11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

La Diputació de Castelló organitza unes jornades per al foment de la transparència

 

La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la Diputació de Castelló posaran en marxa el pròxim 14 de setembre unes jornades online per a l’impuls dels valors i principis associats al govern obert i la rendició de comptes als ajuntaments de la província de Castelló. Se celebraran amb caràcter mensual fins a desembre i s’emmarquen en el conveni de col·laboració signat per les dos institucions el passat mes de juny.

 

Este conveni, que va dirigit a estudiar el sistema de transparència pública local per a difondre el dret d’accés a la informació pública, compartint el coneixement i els recursos usats per a garantir este dret dels ciutadans, establirà la col·laboració, seguiment i avaluació de les mesures fetes en l’àmbit del govern obert.

 

Quatre jornades online

Les jornades se celebraran els dies 14 setembre, 19 d’octubre, 9 de novembre i 14 de desembre. La primera, el pròxim dia 14 de setembr, tractarà sobre: ‘L’avaluació de polítiques públiques en matèria de transparència’; la segona sobre: ‘Llenguatge senzill i criteris qualitatius de publicitat de la informació’; la tercera sobre: ‘Les dades obertes en el disseny de polítiques públiques per a la reconstrucció després de la COVID-19’; i l’última sobre: ‘Transparència des del disseny’.

 

Amb estes sessions, a les que podrà accedir qualsevol persona interessada prèvia inscripció, es busca oferir formació i ferramentes pràctiques per a l’aplicació de la cultura de la transparència i la garantia del dret a la informació pública en els governs locals.

 

La consellera de Transparència, Rosa Pérez Garijo, ha destacat que la celebració d’estes webinars suposa «un gest més en la consecució de l’acord amb la Diputació de Castelló. Un conveni que és més que necessari, perquè ens permet complir amb el nostre objectiu de fer de la transparència un valor transversal en totes les nostres polítiques, les del Consell i les de les administracions provincials i locals».

 

Per part seua, la diputada de Participació i Transparència de la Diputació de Castelló, Xaro Miralles, ha destacat que per a la nova Diputació progressista de Castelló és fonamental «dotar als ajuntaments d’instruments que els permeten oferir el millor servici possible a la ciutadania». Segons ha explicat, «és important que els ajuntaments siguen útils per als seus veïns, i en plena era de la societat de la informació, la transparència resulta imprescindible en l’àmbit de les corporacions locals».

Últimes notícies

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.