El Govern transferix 822 milions d’euros més al territori valencià del Fons Covid-19

 

El Govern central transferirà en els pròxims dies 821.814.230 euros al territori valencià que restaven del Fons Covid-19 i que se sumen als 663 milions ja rebuts per este concepte. El Butlletí Oficial de l’Estat publica este dimecres les ordres ministerials per a distribuir en els pròxims dies a les autonomies 3.000 milions procedents del segon tram sanitari i altres 5.000 milions en desembre per a compensar la menor activitat econòmica.

 

D’esta forma, el territori valencià ha rebut a fons perdut prop de 713 milions per a sanitat, 558 per a pal·liar el minvament d’ingressos i 214 milions per a educació. En total 1.485 milions, el que suposa l’equivalent al 6,5% del pressupost de la Generalitat de 2020, segons ha informat la Delegació del Govern.

 

La transferència culmina l’assignació dels 16.000 milions dels fons no reembossable a les autonomies, la major transferència de l’Estat a les CCAA al marge del sistema de finançament. El BOE publica este dimecres les dos ordres ministerials d’Hisenda que establixen el repartiment dels 8.000 milions restants del Fons Covid-19 a les CCAA.

 

Amb este repartiment publicat, el territori valencià rebrà a finals d’esta setmana 821.814.230 euros d’este fons. Els diners es repartixen entre dos trams: 263.040.170 euros corresponents al segon tram sanitari, que es transferiran en els pròxims dies, i 558.774.060 euros del quart tram per a compensar la minoració dels ingressos autonòmics.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.