Denuncien el tancament de 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana

El sindicat d’infermeria Satse ha advertit que està previst que durant aquest estiu es clausuren uns 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana, dins d’un total de quasi 8.600 llits menys en tota Espanya.

Diversos sindicats han celebrat la nova llei que aprovarà hui el Govern per a pal·liar la temporalitat en el sector sanitari, però han criticat que no resoldrà el problema d’escassetat de personal i de llits que, un any més, agreujarà especialment la situació a l’estiu.

Amb la setena ona del coronavirus en alça, temen que augmente la pressió assistencial, tant en urgències com en planta.

A això se suma la suspensió de milers de consultes externes, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques és una cosa especialment greu en aquests moments, quan la setena ona de COVID-19 està generant un progressiu increment de la pressió assistencial, tant en urgències, plantes i UCIs, i les llistes d’espera en tots els serveis de salut s’han disparat a conseqüència de la pandèmia.

Fernando Hontangas, responsable de Sanitat de la CSIC, ha recordat a més que l’anunci fet pel president del Govern, Pedro Sánchez, no és més que el compliment de la llei que va aprovar a la fi de l’any passat per a reduir la temporalitat en el sector públic per davall del 8% abans de 2025, que va incloure en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

En concret, Sánchez va avançar que hui el Consell de Ministres va a «la major estabilització dels professionals sanitaris de la història del Sistema Nacional de Salut des de la seua creació, per a això estabilitzarà a 67.300 professionals sanitaris de tots els nivells i de tot el conjunt de l’Administració«, per a «acabar amb la precarització en la Sanitat«.

No obstant això, encara que es tracte d’acomplir a una llei fruit d’un compromís adquirit amb Brussel·les, la CSIF considera que la reforma «és de justícia i posa fi a anys d’explotació i precarietat», però «no resol el problema estructural de falta de personal i llits«.

Tempesta perfecta

El sindicat adverteix que la situació en aquests moments és «molt preocupant» i que enguany es dona la «tempesta perfecta»: una atenció primària col·lapsada, urgències col·lapsades, l’absència de personal de reforç que les comunitats no han pogut aconseguir, una setena ona de covid que «no fa més que créixer«, la suspensió d’operacions i permisos a professionals i el tancament de llits.

Des del Consell General d’Infermeria el seu president, Florentino Pérez Raya, «és una gran notícia que, per fi, s’intente acabar amb l’enorme precarietat que arrossega el nostre sistema sanitari», però ha incidit en què la nova llei «no suposa la creació de cap lloc de treball nou«.

En aquest sentit, ha recordat que al nostre país continua havent-hi escassetat d’infermeres: Espanya compta amb una ràtio de 6,25 per 1.000 habitants quan la mitjana europea és de 8,7, la qual cosa li situa en els últims llocs.

UGT, per part seua, ha valorat que més de 67.000 treballadors del Sistema Nacional de Salut puguen estabilitzar les seues places i ha recordat que, a 1 de juny d’enguany, haurien d’estar publicades totes les places que seran fixes. La convocatòria ha d’eixir abans del 31 de desembre de 2022 i abans del 31 de desembre de 2024 han de resoldre’s tots els processos.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.