Denuncien el tancament de 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana

El sindicat d’infermeria Satse ha advertit que està previst que durant aquest estiu es clausuren uns 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana, dins d’un total de quasi 8.600 llits menys en tota Espanya.

Diversos sindicats han celebrat la nova llei que aprovarà hui el Govern per a pal·liar la temporalitat en el sector sanitari, però han criticat que no resoldrà el problema d’escassetat de personal i de llits que, un any més, agreujarà especialment la situació a l’estiu.

Amb la setena ona del coronavirus en alça, temen que augmente la pressió assistencial, tant en urgències com en planta.

A això se suma la suspensió de milers de consultes externes, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques és una cosa especialment greu en aquests moments, quan la setena ona de COVID-19 està generant un progressiu increment de la pressió assistencial, tant en urgències, plantes i UCIs, i les llistes d’espera en tots els serveis de salut s’han disparat a conseqüència de la pandèmia.

Fernando Hontangas, responsable de Sanitat de la CSIC, ha recordat a més que l’anunci fet pel president del Govern, Pedro Sánchez, no és més que el compliment de la llei que va aprovar a la fi de l’any passat per a reduir la temporalitat en el sector públic per davall del 8% abans de 2025, que va incloure en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

En concret, Sánchez va avançar que hui el Consell de Ministres va a «la major estabilització dels professionals sanitaris de la història del Sistema Nacional de Salut des de la seua creació, per a això estabilitzarà a 67.300 professionals sanitaris de tots els nivells i de tot el conjunt de l’Administració«, per a «acabar amb la precarització en la Sanitat«.

No obstant això, encara que es tracte d’acomplir a una llei fruit d’un compromís adquirit amb Brussel·les, la CSIF considera que la reforma «és de justícia i posa fi a anys d’explotació i precarietat», però «no resol el problema estructural de falta de personal i llits«.

Tempesta perfecta

El sindicat adverteix que la situació en aquests moments és «molt preocupant» i que enguany es dona la «tempesta perfecta»: una atenció primària col·lapsada, urgències col·lapsades, l’absència de personal de reforç que les comunitats no han pogut aconseguir, una setena ona de covid que «no fa més que créixer«, la suspensió d’operacions i permisos a professionals i el tancament de llits.

Des del Consell General d’Infermeria el seu president, Florentino Pérez Raya, «és una gran notícia que, per fi, s’intente acabar amb l’enorme precarietat que arrossega el nostre sistema sanitari», però ha incidit en què la nova llei «no suposa la creació de cap lloc de treball nou«.

En aquest sentit, ha recordat que al nostre país continua havent-hi escassetat d’infermeres: Espanya compta amb una ràtio de 6,25 per 1.000 habitants quan la mitjana europea és de 8,7, la qual cosa li situa en els últims llocs.

UGT, per part seua, ha valorat que més de 67.000 treballadors del Sistema Nacional de Salut puguen estabilitzar les seues places i ha recordat que, a 1 de juny d’enguany, haurien d’estar publicades totes les places que seran fixes. La convocatòria ha d’eixir abans del 31 de desembre de 2022 i abans del 31 de desembre de 2024 han de resoldre’s tots els processos.

Últimes notícies

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.

Setze morts per calor en una setmana a la Comunitat Valenciana, quatre d’elles este dimarts

La primera setmana de juliol ha deixat setze morts atribuïbles a la calor extrema a la Comunitat Valenciana, amb quatre defuncions este dimarts i la major part de víctimes majors de 65 anys.

Noche sufocant a la Comunitat Valenciana amb mínimes que quasi no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut una nova nit tòrrida, amb 28,2 graus de mínima a Parcent i valors per damunt dels 27 graus en nombrosos municipis mentre continua l’ona de calor.

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.