Més de 33.000 dones majors de 64 anys viuen soles en la ciutat de València

 

Un total de 44.293 persones residents en València de més de 64 anys viuen soles, de les que 33.524, això és, un 75,7 %, són dones, segons les últimes dades oferides per l’Oficina Municipal d’Estadística. El percentatge de població de la tercera edat en el municipi suposa un 21 % del total, un 1,5 % més que en el 2019 i un 9,8 % més que en el 1981, i vora el 60 % són veïnes.

 

Per districtes, Algirós és el més envellit, amb una proporció del 24,7 % de majors respecte de la població total, seguit de Pla del Real (23,6 %) i Extramurs (23,4 %). «Els nostres majors són la memòria viva de València, i gràcies al seu esforç hem conseguit viure en una societat millor. Per això, des de l’Ajuntament, ho hem d’agrair amb polítiques públiques que vetlen pel seu benestar i la seua autonomia personal», ha dit l’alcalde Joan Ribó al respecte.

 

Les dones han patit una situació laboral no reglada

L’alcalde de València ha destacat, de la mateixa manera, «la perspectiva de gènere com un factor important a tindre en compte». En este sentit, ha recordat que «la revalorització de les pensions és un assumpte sempre pendent que, en el cas de les dones, és doblement rellevant, perquè històricament, en moltes ocasions, les dones han patit una situació laboral no reglada o han treballat en casa i amb la cura dels fills sense poder cotitzar com els hauria d’haver pertocat».

 

De les 801.545 persones residents en València, un 21 % són majors de 64 anys, el que suposa un 1,5 % més que en el 2019 i un 9,8 % més que en el 1981. Una constant en este període (1981-2020) és que la xifra de dones en esta franja d’edat és superior a la d’hómens; enguany, el padró registra 100.274 veïnes davant de 68.054 veïns, és a dir, vora el 60 %. Són dades de la publicació sobre població major de 64 anys en la ciutat de València relativa a 2020, que ja està disponible en el web de l’Oficina Municipal d’Estadística.

 

L’estudi té en compte el sexe, districte, nacionalitat i situació de convivència, entre altres variables de classificació. D’esta manera, 44.293 majors de 64 anys viuen sols i d’ells 33.524 són dones. Per districtes, Algirós és el més envellit, amb una proporció del 24,7 % de gent de més de 64 anys respecte de la població total, seguit de Pla del Real (23,6 %) i Extramurs (23,4 %). En l’altre extrem se situen Rascanya (17,7 %), Benicalap (18 %), Camins al Grau (18,3 %) i Pobles de l’Oest (18,3 %). Pel que fa al lloc de naixement, el 38 % de majors de 64 anys són de València; el 37,9% procedixen de la resta d’Espanya; el 18,6%, d’altres municipis del territori valencià, i un 5,5 % és d’origen estranger.

 

Sèrie monogràfica

L’Oficina d’Estadística de l’Ajuntament de València s’encarrega d’elaborar la sèrie monogràfica ‘Persones majors de 64 anys en la ciutat de València’. L’últim número de la sèrie, publicat en el mes d’agost, està basat en la informació del Padró Municipal d’Habitants de la ciutat de València a 1 de gener de 2020.

 

La població major és cada volta més un sector important de la societat, tant des del punt de vista demogràfic, com econòmic i social. Suposa un subconjunt de la població amb unes necessitats d’atenció específiques, que els diferents agents socials han de tindre en compte en el moment de planificar i quantificar les seue s activitats.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.