La jutgessa del ‘cas Julen’ denega totes les proves demanades per la defensa

David Serrano, tío de Julen

La jutgessa del ‘cas Julen’ ha denegat totes les proves presentades per la defensa del propietari de la finca | La Sexta

 

Els resultats de l’autòpsia preliminar que se li va realitzar al xicotet Julen van indicar que el xiquet va morir a causa d’un traumatisme cranioencefàlic a la part esquerra del seu cap. Aquesta informació deixava sense fonament la defensa del propietari de la finca que és l’únic investigat per homicidi imprudent. És per això, que la jutgessa que està a càrrec del cas ha decidit denegar totes les proves que la defensa va demanar.

 

Segons recull ‘España Diario’, els advocats del propietari de la finca de Totalán, David Serrano, van presentar un informe on exposaven que el menor hauria mort pel cop que li hauria donat una piqueta utilitzada durant les primeres hores del seu llarg rescat. No obstant això, la jutgessa ha expressat que les proves «no es consideren pertinents en aquest estat del procediment a les finalitats de la investigació».

 

Julen

A l’informe la defensa exposava que el menor hauria mort pels cops causats per una piqueta utilitzada durant el seu rescat | Cedida

 

La jutgessa rebutja la hipòtesi de la defensa

La jutgessa ha rebutjat les peticions de la defensa perquè considera que falten unes altres diligències «essencial als autos presentats». També ha retret a la defensa que obvieque només hi ha un informe preliminar de l’autòpsia i que per tant «les diligències d’investigació que proposen no s’estimen pertinents».

 

D’altra banda, l’advocat de Serrano, Antonio Flores, ha explicat que no es tracta d’una idea «desgavellada que una piqueta causés la mort del xiquet», tal com s’esmenta a l’informe presentat, perquè en el moment en què es va extreure la piqueta del pou s’hi van observar «vuit cabells de Julen, alguns d’ells des de l’arrel». El lletrat també ha demanat que declarin membres de l’equip de rescat i els agents que van extreure el cos del xiqueti al cap del Consorci Provincial de Bombers.

 

 

Malgrat l’informe presentat per la defensa, els resultats de l’autòpsia preliminar han indicat que la causa de la mort de Julen va ser un traumatisme cranioencefàlic sever, morint així el mateix dia de la caiguda. Així doncs, no va morir asfixiat perquè va morir abans de quedar enterrat sota del tap que es va formar. D’aquesta manera, contradiu l’informe presentat per la defensa de Serrano que tenia la intenció de culpar a l’equip de rescat tot i que aquests sí que haurien pogut incrementar el tap de fans i pedres que es va acabar generant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.