14.7 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

La jutgessa del ‘cas Julen’ denega totes les proves demanades per la defensa

David Serrano, tío de Julen

La jutgessa del ‘cas Julen’ ha denegat totes les proves presentades per la defensa del propietari de la finca | La Sexta

 

Els resultats de l’autòpsia preliminar que se li va realitzar al xicotet Julen van indicar que el xiquet va morir a causa d’un traumatisme cranioencefàlic a la part esquerra del seu cap. Aquesta informació deixava sense fonament la defensa del propietari de la finca que és l’únic investigat per homicidi imprudent. És per això, que la jutgessa que està a càrrec del cas ha decidit denegar totes les proves que la defensa va demanar.

 

Segons recull ‘España Diario’, els advocats del propietari de la finca de Totalán, David Serrano, van presentar un informe on exposaven que el menor hauria mort pel cop que li hauria donat una piqueta utilitzada durant les primeres hores del seu llarg rescat. No obstant això, la jutgessa ha expressat que les proves «no es consideren pertinents en aquest estat del procediment a les finalitats de la investigació».

 

Julen

A l’informe la defensa exposava que el menor hauria mort pels cops causats per una piqueta utilitzada durant el seu rescat | Cedida

 

La jutgessa rebutja la hipòtesi de la defensa

La jutgessa ha rebutjat les peticions de la defensa perquè considera que falten unes altres diligències «essencial als autos presentats». També ha retret a la defensa que obvieque només hi ha un informe preliminar de l’autòpsia i que per tant «les diligències d’investigació que proposen no s’estimen pertinents».

 

D’altra banda, l’advocat de Serrano, Antonio Flores, ha explicat que no es tracta d’una idea «desgavellada que una piqueta causés la mort del xiquet», tal com s’esmenta a l’informe presentat, perquè en el moment en què es va extreure la piqueta del pou s’hi van observar «vuit cabells de Julen, alguns d’ells des de l’arrel». El lletrat també ha demanat que declarin membres de l’equip de rescat i els agents que van extreure el cos del xiqueti al cap del Consorci Provincial de Bombers.

 

 

Malgrat l’informe presentat per la defensa, els resultats de l’autòpsia preliminar han indicat que la causa de la mort de Julen va ser un traumatisme cranioencefàlic sever, morint així el mateix dia de la caiguda. Així doncs, no va morir asfixiat perquè va morir abans de quedar enterrat sota del tap que es va formar. D’aquesta manera, contradiu l’informe presentat per la defensa de Serrano que tenia la intenció de culpar a l’equip de rescat tot i que aquests sí que haurien pogut incrementar el tap de fans i pedres que es va acabar generant.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.