14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

La Generalitat Valenciana impulsarà el transport de material sanitari amb drons

 

La Comunitat Valenciana ha acollit este dilluns, 16 de novembre, el primer transport experimental de material sanitari amb dron fet en Espanya dins de l’entorn urbà i el segon en Europa -després de Polònia-.

 

Es tracta de l’enviament de diferents productes sanitaris des de Fira València, a on es troba el recinte que la Generalitat usa com a magatzem d’esta classe de material davant la pandèmia del Covid-19, fins a l’hospital Arnau de Vilanova de València, un trajecte que s’ha dut a terme en uns tres minuts.

 

Este projecte, impulsat pel govern valencià -amb finançament de la Conselleria d’Innovació- i fet per la Universitat Politècnica de València (UPV) en col·laboració amb diferents institucions i empreses, és una de les iniciatives seleccionades per l’Anomenada al Sistema Valencià de la Innovació llançada en el mes de març d’este any per a impulsar propostes noves en la lluita contra el coronavirus.

 

Tres escenaris

El vol entre Fira València i l’hospital Arnau de Vilanova, en el que s’ha traslladat un kit de primera intervenció Covid-19 -una mascareta, guants, ulleres, bus i un test ràpid- l’han completat altres dos. Per a possibilitar els tres recorreguts s’ha establit un Lloc de Comandament Avançat (PMA), gestionat i coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències en col·laboració amb la UPV.

El segon dels vols ha transportat des de l’hospital comarcal Francesc de Borja de Gandia (València) fins al centre de salut El Grau i la residència de majors Solimar Daimús diferent material sanitari i mostres biològiques, mentres que amb l’altre s’ha emportat equipament des de l’aeròdrom de Siete Aguas (València) a diferents zones rurals de l’entorn.

 

Un acte presidit per Ximo Puig

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit l’acte convocat per a fer el vol des de Fira València al costat de les conselleres d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual; la de Sanitat, Ana Barceló, i Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern, Gloria Calero. 

 

Puig ha afirmat que «esta és una proposta fonamental per al present que obri una dimensió extraordinària per a tota la logística, al mateix temps que ha ressaltat les iniciatives que es posen en marxa generar una major capacitat de resposta davant les emergències».

 

En eixe sentit, Ximo Puig ha valorat l’aplicació de tota la capacitat dels drons en favor d’este objectiu i del de donar seguretat i servici a la ciutadania. El responsable autonòmic ha agraït a la Conselleria d’Innovació la seua aposta per avançar en projectes com este després d’anys de treball i ha apuntat que «la UPV representa una volta més eixa nova frontera en la investigació».

 

A demés, Ximo Puig ha manifestat que «proves com la d’este dilluns ajuden a ser més àgils, ràpids i eficients davant les necessitats» i ha indicat que «els drons oferixen un espai absolutament impressionant» per a això. D’altra banda, ha destacat que «hi haja empreses valencianes avantguardistes» implicades en esta experiència.

 

En este projecte, en el que han intervingut més de cent persones de vint institucions i empreses, posa a l’abast del sistema sanitari una nova manera de transport que permet resoldre necessitats logístiques de manera ràpida i fiable.

 

Captació d’imàtgens

L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha participat en els vols demostratius d’esta jornada amb la posada en funcionament per primera volta de la nova Unitat de Comunicacions Avançada SATCOM2, un suport tecnològic avançat de comunicació satel·litària capaç de recollir imàtgens en temps real de fins a sis drons participants en una emergència, en este cas sanitària.

 

Estos vols experimentals han pogut seguir-se a través d’este sistema. Les imàtgens que recull es transmeten al mateix temps a la sala de comandament i control del Centre de Coordinació d’Emergències per a una major i millor informació sobre l’emergència que estiga tenint lloc..

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.