El dur moment de Camilo, un jove espanyol atrapat en Xina pel coronavirus

Imagen de personas con mascarillas para protegerse se los germenes

Camilo és un dels espanyol que viu en Wuhan | València Diari

 

L’aparició del coronavirus en Xina és un tema de gran preocupació en tot el món, sobretot ara que és l’any nou xinés i hi ha gran moviment de persones entre països. Este provoca diferents símptomes, com molta febra, problemes respiratoris i pneumònia.

 

Des del 8 de desembre que es va detectar el primer cas ja hi ha 41 morts i 1.300 persones infectades en diferents països d’Àsia, Estats Units i França, pendents d’un possible cas en Espanya. En concret, la ciutat Wuhan és la ‘zona zero’ i es troba en quarantena, per tant, cap habitant pot entrar o eixir d’ella i, entre ells, hi ha diferent espanyols vivint.

 

En Espanya seria tot un «caos»

Camilo és un estudiant madrileny de 24 anys que es troba confinat en Wuhan –cursant un màster en economia– i ‘el Español’ ha pogut contactar amb ell per a preguntar-li la situació que actualment es viu al país. «Imagina’t una pel·lícula de por o de pandèmies, això és el que es viu ara ací. Literal», ha afirmat sobre la ciutat, una de les més poblades de la Xina amb més d’11 milions de persones, xifra que es veu incrementada en estes dates per a celebrar l’any nou.

 

Explica que ara està «tot tancat» i no hi ha ningú pels carrers: «Esta pandèmia coincidix, a demés, amb els dies freds, ennuvolats i plujosos». La gent només ix per a comprar en els pocs supermercats que obrin i s’ha d’utilitzar obligatòriament mascareta.

 

Camilo ha explicat que necessita eixir al carrer, tot i el risc: «Comence a patir si no isc». A demés, ha afegit que s’ha paralitzat el transport públic de la ciutat, no hi ha taxis, els vols s’han desviat, les carreteres estan tallades i les tres estacions de ferrocarril estan tancades.

 

Wuhan és una gran ciutat, capital de la província de Hubei –amb d’altres en quarantena–, té un dels aeroports més grans del país, confluència de moltes carreteres i línies de ferrocarrils. Sent la ‘zona zero’ del brot de coronavirus, hi ha milions de persones ‘confinades’ per la quarantena i, a pesar de què per a Occident va ser tota una sorpresa, el govern ja havia alertat als seus habitants, per tant, Camilo i altres espanyols i estrangers que viuen en Wuhan ja ho esperaven. Ara cal vore «com evoluciona» la situació, mentres que existix «tensió» entre la població, però queda dissimulada «pel caràcter xinés» i «en Espanya estaríem en un estat de caos».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.