La Comunitat és la regió on és més car heretar, 22 vegades més que a Catalunya i 14 que Madrid

 

La Comunitat Valenciana és la regió més cara per a heretar a Espanya, ja que es pot arribar a pagar fins a 22 vegades més que a Catalunya i 14 més que a Madrid, segons un estudi de la companyia especialista en defensa jurídica ARAG.

 

L’anàlisi parteix d’un cas hipotètic d’una persona de 30 anys que hereta dels seus pares el 50% del seu habitatge habitual amb valor aproximat de 150.000 euros, acompanyat d’estalvis per aqueixa mateixa quantitat i 9.000 euros d’altres efectes personals.

 

Per a aquestes herències amb un patrimoni situat entorn de 300.000 euros, la normativa de la Comunitat és la més perjudicial a nivell autonòmic, atés que els hereus hauran de fer front al pagament d’un tipus mitjà de més de l’1%.

 

En el mateix nivell es trobava la normativa aragonesa fins a l’1 de novembre de 2018, moment en el qual s’ha aprovat una reducció de 500.000 euros entre pares i fills. A la Comunitat li segueixen Cantàbria i Balears, amb tipus impositius mitjans del 0,45 i el 0,6%, mentre que la resta tenen un tipus del 0,01 al 0%.

 

D’aquesta manera, el càlcul de les potencials quotes a liquidar deixa a la Comunitat com l’autonomia on més s’ha de pagar dins d’aquest supòsit, amb una quota tributària d’un total de 3.582 euros per a poder rebre aquesta herència de 309.000 euros.

 

Darrere queden Cantàbria, amb un total de 1.826,95 euros, i les Illes Balears (1.340), mentre que Madrid i Catalunya se situen en el huité i nové lloc amb taxes de 252 i 159 euros, respectivament.

 

A major patrimoni, major tributació

En general, els resultats mostren com la normativa estatal i la de les comunitats autònomes segueixen el criteri de la progressivitat: a major patrimoni heretat, major tributació. L’única regió que no obeeix aquest procediment és la de Castella-la Manxa, on la bonificació en herències entre pares i fills és del 100%.

 

En altres regions no solament augmenten progressivament els trams de les herències, sinó també els seus tipus. És el cas de la Comunitat Valenciana, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Àlaba, Guipúscoa i Biscaia. Per part seua, Andalusia, Aragó, Astúries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó i Galícia són les comunitats exemptes de pagar impostos en herències de 300.000 euros.

 

Més consultes després de Nadal

Respecte a les consultes dels usuaris, les preguntes sobre el procediment de les herències són freqüents durant tot l’any, encara que els mesos de gener i febrer solen ser els que més reben en la companyia.

 

Aquest increment es deu al fet que «s’ix d’un període vacacional en el qual les famílies es reuneixen i consideren que és important avançar-se als problemes familiars que podrien generar la repartició de béns i patrimonis». També aprofiten per a tancar temes com els testaments i els aspectes fiscals, com ha explicat l’advocada fiscalista d’ARAG Maria Esther González.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.