Un expert del CSIC afirma que el final de la pandèmia del coronavirus serà en 2024

 

Vicente Larraga, investigador del Centre d’Investigacions Biològiques Margarita Salas en el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CIB-CSIC), preveu que la pandèmia de coronavirus s’estenga «com a mínim durant dos o tres anys», encara que també considera que la normalitat tornarà a Espanya durant la «tardor».

 

«El lògic és que la pandèmia disminuïsca molt a partir d’este estiu i que en Espanya estiga pràcticament acabada a finals de 2021. Això seria el normal. Jo diria que podrem tornar a la nostra vida normal la pròxima tardor. Estem tenint alguns problemes amb la vacunació, hauríem d’anar més de pressa, però per a tardor hauria d’haver un número elevat de persones protegides i «el virus a la força anirà decaient. A demés, encara que isquen noves soques, la malaltia tendix a atenuar-se. Ha passat en totes les epidèmies al llarg de la història, per què serà diferent ara?», comenta en una entrevista amb el CSIC.

 

L’investigador recorda que la vacuna ha d’arribar «al major número de persones i sobretot a les més desfavorides». «Normalment s’oblida que mentres estes persones no estiguen protegides, nosaltres tampoc ho estarem. Ara com ara estem solucionant la pandèmia en el món occidental, però la malaltia continuarà com a mínim durant 2 o 3 anys, això ho sabem», ha ressaltat.

 

Per això, ha insistit en la necessitat de «continuar fabricant vacunes» i que Espanya tinga la seua pròpia capacitat per a fer-les. «Això va per a llarg i no podem dependre de l’exterior perquè els interessos d’uns altres no coincidixen amb els nostres. Des de la capacitat de fabricar mascaretes fins a les vacunes, cal reindustrialitzar Espanya, i eixa reindustrialització ha de basar-se en la innovació. Això es conseguix amb investigació. En el segle XXI, si no tens el coneixement, seràs un país molt subsidiari. No tinc mania als bars, però ja toca canviar el model», ha reivindicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.