19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

La Generalitat avança la convocatòria d’ajudes a entitats locals per a 2018

L'Agència Valenciana del Turisme destinarà un total de 5,6 milions d'euros a entitats locals per a modernitzar i diversificar l'oferta, la qual cosa incrementarà així la competitivitat dels municipis de la Comunitat Valenciana com a destinacions turístiques. A més, contribuiran a potenciar la col·laboració amb els municipis, fomentant el desenvolupament sostenible de l'activitat turística. El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha posat l'accent que «enguany s'ha avançat la convocatòria a la fi d'any, complint amb el compromís que assumim amb els municipis» i ha assenyalat que «les ciutats turístiques són una de les primeres línies de defensa d'una destinació turística». «Per açò des de Turisme volem recolzar als municipis en els projectes que tinguen a vore amb la innovació, amb la creativitat, amb nous productes i a més, enguany, amb estratègies que contribuïsquen a la desestacionalització, sintonitzant amb la campanya 'Sempre Oberta'», ha agregat.

  

  

 

 

Colomer també ha recalcat que «a més, hem incrementat en més de dos milions d'euros les ajudes destinades als ajuntaments per a impulsar el turisme, demostrant la nostra implicació en la governança col·laborativa». «Este increment del pressupost destinat a les ajudes posa de manifest el compromís del Consell per impulsar el turisme a través dels nostres municipis, posant en valor la governança col·laborativa que reivindiquem des que arribem a la Generalitat», ha afegit Colomer. La convocatòria, que ha sigut publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), va dirigida a ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana, organismes autònoms i ens públics dependents, i el termini de presentació de sol·licituds finalitza el pròxim 14 de febrer.

  

  

 

 

La convocatòria consta de dos programes: un d'ells és el 'Pla per a l'adequació i millora dels serveis i recursos turístics', dotat amb 2.200.000 euros i que té per objecte el suport a projectes d'inversió que suposen una millora competitiva de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana, a través de la modernització, millora i posada en valor turístic dels seus recursos. Per al titular de Turisme, «l'objectiu és donar suport a projectes que cerquen la qualificació i intel·ligència turística, així com la posada en marxa de nous productes i la seua promoció».

Últimes notícies

Viviendea destinarà 12 milions a una promoció de 109 vivendes en Malilla, València

La plataforma ha assegurat 12 milions per a alçar una torre de 20 altures amb 109 pisos d'1 a 4 dormitoris en Malilla, amb 87 garatges i 64 trasters. El pla es recolza en la seua tecnologia per a ajustar el disseny a la demanda i preveu arrancar obres després de la llicència.

Els positius per pallola pugen a 22 en dos empreses del mateix edifici a Alacant

Els casos confirmats ascendixen a 22 després d'analitzar 30 sospites en dos companyies del mateix edifici d'Alacant. Salut Pública activa aïllament, vacunació i reforç de vigilància.

Cano defén un turisme de qualitat que impulse el talent femení

La consellera Marián Cano ha destacat este dijous l'aposta del Consell per un turisme de qualitat i una sostenibilitat social que impulsen el talent femení. El sector suposa entorn del 16% del PIB valencià, més de 300.000 ocupacions i 12,5 milions de visitants internacionals amb un gasto superior a 16.000 milions.

La consellera ha reclamat planificació per a garantir la cobertura de les noves places de jutges

La titular de Justícia ha reclamat al Ministeri una planificació seriosa i coherent que assegure la cobertura real de les noves places de jutges en la Comunitat Valenciana. Ha lligat l'ampliació de la planta a recursos, coordinació i estàndards d'accés exigents.

Felip VI i Pérez Llorca tracten el pla de recuperació, inversions i estabilitat política

El rei va rebre a la Zarzuela al president valencià per a revisar l'avanç del Pla Endavant després de la dana, les inversions previstes i l'estabilitat política. La reunió, de prop d'una hora, va incloure agenda cultural i esportiva i una anomenada als acords.

504 incidents per vent en 24 hores en la Comunitat Valenciana i criden a extremar la precaució

La Generalitat ha gestionat 504 incidències per vent en un dia, amb la majoria a la província de València. Seguixen actius avisos taronja i groc i el risc extrem d'incendis.

L’aeroport d’Alacant-Elx firma un gener històric amb 1,1 milions de passatgers

L'aeroport d'Alacant-Elx va registrar 1.106.689 passatgers al gener, un 4,7% més que en 2025. L'impuls internacional i l'augment de vols van sostindre l'alça.

Morant retrau a Guardiola haver presumit del 60% del vot a la dreta i d’afavorir a Vox

La ministra ha acusat a María Guardiola de 'irresponsable absoluta' per convocar eleccions i sosté que eixa decisió només ha reforçat a Vox. Ha recordat que en la nit electoral es va mostrar 'molt feliç' en destacar que el 60% del vot va ser a la dreta i que el PSOE s'havia 'afonat'.