La jutgessa del ‘cas Julen’ denega totes les proves demanades per la defensa

David Serrano, tío de Julen

La jutgessa del ‘cas Julen’ ha denegat totes les proves presentades per la defensa del propietari de la finca | La Sexta

 

Els resultats de l’autòpsia preliminar que se li va realitzar al xicotet Julen van indicar que el xiquet va morir a causa d’un traumatisme cranioencefàlic a la part esquerra del seu cap. Aquesta informació deixava sense fonament la defensa del propietari de la finca que és l’únic investigat per homicidi imprudent. És per això, que la jutgessa que està a càrrec del cas ha decidit denegar totes les proves que la defensa va demanar.

 

Segons recull ‘España Diario’, els advocats del propietari de la finca de Totalán, David Serrano, van presentar un informe on exposaven que el menor hauria mort pel cop que li hauria donat una piqueta utilitzada durant les primeres hores del seu llarg rescat. No obstant això, la jutgessa ha expressat que les proves «no es consideren pertinents en aquest estat del procediment a les finalitats de la investigació».

 

Julen

A l’informe la defensa exposava que el menor hauria mort pels cops causats per una piqueta utilitzada durant el seu rescat | Cedida

 

La jutgessa rebutja la hipòtesi de la defensa

La jutgessa ha rebutjat les peticions de la defensa perquè considera que falten unes altres diligències «essencial als autos presentats». També ha retret a la defensa que obvieque només hi ha un informe preliminar de l’autòpsia i que per tant «les diligències d’investigació que proposen no s’estimen pertinents».

 

D’altra banda, l’advocat de Serrano, Antonio Flores, ha explicat que no es tracta d’una idea «desgavellada que una piqueta causés la mort del xiquet», tal com s’esmenta a l’informe presentat, perquè en el moment en què es va extreure la piqueta del pou s’hi van observar «vuit cabells de Julen, alguns d’ells des de l’arrel». El lletrat també ha demanat que declarin membres de l’equip de rescat i els agents que van extreure el cos del xiqueti al cap del Consorci Provincial de Bombers.

 

 

Malgrat l’informe presentat per la defensa, els resultats de l’autòpsia preliminar han indicat que la causa de la mort de Julen va ser un traumatisme cranioencefàlic sever, morint així el mateix dia de la caiguda. Així doncs, no va morir asfixiat perquè va morir abans de quedar enterrat sota del tap que es va formar. D’aquesta manera, contradiu l’informe presentat per la defensa de Serrano que tenia la intenció de culpar a l’equip de rescat tot i que aquests sí que haurien pogut incrementar el tap de fans i pedres que es va acabar generant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.