Espanya acaba l’evacuació a Kabul

 

Espanya ha conclòs aquest divendres la seua missió a l’Afganistan i el personal que romania coordinant l’operatiu de retirada i evacuació de col·laboradors ja es troba en Dubái. Arribaran a la base aèria de Torrejón de Ardoz a les 16.45 hores, segons han informat fonts governamentals.

 

Els dos avions A400 procedents de Kabul han aterrat a Dubai, el primer a les 6.45 del matí i el segon a les 7.20 hores d’aquest divendres amb el personal de l’ambaixada i militar a bord, al costat dels últims col·laboradors afganesos als quals han aconseguit evacuar.

 

En els dos vols viatjaven 81 espanyols que encara romanien a l’Afganistan entre ells l’ambaixador d’Espanya a Kabul, Gabriel Ferrán, el seu ‘número dos’, Paula Sánchez, 17 membres de la Policia Nacional i més de mig centenar de membres de les Forces Armades. A més, 4 militars portuguesos i 85 col·laboradors afganesos d’Espanya, Portugal i l’OTAN. D’aquesta manera, conclou definitivament l’evacuació espanyola de col·laboradors afganesos i les seues famílies.

 

Des d’allí, en un vol d’Air Europa, arribaran a la Base de Torrejón cap a les 16.45 hores el personal dependent de l’ambaixada, el personal militar no de vol i la resta de cooperants afganesos.

 

Espanya ha evacuat a 1.900 persones

En tot aquest operatiu les Forces Armades espanyoles han evacuat un total de 1.900 persones, dels quals 6 són nacionals espanyols, 1658 col·laboradors afganesos d’Espanya, 36 cooperants de la UE, 50 cooperants de l’OTAN, 19 de Portugal i un cooperant de l’ONU.

 

Les dotacions dels avions, és a dir, el personal de l’Ala-31 de l’Exèrcit de l’Aire, i probablement alguns de l’Esquadró de Suport a l’Enlairament Aeri (EADA), descansaran un dia en Dubái i tornaran a Saragossa el diumenge 29 en els tres avions A400M desplegats per les Forces Armades en l’operació d’evacuació.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.