La Generalitat «atacarà els incompliments» en l’oci nocturn però «no acabarà amb tot»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha mostrat partidari de tancar aquells establiments d’oci nocturn «que no fan les coses bé, però, en principi no a tot el món». En este sentit, ha advocat per «atacar els incompliments però no acabar amb tot».

 

El cap del Consell ha fet estes declaracions en una entrevista en À Punt, en ser preguntat per si el govern autonòmic es planteja tancar estos locals davant la detecció de casos de contagis de Covid-19.

 

Sobre este tema, Puig ha incidit en què «no es pot dir que tot l’oci nocturn no complix perquè no és veritat». En esta línia, ha apostat per fer una labor de «cirurgia quirúrgica atacant els incompliments però no acabar amb tot». Ha afegit que eixa no seria «la millor solució», ja que «la immensa majoria dels establiments i dels ciutadans estan complint».

 

Puig —que ha recordat el decret de sancions aprovat esta setmana pel Consell per a aquells que incomplisquen les normes de seguretat enfront de la pandèmia— ha subratllat la necessitat d’«augmentar la vigilància i, sobretot, la corresponsabilitat».

 

«Es prendran les mesures que faça falta»

A pesar d’això, el president ha destacat que ja es va decidir tancar els locals en Gandia, en la comarca de la Safor (València), i si hi ha casos que ho requerisquen en altres ciutats «es prendran les mesures que faça falta».

 

En tot cas, ha insistit en la seua confiança en la «corresponsabilitat» i ha ressaltat que «es tracta que en l’oci nocturn també es complisca», per a això ha instat a la col·laboració dels empresaris del sector i dels clients.

 

«No es tracta de prohibir-ho tot, sinó de complir les normes i l’ètica personal de cada un», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.