10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

La Diputació d’Alacant crea una línia d’ajudes per a promoure l’energia fotovoltaica

 

La Diputació d’Alacant crearà una nova convocatòria d’ajudes per a promoure l’ús de l’energia fotovoltaica i afavorir l’autoconsum elèctric mitjançant la constitució de comunitats energètiques locals davant l’escalada contínua del preu de la llum.

“En un moment tan complicat, des de la institució provincial hem decidit impulsar este programa de subvencions amb la finalitat d’ajudar les llars i negocis a pal·liar la descomunal pujada del preu de la llum”, ha explicat el diputat de Medi Ambient, Miguel Ángel Sánchez.

A través d’este paquet inversor, que anirà destinat als municipis del territori, especialment als de menor població, la Diputació d’Alacant cobrirà els costos administratius i jurídics que comporte la posada en marxa i constitució d’estes comunitats que propicien la generació d’energia fotovoltaica.

D’esta manera, la institució provincial intervé, no sols en termes econòmics, sinó també en l’àmbit mediambiental, “ja que l’energia solar afavoreix el desenvolupament sostenible i la descarbonització en els processos de generació, ja que el sol és una font renovable, no contaminant i disponible en tot el planeta”, ha manifestat Sánchez.

A més, esta nova línia d’ajudes està d’acord amb els Objectius ODS amb els quals la Diputació s’ha compromés després de la seua adhesió a l’Agenda 2030. 

Este ambiciós pla d’acció recull entre els seus propòsits assegurar l’accés de la població a energies assequibles, fiables, sostenibles i modernes, aconseguir ciutats més inclusives, segures i resilients i adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes.

Finalment, el diputat ha destacat la importància d’esta convocatòria, “que hem posat en marxa després de l’escalada sense precedents que estem patint del preu de la llum”, i ha assenyalat que des de la institució provincial “estem fent tot el possible per a col·laborar amb els ciutadans en l’equilibri dels costos que comporta el consum d’este bé de primera necessitat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.