La Diputació d’Alacant crea una línia d’ajudes per a promoure l’energia fotovoltaica

 

La Diputació d’Alacant crearà una nova convocatòria d’ajudes per a promoure l’ús de l’energia fotovoltaica i afavorir l’autoconsum elèctric mitjançant la constitució de comunitats energètiques locals davant l’escalada contínua del preu de la llum.

“En un moment tan complicat, des de la institució provincial hem decidit impulsar este programa de subvencions amb la finalitat d’ajudar les llars i negocis a pal·liar la descomunal pujada del preu de la llum”, ha explicat el diputat de Medi Ambient, Miguel Ángel Sánchez.

A través d’este paquet inversor, que anirà destinat als municipis del territori, especialment als de menor població, la Diputació d’Alacant cobrirà els costos administratius i jurídics que comporte la posada en marxa i constitució d’estes comunitats que propicien la generació d’energia fotovoltaica.

D’esta manera, la institució provincial intervé, no sols en termes econòmics, sinó també en l’àmbit mediambiental, “ja que l’energia solar afavoreix el desenvolupament sostenible i la descarbonització en els processos de generació, ja que el sol és una font renovable, no contaminant i disponible en tot el planeta”, ha manifestat Sánchez.

A més, esta nova línia d’ajudes està d’acord amb els Objectius ODS amb els quals la Diputació s’ha compromés després de la seua adhesió a l’Agenda 2030. 

Este ambiciós pla d’acció recull entre els seus propòsits assegurar l’accés de la població a energies assequibles, fiables, sostenibles i modernes, aconseguir ciutats més inclusives, segures i resilients i adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes.

Finalment, el diputat ha destacat la importància d’esta convocatòria, “que hem posat en marxa després de l’escalada sense precedents que estem patint del preu de la llum”, i ha assenyalat que des de la institució provincial “estem fent tot el possible per a col·laborar amb els ciutadans en l’equilibri dels costos que comporta el consum d’este bé de primera necessitat”.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.