Famílies que es neguen vacunar als seus majors poden perdre la seua tutela

 

Els tutors legals de les persones majors que es troben en situació d’incapacitat que es neguen al fet que estos familiars siguen vacunats contra el coronavirus podran exposar-se a la pèrdua de la seua tutela en cas que un jutge, basant-se en criteris de salut, estime obligatòria la vacunació.

 

Així ho ha manifestat este dimecres el fiscal delegat de Majors i Protecció de Persones amb Discapacitat en Sevilla, Norberto Sotomayor, després de conéixer el primer cas de familiars que rebutgen la vacunació d’un ancià que residix en un geriàtric de la província.

 

Sotomayor ha explicat al citat mitjà que «ha sigut la residència la que el va informar que els familiars, fills del pacient, es van negar a emplenar el formulari previ a la vacunació i per tant no van donar el seu consentiment».

 

Cap investigació penal

El fiscal no ha obert cap diligència informativa respecte a este primer cas de negativa expressa a la vacunació i en cap moment emprendria una investigació penal més enllà de la civil, segons ha aclarit el representant del Ministeri Públic.

 

De fet, el fiscal està en contacte amb les autoritats sanitàries per a canalitzar el procés i este dimarts va enviar un escrit a la delegada provincial de Salut per a demanar-li que requerisca a totes les residències informació sobre supòsits de rebuig a la vacunació d’ancians incapacitats.

 

Si els familiars no es convencen i el criteri mèdic és que no hi ha cap incompatibilitat per a eixes vacunacions, els primers s’exposen a perdre la tutela de la persona en el cas que la tinguen i que l’assumpte arribe a la via judicial.

Vetlar per la salut del tutelat

«Estem parlant que el tutor ha de vetlar per la salut del tutelat, per la qual cosa en un cas extrem es pot desencadenar una remoció de la tutela judicial, encara que això és posar el pegat abans que la ferida. Però eixa persona està representant a l’altra i si ho fa malament, el tutor no està actuant correctament», ha indicat Sotomayor.

«Quan el familiar, l’afí o, en cas d’abandó, el director del centre es nega al fet que el pacient es vacune, existix la Llei d’Autonomia del Pacient. Si eixa decisió no és encertada, s’intervé judicialment i s’obliga a vacunar, però cal analitzar cas a cas amb l’assessorament dels metges que tracten a la persona i del forense que porte la Fiscalia», ha afegit.

 

«Una persona amb plena capacitat pot negar-se a ser vacunat. El problema és que eixa decisió l’haja de prendre una altra persona en el seu nom».

 

Si el rebuig familiar persistix, «el director de la residència o el fiscal, que estan legitimats, hauran d’instar que se li pose la vacuna després que un jutge entenga que no hi ha cap obstacle» i dicte un acte per a forçar eixa vacunació.

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.