Més de 33.000 dones majors de 64 anys viuen soles en la ciutat de València

 

Un total de 44.293 persones residents en València de més de 64 anys viuen soles, de les que 33.524, això és, un 75,7 %, són dones, segons les últimes dades oferides per l’Oficina Municipal d’Estadística. El percentatge de població de la tercera edat en el municipi suposa un 21 % del total, un 1,5 % més que en el 2019 i un 9,8 % més que en el 1981, i vora el 60 % són veïnes.

 

Per districtes, Algirós és el més envellit, amb una proporció del 24,7 % de majors respecte de la població total, seguit de Pla del Real (23,6 %) i Extramurs (23,4 %). «Els nostres majors són la memòria viva de València, i gràcies al seu esforç hem conseguit viure en una societat millor. Per això, des de l’Ajuntament, ho hem d’agrair amb polítiques públiques que vetlen pel seu benestar i la seua autonomia personal», ha dit l’alcalde Joan Ribó al respecte.

 

Les dones han patit una situació laboral no reglada

L’alcalde de València ha destacat, de la mateixa manera, «la perspectiva de gènere com un factor important a tindre en compte». En este sentit, ha recordat que «la revalorització de les pensions és un assumpte sempre pendent que, en el cas de les dones, és doblement rellevant, perquè històricament, en moltes ocasions, les dones han patit una situació laboral no reglada o han treballat en casa i amb la cura dels fills sense poder cotitzar com els hauria d’haver pertocat».

 

De les 801.545 persones residents en València, un 21 % són majors de 64 anys, el que suposa un 1,5 % més que en el 2019 i un 9,8 % més que en el 1981. Una constant en este període (1981-2020) és que la xifra de dones en esta franja d’edat és superior a la d’hómens; enguany, el padró registra 100.274 veïnes davant de 68.054 veïns, és a dir, vora el 60 %. Són dades de la publicació sobre població major de 64 anys en la ciutat de València relativa a 2020, que ja està disponible en el web de l’Oficina Municipal d’Estadística.

 

L’estudi té en compte el sexe, districte, nacionalitat i situació de convivència, entre altres variables de classificació. D’esta manera, 44.293 majors de 64 anys viuen sols i d’ells 33.524 són dones. Per districtes, Algirós és el més envellit, amb una proporció del 24,7 % de gent de més de 64 anys respecte de la població total, seguit de Pla del Real (23,6 %) i Extramurs (23,4 %). En l’altre extrem se situen Rascanya (17,7 %), Benicalap (18 %), Camins al Grau (18,3 %) i Pobles de l’Oest (18,3 %). Pel que fa al lloc de naixement, el 38 % de majors de 64 anys són de València; el 37,9% procedixen de la resta d’Espanya; el 18,6%, d’altres municipis del territori valencià, i un 5,5 % és d’origen estranger.

 

Sèrie monogràfica

L’Oficina d’Estadística de l’Ajuntament de València s’encarrega d’elaborar la sèrie monogràfica ‘Persones majors de 64 anys en la ciutat de València’. L’últim número de la sèrie, publicat en el mes d’agost, està basat en la informació del Padró Municipal d’Habitants de la ciutat de València a 1 de gener de 2020.

 

La població major és cada volta més un sector important de la societat, tant des del punt de vista demogràfic, com econòmic i social. Suposa un subconjunt de la població amb unes necessitats d’atenció específiques, que els diferents agents socials han de tindre en compte en el moment de planificar i quantificar les seue s activitats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.

Empleats de CaixaBank han parat una hora contra la pressió comercial

Empleats de CaixaBank han secundat un atur d'una hora en oficines de tota Espanya per a denunciar la pressió comercial i un mal clima laboral. Els sindicats xifren un 75% de seguiment i reclamen canvis en el model d'objectius.

El ministre d’Indústria francés ressalta la calma empresarial davant la pujada del preu de l’energia

Sébastien Martin ha assenyalat a Gandia que les empreses europees reaccionen amb calma davant la guerra a l'Iran i l'encariment energètic, que preveu que continue. La UE manté reunions diàries per a seguir la situació i reforçar la coordinació.

Catalá celebra la presència de Jordi Sabaté en les Falles i la seua primera mascletà

Jordi Sabaté ha viscut la seua primera mascletà a València després de demanar en X un espai accessible. Catalá ho ha convidat i ha destacat el valor inclusiu del gest.