La Generalitat Valenciana impulsarà el transport de material sanitari amb drons

 

La Comunitat Valenciana ha acollit este dilluns, 16 de novembre, el primer transport experimental de material sanitari amb dron fet en Espanya dins de l’entorn urbà i el segon en Europa -després de Polònia-.

 

Es tracta de l’enviament de diferents productes sanitaris des de Fira València, a on es troba el recinte que la Generalitat usa com a magatzem d’esta classe de material davant la pandèmia del Covid-19, fins a l’hospital Arnau de Vilanova de València, un trajecte que s’ha dut a terme en uns tres minuts.

 

Este projecte, impulsat pel govern valencià -amb finançament de la Conselleria d’Innovació- i fet per la Universitat Politècnica de València (UPV) en col·laboració amb diferents institucions i empreses, és una de les iniciatives seleccionades per l’Anomenada al Sistema Valencià de la Innovació llançada en el mes de març d’este any per a impulsar propostes noves en la lluita contra el coronavirus.

 

Tres escenaris

El vol entre Fira València i l’hospital Arnau de Vilanova, en el que s’ha traslladat un kit de primera intervenció Covid-19 -una mascareta, guants, ulleres, bus i un test ràpid- l’han completat altres dos. Per a possibilitar els tres recorreguts s’ha establit un Lloc de Comandament Avançat (PMA), gestionat i coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències en col·laboració amb la UPV.

El segon dels vols ha transportat des de l’hospital comarcal Francesc de Borja de Gandia (València) fins al centre de salut El Grau i la residència de majors Solimar Daimús diferent material sanitari i mostres biològiques, mentres que amb l’altre s’ha emportat equipament des de l’aeròdrom de Siete Aguas (València) a diferents zones rurals de l’entorn.

 

Un acte presidit per Ximo Puig

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit l’acte convocat per a fer el vol des de Fira València al costat de les conselleres d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual; la de Sanitat, Ana Barceló, i Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern, Gloria Calero. 

 

Puig ha afirmat que «esta és una proposta fonamental per al present que obri una dimensió extraordinària per a tota la logística, al mateix temps que ha ressaltat les iniciatives que es posen en marxa generar una major capacitat de resposta davant les emergències».

 

En eixe sentit, Ximo Puig ha valorat l’aplicació de tota la capacitat dels drons en favor d’este objectiu i del de donar seguretat i servici a la ciutadania. El responsable autonòmic ha agraït a la Conselleria d’Innovació la seua aposta per avançar en projectes com este després d’anys de treball i ha apuntat que «la UPV representa una volta més eixa nova frontera en la investigació».

 

A demés, Ximo Puig ha manifestat que «proves com la d’este dilluns ajuden a ser més àgils, ràpids i eficients davant les necessitats» i ha indicat que «els drons oferixen un espai absolutament impressionant» per a això. D’altra banda, ha destacat que «hi haja empreses valencianes avantguardistes» implicades en esta experiència.

 

En este projecte, en el que han intervingut més de cent persones de vint institucions i empreses, posa a l’abast del sistema sanitari una nova manera de transport que permet resoldre necessitats logístiques de manera ràpida i fiable.

 

Captació d’imàtgens

L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha participat en els vols demostratius d’esta jornada amb la posada en funcionament per primera volta de la nova Unitat de Comunicacions Avançada SATCOM2, un suport tecnològic avançat de comunicació satel·litària capaç de recollir imàtgens en temps real de fins a sis drons participants en una emergència, en este cas sanitària.

 

Estos vols experimentals han pogut seguir-se a través d’este sistema. Les imàtgens que recull es transmeten al mateix temps a la sala de comandament i control del Centre de Coordinació d’Emergències per a una major i millor informació sobre l’emergència que estiga tenint lloc..

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus defén que la futura plataforma sobre el Túria alleujarà el trànsit i reduirà temps

La Generalitat aposta per una plataforma de transport sobre el Túria que retallarà temps de viatge i descarregarà de trànsit la V-30. El pla s'emmarca en un treball conjunt amb el sector logístic per a prioritzar projectes i millorar la competitivitat.

Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.