La Diputació de Castelló organitza unes jornades per al foment de la transparència

 

La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la Diputació de Castelló posaran en marxa el pròxim 14 de setembre unes jornades online per a l’impuls dels valors i principis associats al govern obert i la rendició de comptes als ajuntaments de la província de Castelló. Se celebraran amb caràcter mensual fins a desembre i s’emmarquen en el conveni de col·laboració signat per les dos institucions el passat mes de juny.

 

Este conveni, que va dirigit a estudiar el sistema de transparència pública local per a difondre el dret d’accés a la informació pública, compartint el coneixement i els recursos usats per a garantir este dret dels ciutadans, establirà la col·laboració, seguiment i avaluació de les mesures fetes en l’àmbit del govern obert.

 

Quatre jornades online

Les jornades se celebraran els dies 14 setembre, 19 d’octubre, 9 de novembre i 14 de desembre. La primera, el pròxim dia 14 de setembr, tractarà sobre: ‘L’avaluació de polítiques públiques en matèria de transparència’; la segona sobre: ‘Llenguatge senzill i criteris qualitatius de publicitat de la informació’; la tercera sobre: ‘Les dades obertes en el disseny de polítiques públiques per a la reconstrucció després de la COVID-19’; i l’última sobre: ‘Transparència des del disseny’.

 

Amb estes sessions, a les que podrà accedir qualsevol persona interessada prèvia inscripció, es busca oferir formació i ferramentes pràctiques per a l’aplicació de la cultura de la transparència i la garantia del dret a la informació pública en els governs locals.

 

La consellera de Transparència, Rosa Pérez Garijo, ha destacat que la celebració d’estes webinars suposa «un gest més en la consecució de l’acord amb la Diputació de Castelló. Un conveni que és més que necessari, perquè ens permet complir amb el nostre objectiu de fer de la transparència un valor transversal en totes les nostres polítiques, les del Consell i les de les administracions provincials i locals».

 

Per part seua, la diputada de Participació i Transparència de la Diputació de Castelló, Xaro Miralles, ha destacat que per a la nova Diputació progressista de Castelló és fonamental «dotar als ajuntaments d’instruments que els permeten oferir el millor servici possible a la ciutadania». Segons ha explicat, «és important que els ajuntaments siguen útils per als seus veïns, i en plena era de la societat de la informació, la transparència resulta imprescindible en l’àmbit de les corporacions locals».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.