20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El dur moment de Camilo, un jove espanyol atrapat en Xina pel coronavirus

Imagen de personas con mascarillas para protegerse se los germenes

Camilo és un dels espanyol que viu en Wuhan | València Diari

 

L’aparició del coronavirus en Xina és un tema de gran preocupació en tot el món, sobretot ara que és l’any nou xinés i hi ha gran moviment de persones entre països. Este provoca diferents símptomes, com molta febra, problemes respiratoris i pneumònia.

 

Des del 8 de desembre que es va detectar el primer cas ja hi ha 41 morts i 1.300 persones infectades en diferents països d’Àsia, Estats Units i França, pendents d’un possible cas en Espanya. En concret, la ciutat Wuhan és la ‘zona zero’ i es troba en quarantena, per tant, cap habitant pot entrar o eixir d’ella i, entre ells, hi ha diferent espanyols vivint.

 

En Espanya seria tot un «caos»

Camilo és un estudiant madrileny de 24 anys que es troba confinat en Wuhan –cursant un màster en economia– i ‘el Español’ ha pogut contactar amb ell per a preguntar-li la situació que actualment es viu al país. «Imagina’t una pel·lícula de por o de pandèmies, això és el que es viu ara ací. Literal», ha afirmat sobre la ciutat, una de les més poblades de la Xina amb més d’11 milions de persones, xifra que es veu incrementada en estes dates per a celebrar l’any nou.

 

Explica que ara està «tot tancat» i no hi ha ningú pels carrers: «Esta pandèmia coincidix, a demés, amb els dies freds, ennuvolats i plujosos». La gent només ix per a comprar en els pocs supermercats que obrin i s’ha d’utilitzar obligatòriament mascareta.

 

Camilo ha explicat que necessita eixir al carrer, tot i el risc: «Comence a patir si no isc». A demés, ha afegit que s’ha paralitzat el transport públic de la ciutat, no hi ha taxis, els vols s’han desviat, les carreteres estan tallades i les tres estacions de ferrocarril estan tancades.

 

Wuhan és una gran ciutat, capital de la província de Hubei –amb d’altres en quarantena–, té un dels aeroports més grans del país, confluència de moltes carreteres i línies de ferrocarrils. Sent la ‘zona zero’ del brot de coronavirus, hi ha milions de persones ‘confinades’ per la quarantena i, a pesar de què per a Occident va ser tota una sorpresa, el govern ja havia alertat als seus habitants, per tant, Camilo i altres espanyols i estrangers que viuen en Wuhan ja ho esperaven. Ara cal vore «com evoluciona» la situació, mentres que existix «tensió» entre la població, però queda dissimulada «pel caràcter xinés» i «en Espanya estaríem en un estat de caos».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV porta a la Fiscalia l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i demana una comissió en Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia per l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant i sol·licitarà una comissió d'investigació en Les Corts. El partit assenyala assignacions a càrrecs, familiars i tècnics, revendes per damunt de 400.000 euros i canvis normatius que van ampliar el concepte de família vulnerable.

Morant, davant accions legals de Gómez per injúries: continuaré defenent als valencians

Diana Morant ha respost a l'anunci d'accions legals per injúries de Marciano Gómez assegurant que continuarà defenent els drets dels valencians. La líder del PSPV-PSOE exigix investigar les presumptes irregularitats vinculades a Ribera Salut i critica la falta de reacció del Consell.

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.