Les noves mesures de la Conselleria de Sanitat per al Nadal en el territori valencià

 

Este matí de dissabte, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha comparegut en roda de premsa per a anunciar tres mesures que s’adoptaran durant el Nadal.

 

En primer lloc, ha anunciat que l’ampliació del confinament perimetral del territori valencià fins al pròxim 15 de gener. Amb excepció dels dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener, quan es permetran els desplaçaments a altres territoris que siguen de residència habitual per a familiars o persones pròximes. 

 

La segona mesura anunciada pel president és l’ampliació del toc de queda de les 00.00 a les 06.00 hores fins al 15 de gener. L’excepció s’adopta els dies 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener fins a les 01.30 hores.

 

Per últim, ha anunciat que les reunions continuaran limitades a 6 persones en espais públics i privats, excepte el 24, 25 i 26 de desembre i l’1 de gener, quan les trobades amb familiars o persones pròxims que podran arribar a un màxim de 10 persones. 

 

Altres restriccions nadalenques

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, també ha participat en la roda de premsa per a donar a conéixer algunes mesures. Algunes fan referència a l’hostaleria, com el tancament a les 01.00 hores durant els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre i l’1 de gener. Però hauran de deixar de servir mitja hora abans. 

 

Per altra banda, els esdeveniments nadalencs no podran superar el límit de l’aforament del 50% i de les 150 persones. Pel que fa a les Cavalcades dels Reis Mags, hauran de ser estàtiques. De la mateixa manera, està prohibit celebrar careres populars com la de San Silvestre. 

 

Mesures alienes al Nadal

També s’han anunciat mesures alienes al Nadal. Entre elles, en els esdeveniments o concentracions, tant a l’aire lliure com en espais tancats, no es pot superar el límit de 150 persones ni l’aforament del 50%.

 

Per altra banda, els mercats ambulants no podran superar l’aforament del 50% entre llocs. En l’activitat deportiva, es manté la regulació, però es permet l’ús de vestuaris encara que no de les dutxes. 

 

Pel que fa als esdeveniments deportius o entrenaments no professionals, l’aforament màxim és del 50% i amb un màxim de 150 persones. En les piscines, els vestuaris també sense dutxes i amb màxim el 50% de l’aforament. 

 

Per últim, per als guies turístics, es podran fer visites amb 15 persones a l’aire lliure i de 10 persones en espais tancats, incluint al guia. 

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.