15.6 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

La Diputació de Castelló organitza unes jornades per al foment de la transparència

 

La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la Diputació de Castelló posaran en marxa el pròxim 14 de setembre unes jornades online per a l’impuls dels valors i principis associats al govern obert i la rendició de comptes als ajuntaments de la província de Castelló. Se celebraran amb caràcter mensual fins a desembre i s’emmarquen en el conveni de col·laboració signat per les dos institucions el passat mes de juny.

 

Este conveni, que va dirigit a estudiar el sistema de transparència pública local per a difondre el dret d’accés a la informació pública, compartint el coneixement i els recursos usats per a garantir este dret dels ciutadans, establirà la col·laboració, seguiment i avaluació de les mesures fetes en l’àmbit del govern obert.

 

Quatre jornades online

Les jornades se celebraran els dies 14 setembre, 19 d’octubre, 9 de novembre i 14 de desembre. La primera, el pròxim dia 14 de setembr, tractarà sobre: ‘L’avaluació de polítiques públiques en matèria de transparència’; la segona sobre: ‘Llenguatge senzill i criteris qualitatius de publicitat de la informació’; la tercera sobre: ‘Les dades obertes en el disseny de polítiques públiques per a la reconstrucció després de la COVID-19’; i l’última sobre: ‘Transparència des del disseny’.

 

Amb estes sessions, a les que podrà accedir qualsevol persona interessada prèvia inscripció, es busca oferir formació i ferramentes pràctiques per a l’aplicació de la cultura de la transparència i la garantia del dret a la informació pública en els governs locals.

 

La consellera de Transparència, Rosa Pérez Garijo, ha destacat que la celebració d’estes webinars suposa «un gest més en la consecució de l’acord amb la Diputació de Castelló. Un conveni que és més que necessari, perquè ens permet complir amb el nostre objectiu de fer de la transparència un valor transversal en totes les nostres polítiques, les del Consell i les de les administracions provincials i locals».

 

Per part seua, la diputada de Participació i Transparència de la Diputació de Castelló, Xaro Miralles, ha destacat que per a la nova Diputació progressista de Castelló és fonamental «dotar als ajuntaments d’instruments que els permeten oferir el millor servici possible a la ciutadania». Segons ha explicat, «és important que els ajuntaments siguen útils per als seus veïns, i en plena era de la societat de la informació, la transparència resulta imprescindible en l’àmbit de les corporacions locals».

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.