Més de 33.000 dones majors de 64 anys viuen soles en la ciutat de València

 

Un total de 44.293 persones residents en València de més de 64 anys viuen soles, de les que 33.524, això és, un 75,7 %, són dones, segons les últimes dades oferides per l’Oficina Municipal d’Estadística. El percentatge de població de la tercera edat en el municipi suposa un 21 % del total, un 1,5 % més que en el 2019 i un 9,8 % més que en el 1981, i vora el 60 % són veïnes.

 

Per districtes, Algirós és el més envellit, amb una proporció del 24,7 % de majors respecte de la població total, seguit de Pla del Real (23,6 %) i Extramurs (23,4 %). «Els nostres majors són la memòria viva de València, i gràcies al seu esforç hem conseguit viure en una societat millor. Per això, des de l’Ajuntament, ho hem d’agrair amb polítiques públiques que vetlen pel seu benestar i la seua autonomia personal», ha dit l’alcalde Joan Ribó al respecte.

 

Les dones han patit una situació laboral no reglada

L’alcalde de València ha destacat, de la mateixa manera, «la perspectiva de gènere com un factor important a tindre en compte». En este sentit, ha recordat que «la revalorització de les pensions és un assumpte sempre pendent que, en el cas de les dones, és doblement rellevant, perquè històricament, en moltes ocasions, les dones han patit una situació laboral no reglada o han treballat en casa i amb la cura dels fills sense poder cotitzar com els hauria d’haver pertocat».

 

De les 801.545 persones residents en València, un 21 % són majors de 64 anys, el que suposa un 1,5 % més que en el 2019 i un 9,8 % més que en el 1981. Una constant en este període (1981-2020) és que la xifra de dones en esta franja d’edat és superior a la d’hómens; enguany, el padró registra 100.274 veïnes davant de 68.054 veïns, és a dir, vora el 60 %. Són dades de la publicació sobre població major de 64 anys en la ciutat de València relativa a 2020, que ja està disponible en el web de l’Oficina Municipal d’Estadística.

 

L’estudi té en compte el sexe, districte, nacionalitat i situació de convivència, entre altres variables de classificació. D’esta manera, 44.293 majors de 64 anys viuen sols i d’ells 33.524 són dones. Per districtes, Algirós és el més envellit, amb una proporció del 24,7 % de gent de més de 64 anys respecte de la població total, seguit de Pla del Real (23,6 %) i Extramurs (23,4 %). En l’altre extrem se situen Rascanya (17,7 %), Benicalap (18 %), Camins al Grau (18,3 %) i Pobles de l’Oest (18,3 %). Pel que fa al lloc de naixement, el 38 % de majors de 64 anys són de València; el 37,9% procedixen de la resta d’Espanya; el 18,6%, d’altres municipis del territori valencià, i un 5,5 % és d’origen estranger.

 

Sèrie monogràfica

L’Oficina d’Estadística de l’Ajuntament de València s’encarrega d’elaborar la sèrie monogràfica ‘Persones majors de 64 anys en la ciutat de València’. L’últim número de la sèrie, publicat en el mes d’agost, està basat en la informació del Padró Municipal d’Habitants de la ciutat de València a 1 de gener de 2020.

 

La població major és cada volta més un sector important de la societat, tant des del punt de vista demogràfic, com econòmic i social. Suposa un subconjunt de la població amb unes necessitats d’atenció específiques, que els diferents agents socials han de tindre en compte en el moment de planificar i quantificar les seue s activitats.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.