Un expert del CSIC afirma que el final de la pandèmia del coronavirus serà en 2024

 

Vicente Larraga, investigador del Centre d’Investigacions Biològiques Margarita Salas en el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CIB-CSIC), preveu que la pandèmia de coronavirus s’estenga «com a mínim durant dos o tres anys», encara que també considera que la normalitat tornarà a Espanya durant la «tardor».

 

«El lògic és que la pandèmia disminuïsca molt a partir d’este estiu i que en Espanya estiga pràcticament acabada a finals de 2021. Això seria el normal. Jo diria que podrem tornar a la nostra vida normal la pròxima tardor. Estem tenint alguns problemes amb la vacunació, hauríem d’anar més de pressa, però per a tardor hauria d’haver un número elevat de persones protegides i «el virus a la força anirà decaient. A demés, encara que isquen noves soques, la malaltia tendix a atenuar-se. Ha passat en totes les epidèmies al llarg de la història, per què serà diferent ara?», comenta en una entrevista amb el CSIC.

 

L’investigador recorda que la vacuna ha d’arribar «al major número de persones i sobretot a les més desfavorides». «Normalment s’oblida que mentres estes persones no estiguen protegides, nosaltres tampoc ho estarem. Ara com ara estem solucionant la pandèmia en el món occidental, però la malaltia continuarà com a mínim durant 2 o 3 anys, això ho sabem», ha ressaltat.

 

Per això, ha insistit en la necessitat de «continuar fabricant vacunes» i que Espanya tinga la seua pròpia capacitat per a fer-les. «Això va per a llarg i no podem dependre de l’exterior perquè els interessos d’uns altres no coincidixen amb els nostres. Des de la capacitat de fabricar mascaretes fins a les vacunes, cal reindustrialitzar Espanya, i eixa reindustrialització ha de basar-se en la innovació. Això es conseguix amb investigació. En el segle XXI, si no tens el coneixement, seràs un país molt subsidiari. No tinc mania als bars, però ja toca canviar el model», ha reivindicat.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.