Un expert del CSIC afirma que el final de la pandèmia del coronavirus serà en 2024

 

Vicente Larraga, investigador del Centre d’Investigacions Biològiques Margarita Salas en el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CIB-CSIC), preveu que la pandèmia de coronavirus s’estenga «com a mínim durant dos o tres anys», encara que també considera que la normalitat tornarà a Espanya durant la «tardor».

 

«El lògic és que la pandèmia disminuïsca molt a partir d’este estiu i que en Espanya estiga pràcticament acabada a finals de 2021. Això seria el normal. Jo diria que podrem tornar a la nostra vida normal la pròxima tardor. Estem tenint alguns problemes amb la vacunació, hauríem d’anar més de pressa, però per a tardor hauria d’haver un número elevat de persones protegides i «el virus a la força anirà decaient. A demés, encara que isquen noves soques, la malaltia tendix a atenuar-se. Ha passat en totes les epidèmies al llarg de la història, per què serà diferent ara?», comenta en una entrevista amb el CSIC.

 

L’investigador recorda que la vacuna ha d’arribar «al major número de persones i sobretot a les més desfavorides». «Normalment s’oblida que mentres estes persones no estiguen protegides, nosaltres tampoc ho estarem. Ara com ara estem solucionant la pandèmia en el món occidental, però la malaltia continuarà com a mínim durant 2 o 3 anys, això ho sabem», ha ressaltat.

 

Per això, ha insistit en la necessitat de «continuar fabricant vacunes» i que Espanya tinga la seua pròpia capacitat per a fer-les. «Això va per a llarg i no podem dependre de l’exterior perquè els interessos d’uns altres no coincidixen amb els nostres. Des de la capacitat de fabricar mascaretes fins a les vacunes, cal reindustrialitzar Espanya, i eixa reindustrialització ha de basar-se en la innovació. Això es conseguix amb investigació. En el segle XXI, si no tens el coneixement, seràs un país molt subsidiari. No tinc mania als bars, però ja toca canviar el model», ha reivindicat.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.