Arriben més de 125.000 dosis de la vacuna Pfizer a la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha rebut hui una nova remesa de més de 125.000 dosis de vacunes contra el coronavirus de Pfizer.

Segons informa la Delegació de Govern, estes vacunes s’han lliurat ja per a la seua distribució a Alacant, Castelló i València.

Hui comença la campanya de vacunació massiva contra la covid-19 en quatre grans dispositius a València, Alacant, Castelló i Elx. En quatre grans espais: la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, el Palau de Congressos de Castelló, la Ciutat de la Llum a Alacant, i la Institució Firal Alacantina a Elx.

A més, hi ha 18 punts específics que ja estan en funcionament, ubicats a Torrevieja, Paterna, Alzira, Dénia, Benidorm, Elda, Gandia, Torrent, Vila-real, Sagunt, Orihuela, Mislata, Alcoi, Xirivella, Xàtiva, Sant Joan, Ontinyent i Sant Vicent de Raspeig.

Segons ha comunicat la Conselleria, es vacunarà de matí i vesprada, de 8:30 a 20:30 hores. La previsió és que esta setmana s’inoculen 185.000 dosis, majoritàriament a persones de 70 a 79 anys.

Es destinaran 40.000 vacunes a persones de 60 a 65 anys, i 16.000 a segones dosis de majors de 80 anys i grans dependents, que les rebran on els van posar la primera.

La Conselleria de Sanitat recorda que només han d’acudir a vacunar les persones que hagen rebut una citació per SMS, en el qual s’indica el lloc i l’hora. Així, cal arribar amb puntualitat i no abans d’hora, perquè el procés siga fluid i no es formen cues, i han de portar el DNI i la targeta SIP, per facilitar la identificació.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU