10.9 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

La Fiscalia investiga als tutors que es neguen a vacunar a residents

 

La Fiscalia de València ha obert deu diligències d’investigació per a conéixer les circumstàncies i dades en les que s’han produït negatives de tutors al fet que els ancians interns en residències hagen sigut vacunats, i no descarta demanar ordres judicials.

 

Fonts de la Fiscalia de València han confirmat a Efe que des d’esta instància s’ha enviat a la Fiscalia General de l’Estat un informe en el que s’expressa preocupació per l’increment dels contagis en residències al llarg de dos onades, la primera, fins a estiu, i la segona, des de juliol fins a l’actualitat. En tot cas, l’informe reconeix que s’incrementen els contagis, però descendixen les defuncions.

 

També s’han disparat els contagis entre els treballadors de les residències: en la primera ona es van contagiar 840 empleats i en la segona la xifra ascendeix fins als 1.673, el doble. L’informe destaca la millora en la segona ona de l’atenció als residents, i també que, en eixe sentit, la major part dels morts ha rebut abans atenció hospitalària, i no ha mort en la mateixa residència.

Últimes notícies

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres al mig segle

José María Bregante, veí d'Orihuela, ha reunit 1.336 pesebres en 50 anys i els guarda en un xicotet local. La col·lecció, variada i en creixement, es nodrix de regals i compres de tot el món.

Detingut a Benidorm per quatre robatoris amb violència mitjançant el mètode de l’estirada

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un home de 28 anys per quatre robatoris amb violència amb estirada de cadena a víctimes d'edat avançada. S'investiguen altres set fets similars.

València. Llum i cendra presenta un retrat íntim de la ciutat amb textos de Raquel Bada i il·lustracions de Rosa Fuster

La col·lecció de viatge de Tintablanca ha incorporat València amb un volum escrit per Raquel Bada i il·lustrat per Rosa Fuster, que recorre la ciutat des de l'Albufera fins a la recent dana.

Indonèsia confirma la recuperació del cadàver de l’espanyol Fernando Martín després del naufragi

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre. La busca de dos menors continua i la Policia manté oberta una investigació per possible negligència.

Indonèsia confirma la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi

Indonèsia va confirmar la recuperació del cos de Fernando Martín en la desena jornada de busca després del naufragi del 26 de desembre. L'operació es va prolongar fins al dimecres per a intentar localitzar a dos menors encara desapareguts.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.