El Govern eliminarà els exàmens de recuperació en l’ESO

L’esborrany del reial decret que prepara el Ministeri d’Educació que regula l’avaluació, promoció i titulació dels cursos d’Educació Primària, ESO i batxillerat formació professional preve eliminar els exàmens de recuperació de l’ESO per al curs 2021-2022, encara que seguiran en l’etapa de batxillerat.

El Govern explica que este esborrany compta amb la participació dels grups de treball de diferents comunitats i que està «en procés d’elaboració» perquè en «les pròximes setmanes» arriba a cadascuna d’elles.

Quant al text legislatiu recull que per als cursos d’ESO serà necessari «una avaluació contínua, formativa i integradora» pel que les decisions de promoció i titulació de l’alumnat, les adoptaran conjuntament els equips docents en una convocatòria d’avaluació en finalitzar el curs escolar.

Per tant, els alumnes i alumnes que cursen l’ESO passaran de curs quan el grup docent considere que les matèries no superades no els repercuteixen per a seguir «amb èxit» el curs següent i vegen «expectatives favorables de recuperació i la promoció benefici a l’evolució acadèmica» de l’estudiant en qüestió. Per tant, passaran al següent curs aquelles persones que superat totes les matèries o tinguen una avaluació negativa en una o dos matèries.

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.