14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Detecten els primers casos de l’anomenada «soca del dimoni» en Espanya

 

La soca californiana, coneguda en EEUU com «del dimoni» ja ha arribat a Espanya amb un total de sis casos detectats. Segons ha informat el Ministeri de Sanitat, ha rebut el nom de B.1.429.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, esta soca s’ha convertit en un autèntic malson ja que, no només es propaga més fàcilment, sinó que també resistix als anticossos generats per les vacunes contra el coronavirus o per les defenses per infecció prèvia, i està associada amb casos greus i morts.

 

Un estudi fet en els laboratoris de la Universitat de Califòrnia mostra que els infectats amb esta soca tenien càrregues virals dos voltes més altes en la nasofaringe, el que augmenta les probabilitats de transmissió. 

La soca ha passat a formar part de les variants d’interés i que es mantenen baix vigilància en el país. En total hi ha 10 després d’haver afegit altres tres: la de Nova York, una altra originada en Uganda i una última expandida en Portugal.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.