Talls de transit i horaris especials de tren i metro per al 9 d’Octubre

L’agenda festiva organitzada amb motiu dels actes de celebració del 9 d’Octubre, tindrà una gran incidència en el trànsit de la ciutat de València.

 

En esta línia, les diferents cites programades en la via pública obligaran als talls de trànsit en els pròxims dies en diferents punts de la ciutat.

De fet, la nit de dimarts a dimecres, a la mitjanit, els jardins del Túria acolliran el XL Festival de Pirotècnia València, en el tram entre el Pont del Real i el Pont d’Aragó; i amb motiu d’este acte es tancarà al trànsit en l’Albereda entre Pla del Real i la plaça Saragossa, la Ciutadella, l’avinguda d’Aragó i els ponts del Real i el d’Aragó per albergar el Castell de Focs Artificials. A més, la parada de metro de l’Albereda es mantindrà tancada a partir de les 23:00 hores.

 

Ubicació del castell

Ubicació del castell | Ajuntament de València

 

Quant als actes del Dia de la Comunitat Valenciana, a partir de les 12 hores del migdia, se celebrarà la processó cívica i l’ofrena floral a Jaume I, per l’itinerari habitual: plaça de l’Ajuntament, carrer de Sant Vicent, plaça de la Reina, carrer de la Pau fins a la plaça d’Alfons el Magnànim (on hi haurà l’ofrena de corones de flor davant de l’estàtua del rei Jaume I al Parterre), Pintor Sorolla, carrer de les Barques i plaça de l’Ajuntament, on, en acabar la processó cívica, la pirotècnia Zarzoso d’Altura dispararà una mascletà terrestre. El transit es tallarà en totes les vies des del matí.

 

Esdeveniments dimecres pel matí

Esdeveniments dimecres pel matí | Ajuntament de València

 

A més, de vesprada, se celebrarà les entrades de Moros i Cristians de 17:00 a 22:00 hores pel carrer de la Pau, Sant Vicent, plaça de l’Ajuntament i Marquès de Sotelo. En este cas, segons indica la Policia Local de València, el tall al trànsit des de Plaça Tetuan i per les vies del recorregut podrien iniciar-se a partir de les 15:00 hores.

 

 

Esdeveniments per a la vesprada del 9 d'octubre

Esdeveniments per a la vesprada del 9 d’octubre | Ajuntament de València

 

D’altra banda, pel que fa a l’afecció al trànsit urbà, cal assenyalar les diverses manifestacions, convocades des de les 18:00 i fins a les 21: 30 hores, que es desenvoluparan el dia 9 des de la plaça de Sant Agustí, Xàtiva, Colón, Porta de la Mar i una acabarà en Palau de Justícia i plaça d’Alfons el Magnànim, mentre que altres seguiran per l’avinguda de Navarro Reverter fins Plaça Amèrica.

 

Horaris especials de Renfe

Tren de Rodalia| cedida

 

El servici de rodalia de Renfe ha previst horaris especials amb motiu de la festivitat de tots els valencians. D’esta manera, la línia C-1, que unix els municipis de València i Gandia, i la línia C-2, que unix València i L’Alcúdia, tindran horaris nocturns especials per a assistir al festival de pirotècnia.

 

Horari Renfe Nit del foc 1

Els horaris de la línia de València a Gandia per al 9 d’octubre | Rodalia Renfe

 

 

Horaris Rodalia Nit del foc

Horaris de la línia de València a l’Alcúdia per al 9 d’octubre | Rodalia Renfe

 

 

Servicis especial de Metrovalencia

 

Imatge d’arxiu de Metrovalencia | Metrovalencia

La Generalitat facilitarà amb el servici nocturn de Metrovalencia la mobilitat de milers de persones, que és preveu acudisquen en transport públic, al Festival de Pirotècnia la nit del dimarts 8 al dimecres 9 d’octubre. 

 

El castell de focs artificials és  dispararà, com és tradicional, a mitjanit en el jardí del riu Túria, entre els ponts de l’Exposició i les Flors, de la ciutat de València. l’estació d’Alameda estarà tancada des de les 23 hores fins a la finalització de l’espectacle pirotècnic.

 

En esta ocasió, a l’estar en funcionament la circulació nocturna de metro i tramvia per ser vespra de festiu, el 9 d’Octubre, el servici que és prestarà als usuaris serà molt mes complet que en altres edicions. D’esta manera, el servici nocturn previst per Metrovalencia circularà fins a les 3 hores de la matinada, per a facilitar l’accés i tornada a l’esdeveniment pirotècnic.

 

 

Circularan trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l’última circulació habitual abans de mitjanit, en eixos trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda i Marítim-Serrería. 

 

En direcció a Alboraia la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en direcció als estacions de Seminari i Paterna. I cada 80 minuts, en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Riba-roja de Túria i Rafelbunyol.

 

A mes, en esta ocasió hi haurà un tren especial que eixirà als 00.24 hores d’Avinguda del Cid en direcció a Rafelbunyol, localitat a què arribarà a la 1.02 hores després de passar per Alameda a les 00.31 hores. 

 

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l’estació d’Àngel Guimerà, cap als diferents destinacions estan previstos entre els 2.30 i els 3.00 hores.

 

En els línies tramviàries, els tramvies circulen amb intervals de pas de 40 minuts en tots els línies, mentres que en els trams Primado Reig-Dr. Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minuts.  

 

En la Línia 4 se circula entre Dr. Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l’últim tramvia en servici que dalt fins Mas del Rosari. A més, en esta ocasió, el trajecte habitual entre Doctor Lluch i Vicent Andrés Estellés dels 00.47 hores prolonga el seu servici fins a Mas del Rosari i el trajecte invers dels 1.55 hores començarà als 1.48 hores des de Mas del Rosari. Els últims passos per la parada de Benimaclet cap als diferents destinacions tenen lloc entorn dels 2.30 hores.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.