La Comunitat és la regió on és més car heretar, 22 vegades més que a Catalunya i 14 que Madrid

 

La Comunitat Valenciana és la regió més cara per a heretar a Espanya, ja que es pot arribar a pagar fins a 22 vegades més que a Catalunya i 14 més que a Madrid, segons un estudi de la companyia especialista en defensa jurídica ARAG.

 

L’anàlisi parteix d’un cas hipotètic d’una persona de 30 anys que hereta dels seus pares el 50% del seu habitatge habitual amb valor aproximat de 150.000 euros, acompanyat d’estalvis per aqueixa mateixa quantitat i 9.000 euros d’altres efectes personals.

 

Per a aquestes herències amb un patrimoni situat entorn de 300.000 euros, la normativa de la Comunitat és la més perjudicial a nivell autonòmic, atés que els hereus hauran de fer front al pagament d’un tipus mitjà de més de l’1%.

 

En el mateix nivell es trobava la normativa aragonesa fins a l’1 de novembre de 2018, moment en el qual s’ha aprovat una reducció de 500.000 euros entre pares i fills. A la Comunitat li segueixen Cantàbria i Balears, amb tipus impositius mitjans del 0,45 i el 0,6%, mentre que la resta tenen un tipus del 0,01 al 0%.

 

D’aquesta manera, el càlcul de les potencials quotes a liquidar deixa a la Comunitat com l’autonomia on més s’ha de pagar dins d’aquest supòsit, amb una quota tributària d’un total de 3.582 euros per a poder rebre aquesta herència de 309.000 euros.

 

Darrere queden Cantàbria, amb un total de 1.826,95 euros, i les Illes Balears (1.340), mentre que Madrid i Catalunya se situen en el huité i nové lloc amb taxes de 252 i 159 euros, respectivament.

 

A major patrimoni, major tributació

En general, els resultats mostren com la normativa estatal i la de les comunitats autònomes segueixen el criteri de la progressivitat: a major patrimoni heretat, major tributació. L’única regió que no obeeix aquest procediment és la de Castella-la Manxa, on la bonificació en herències entre pares i fills és del 100%.

 

En altres regions no solament augmenten progressivament els trams de les herències, sinó també els seus tipus. És el cas de la Comunitat Valenciana, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Àlaba, Guipúscoa i Biscaia. Per part seua, Andalusia, Aragó, Astúries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó i Galícia són les comunitats exemptes de pagar impostos en herències de 300.000 euros.

 

Més consultes després de Nadal

Respecte a les consultes dels usuaris, les preguntes sobre el procediment de les herències són freqüents durant tot l’any, encara que els mesos de gener i febrer solen ser els que més reben en la companyia.

 

Aquest increment es deu al fet que «s’ix d’un període vacacional en el qual les famílies es reuneixen i consideren que és important avançar-se als problemes familiars que podrien generar la repartició de béns i patrimonis». També aprofiten per a tancar temes com els testaments i els aspectes fiscals, com ha explicat l’advocada fiscalista d’ARAG Maria Esther González.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.