La Diputació d’Alacant crea una línia d’ajudes per a promoure l’energia fotovoltaica

 

La Diputació d’Alacant crearà una nova convocatòria d’ajudes per a promoure l’ús de l’energia fotovoltaica i afavorir l’autoconsum elèctric mitjançant la constitució de comunitats energètiques locals davant l’escalada contínua del preu de la llum.

“En un moment tan complicat, des de la institució provincial hem decidit impulsar este programa de subvencions amb la finalitat d’ajudar les llars i negocis a pal·liar la descomunal pujada del preu de la llum”, ha explicat el diputat de Medi Ambient, Miguel Ángel Sánchez.

A través d’este paquet inversor, que anirà destinat als municipis del territori, especialment als de menor població, la Diputació d’Alacant cobrirà els costos administratius i jurídics que comporte la posada en marxa i constitució d’estes comunitats que propicien la generació d’energia fotovoltaica.

D’esta manera, la institució provincial intervé, no sols en termes econòmics, sinó també en l’àmbit mediambiental, “ja que l’energia solar afavoreix el desenvolupament sostenible i la descarbonització en els processos de generació, ja que el sol és una font renovable, no contaminant i disponible en tot el planeta”, ha manifestat Sánchez.

A més, esta nova línia d’ajudes està d’acord amb els Objectius ODS amb els quals la Diputació s’ha compromés després de la seua adhesió a l’Agenda 2030. 

Este ambiciós pla d’acció recull entre els seus propòsits assegurar l’accés de la població a energies assequibles, fiables, sostenibles i modernes, aconseguir ciutats més inclusives, segures i resilients i adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes.

Finalment, el diputat ha destacat la importància d’esta convocatòria, “que hem posat en marxa després de l’escalada sense precedents que estem patint del preu de la llum”, i ha assenyalat que des de la institució provincial “estem fent tot el possible per a col·laborar amb els ciutadans en l’equilibri dels costos que comporta el consum d’este bé de primera necessitat”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol