llarg de 2020 van rebre tant els reis com la princesa Leonor i la infanta Sofía. En este cas van ser 246 i el Rei Felipe va ser el que més va rebre, amb 89. El sou brut del monarca va ser de 244.000 euros.

Entre els presents enviats al rei, destaca el casc de Fernando Alonso, amb autògraf inclòs del pilot, i la samarreta personalitzada del Real Madrid de bàsquet.

Entre els més originals, va destacar un tricorni de gala en urna i peanya que li va entregar la Direcció General de la Guàrdia Civil i un esquellot amb el qual els ramaders càntabres van agrair la visita dels reis al mercat de caps de bestiar de la localitat de Torrelavega.

La reina Letizia, per part seua, ha rebut 61 obsequis, mentre que la princesa d’Astúries, Leonor de Borbón, i la seua germana, la infanta Sofía, van rebre nou.

Entre ells figuren dos exemplars del llibre ‘La aventura de la primera vuelta al mundo’ per part de l’Ajuntament de Sanlúcar, o dos llibres dedicats de ‘Platero y yo’, per part de la Germanor Matriu La nostra Senyora de la Rosada.

El mort poeta Joan Margarit va obsequiar als reis i a les seues filles el llibre “Joana” quan Felipe i Letizia li van portar el Premi Cervantes a Barcelona al desembre, dos mesos abans de la seua defunció.

De la seua visita a l’Uruguai al març, el monarca es va emportar una sivella en caixa de fusta i un set de mat amb termo en bossa de cuir.

L’únic regal que va rebre donya Sofía va ser una garrafeta de vidre blau daurada de mans de l’Escola Superior de Música Reina Sofia.

L’únic integrant de la Família Reial al qual no li van regalar res l’any passat va ser el rei Joan Carles, apartat de la vida institucional des de juny de 2019 i qui roman des de fa deu mesos a Unió dels Emirats Àrabs després de la controvèrsia pels seus presumptes negocis ocults a l’estranger.

Els regals per activitats oficials pararan a Patrimoni Nacional, com també els de caràcter personal, que només poden acceptar els membres de la Família Reial “quan no superen els usos socials o de cortesia”, segons la normativa de la Prefectura de l’Estat.

Pots consultar ací la llista completa de regals
 

Últimes notícies

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

El Govern ha aprovat un decret llei que limita preus en emergències amb dos topalls i devolucions automàtiques. El Consell de Ministres activarà la seua aplicació.

RTVE i TelevisaUnivision confirmen plans més enllà de Benidorm Fest per a bastir ponts amb Amèrica

RTVE i TelevisaUnivision han confirmat que treballen en nous projectes conjunts per a acostar el festival al mercat americà. L'estratègia es recolza en premis amb Miami i Estocolm i en l'aliança amb Spotify.

Baldoví lliga Aragó a l’avanç de l’esquerra arrelada i obri la porta a aliances en la Comunitat

El síndic de Compromís ha vinculat el resultat a Aragó amb la força de les esquerres pegades al territori i ha obert a aliances si prioritzen problemes valencians.

Feijóo es mostra ‘raonablement satisfet’ amb el resultat a Aragó i advertix de la polarització

Feijóo ha valorat el 34% i la major distància amb el PSOE a Aragó i ha assenyalat que no sap si eixe patró és extrapolable. Ha alertat de la polarització.

El PP assenyala a Miguel Polo com a responsable polític de les morts del barranc de Poio

El PP ha acusat a Miguel Polo, president de la CHJ, de ser responsable polític de les morts del barranc de Poio. Polo ha defés que la CHJ va informar Emergències i ha qüestionat la gestió i interpretació dels avisos durant la DANA.

Una dona dona a llum a València amb assistència telefònica del CICU

Una embarassada de 37 setmanes ha donat a llum en el seu domicili de València guiada per una metge del CICU per telèfon. Mare i bebé estan en bon estat.

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.