El Govern transferix 822 milions d’euros més al territori valencià del Fons Covid-19

 

El Govern central transferirà en els pròxims dies 821.814.230 euros al territori valencià que restaven del Fons Covid-19 i que se sumen als 663 milions ja rebuts per este concepte. El Butlletí Oficial de l’Estat publica este dimecres les ordres ministerials per a distribuir en els pròxims dies a les autonomies 3.000 milions procedents del segon tram sanitari i altres 5.000 milions en desembre per a compensar la menor activitat econòmica.

 

D’esta forma, el territori valencià ha rebut a fons perdut prop de 713 milions per a sanitat, 558 per a pal·liar el minvament d’ingressos i 214 milions per a educació. En total 1.485 milions, el que suposa l’equivalent al 6,5% del pressupost de la Generalitat de 2020, segons ha informat la Delegació del Govern.

 

La transferència culmina l’assignació dels 16.000 milions dels fons no reembossable a les autonomies, la major transferència de l’Estat a les CCAA al marge del sistema de finançament. El BOE publica este dimecres les dos ordres ministerials d’Hisenda que establixen el repartiment dels 8.000 milions restants del Fons Covid-19 a les CCAA.

 

Amb este repartiment publicat, el territori valencià rebrà a finals d’esta setmana 821.814.230 euros d’este fons. Els diners es repartixen entre dos trams: 263.040.170 euros corresponents al segon tram sanitari, que es transferiran en els pròxims dies, i 558.774.060 euros del quart tram per a compensar la minoració dels ingressos autonòmics.

Últimes notícies

Un conductor ferit en xocar contra un arbre després de perdre el control del cotxe a Elx

Un conductor ha resultat ferit a Elx en perdre el control del cotxe i col·lidir amb un vehicle estacionat, mobiliari urbà i un arbre, que ha caigut sobre el vehicle. La seua acompanyant ha eixit il·lesa.

Irene Montero acusa la Generalitat de fer passar vergonya al professorat valencià

Irene Montero ha elogiat la lluita del professorat valencià en vaga i ha acusat la Generalitat de generar una imatge de vergonya, mentre Podem adverteix que la mobilització continuarà fins a aconseguir millores en l’educació pública.

Irene Montero contraposa l’orgull del professorat a la vergonya de la Generalitat per la vaga educativa

Irene Montero ha destacat en València l’orgull del professorat de l’escola pública en vaga i ha acusat la Generalitat de actuar amb vergonya davant unes reivindicacions que considera bàsiques per a l’educació valenciana.

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.