El dur moment de Camilo, un jove espanyol atrapat en Xina pel coronavirus

Imagen de personas con mascarillas para protegerse se los germenes

Camilo és un dels espanyol que viu en Wuhan | València Diari

 

L’aparició del coronavirus en Xina és un tema de gran preocupació en tot el món, sobretot ara que és l’any nou xinés i hi ha gran moviment de persones entre països. Este provoca diferents símptomes, com molta febra, problemes respiratoris i pneumònia.

 

Des del 8 de desembre que es va detectar el primer cas ja hi ha 41 morts i 1.300 persones infectades en diferents països d’Àsia, Estats Units i França, pendents d’un possible cas en Espanya. En concret, la ciutat Wuhan és la ‘zona zero’ i es troba en quarantena, per tant, cap habitant pot entrar o eixir d’ella i, entre ells, hi ha diferent espanyols vivint.

 

En Espanya seria tot un «caos»

Camilo és un estudiant madrileny de 24 anys que es troba confinat en Wuhan –cursant un màster en economia– i ‘el Español’ ha pogut contactar amb ell per a preguntar-li la situació que actualment es viu al país. «Imagina’t una pel·lícula de por o de pandèmies, això és el que es viu ara ací. Literal», ha afirmat sobre la ciutat, una de les més poblades de la Xina amb més d’11 milions de persones, xifra que es veu incrementada en estes dates per a celebrar l’any nou.

 

Explica que ara està «tot tancat» i no hi ha ningú pels carrers: «Esta pandèmia coincidix, a demés, amb els dies freds, ennuvolats i plujosos». La gent només ix per a comprar en els pocs supermercats que obrin i s’ha d’utilitzar obligatòriament mascareta.

 

Camilo ha explicat que necessita eixir al carrer, tot i el risc: «Comence a patir si no isc». A demés, ha afegit que s’ha paralitzat el transport públic de la ciutat, no hi ha taxis, els vols s’han desviat, les carreteres estan tallades i les tres estacions de ferrocarril estan tancades.

 

Wuhan és una gran ciutat, capital de la província de Hubei –amb d’altres en quarantena–, té un dels aeroports més grans del país, confluència de moltes carreteres i línies de ferrocarrils. Sent la ‘zona zero’ del brot de coronavirus, hi ha milions de persones ‘confinades’ per la quarantena i, a pesar de què per a Occident va ser tota una sorpresa, el govern ja havia alertat als seus habitants, per tant, Camilo i altres espanyols i estrangers que viuen en Wuhan ja ho esperaven. Ara cal vore «com evoluciona» la situació, mentres que existix «tensió» entre la població, però queda dissimulada «pel caràcter xinés» i «en Espanya estaríem en un estat de caos».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.