Més de 33.000 dones majors de 64 anys viuen soles en la ciutat de València

 

Un total de 44.293 persones residents en València de més de 64 anys viuen soles, de les que 33.524, això és, un 75,7 %, són dones, segons les últimes dades oferides per l’Oficina Municipal d’Estadística. El percentatge de població de la tercera edat en el municipi suposa un 21 % del total, un 1,5 % més que en el 2019 i un 9,8 % més que en el 1981, i vora el 60 % són veïnes.

 

Per districtes, Algirós és el més envellit, amb una proporció del 24,7 % de majors respecte de la població total, seguit de Pla del Real (23,6 %) i Extramurs (23,4 %). «Els nostres majors són la memòria viva de València, i gràcies al seu esforç hem conseguit viure en una societat millor. Per això, des de l’Ajuntament, ho hem d’agrair amb polítiques públiques que vetlen pel seu benestar i la seua autonomia personal», ha dit l’alcalde Joan Ribó al respecte.

 

Les dones han patit una situació laboral no reglada

L’alcalde de València ha destacat, de la mateixa manera, «la perspectiva de gènere com un factor important a tindre en compte». En este sentit, ha recordat que «la revalorització de les pensions és un assumpte sempre pendent que, en el cas de les dones, és doblement rellevant, perquè històricament, en moltes ocasions, les dones han patit una situació laboral no reglada o han treballat en casa i amb la cura dels fills sense poder cotitzar com els hauria d’haver pertocat».

 

De les 801.545 persones residents en València, un 21 % són majors de 64 anys, el que suposa un 1,5 % més que en el 2019 i un 9,8 % més que en el 1981. Una constant en este període (1981-2020) és que la xifra de dones en esta franja d’edat és superior a la d’hómens; enguany, el padró registra 100.274 veïnes davant de 68.054 veïns, és a dir, vora el 60 %. Són dades de la publicació sobre població major de 64 anys en la ciutat de València relativa a 2020, que ja està disponible en el web de l’Oficina Municipal d’Estadística.

 

L’estudi té en compte el sexe, districte, nacionalitat i situació de convivència, entre altres variables de classificació. D’esta manera, 44.293 majors de 64 anys viuen sols i d’ells 33.524 són dones. Per districtes, Algirós és el més envellit, amb una proporció del 24,7 % de gent de més de 64 anys respecte de la població total, seguit de Pla del Real (23,6 %) i Extramurs (23,4 %). En l’altre extrem se situen Rascanya (17,7 %), Benicalap (18 %), Camins al Grau (18,3 %) i Pobles de l’Oest (18,3 %). Pel que fa al lloc de naixement, el 38 % de majors de 64 anys són de València; el 37,9% procedixen de la resta d’Espanya; el 18,6%, d’altres municipis del territori valencià, i un 5,5 % és d’origen estranger.

 

Sèrie monogràfica

L’Oficina d’Estadística de l’Ajuntament de València s’encarrega d’elaborar la sèrie monogràfica ‘Persones majors de 64 anys en la ciutat de València’. L’últim número de la sèrie, publicat en el mes d’agost, està basat en la informació del Padró Municipal d’Habitants de la ciutat de València a 1 de gener de 2020.

 

La població major és cada volta més un sector important de la societat, tant des del punt de vista demogràfic, com econòmic i social. Suposa un subconjunt de la població amb unes necessitats d’atenció específiques, que els diferents agents socials han de tindre en compte en el moment de planificar i quantificar les seue s activitats.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.