Denuncien el tancament de 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana

El sindicat d’infermeria Satse ha advertit que està previst que durant aquest estiu es clausuren uns 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana, dins d’un total de quasi 8.600 llits menys en tota Espanya.

Diversos sindicats han celebrat la nova llei que aprovarà hui el Govern per a pal·liar la temporalitat en el sector sanitari, però han criticat que no resoldrà el problema d’escassetat de personal i de llits que, un any més, agreujarà especialment la situació a l’estiu.

Amb la setena ona del coronavirus en alça, temen que augmente la pressió assistencial, tant en urgències com en planta.

A això se suma la suspensió de milers de consultes externes, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques és una cosa especialment greu en aquests moments, quan la setena ona de COVID-19 està generant un progressiu increment de la pressió assistencial, tant en urgències, plantes i UCIs, i les llistes d’espera en tots els serveis de salut s’han disparat a conseqüència de la pandèmia.

Fernando Hontangas, responsable de Sanitat de la CSIC, ha recordat a més que l’anunci fet pel president del Govern, Pedro Sánchez, no és més que el compliment de la llei que va aprovar a la fi de l’any passat per a reduir la temporalitat en el sector públic per davall del 8% abans de 2025, que va incloure en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

En concret, Sánchez va avançar que hui el Consell de Ministres va a «la major estabilització dels professionals sanitaris de la història del Sistema Nacional de Salut des de la seua creació, per a això estabilitzarà a 67.300 professionals sanitaris de tots els nivells i de tot el conjunt de l’Administració«, per a «acabar amb la precarització en la Sanitat«.

No obstant això, encara que es tracte d’acomplir a una llei fruit d’un compromís adquirit amb Brussel·les, la CSIF considera que la reforma «és de justícia i posa fi a anys d’explotació i precarietat», però «no resol el problema estructural de falta de personal i llits«.

Tempesta perfecta

El sindicat adverteix que la situació en aquests moments és «molt preocupant» i que enguany es dona la «tempesta perfecta»: una atenció primària col·lapsada, urgències col·lapsades, l’absència de personal de reforç que les comunitats no han pogut aconseguir, una setena ona de covid que «no fa més que créixer«, la suspensió d’operacions i permisos a professionals i el tancament de llits.

Des del Consell General d’Infermeria el seu president, Florentino Pérez Raya, «és una gran notícia que, per fi, s’intente acabar amb l’enorme precarietat que arrossega el nostre sistema sanitari», però ha incidit en què la nova llei «no suposa la creació de cap lloc de treball nou«.

En aquest sentit, ha recordat que al nostre país continua havent-hi escassetat d’infermeres: Espanya compta amb una ràtio de 6,25 per 1.000 habitants quan la mitjana europea és de 8,7, la qual cosa li situa en els últims llocs.

UGT, per part seua, ha valorat que més de 67.000 treballadors del Sistema Nacional de Salut puguen estabilitzar les seues places i ha recordat que, a 1 de juny d’enguany, haurien d’estar publicades totes les places que seran fixes. La convocatòria ha d’eixir abans del 31 de desembre de 2022 i abans del 31 de desembre de 2024 han de resoldre’s tots els processos.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.