Denuncien el tancament de 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana

El sindicat d’infermeria Satse ha advertit que està previst que durant aquest estiu es clausuren uns 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana, dins d’un total de quasi 8.600 llits menys en tota Espanya.

Diversos sindicats han celebrat la nova llei que aprovarà hui el Govern per a pal·liar la temporalitat en el sector sanitari, però han criticat que no resoldrà el problema d’escassetat de personal i de llits que, un any més, agreujarà especialment la situació a l’estiu.

Amb la setena ona del coronavirus en alça, temen que augmente la pressió assistencial, tant en urgències com en planta.

A això se suma la suspensió de milers de consultes externes, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques és una cosa especialment greu en aquests moments, quan la setena ona de COVID-19 està generant un progressiu increment de la pressió assistencial, tant en urgències, plantes i UCIs, i les llistes d’espera en tots els serveis de salut s’han disparat a conseqüència de la pandèmia.

Fernando Hontangas, responsable de Sanitat de la CSIC, ha recordat a més que l’anunci fet pel president del Govern, Pedro Sánchez, no és més que el compliment de la llei que va aprovar a la fi de l’any passat per a reduir la temporalitat en el sector públic per davall del 8% abans de 2025, que va incloure en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

En concret, Sánchez va avançar que hui el Consell de Ministres va a «la major estabilització dels professionals sanitaris de la història del Sistema Nacional de Salut des de la seua creació, per a això estabilitzarà a 67.300 professionals sanitaris de tots els nivells i de tot el conjunt de l’Administració«, per a «acabar amb la precarització en la Sanitat«.

No obstant això, encara que es tracte d’acomplir a una llei fruit d’un compromís adquirit amb Brussel·les, la CSIF considera que la reforma «és de justícia i posa fi a anys d’explotació i precarietat», però «no resol el problema estructural de falta de personal i llits«.

Tempesta perfecta

El sindicat adverteix que la situació en aquests moments és «molt preocupant» i que enguany es dona la «tempesta perfecta»: una atenció primària col·lapsada, urgències col·lapsades, l’absència de personal de reforç que les comunitats no han pogut aconseguir, una setena ona de covid que «no fa més que créixer«, la suspensió d’operacions i permisos a professionals i el tancament de llits.

Des del Consell General d’Infermeria el seu president, Florentino Pérez Raya, «és una gran notícia que, per fi, s’intente acabar amb l’enorme precarietat que arrossega el nostre sistema sanitari», però ha incidit en què la nova llei «no suposa la creació de cap lloc de treball nou«.

En aquest sentit, ha recordat que al nostre país continua havent-hi escassetat d’infermeres: Espanya compta amb una ràtio de 6,25 per 1.000 habitants quan la mitjana europea és de 8,7, la qual cosa li situa en els últims llocs.

UGT, per part seua, ha valorat que més de 67.000 treballadors del Sistema Nacional de Salut puguen estabilitzar les seues places i ha recordat que, a 1 de juny d’enguany, haurien d’estar publicades totes les places que seran fixes. La convocatòria ha d’eixir abans del 31 de desembre de 2022 i abans del 31 de desembre de 2024 han de resoldre’s tots els processos.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.