Un expert del CSIC afirma que el final de la pandèmia del coronavirus serà en 2024

 

Vicente Larraga, investigador del Centre d’Investigacions Biològiques Margarita Salas en el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CIB-CSIC), preveu que la pandèmia de coronavirus s’estenga «com a mínim durant dos o tres anys», encara que també considera que la normalitat tornarà a Espanya durant la «tardor».

 

«El lògic és que la pandèmia disminuïsca molt a partir d’este estiu i que en Espanya estiga pràcticament acabada a finals de 2021. Això seria el normal. Jo diria que podrem tornar a la nostra vida normal la pròxima tardor. Estem tenint alguns problemes amb la vacunació, hauríem d’anar més de pressa, però per a tardor hauria d’haver un número elevat de persones protegides i «el virus a la força anirà decaient. A demés, encara que isquen noves soques, la malaltia tendix a atenuar-se. Ha passat en totes les epidèmies al llarg de la història, per què serà diferent ara?», comenta en una entrevista amb el CSIC.

 

L’investigador recorda que la vacuna ha d’arribar «al major número de persones i sobretot a les més desfavorides». «Normalment s’oblida que mentres estes persones no estiguen protegides, nosaltres tampoc ho estarem. Ara com ara estem solucionant la pandèmia en el món occidental, però la malaltia continuarà com a mínim durant 2 o 3 anys, això ho sabem», ha ressaltat.

 

Per això, ha insistit en la necessitat de «continuar fabricant vacunes» i que Espanya tinga la seua pròpia capacitat per a fer-les. «Això va per a llarg i no podem dependre de l’exterior perquè els interessos d’uns altres no coincidixen amb els nostres. Des de la capacitat de fabricar mascaretes fins a les vacunes, cal reindustrialitzar Espanya, i eixa reindustrialització ha de basar-se en la innovació. Això es conseguix amb investigació. En el segle XXI, si no tens el coneixement, seràs un país molt subsidiari. No tinc mania als bars, però ja toca canviar el model», ha reivindicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.