La Generalitat «atacarà els incompliments» en l’oci nocturn però «no acabarà amb tot»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha mostrat partidari de tancar aquells establiments d’oci nocturn «que no fan les coses bé, però, en principi no a tot el món». En este sentit, ha advocat per «atacar els incompliments però no acabar amb tot».

 

El cap del Consell ha fet estes declaracions en una entrevista en À Punt, en ser preguntat per si el govern autonòmic es planteja tancar estos locals davant la detecció de casos de contagis de Covid-19.

 

Sobre este tema, Puig ha incidit en què «no es pot dir que tot l’oci nocturn no complix perquè no és veritat». En esta línia, ha apostat per fer una labor de «cirurgia quirúrgica atacant els incompliments però no acabar amb tot». Ha afegit que eixa no seria «la millor solució», ja que «la immensa majoria dels establiments i dels ciutadans estan complint».

 

Puig —que ha recordat el decret de sancions aprovat esta setmana pel Consell per a aquells que incomplisquen les normes de seguretat enfront de la pandèmia— ha subratllat la necessitat d’«augmentar la vigilància i, sobretot, la corresponsabilitat».

 

«Es prendran les mesures que faça falta»

A pesar d’això, el president ha destacat que ja es va decidir tancar els locals en Gandia, en la comarca de la Safor (València), i si hi ha casos que ho requerisquen en altres ciutats «es prendran les mesures que faça falta».

 

En tot cas, ha insistit en la seua confiança en la «corresponsabilitat» i ha ressaltat que «es tracta que en l’oci nocturn també es complisca», per a això ha instat a la col·laboració dels empresaris del sector i dels clients.

 

«No es tracta de prohibir-ho tot, sinó de complir les normes i l’ètica personal de cada un», ha conclòs.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.