El Govern eliminarà els exàmens de recuperació en l’ESO

L’esborrany del reial decret que prepara el Ministeri d’Educació que regula l’avaluació, promoció i titulació dels cursos d’Educació Primària, ESO i batxillerat formació professional preve eliminar els exàmens de recuperació de l’ESO per al curs 2021-2022, encara que seguiran en l’etapa de batxillerat.

El Govern explica que este esborrany compta amb la participació dels grups de treball de diferents comunitats i que està “en procés d’elaboració” perquè en “les pròximes setmanes” arriba a cadascuna d’elles.

Quant al text legislatiu recull que per als cursos d’ESO serà necessari “una avaluació contínua, formativa i integradora” pel que les decisions de promoció i titulació de l’alumnat, les adoptaran conjuntament els equips docents en una convocatòria d’avaluació en finalitzar el curs escolar.

Per tant, els alumnes i alumnes que cursen l’ESO passaran de curs quan el grup docent considere que les matèries no superades no els repercuteixen per a seguir “amb èxit” el curs següent i vegen “expectatives favorables de recuperació i la promoció benefici a l’evolució acadèmica” de l’estudiant en qüestió. Per tant, passaran al següent curs aquelles persones que superat totes les matèries o tinguen una avaluació negativa en una o dos matèries.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.

Naixen els primers pollets d’òbila comuna del programa de Bioparc València

Bioparc València ha acollit les primeres eclosions d'òbila comuna dins del seu programa de conservació. La cria se supervisa per cambres per a evitar empremta humana i preparar la reintroducció en zones periurbanes.

Desarticulen un punt de venda de droga al costat d’una escola infantil a Cullera (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona i ha desmantellat un punt de venda de droga situat a escassos metres d'una escola infantil de Cullera. En el registre es van confiscar diverses substàncies i material de dosificació.