La Diputació d’Alacant crea una línia d’ajudes per a promoure l’energia fotovoltaica

 

La Diputació d’Alacant crearà una nova convocatòria d’ajudes per a promoure l’ús de l’energia fotovoltaica i afavorir l’autoconsum elèctric mitjançant la constitució de comunitats energètiques locals davant l’escalada contínua del preu de la llum.

“En un moment tan complicat, des de la institució provincial hem decidit impulsar este programa de subvencions amb la finalitat d’ajudar les llars i negocis a pal·liar la descomunal pujada del preu de la llum”, ha explicat el diputat de Medi Ambient, Miguel Ángel Sánchez.

A través d’este paquet inversor, que anirà destinat als municipis del territori, especialment als de menor població, la Diputació d’Alacant cobrirà els costos administratius i jurídics que comporte la posada en marxa i constitució d’estes comunitats que propicien la generació d’energia fotovoltaica.

D’esta manera, la institució provincial intervé, no sols en termes econòmics, sinó també en l’àmbit mediambiental, “ja que l’energia solar afavoreix el desenvolupament sostenible i la descarbonització en els processos de generació, ja que el sol és una font renovable, no contaminant i disponible en tot el planeta”, ha manifestat Sánchez.

A més, esta nova línia d’ajudes està d’acord amb els Objectius ODS amb els quals la Diputació s’ha compromés després de la seua adhesió a l’Agenda 2030. 

Este ambiciós pla d’acció recull entre els seus propòsits assegurar l’accés de la població a energies assequibles, fiables, sostenibles i modernes, aconseguir ciutats més inclusives, segures i resilients i adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes.

Finalment, el diputat ha destacat la importància d’esta convocatòria, “que hem posat en marxa després de l’escalada sense precedents que estem patint del preu de la llum”, i ha assenyalat que des de la institució provincial “estem fent tot el possible per a col·laborar amb els ciutadans en l’equilibri dels costos que comporta el consum d’este bé de primera necessitat”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.