La Diputació de Castelló organitza unes jornades per al foment de la transparència

 

La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la Diputació de Castelló posaran en marxa el pròxim 14 de setembre unes jornades online per a l’impuls dels valors i principis associats al govern obert i la rendició de comptes als ajuntaments de la província de Castelló. Se celebraran amb caràcter mensual fins a desembre i s’emmarquen en el conveni de col·laboració signat per les dos institucions el passat mes de juny.

 

Este conveni, que va dirigit a estudiar el sistema de transparència pública local per a difondre el dret d’accés a la informació pública, compartint el coneixement i els recursos usats per a garantir este dret dels ciutadans, establirà la col·laboració, seguiment i avaluació de les mesures fetes en l’àmbit del govern obert.

 

Quatre jornades online

Les jornades se celebraran els dies 14 setembre, 19 d’octubre, 9 de novembre i 14 de desembre. La primera, el pròxim dia 14 de setembr, tractarà sobre: ‘L’avaluació de polítiques públiques en matèria de transparència’; la segona sobre: ‘Llenguatge senzill i criteris qualitatius de publicitat de la informació’; la tercera sobre: ‘Les dades obertes en el disseny de polítiques públiques per a la reconstrucció després de la COVID-19’; i l’última sobre: ‘Transparència des del disseny’.

 

Amb estes sessions, a les que podrà accedir qualsevol persona interessada prèvia inscripció, es busca oferir formació i ferramentes pràctiques per a l’aplicació de la cultura de la transparència i la garantia del dret a la informació pública en els governs locals.

 

La consellera de Transparència, Rosa Pérez Garijo, ha destacat que la celebració d’estes webinars suposa «un gest més en la consecució de l’acord amb la Diputació de Castelló. Un conveni que és més que necessari, perquè ens permet complir amb el nostre objectiu de fer de la transparència un valor transversal en totes les nostres polítiques, les del Consell i les de les administracions provincials i locals».

 

Per part seua, la diputada de Participació i Transparència de la Diputació de Castelló, Xaro Miralles, ha destacat que per a la nova Diputació progressista de Castelló és fonamental «dotar als ajuntaments d’instruments que els permeten oferir el millor servici possible a la ciutadania». Segons ha explicat, «és important que els ajuntaments siguen útils per als seus veïns, i en plena era de la societat de la informació, la transparència resulta imprescindible en l’àmbit de les corporacions locals».

Últimes notícies

Roberto Bautista torna al futbol i marca dos gols un mes després de retirar-se del tenis

Roberto Bautista, retirat del tenis fa només un mes, s’ha estrenat amb Els Ibarsos marcant dos gols en un amistós contra el Morella. L’exnúmero u valencià del tenis recupera així la carrera futbolística que va abandonar amb 14 anys.

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.