11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La Diputació de Castelló organitza unes jornades per al foment de la transparència

 

La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la Diputació de Castelló posaran en marxa el pròxim 14 de setembre unes jornades online per a l’impuls dels valors i principis associats al govern obert i la rendició de comptes als ajuntaments de la província de Castelló. Se celebraran amb caràcter mensual fins a desembre i s’emmarquen en el conveni de col·laboració signat per les dos institucions el passat mes de juny.

 

Este conveni, que va dirigit a estudiar el sistema de transparència pública local per a difondre el dret d’accés a la informació pública, compartint el coneixement i els recursos usats per a garantir este dret dels ciutadans, establirà la col·laboració, seguiment i avaluació de les mesures fetes en l’àmbit del govern obert.

 

Quatre jornades online

Les jornades se celebraran els dies 14 setembre, 19 d’octubre, 9 de novembre i 14 de desembre. La primera, el pròxim dia 14 de setembr, tractarà sobre: ‘L’avaluació de polítiques públiques en matèria de transparència’; la segona sobre: ‘Llenguatge senzill i criteris qualitatius de publicitat de la informació’; la tercera sobre: ‘Les dades obertes en el disseny de polítiques públiques per a la reconstrucció després de la COVID-19’; i l’última sobre: ‘Transparència des del disseny’.

 

Amb estes sessions, a les que podrà accedir qualsevol persona interessada prèvia inscripció, es busca oferir formació i ferramentes pràctiques per a l’aplicació de la cultura de la transparència i la garantia del dret a la informació pública en els governs locals.

 

La consellera de Transparència, Rosa Pérez Garijo, ha destacat que la celebració d’estes webinars suposa «un gest més en la consecució de l’acord amb la Diputació de Castelló. Un conveni que és més que necessari, perquè ens permet complir amb el nostre objectiu de fer de la transparència un valor transversal en totes les nostres polítiques, les del Consell i les de les administracions provincials i locals».

 

Per part seua, la diputada de Participació i Transparència de la Diputació de Castelló, Xaro Miralles, ha destacat que per a la nova Diputació progressista de Castelló és fonamental «dotar als ajuntaments d’instruments que els permeten oferir el millor servici possible a la ciutadania». Segons ha explicat, «és important que els ajuntaments siguen útils per als seus veïns, i en plena era de la societat de la informació, la transparència resulta imprescindible en l’àmbit de les corporacions locals».

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.