10.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

El Govern transferix 822 milions d’euros més al territori valencià del Fons Covid-19

 

El Govern central transferirà en els pròxims dies 821.814.230 euros al territori valencià que restaven del Fons Covid-19 i que se sumen als 663 milions ja rebuts per este concepte. El Butlletí Oficial de l’Estat publica este dimecres les ordres ministerials per a distribuir en els pròxims dies a les autonomies 3.000 milions procedents del segon tram sanitari i altres 5.000 milions en desembre per a compensar la menor activitat econòmica.

 

D’esta forma, el territori valencià ha rebut a fons perdut prop de 713 milions per a sanitat, 558 per a pal·liar el minvament d’ingressos i 214 milions per a educació. En total 1.485 milions, el que suposa l’equivalent al 6,5% del pressupost de la Generalitat de 2020, segons ha informat la Delegació del Govern.

 

La transferència culmina l’assignació dels 16.000 milions dels fons no reembossable a les autonomies, la major transferència de l’Estat a les CCAA al marge del sistema de finançament. El BOE publica este dimecres les dos ordres ministerials d’Hisenda que establixen el repartiment dels 8.000 milions restants del Fons Covid-19 a les CCAA.

 

Amb este repartiment publicat, el territori valencià rebrà a finals d’esta setmana 821.814.230 euros d’este fons. Els diners es repartixen entre dos trams: 263.040.170 euros corresponents al segon tram sanitari, que es transferiran en els pròxims dies, i 558.774.060 euros del quart tram per a compensar la minoració dels ingressos autonòmics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.