Denuncien el tancament de 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana

El sindicat d’infermeria Satse ha advertit que està previst que durant aquest estiu es clausuren uns 400 llits hospitalaris a la Comunitat Valenciana, dins d’un total de quasi 8.600 llits menys en tota Espanya.

Diversos sindicats han celebrat la nova llei que aprovarà hui el Govern per a pal·liar la temporalitat en el sector sanitari, però han criticat que no resoldrà el problema d’escassetat de personal i de llits que, un any més, agreujarà especialment la situació a l’estiu.

Amb la setena ona del coronavirus en alça, temen que augmente la pressió assistencial, tant en urgències com en planta.

A això se suma la suspensió de milers de consultes externes, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques és una cosa especialment greu en aquests moments, quan la setena ona de COVID-19 està generant un progressiu increment de la pressió assistencial, tant en urgències, plantes i UCIs, i les llistes d’espera en tots els serveis de salut s’han disparat a conseqüència de la pandèmia.

Fernando Hontangas, responsable de Sanitat de la CSIC, ha recordat a més que l’anunci fet pel president del Govern, Pedro Sánchez, no és més que el compliment de la llei que va aprovar a la fi de l’any passat per a reduir la temporalitat en el sector públic per davall del 8% abans de 2025, que va incloure en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

En concret, Sánchez va avançar que hui el Consell de Ministres va a «la major estabilització dels professionals sanitaris de la història del Sistema Nacional de Salut des de la seua creació, per a això estabilitzarà a 67.300 professionals sanitaris de tots els nivells i de tot el conjunt de l’Administració«, per a «acabar amb la precarització en la Sanitat«.

No obstant això, encara que es tracte d’acomplir a una llei fruit d’un compromís adquirit amb Brussel·les, la CSIF considera que la reforma «és de justícia i posa fi a anys d’explotació i precarietat», però «no resol el problema estructural de falta de personal i llits«.

Tempesta perfecta

El sindicat adverteix que la situació en aquests moments és «molt preocupant» i que enguany es dona la «tempesta perfecta»: una atenció primària col·lapsada, urgències col·lapsades, l’absència de personal de reforç que les comunitats no han pogut aconseguir, una setena ona de covid que «no fa més que créixer«, la suspensió d’operacions i permisos a professionals i el tancament de llits.

Des del Consell General d’Infermeria el seu president, Florentino Pérez Raya, «és una gran notícia que, per fi, s’intente acabar amb l’enorme precarietat que arrossega el nostre sistema sanitari», però ha incidit en què la nova llei «no suposa la creació de cap lloc de treball nou«.

En aquest sentit, ha recordat que al nostre país continua havent-hi escassetat d’infermeres: Espanya compta amb una ràtio de 6,25 per 1.000 habitants quan la mitjana europea és de 8,7, la qual cosa li situa en els últims llocs.

UGT, per part seua, ha valorat que més de 67.000 treballadors del Sistema Nacional de Salut puguen estabilitzar les seues places i ha recordat que, a 1 de juny d’enguany, haurien d’estar publicades totes les places que seran fixes. La convocatòria ha d’eixir abans del 31 de desembre de 2022 i abans del 31 de desembre de 2024 han de resoldre’s tots els processos.

Últimes notícies

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.

Matt Costello deixa el Valencia Basket després de dos anys i apunta al Japó

Matt Costello no seguirà al Valencia Basket la pròxima temporada després de dos anys al club i podria fitxar pel Chiba Jets japonés, dirigit per l’exassistent taronja Adrian Kovacks.