Anuncios

Espanya acaba l’evacuació a Kabul

 

Espanya ha conclòs aquest divendres la seua missió a l’Afganistan i el personal que romania coordinant l’operatiu de retirada i evacuació de col·laboradors ja es troba en Dubái. Arribaran a la base aèria de Torrejón de Ardoz a les 16.45 hores, segons han informat fonts governamentals.

 

Els dos avions A400 procedents de Kabul han aterrat a Dubai, el primer a les 6.45 del matí i el segon a les 7.20 hores d’aquest divendres amb el personal de l’ambaixada i militar a bord, al costat dels últims col·laboradors afganesos als quals han aconseguit evacuar.

Anuncios

 

En els dos vols viatjaven 81 espanyols que encara romanien a l’Afganistan entre ells l’ambaixador d’Espanya a Kabul, Gabriel Ferrán, el seu ‘número dos’, Paula Sánchez, 17 membres de la Policia Nacional i més de mig centenar de membres de les Forces Armades. A més, 4 militars portuguesos i 85 col·laboradors afganesos d’Espanya, Portugal i l’OTAN. D’aquesta manera, conclou definitivament l’evacuació espanyola de col·laboradors afganesos i les seues famílies.

 

Des d’allí, en un vol d’Air Europa, arribaran a la Base de Torrejón cap a les 16.45 hores el personal dependent de l’ambaixada, el personal militar no de vol i la resta de cooperants afganesos.

 

Espanya ha evacuat a 1.900 persones

En tot aquest operatiu les Forces Armades espanyoles han evacuat un total de 1.900 persones, dels quals 6 són nacionals espanyols, 1658 col·laboradors afganesos d’Espanya, 36 cooperants de la UE, 50 cooperants de l’OTAN, 19 de Portugal i un cooperant de l’ONU.

 

Les dotacions dels avions, és a dir, el personal de l’Ala-31 de l’Exèrcit de l’Aire, i probablement alguns de l’Esquadró de Suport a l’Enlairament Aeri (EADA), descansaran un dia en Dubái i tornaran a Saragossa el diumenge 29 en els tres avions A400M desplegats per les Forces Armades en l’operació d’evacuació.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.
Anuncios