El Govern transferix 822 milions d’euros més al territori valencià del Fons Covid-19

 

El Govern central transferirà en els pròxims dies 821.814.230 euros al territori valencià que restaven del Fons Covid-19 i que se sumen als 663 milions ja rebuts per este concepte. El Butlletí Oficial de l’Estat publica este dimecres les ordres ministerials per a distribuir en els pròxims dies a les autonomies 3.000 milions procedents del segon tram sanitari i altres 5.000 milions en desembre per a compensar la menor activitat econòmica.

 

D’esta forma, el territori valencià ha rebut a fons perdut prop de 713 milions per a sanitat, 558 per a pal·liar el minvament d’ingressos i 214 milions per a educació. En total 1.485 milions, el que suposa l’equivalent al 6,5% del pressupost de la Generalitat de 2020, segons ha informat la Delegació del Govern.

 

La transferència culmina l’assignació dels 16.000 milions dels fons no reembossable a les autonomies, la major transferència de l’Estat a les CCAA al marge del sistema de finançament. El BOE publica este dimecres les dos ordres ministerials d’Hisenda que establixen el repartiment dels 8.000 milions restants del Fons Covid-19 a les CCAA.

 

Amb este repartiment publicat, el territori valencià rebrà a finals d’esta setmana 821.814.230 euros d’este fons. Els diners es repartixen entre dos trams: 263.040.170 euros corresponents al segon tram sanitari, que es transferiran en els pròxims dies, i 558.774.060 euros del quart tram per a compensar la minoració dels ingressos autonòmics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.