La Generalitat «atacarà els incompliments» en l’oci nocturn però «no acabarà amb tot»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha mostrat partidari de tancar aquells establiments d’oci nocturn «que no fan les coses bé, però, en principi no a tot el món». En este sentit, ha advocat per «atacar els incompliments però no acabar amb tot».

 

El cap del Consell ha fet estes declaracions en una entrevista en À Punt, en ser preguntat per si el govern autonòmic es planteja tancar estos locals davant la detecció de casos de contagis de Covid-19.

 

Sobre este tema, Puig ha incidit en què «no es pot dir que tot l’oci nocturn no complix perquè no és veritat». En esta línia, ha apostat per fer una labor de «cirurgia quirúrgica atacant els incompliments però no acabar amb tot». Ha afegit que eixa no seria «la millor solució», ja que «la immensa majoria dels establiments i dels ciutadans estan complint».

 

Puig —que ha recordat el decret de sancions aprovat esta setmana pel Consell per a aquells que incomplisquen les normes de seguretat enfront de la pandèmia— ha subratllat la necessitat d’«augmentar la vigilància i, sobretot, la corresponsabilitat».

 

«Es prendran les mesures que faça falta»

A pesar d’això, el president ha destacat que ja es va decidir tancar els locals en Gandia, en la comarca de la Safor (València), i si hi ha casos que ho requerisquen en altres ciutats «es prendran les mesures que faça falta».

 

En tot cas, ha insistit en la seua confiança en la «corresponsabilitat» i ha ressaltat que «es tracta que en l’oci nocturn també es complisca», per a això ha instat a la col·laboració dels empresaris del sector i dels clients.

 

«No es tracta de prohibir-ho tot, sinó de complir les normes i l’ètica personal de cada un», ha conclòs.

Últimes notícies

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.

Reclamen que la mort del jove d’Alacant es tracte com a agressió homòfoba i la defensa ho rebutja

L’associació Alicante Entiende demana que la mort d’un jove de 27 anys a la Platja de San Juan es considere agressió homòfoba, mentres la defensa del detingut rebutja el delicte d’odi i al·lega que l’acusat forma part del col·lectiu LGTBI.

València es convertix en escenari del rodatge de la comèdia romàntica ‘Libre’ inspirada en Nino Bravo

València, Madrid i Màlaga acolliran el rodatge de ‘Libre’, una comèdia romàntica dirigida per David Serrano i inspirada en l’univers musical de Nino Bravo, amb estrena prevista en 2027. La pel·lícula, produïda per La Terraza Films i Nadie es Perfecto, compta amb un repartiment coral i vol acostar el llegat del cantant valencià a noves generacions.

Cano alerta que la congelació de tarifes de l’Imserso posa en perill els hotels valencians

La consellera Marián Cano ha acusat el Govern central de condemnar el programa de Turisme Social de l'Imserso en mantindre congelades unes tarifes que el sector hoteler valencià considera inviables i que podrien fer caure places i hotels en la temporada 2026-27.