10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

El Govern demana a la gent que no tinga por en denunciar als veïns que se salten les normes

 

La delegada del Govern, Gloria Calero, i la consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, han destacat la «responsabilitat» dels ciutadans davant d’una «minoria insolidària» i els han demanat que «no tinguen por» de denunciar i «no dubten a telefonar a la policia» si un veí celebra una festa que incomplix les normes.

 

Calero i Bravo, que han fet estes declaracions en roda de premsa després de celebrar una reunió amb responsables de les Forces de Seguretat de l’Estat per a coordinar les noves mesures contra el Covid-19, han destacat que el primer cap de setmana de toc de queda s’ha caracteritzat per la «normalitat» i que les xifres d’actes alçades han sigut «insignificants».

 

«No volem penalitzar sinó advertir, perquè la ciutadania és bastant responsable i madura per a saber que això ens concernix a tots i és molt important que tots posem de la nostra part», ha indicat Bravo, mentres que Calero ha apel·lat a la «responsabilitat individual en una situació crítica i veient com puja la corba de casos. Entre tots hem de fer complir les normes».

 

«Els veïns poden avisar de les festes a la Policia, després que entren o no entren els agents a les cases ja són coses diferents, però estic segura que el fet de fer eixa crida, d’advertir al veí que cridarà, tindrà efecte dissuasiu», ha dit Bravo, qui ha agregat que s’ha d’«advertir i col·laborar amb les forces i cossos de seguretat quan observem comportaments insolidaris i imprudents que posen en risc la salut de les persones».

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.