Detecten els primers casos de l’anomenada «soca del dimoni» en Espanya

 

La soca californiana, coneguda en EEUU com «del dimoni» ja ha arribat a Espanya amb un total de sis casos detectats. Segons ha informat el Ministeri de Sanitat, ha rebut el nom de B.1.429.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, esta soca s’ha convertit en un autèntic malson ja que, no només es propaga més fàcilment, sinó que també resistix als anticossos generats per les vacunes contra el coronavirus o per les defenses per infecció prèvia, i està associada amb casos greus i morts.

 

Un estudi fet en els laboratoris de la Universitat de Califòrnia mostra que els infectats amb esta soca tenien càrregues virals dos voltes més altes en la nasofaringe, el que augmenta les probabilitats de transmissió. 

La soca ha passat a formar part de les variants d’interés i que es mantenen baix vigilància en el país. En total hi ha 10 després d’haver afegit altres tres: la de Nova York, una altra originada en Uganda i una última expandida en Portugal.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.