11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Les noves mesures de la Conselleria de Sanitat per al Nadal en el territori valencià

 

Este matí de dissabte, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha comparegut en roda de premsa per a anunciar tres mesures que s’adoptaran durant el Nadal.

 

En primer lloc, ha anunciat que l’ampliació del confinament perimetral del territori valencià fins al pròxim 15 de gener. Amb excepció dels dies 23, 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener, quan es permetran els desplaçaments a altres territoris que siguen de residència habitual per a familiars o persones pròximes. 

 

La segona mesura anunciada pel president és l’ampliació del toc de queda de les 00.00 a les 06.00 hores fins al 15 de gener. L’excepció s’adopta els dies 24, 25 i 31 de desembre i l’1 de gener fins a les 01.30 hores.

 

Per últim, ha anunciat que les reunions continuaran limitades a 6 persones en espais públics i privats, excepte el 24, 25 i 26 de desembre i l’1 de gener, quan les trobades amb familiars o persones pròxims que podran arribar a un màxim de 10 persones. 

 

Altres restriccions nadalenques

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, també ha participat en la roda de premsa per a donar a conéixer algunes mesures. Algunes fan referència a l’hostaleria, com el tancament a les 01.00 hores durant els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre i l’1 de gener. Però hauran de deixar de servir mitja hora abans. 

 

Per altra banda, els esdeveniments nadalencs no podran superar el límit de l’aforament del 50% i de les 150 persones. Pel que fa a les Cavalcades dels Reis Mags, hauran de ser estàtiques. De la mateixa manera, està prohibit celebrar careres populars com la de San Silvestre. 

 

Mesures alienes al Nadal

També s’han anunciat mesures alienes al Nadal. Entre elles, en els esdeveniments o concentracions, tant a l’aire lliure com en espais tancats, no es pot superar el límit de 150 persones ni l’aforament del 50%.

 

Per altra banda, els mercats ambulants no podran superar l’aforament del 50% entre llocs. En l’activitat deportiva, es manté la regulació, però es permet l’ús de vestuaris encara que no de les dutxes. 

 

Pel que fa als esdeveniments deportius o entrenaments no professionals, l’aforament màxim és del 50% i amb un màxim de 150 persones. En les piscines, els vestuaris també sense dutxes i amb màxim el 50% de l’aforament. 

 

Per últim, per als guies turístics, es podran fer visites amb 15 persones a l’aire lliure i de 10 persones en espais tancats, incluint al guia. 

Últimes notícies

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.

El Vila-real s’imposa a l’Alabés amb un 3-1 després d’una gran segona part

Una gran arrancada de la segona mitat va donar la victòria al Vila-real. Moleiro va firmar un gol i una assistència i Gerard Moreno també va marcar.