Talls de transit i horaris especials de tren i metro per al 9 d’Octubre

L’agenda festiva organitzada amb motiu dels actes de celebració del 9 d’Octubre, tindrà una gran incidència en el trànsit de la ciutat de València.

 

En esta línia, les diferents cites programades en la via pública obligaran als talls de trànsit en els pròxims dies en diferents punts de la ciutat.

De fet, la nit de dimarts a dimecres, a la mitjanit, els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València, en el tram entre el Pont del Real i el Pont d’Aragó; i amb motiu d’este acte es tancarà al trànsit en l’Albereda entre Pla del Real i la plaça Saragossa, la Ciutadella, l’avinguda d’Aragó i els ponts del Real i el d’Aragó per albergar el Castell de Focs Artificials. A més, la parada de metro de l’Albereda es mantindrà tancada a partir de les 23:00 hores.

 

Ubicació del castell

Ubicació del castell | Ajuntament de València

 

Quant als actes del Dia de la Comunitat Valenciana, a partir de les 12 hores del migdia, se celebrarà la processó cívica i l’ofrena floral a Jaume I, per l’itinerari habitual: plaça de l’Ajuntament, carrer de Sant Vicent, plaça de la Reina, carrer de la Pau fins a la plaça d’Alfons el Magnànim (on hi haurà l’ofrena de corones de flor davant de l’estàtua del rei Jaume I al Parterre), Pintor Sorolla, carrer de les Barques i plaça de l’Ajuntament, on, en acabar la processó cívica, la pirotècnia Zarzoso d’Altura dispararà una mascletà terrestre. El transit es tallarà en totes les vies des del matí.

 

Esdeveniments dimecres pel matí

Esdeveniments dimecres pel matí | Ajuntament de València

 

A més, de vesprada, se celebrarà les entrades de Moros i Cristians de 17:00 a 22:00 hores pel carrer de la Pau, Sant Vicent, plaça de l’Ajuntament i Marquès de Sotelo. En este cas, segons indica la Policia Local de València, el tall al trànsit des de Plaça Tetuan i per les vies del recorregut podrien iniciar-se a partir de les 15:00 hores.

 

 

Esdeveniments per a la vesprada del 9 d'octubre

Esdeveniments per a la vesprada del 9 d’octubre | Ajuntament de València

 

D’altra banda, pel que fa a l’afecció al trànsit urbà, cal assenyalar les diverses manifestacions, convocades des de les 18:00 i fins a les 21: 30 hores, que es desenvoluparan el dia 9 des de la plaça de Sant Agustí, Xàtiva, Colón, Porta de la Mar i una acabarà en Palau de Justícia i plaça d’Alfons el Magnànim, mentre que altres seguiran per l’avinguda de Navarro Reverter fins Plaça Amèrica.

 

Horaris especials de Renfe

Tren de Rodalia| cedida

 

El servici de rodalia de Renfe ha previst horaris especials amb motiu de la festivitat de tots els valencians. D’esta manera, la línia C-1, que unix els municipis de València i Gandia, i la línia C-2, que unix València i L’Alcúdia, tindran horaris nocturns especials per a assistir al festival de pirotècnia.

 

Horari Renfe Nit del foc 1

Els horaris de la línia de València a Gandia per al 9 d’octubre | Rodalia Renfe

 

 

Horaris Rodalia Nit del foc

Horaris de la línia de València a l’Alcúdia per al 9 d’octubre | Rodalia Renfe

 

 

Servicis especial de Metrovalencia

 

Imatge d’arxiu de Metrovalencia | Metrovalencia

La Generalitat facilitarà amb el servici nocturn de Metrovalencia la mobilitat de milers de persones, que és preveu acudisquen en transport públic, al Festival de Pirotècnia la nit del dimarts 8 al dimecres 9 d’octubre. 

 

El castell de focs artificials és  dispararà, com és tradicional, a mitjanit en el jardí del riu Túria, entre els ponts de l’Exposició i les Flors, de la ciutat de València. l’estació d’Alameda estarà tancada des de les 23 hores fins a la finalització de l’espectacle pirotècnic.

 

En esta ocasió, a l’estar en funcionament la circulació nocturna de metro i tramvia per ser vespra de festiu, el 9 d’Octubre, el servici que és prestarà als usuaris serà molt mes complet que en altres edicions. D’esta manera, el servici nocturn previst per Metrovalencia circularà fins a les 3 hores de la matinada, per a facilitar l’accés i tornada a l’esdeveniment pirotècnic.

 

 

Circularan trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l’última circulació habitual abans de mitjanit, en eixos trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda i Marítim-Serrería. 

 

En direcció a Alboraia la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en direcció als estacions de Seminari i Paterna. I cada 80 minuts, en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Riba-roja de Túria i Rafelbunyol.

 

A mes, en esta ocasió hi haurà un tren especial que eixirà als 00.24 hores d’Avinguda del Cid en direcció a Rafelbunyol, localitat a què arribarà a la 1.02 hores després de passar per Alameda a les 00.31 hores. 

 

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l’estació d’Àngel Guimerà, cap als diferents destinacions estan previstos entre els 2.30 i els 3.00 hores.

 

En els línies tramviàries, els tramvies circulen amb intervals de pas de 40 minuts en tots els línies, mentres que en els trams Primado Reig-Dr. Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minuts.  

 

En la Línia 4 se circula entre Dr. Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l’últim tramvia en servici que dalt fins Mas del Rosari. A més, en esta ocasió, el trajecte habitual entre Doctor Lluch i Vicent Andrés Estellés dels 00.47 hores prolonga el seu servici fins a Mas del Rosari i el trajecte invers dels 1.55 hores començarà als 1.48 hores des de Mas del Rosari. Els últims passos per la parada de Benimaclet cap als diferents destinacions tenen lloc entorn dels 2.30 hores.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.