La Generalitat Valenciana impulsarà el transport de material sanitari amb drons

 

La Comunitat Valenciana ha acollit este dilluns, 16 de novembre, el primer transport experimental de material sanitari amb dron fet en Espanya dins de l’entorn urbà i el segon en Europa -després de Polònia-.

 

Es tracta de l’enviament de diferents productes sanitaris des de Fira València, a on es troba el recinte que la Generalitat usa com a magatzem d’esta classe de material davant la pandèmia del Covid-19, fins a l’hospital Arnau de Vilanova de València, un trajecte que s’ha dut a terme en uns tres minuts.

 

Este projecte, impulsat pel govern valencià -amb finançament de la Conselleria d’Innovació- i fet per la Universitat Politècnica de València (UPV) en col·laboració amb diferents institucions i empreses, és una de les iniciatives seleccionades per l’Anomenada al Sistema Valencià de la Innovació llançada en el mes de març d’este any per a impulsar propostes noves en la lluita contra el coronavirus.

 

Tres escenaris

El vol entre Fira València i l’hospital Arnau de Vilanova, en el que s’ha traslladat un kit de primera intervenció Covid-19 -una mascareta, guants, ulleres, bus i un test ràpid- l’han completat altres dos. Per a possibilitar els tres recorreguts s’ha establit un Lloc de Comandament Avançat (PMA), gestionat i coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències en col·laboració amb la UPV.

El segon dels vols ha transportat des de l’hospital comarcal Francesc de Borja de Gandia (València) fins al centre de salut El Grau i la residència de majors Solimar Daimús diferent material sanitari i mostres biològiques, mentres que amb l’altre s’ha emportat equipament des de l’aeròdrom de Siete Aguas (València) a diferents zones rurals de l’entorn.

 

Un acte presidit per Ximo Puig

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit l’acte convocat per a fer el vol des de Fira València al costat de les conselleres d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual; la de Sanitat, Ana Barceló, i Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern, Gloria Calero. 

 

Puig ha afirmat que «esta és una proposta fonamental per al present que obri una dimensió extraordinària per a tota la logística, al mateix temps que ha ressaltat les iniciatives que es posen en marxa generar una major capacitat de resposta davant les emergències».

 

En eixe sentit, Ximo Puig ha valorat l’aplicació de tota la capacitat dels drons en favor d’este objectiu i del de donar seguretat i servici a la ciutadania. El responsable autonòmic ha agraït a la Conselleria d’Innovació la seua aposta per avançar en projectes com este després d’anys de treball i ha apuntat que «la UPV representa una volta més eixa nova frontera en la investigació».

 

A demés, Ximo Puig ha manifestat que «proves com la d’este dilluns ajuden a ser més àgils, ràpids i eficients davant les necessitats» i ha indicat que «els drons oferixen un espai absolutament impressionant» per a això. D’altra banda, ha destacat que «hi haja empreses valencianes avantguardistes» implicades en esta experiència.

 

En este projecte, en el que han intervingut més de cent persones de vint institucions i empreses, posa a l’abast del sistema sanitari una nova manera de transport que permet resoldre necessitats logístiques de manera ràpida i fiable.

 

Captació d’imàtgens

L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha participat en els vols demostratius d’esta jornada amb la posada en funcionament per primera volta de la nova Unitat de Comunicacions Avançada SATCOM2, un suport tecnològic avançat de comunicació satel·litària capaç de recollir imàtgens en temps real de fins a sis drons participants en una emergència, en este cas sanitària.

 

Estos vols experimentals han pogut seguir-se a través d’este sistema. Les imàtgens que recull es transmeten al mateix temps a la sala de comandament i control del Centre de Coordinació d’Emergències per a una major i millor informació sobre l’emergència que estiga tenint lloc..

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.