Un expert del CSIC afirma que el final de la pandèmia del coronavirus serà en 2024

 

Vicente Larraga, investigador del Centre d’Investigacions Biològiques Margarita Salas en el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CIB-CSIC), preveu que la pandèmia de coronavirus s’estenga «com a mínim durant dos o tres anys», encara que també considera que la normalitat tornarà a Espanya durant la «tardor».

 

«El lògic és que la pandèmia disminuïsca molt a partir d’este estiu i que en Espanya estiga pràcticament acabada a finals de 2021. Això seria el normal. Jo diria que podrem tornar a la nostra vida normal la pròxima tardor. Estem tenint alguns problemes amb la vacunació, hauríem d’anar més de pressa, però per a tardor hauria d’haver un número elevat de persones protegides i «el virus a la força anirà decaient. A demés, encara que isquen noves soques, la malaltia tendix a atenuar-se. Ha passat en totes les epidèmies al llarg de la història, per què serà diferent ara?», comenta en una entrevista amb el CSIC.

 

L’investigador recorda que la vacuna ha d’arribar «al major número de persones i sobretot a les més desfavorides». «Normalment s’oblida que mentres estes persones no estiguen protegides, nosaltres tampoc ho estarem. Ara com ara estem solucionant la pandèmia en el món occidental, però la malaltia continuarà com a mínim durant 2 o 3 anys, això ho sabem», ha ressaltat.

 

Per això, ha insistit en la necessitat de «continuar fabricant vacunes» i que Espanya tinga la seua pròpia capacitat per a fer-les. «Això va per a llarg i no podem dependre de l’exterior perquè els interessos d’uns altres no coincidixen amb els nostres. Des de la capacitat de fabricar mascaretes fins a les vacunes, cal reindustrialitzar Espanya, i eixa reindustrialització ha de basar-se en la innovació. Això es conseguix amb investigació. En el segle XXI, si no tens el coneixement, seràs un país molt subsidiari. No tinc mania als bars, però ja toca canviar el model», ha reivindicat.

Últimes notícies

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.

Víctor Chust deixa clar el pla de l’Elx: anar a Girona per la victòria

Víctor Chust assegura que l'Elx no eixirà a especular davant el Girona malgrat que li n'hi ha prou amb empatar per a aconseguir la permanència. El central aposta per un partit jugat com una final, amb màxima intensitat fins al final.

Matías Moreno promet que el Llevant ho donarà tot per la permanència

El defensa argentí del Llevant, Matías Moreno, agraïx el suport de l'afició després del triomf davant el Mallorca i assegura que l'equip es deixarà la vida davant el Betis per a certificar la permanència en LaLiga.

Detingut a Alacant per un any d’assetjament a la seua exparella amb pintades sexuals en el cotxe

La Policia Nacional ha detingut a Cocentaina a un home de 47 anys acusat d'un any d'assetjament a la seua exparella mitjançant pintades sexuals en el seu cotxe i notes vexatòries en el seu entorn personal i laboral, que van obligar la víctima a rebre atenció psicològica.