El Govern eliminarà els exàmens de recuperació en l’ESO

L’esborrany del reial decret que prepara el Ministeri d’Educació que regula l’avaluació, promoció i titulació dels cursos d’Educació Primària, ESO i batxillerat formació professional preve eliminar els exàmens de recuperació de l’ESO per al curs 2021-2022, encara que seguiran en l’etapa de batxillerat.

El Govern explica que este esborrany compta amb la participació dels grups de treball de diferents comunitats i que està «en procés d’elaboració» perquè en «les pròximes setmanes» arriba a cadascuna d’elles.

Quant al text legislatiu recull que per als cursos d’ESO serà necessari «una avaluació contínua, formativa i integradora» pel que les decisions de promoció i titulació de l’alumnat, les adoptaran conjuntament els equips docents en una convocatòria d’avaluació en finalitzar el curs escolar.

Per tant, els alumnes i alumnes que cursen l’ESO passaran de curs quan el grup docent considere que les matèries no superades no els repercuteixen per a seguir «amb èxit» el curs següent i vegen «expectatives favorables de recuperació i la promoció benefici a l’evolució acadèmica» de l’estudiant en qüestió. Per tant, passaran al següent curs aquelles persones que superat totes les matèries o tinguen una avaluació negativa en una o dos matèries.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.