15.6 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La Comunitat és la regió on és més car heretar, 22 vegades més que a Catalunya i 14 que Madrid

 

La Comunitat Valenciana és la regió més cara per a heretar a Espanya, ja que es pot arribar a pagar fins a 22 vegades més que a Catalunya i 14 més que a Madrid, segons un estudi de la companyia especialista en defensa jurídica ARAG.

 

L’anàlisi parteix d’un cas hipotètic d’una persona de 30 anys que hereta dels seus pares el 50% del seu habitatge habitual amb valor aproximat de 150.000 euros, acompanyat d’estalvis per aqueixa mateixa quantitat i 9.000 euros d’altres efectes personals.

 

Per a aquestes herències amb un patrimoni situat entorn de 300.000 euros, la normativa de la Comunitat és la més perjudicial a nivell autonòmic, atés que els hereus hauran de fer front al pagament d’un tipus mitjà de més de l’1%.

 

En el mateix nivell es trobava la normativa aragonesa fins a l’1 de novembre de 2018, moment en el qual s’ha aprovat una reducció de 500.000 euros entre pares i fills. A la Comunitat li segueixen Cantàbria i Balears, amb tipus impositius mitjans del 0,45 i el 0,6%, mentre que la resta tenen un tipus del 0,01 al 0%.

 

D’aquesta manera, el càlcul de les potencials quotes a liquidar deixa a la Comunitat com l’autonomia on més s’ha de pagar dins d’aquest supòsit, amb una quota tributària d’un total de 3.582 euros per a poder rebre aquesta herència de 309.000 euros.

 

Darrere queden Cantàbria, amb un total de 1.826,95 euros, i les Illes Balears (1.340), mentre que Madrid i Catalunya se situen en el huité i nové lloc amb taxes de 252 i 159 euros, respectivament.

 

A major patrimoni, major tributació

En general, els resultats mostren com la normativa estatal i la de les comunitats autònomes segueixen el criteri de la progressivitat: a major patrimoni heretat, major tributació. L’única regió que no obeeix aquest procediment és la de Castella-la Manxa, on la bonificació en herències entre pares i fills és del 100%.

 

En altres regions no solament augmenten progressivament els trams de les herències, sinó també els seus tipus. És el cas de la Comunitat Valenciana, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Àlaba, Guipúscoa i Biscaia. Per part seua, Andalusia, Aragó, Astúries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó i Galícia són les comunitats exemptes de pagar impostos en herències de 300.000 euros.

 

Més consultes després de Nadal

Respecte a les consultes dels usuaris, les preguntes sobre el procediment de les herències són freqüents durant tot l’any, encara que els mesos de gener i febrer solen ser els que més reben en la companyia.

 

Aquest increment es deu al fet que “s’ix d’un període vacacional en el qual les famílies es reuneixen i consideren que és important avançar-se als problemes familiars que podrien generar la repartició de béns i patrimonis”. També aprofiten per a tancar temes com els testaments i els aspectes fiscals, com ha explicat l’advocada fiscalista d’ARAG Maria Esther González.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.