12.4 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La Comunitat és la regió on és més car heretar, 22 vegades més que a Catalunya i 14 que Madrid

 

La Comunitat Valenciana és la regió més cara per a heretar a Espanya, ja que es pot arribar a pagar fins a 22 vegades més que a Catalunya i 14 més que a Madrid, segons un estudi de la companyia especialista en defensa jurídica ARAG.

 

L’anàlisi parteix d’un cas hipotètic d’una persona de 30 anys que hereta dels seus pares el 50% del seu habitatge habitual amb valor aproximat de 150.000 euros, acompanyat d’estalvis per aqueixa mateixa quantitat i 9.000 euros d’altres efectes personals.

 

Per a aquestes herències amb un patrimoni situat entorn de 300.000 euros, la normativa de la Comunitat és la més perjudicial a nivell autonòmic, atés que els hereus hauran de fer front al pagament d’un tipus mitjà de més de l’1%.

 

En el mateix nivell es trobava la normativa aragonesa fins a l’1 de novembre de 2018, moment en el qual s’ha aprovat una reducció de 500.000 euros entre pares i fills. A la Comunitat li segueixen Cantàbria i Balears, amb tipus impositius mitjans del 0,45 i el 0,6%, mentre que la resta tenen un tipus del 0,01 al 0%.

 

D’aquesta manera, el càlcul de les potencials quotes a liquidar deixa a la Comunitat com l’autonomia on més s’ha de pagar dins d’aquest supòsit, amb una quota tributària d’un total de 3.582 euros per a poder rebre aquesta herència de 309.000 euros.

 

Darrere queden Cantàbria, amb un total de 1.826,95 euros, i les Illes Balears (1.340), mentre que Madrid i Catalunya se situen en el huité i nové lloc amb taxes de 252 i 159 euros, respectivament.

 

A major patrimoni, major tributació

En general, els resultats mostren com la normativa estatal i la de les comunitats autònomes segueixen el criteri de la progressivitat: a major patrimoni heretat, major tributació. L’única regió que no obeeix aquest procediment és la de Castella-la Manxa, on la bonificació en herències entre pares i fills és del 100%.

 

En altres regions no solament augmenten progressivament els trams de les herències, sinó també els seus tipus. És el cas de la Comunitat Valenciana, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Àlaba, Guipúscoa i Biscaia. Per part seua, Andalusia, Aragó, Astúries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó i Galícia són les comunitats exemptes de pagar impostos en herències de 300.000 euros.

 

Més consultes després de Nadal

Respecte a les consultes dels usuaris, les preguntes sobre el procediment de les herències són freqüents durant tot l’any, encara que els mesos de gener i febrer solen ser els que més reben en la companyia.

 

Aquest increment es deu al fet que “s’ix d’un període vacacional en el qual les famílies es reuneixen i consideren que és important avançar-se als problemes familiars que podrien generar la repartició de béns i patrimonis”. També aprofiten per a tancar temes com els testaments i els aspectes fiscals, com ha explicat l’advocada fiscalista d’ARAG Maria Esther González.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.