La Generalitat «atacarà els incompliments» en l’oci nocturn però «no acabarà amb tot»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha mostrat partidari de tancar aquells establiments d’oci nocturn «que no fan les coses bé, però, en principi no a tot el món». En este sentit, ha advocat per «atacar els incompliments però no acabar amb tot».

 

El cap del Consell ha fet estes declaracions en una entrevista en À Punt, en ser preguntat per si el govern autonòmic es planteja tancar estos locals davant la detecció de casos de contagis de Covid-19.

 

Sobre este tema, Puig ha incidit en què «no es pot dir que tot l’oci nocturn no complix perquè no és veritat». En esta línia, ha apostat per fer una labor de «cirurgia quirúrgica atacant els incompliments però no acabar amb tot». Ha afegit que eixa no seria «la millor solució», ja que «la immensa majoria dels establiments i dels ciutadans estan complint».

 

Puig —que ha recordat el decret de sancions aprovat esta setmana pel Consell per a aquells que incomplisquen les normes de seguretat enfront de la pandèmia— ha subratllat la necessitat d’«augmentar la vigilància i, sobretot, la corresponsabilitat».

 

«Es prendran les mesures que faça falta»

A pesar d’això, el president ha destacat que ja es va decidir tancar els locals en Gandia, en la comarca de la Safor (València), i si hi ha casos que ho requerisquen en altres ciutats «es prendran les mesures que faça falta».

 

En tot cas, ha insistit en la seua confiança en la «corresponsabilitat» i ha ressaltat que «es tracta que en l’oci nocturn també es complisca», per a això ha instat a la col·laboració dels empresaris del sector i dels clients.

 

«No es tracta de prohibir-ho tot, sinó de complir les normes i l’ètica personal de cada un», ha conclòs.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.