Espanya acaba l’evacuació a Kabul

 

Espanya ha conclòs aquest divendres la seua missió a l’Afganistan i el personal que romania coordinant l’operatiu de retirada i evacuació de col·laboradors ja es troba en Dubái. Arribaran a la base aèria de Torrejón de Ardoz a les 16.45 hores, segons han informat fonts governamentals.

 

Els dos avions A400 procedents de Kabul han aterrat a Dubai, el primer a les 6.45 del matí i el segon a les 7.20 hores d’aquest divendres amb el personal de l’ambaixada i militar a bord, al costat dels últims col·laboradors afganesos als quals han aconseguit evacuar.

 

En els dos vols viatjaven 81 espanyols que encara romanien a l’Afganistan entre ells l’ambaixador d’Espanya a Kabul, Gabriel Ferrán, el seu ‘número dos’, Paula Sánchez, 17 membres de la Policia Nacional i més de mig centenar de membres de les Forces Armades. A més, 4 militars portuguesos i 85 col·laboradors afganesos d’Espanya, Portugal i l’OTAN. D’aquesta manera, conclou definitivament l’evacuació espanyola de col·laboradors afganesos i les seues famílies.

 

Des d’allí, en un vol d’Air Europa, arribaran a la Base de Torrejón cap a les 16.45 hores el personal dependent de l’ambaixada, el personal militar no de vol i la resta de cooperants afganesos.

 

Espanya ha evacuat a 1.900 persones

En tot aquest operatiu les Forces Armades espanyoles han evacuat un total de 1.900 persones, dels quals 6 són nacionals espanyols, 1658 col·laboradors afganesos d’Espanya, 36 cooperants de la UE, 50 cooperants de l’OTAN, 19 de Portugal i un cooperant de l’ONU.

 

Les dotacions dels avions, és a dir, el personal de l’Ala-31 de l’Exèrcit de l’Aire, i probablement alguns de l’Esquadró de Suport a l’Enlairament Aeri (EADA), descansaran un dia en Dubái i tornaran a Saragossa el diumenge 29 en els tres avions A400M desplegats per les Forces Armades en l’operació d’evacuació.

Últimes notícies

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.