16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La Generalitat Valenciana impulsarà el transport de material sanitari amb drons

 

La Comunitat Valenciana ha acollit este dilluns, 16 de novembre, el primer transport experimental de material sanitari amb dron fet en Espanya dins de l’entorn urbà i el segon en Europa -després de Polònia-.

 

Es tracta de l’enviament de diferents productes sanitaris des de Fira València, a on es troba el recinte que la Generalitat usa com a magatzem d’esta classe de material davant la pandèmia del Covid-19, fins a l’hospital Arnau de Vilanova de València, un trajecte que s’ha dut a terme en uns tres minuts.

 

Este projecte, impulsat pel govern valencià -amb finançament de la Conselleria d’Innovació- i fet per la Universitat Politècnica de València (UPV) en col·laboració amb diferents institucions i empreses, és una de les iniciatives seleccionades per l’Anomenada al Sistema Valencià de la Innovació llançada en el mes de març d’este any per a impulsar propostes noves en la lluita contra el coronavirus.

 

Tres escenaris

El vol entre Fira València i l’hospital Arnau de Vilanova, en el que s’ha traslladat un kit de primera intervenció Covid-19 -una mascareta, guants, ulleres, bus i un test ràpid- l’han completat altres dos. Per a possibilitar els tres recorreguts s’ha establit un Lloc de Comandament Avançat (PMA), gestionat i coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències en col·laboració amb la UPV.

El segon dels vols ha transportat des de l’hospital comarcal Francesc de Borja de Gandia (València) fins al centre de salut El Grau i la residència de majors Solimar Daimús diferent material sanitari i mostres biològiques, mentres que amb l’altre s’ha emportat equipament des de l’aeròdrom de Siete Aguas (València) a diferents zones rurals de l’entorn.

 

Un acte presidit per Ximo Puig

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit l’acte convocat per a fer el vol des de Fira València al costat de les conselleres d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual; la de Sanitat, Ana Barceló, i Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern, Gloria Calero. 

 

Puig ha afirmat que «esta és una proposta fonamental per al present que obri una dimensió extraordinària per a tota la logística, al mateix temps que ha ressaltat les iniciatives que es posen en marxa generar una major capacitat de resposta davant les emergències».

 

En eixe sentit, Ximo Puig ha valorat l’aplicació de tota la capacitat dels drons en favor d’este objectiu i del de donar seguretat i servici a la ciutadania. El responsable autonòmic ha agraït a la Conselleria d’Innovació la seua aposta per avançar en projectes com este després d’anys de treball i ha apuntat que «la UPV representa una volta més eixa nova frontera en la investigació».

 

A demés, Ximo Puig ha manifestat que «proves com la d’este dilluns ajuden a ser més àgils, ràpids i eficients davant les necessitats» i ha indicat que «els drons oferixen un espai absolutament impressionant» per a això. D’altra banda, ha destacat que «hi haja empreses valencianes avantguardistes» implicades en esta experiència.

 

En este projecte, en el que han intervingut més de cent persones de vint institucions i empreses, posa a l’abast del sistema sanitari una nova manera de transport que permet resoldre necessitats logístiques de manera ràpida i fiable.

 

Captació d’imàtgens

L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha participat en els vols demostratius d’esta jornada amb la posada en funcionament per primera volta de la nova Unitat de Comunicacions Avançada SATCOM2, un suport tecnològic avançat de comunicació satel·litària capaç de recollir imàtgens en temps real de fins a sis drons participants en una emergència, en este cas sanitària.

 

Estos vols experimentals han pogut seguir-se a través d’este sistema. Les imàtgens que recull es transmeten al mateix temps a la sala de comandament i control del Centre de Coordinació d’Emergències per a una major i millor informació sobre l’emergència que estiga tenint lloc..

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.