El dur moment de Camilo, un jove espanyol atrapat en Xina pel coronavirus

Imagen de personas con mascarillas para protegerse se los germenes

Camilo és un dels espanyol que viu en Wuhan | València Diari

 

L’aparició del coronavirus en Xina és un tema de gran preocupació en tot el món, sobretot ara que és l’any nou xinés i hi ha gran moviment de persones entre països. Este provoca diferents símptomes, com molta febra, problemes respiratoris i pneumònia.

 

Des del 8 de desembre que es va detectar el primer cas ja hi ha 41 morts i 1.300 persones infectades en diferents països d’Àsia, Estats Units i França, pendents d’un possible cas en Espanya. En concret, la ciutat Wuhan és la ‘zona zero’ i es troba en quarantena, per tant, cap habitant pot entrar o eixir d’ella i, entre ells, hi ha diferent espanyols vivint.

 

En Espanya seria tot un «caos»

Camilo és un estudiant madrileny de 24 anys que es troba confinat en Wuhan –cursant un màster en economia– i ‘el Español’ ha pogut contactar amb ell per a preguntar-li la situació que actualment es viu al país. «Imagina’t una pel·lícula de por o de pandèmies, això és el que es viu ara ací. Literal», ha afirmat sobre la ciutat, una de les més poblades de la Xina amb més d’11 milions de persones, xifra que es veu incrementada en estes dates per a celebrar l’any nou.

 

Explica que ara està «tot tancat» i no hi ha ningú pels carrers: «Esta pandèmia coincidix, a demés, amb els dies freds, ennuvolats i plujosos». La gent només ix per a comprar en els pocs supermercats que obrin i s’ha d’utilitzar obligatòriament mascareta.

 

Camilo ha explicat que necessita eixir al carrer, tot i el risc: «Comence a patir si no isc». A demés, ha afegit que s’ha paralitzat el transport públic de la ciutat, no hi ha taxis, els vols s’han desviat, les carreteres estan tallades i les tres estacions de ferrocarril estan tancades.

 

Wuhan és una gran ciutat, capital de la província de Hubei –amb d’altres en quarantena–, té un dels aeroports més grans del país, confluència de moltes carreteres i línies de ferrocarrils. Sent la ‘zona zero’ del brot de coronavirus, hi ha milions de persones ‘confinades’ per la quarantena i, a pesar de què per a Occident va ser tota una sorpresa, el govern ja havia alertat als seus habitants, per tant, Camilo i altres espanyols i estrangers que viuen en Wuhan ja ho esperaven. Ara cal vore «com evoluciona» la situació, mentres que existix «tensió» entre la població, però queda dissimulada «pel caràcter xinés» i «en Espanya estaríem en un estat de caos».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’oposició exigix a Mazón que diga la veritat en el seu testifical per la dana

PSPV i Compromís celebren que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la dana i li recorden que està obligat a dir la veritat, mentres PP i Vox demanen respecte a les decisions judicials.

PP i Vox reivindiquen l’alleujament fiscal de les noves deduccions enfront de les acusacions de populisme

El ple de Les Corts debat la convalidació de dos decrets que amplien les deduccions fiscals en la Comunitat Valenciana per gastos sanitaris i de música, mesures que PP i Vox presenten com a alleujament per a la classe mitjana i que l'oposició titlla de populisme fiscal i regal a les rendes altes.

PSPV i Compromís qüestionen el trasllat de la parella de Pérez Llorca a la Diputació de València

PSPV i Compromís denuncien la contractació en comissió de servicis de la parella del president Juanfran Pérez Llorca per la Diputació de València, mentres PP i Vox defenen la legalitat i normalitat del trasllat.

Awa Fam reivindica l’ambició del València Basket en la Copa de la Reina

Awa Fam reconeix que el València Basket no partix com a gran favorit en la Copa de la Reina de Tarragona, però manté l'ambició de competir al màxim i barallar pel títol.

L’alta velocitat Madrid-València lidera el creixement de passatgers amb un 26% més en l’últim trimestre de 2025

La línia d'alta velocitat Madrid-València va registrar un increment del 26% de viatgers en el quart trimestre de 2025, fins a 1,5 milions, mentres el corredor Madrid-Barcelona va anotar la seua primera caiguda de demanda des de la liberalització.

Investiguen a 25 persones per alçar vivendes il·legals en sòl agrícola de Mutxamel

La Guàrdia Civil investiga a 25 copropietaris d'una finca de 12.000 metres quadrats a Mutxamel per parcel·lar el sòl rústic i instal·lar vivendes sense autorització urbanística.

Rubén Burgos afronta la Copa de la Reina amb il·lusió i sense pressió

Rubén Burgos insistix que el València Basket arriba a la Copa de la Reina amb il·lusió, però sense sentir-se favorit, i avisa del nivell i intensitat del Ensino de Lugo.

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.