La Generalitat «atacarà els incompliments» en l’oci nocturn però «no acabarà amb tot»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha mostrat partidari de tancar aquells establiments d’oci nocturn «que no fan les coses bé, però, en principi no a tot el món». En este sentit, ha advocat per «atacar els incompliments però no acabar amb tot».

 

El cap del Consell ha fet estes declaracions en una entrevista en À Punt, en ser preguntat per si el govern autonòmic es planteja tancar estos locals davant la detecció de casos de contagis de Covid-19.

 

Sobre este tema, Puig ha incidit en què «no es pot dir que tot l’oci nocturn no complix perquè no és veritat». En esta línia, ha apostat per fer una labor de «cirurgia quirúrgica atacant els incompliments però no acabar amb tot». Ha afegit que eixa no seria «la millor solució», ja que «la immensa majoria dels establiments i dels ciutadans estan complint».

 

Puig —que ha recordat el decret de sancions aprovat esta setmana pel Consell per a aquells que incomplisquen les normes de seguretat enfront de la pandèmia— ha subratllat la necessitat d’«augmentar la vigilància i, sobretot, la corresponsabilitat».

 

«Es prendran les mesures que faça falta»

A pesar d’això, el president ha destacat que ja es va decidir tancar els locals en Gandia, en la comarca de la Safor (València), i si hi ha casos que ho requerisquen en altres ciutats «es prendran les mesures que faça falta».

 

En tot cas, ha insistit en la seua confiança en la «corresponsabilitat» i ha ressaltat que «es tracta que en l’oci nocturn també es complisca», per a això ha instat a la col·laboració dels empresaris del sector i dels clients.

 

«No es tracta de prohibir-ho tot, sinó de complir les normes i l’ètica personal de cada un», ha conclòs.

Últimes notícies

Cel ras i lleu descens de les màximes este dimecres a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’espera cel ras a la Comunitat Valenciana, amb temperatures mínimes sense canvis, màximes en lleuger descens i vent fluix variable que girarà a llevant a migdia.

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.