La Comunitat és la regió on és més car heretar, 22 vegades més que a Catalunya i 14 que Madrid

 

La Comunitat Valenciana és la regió més cara per a heretar a Espanya, ja que es pot arribar a pagar fins a 22 vegades més que a Catalunya i 14 més que a Madrid, segons un estudi de la companyia especialista en defensa jurídica ARAG.

 

L’anàlisi parteix d’un cas hipotètic d’una persona de 30 anys que hereta dels seus pares el 50% del seu habitatge habitual amb valor aproximat de 150.000 euros, acompanyat d’estalvis per aqueixa mateixa quantitat i 9.000 euros d’altres efectes personals.

 

Per a aquestes herències amb un patrimoni situat entorn de 300.000 euros, la normativa de la Comunitat és la més perjudicial a nivell autonòmic, atés que els hereus hauran de fer front al pagament d’un tipus mitjà de més de l’1%.

 

En el mateix nivell es trobava la normativa aragonesa fins a l’1 de novembre de 2018, moment en el qual s’ha aprovat una reducció de 500.000 euros entre pares i fills. A la Comunitat li segueixen Cantàbria i Balears, amb tipus impositius mitjans del 0,45 i el 0,6%, mentre que la resta tenen un tipus del 0,01 al 0%.

 

D’aquesta manera, el càlcul de les potencials quotes a liquidar deixa a la Comunitat com l’autonomia on més s’ha de pagar dins d’aquest supòsit, amb una quota tributària d’un total de 3.582 euros per a poder rebre aquesta herència de 309.000 euros.

 

Darrere queden Cantàbria, amb un total de 1.826,95 euros, i les Illes Balears (1.340), mentre que Madrid i Catalunya se situen en el huité i nové lloc amb taxes de 252 i 159 euros, respectivament.

 

A major patrimoni, major tributació

En general, els resultats mostren com la normativa estatal i la de les comunitats autònomes segueixen el criteri de la progressivitat: a major patrimoni heretat, major tributació. L’única regió que no obeeix aquest procediment és la de Castella-la Manxa, on la bonificació en herències entre pares i fills és del 100%.

 

En altres regions no solament augmenten progressivament els trams de les herències, sinó també els seus tipus. És el cas de la Comunitat Valenciana, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Àlaba, Guipúscoa i Biscaia. Per part seua, Andalusia, Aragó, Astúries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó i Galícia són les comunitats exemptes de pagar impostos en herències de 300.000 euros.

 

Més consultes després de Nadal

Respecte a les consultes dels usuaris, les preguntes sobre el procediment de les herències són freqüents durant tot l’any, encara que els mesos de gener i febrer solen ser els que més reben en la companyia.

 

Aquest increment es deu al fet que «s’ix d’un període vacacional en el qual les famílies es reuneixen i consideren que és important avançar-se als problemes familiars que podrien generar la repartició de béns i patrimonis». També aprofiten per a tancar temes com els testaments i els aspectes fiscals, com ha explicat l’advocada fiscalista d’ARAG Maria Esther González.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.