La Diputació d’Alacant crea una línia d’ajudes per a promoure l’energia fotovoltaica

 

La Diputació d’Alacant crearà una nova convocatòria d’ajudes per a promoure l’ús de l’energia fotovoltaica i afavorir l’autoconsum elèctric mitjançant la constitució de comunitats energètiques locals davant l’escalada contínua del preu de la llum.

“En un moment tan complicat, des de la institució provincial hem decidit impulsar este programa de subvencions amb la finalitat d’ajudar les llars i negocis a pal·liar la descomunal pujada del preu de la llum”, ha explicat el diputat de Medi Ambient, Miguel Ángel Sánchez.

A través d’este paquet inversor, que anirà destinat als municipis del territori, especialment als de menor població, la Diputació d’Alacant cobrirà els costos administratius i jurídics que comporte la posada en marxa i constitució d’estes comunitats que propicien la generació d’energia fotovoltaica.

D’esta manera, la institució provincial intervé, no sols en termes econòmics, sinó també en l’àmbit mediambiental, “ja que l’energia solar afavoreix el desenvolupament sostenible i la descarbonització en els processos de generació, ja que el sol és una font renovable, no contaminant i disponible en tot el planeta”, ha manifestat Sánchez.

A més, esta nova línia d’ajudes està d’acord amb els Objectius ODS amb els quals la Diputació s’ha compromés després de la seua adhesió a l’Agenda 2030. 

Este ambiciós pla d’acció recull entre els seus propòsits assegurar l’accés de la població a energies assequibles, fiables, sostenibles i modernes, aconseguir ciutats més inclusives, segures i resilients i adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes.

Finalment, el diputat ha destacat la importància d’esta convocatòria, “que hem posat en marxa després de l’escalada sense precedents que estem patint del preu de la llum”, i ha assenyalat que des de la institució provincial “estem fent tot el possible per a col·laborar amb els ciutadans en l’equilibri dels costos que comporta el consum d’este bé de primera necessitat”.

Últimes notícies

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.