Anuncios

El dur moment de Camilo, un jove espanyol atrapat en Xina pel coronavirus

Imagen de personas con mascarillas para protegerse se los germenes

Camilo és un dels espanyol que viu en Wuhan | València Diari

 

L’aparició del coronavirus en Xina és un tema de gran preocupació en tot el món, sobretot ara que és l’any nou xinés i hi ha gran moviment de persones entre països. Este provoca diferents símptomes, com molta febra, problemes respiratoris i pneumònia.

 

Anuncios

Des del 8 de desembre que es va detectar el primer cas ja hi ha 41 morts i 1.300 persones infectades en diferents països d’Àsia, Estats Units i França, pendents d’un possible cas en Espanya. En concret, la ciutat Wuhan és la ‘zona zero’ i es troba en quarantena, per tant, cap habitant pot entrar o eixir d’ella i, entre ells, hi ha diferent espanyols vivint.

 

En Espanya seria tot un «caos»

Camilo és un estudiant madrileny de 24 anys que es troba confinat en Wuhan –cursant un màster en economia– i ‘el Español’ ha pogut contactar amb ell per a preguntar-li la situació que actualment es viu al país. «Imagina’t una pel·lícula de por o de pandèmies, això és el que es viu ara ací. Literal», ha afirmat sobre la ciutat, una de les més poblades de la Xina amb més d’11 milions de persones, xifra que es veu incrementada en estes dates per a celebrar l’any nou.

 

Explica que ara està «tot tancat» i no hi ha ningú pels carrers: «Esta pandèmia coincidix, a demés, amb els dies freds, ennuvolats i plujosos». La gent només ix per a comprar en els pocs supermercats que obrin i s’ha d’utilitzar obligatòriament mascareta.

 

Camilo ha explicat que necessita eixir al carrer, tot i el risc: «Comence a patir si no isc». A demés, ha afegit que s’ha paralitzat el transport públic de la ciutat, no hi ha taxis, els vols s’han desviat, les carreteres estan tallades i les tres estacions de ferrocarril estan tancades.

 

Wuhan és una gran ciutat, capital de la província de Hubei –amb d’altres en quarantena–, té un dels aeroports més grans del país, confluència de moltes carreteres i línies de ferrocarrils. Sent la ‘zona zero’ del brot de coronavirus, hi ha milions de persones ‘confinades’ per la quarantena i, a pesar de què per a Occident va ser tota una sorpresa, el govern ja havia alertat als seus habitants, per tant, Camilo i altres espanyols i estrangers que viuen en Wuhan ja ho esperaven. Ara cal vore «com evoluciona» la situació, mentres que existix «tensió» entre la població, però queda dissimulada «pel caràcter xinés» i «en Espanya estaríem en un estat de caos».

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

CGT Ensenyament crida el professorat a donar suport a la vaga indefinida des del dilluns 11

CGT Ensenyament insta a tot el professorat de la Comunitat Valenciana a sumar-se a la vaga indefinida que arranca el dilluns 11, en defensa d'una educació pública i de qualitat.

Desenrotllen un sistema intel·ligent que detecta fugues d’aigua i danys en canonades en temps real

Un equip amb participació de la Universitat Politècnica de València desenrotlla un sistema que combina fibra òptica distribuïda, intel·ligència artificial i computació en la vora per a vigilar xarxes d'aigua en temps real.

La comissió de la dana de Les Corts afronta la seua recta final després d’un any de treball i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre en Les Corts Valencianes conclourà este mes després d'onze sessions, amb només un terç de les compareixences previstes i un fort xoc polític sobre si es tracta d'un tancament per termini o d'una carpetada.

Jovenes amb malaltia renal: la diàlisi que marca la seua vida personal i laboral

Raúl i Nacho conviuen amb una malaltia renal des dels 20 anys i organitzen estudis, treball i oci al voltant de la diàlisi, mentres esperen un nou trasplantament.

Detinguts dos hòmens per robatoris de cadenes d’or mitjançant estirada a Carlet

La Guàrdia Civil ha detingut a Carlet a dos hòmens de 27 i 32 anys acusats de robar cadenes d'or mitjançant estirada i ha recuperat diverses peces sostretes.

Sanitat envia al Centre Nacional de Microbiologia la mostra de la pacient en estudi per hantavirus a Alacant

Sanitat ha remés al Centre Nacional de Microbiologia la mostra d'una dona de 32 anys ingressada en aïllament a l'Hospital de Sant Joan d'Alacant després de volar amb una passatgera morta per hantavirus.

Dissabte de ruixats forts i possible graníssol a la província d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte molt nuvolós, amb ruixats localment forts i tempestes, sense descartar graníssol menut en punts d'Alacant, i temperatures mínimes en ascens.

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.
Anuncios