Espanya acaba l’evacuació a Kabul

 

Espanya ha conclòs aquest divendres la seua missió a l’Afganistan i el personal que romania coordinant l’operatiu de retirada i evacuació de col·laboradors ja es troba en Dubái. Arribaran a la base aèria de Torrejón de Ardoz a les 16.45 hores, segons han informat fonts governamentals.

 

Els dos avions A400 procedents de Kabul han aterrat a Dubai, el primer a les 6.45 del matí i el segon a les 7.20 hores d’aquest divendres amb el personal de l’ambaixada i militar a bord, al costat dels últims col·laboradors afganesos als quals han aconseguit evacuar.

 

En els dos vols viatjaven 81 espanyols que encara romanien a l’Afganistan entre ells l’ambaixador d’Espanya a Kabul, Gabriel Ferrán, el seu ‘número dos’, Paula Sánchez, 17 membres de la Policia Nacional i més de mig centenar de membres de les Forces Armades. A més, 4 militars portuguesos i 85 col·laboradors afganesos d’Espanya, Portugal i l’OTAN. D’aquesta manera, conclou definitivament l’evacuació espanyola de col·laboradors afganesos i les seues famílies.

 

Des d’allí, en un vol d’Air Europa, arribaran a la Base de Torrejón cap a les 16.45 hores el personal dependent de l’ambaixada, el personal militar no de vol i la resta de cooperants afganesos.

 

Espanya ha evacuat a 1.900 persones

En tot aquest operatiu les Forces Armades espanyoles han evacuat un total de 1.900 persones, dels quals 6 són nacionals espanyols, 1658 col·laboradors afganesos d’Espanya, 36 cooperants de la UE, 50 cooperants de l’OTAN, 19 de Portugal i un cooperant de l’ONU.

 

Les dotacions dels avions, és a dir, el personal de l’Ala-31 de l’Exèrcit de l’Aire, i probablement alguns de l’Esquadró de Suport a l’Enlairament Aeri (EADA), descansaran un dia en Dubái i tornaran a Saragossa el diumenge 29 en els tres avions A400M desplegats per les Forces Armades en l’operació d’evacuació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València invertirà més de 800.000 euros per a renovar la imatge i la llum del Mercat Central

L'Ajuntament de València impulsa un projecte de més de 800.000 euros per a netejar i restaurar les façanes del Mercat Central, recuperar els seus colors originals i millorar la il·luminació de l'edifici modernista.

Benidorm guarda tres minuts de silenci pels dos operaris morts en desplomar-se una bastida

L'Ajuntament de Benidorm ha guardat tres minuts de silenci pels dos operaris morts després de desplomar-se una bastida en una obra, en un acte amb àmplia participació ciutadana.

La Generalitat obri expedient per infracció molt greu a la promotora de vivenda pública de Sant Joan

La conselleria de Vivenda ha iniciat un expedient sancionador per una possible infracció molt greu en la promoció de 131 vivendes de protecció pública en Nou Nazareth, a Sant Joan d'Alacant.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

Ángel Lluna defén davant Les Corts la independència del Síndic de Greuges, denúncia la deterioració de la bona administració i assenyala greus problemes en servicis socials, vivenda i transparència.

Protecció Civil provarà el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà entre el 24 d'abril i el 13 de maig un simulacre del sistema d'alertes ÉS-Alert en 61 municipis pròxims a centrals nuclears, aconseguint a més de 75.000 habitants.

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.