La jutgessa del ‘cas Julen’ denega totes les proves demanades per la defensa

David Serrano, tío de Julen

La jutgessa del ‘cas Julen’ ha denegat totes les proves presentades per la defensa del propietari de la finca | La Sexta

 

Els resultats de l’autòpsia preliminar que se li va realitzar al xicotet Julen van indicar que el xiquet va morir a causa d’un traumatisme cranioencefàlic a la part esquerra del seu cap. Aquesta informació deixava sense fonament la defensa del propietari de la finca que és l’únic investigat per homicidi imprudent. És per això, que la jutgessa que està a càrrec del cas ha decidit denegar totes les proves que la defensa va demanar.

 

Segons recull ‘España Diario’, els advocats del propietari de la finca de Totalán, David Serrano, van presentar un informe on exposaven que el menor hauria mort pel cop que li hauria donat una piqueta utilitzada durant les primeres hores del seu llarg rescat. No obstant això, la jutgessa ha expressat que les proves «no es consideren pertinents en aquest estat del procediment a les finalitats de la investigació».

 

Julen

A l’informe la defensa exposava que el menor hauria mort pels cops causats per una piqueta utilitzada durant el seu rescat | Cedida

 

La jutgessa rebutja la hipòtesi de la defensa

La jutgessa ha rebutjat les peticions de la defensa perquè considera que falten unes altres diligències «essencial als autos presentats». També ha retret a la defensa que obvieque només hi ha un informe preliminar de l’autòpsia i que per tant «les diligències d’investigació que proposen no s’estimen pertinents».

 

D’altra banda, l’advocat de Serrano, Antonio Flores, ha explicat que no es tracta d’una idea «desgavellada que una piqueta causés la mort del xiquet», tal com s’esmenta a l’informe presentat, perquè en el moment en què es va extreure la piqueta del pou s’hi van observar «vuit cabells de Julen, alguns d’ells des de l’arrel». El lletrat també ha demanat que declarin membres de l’equip de rescat i els agents que van extreure el cos del xiqueti al cap del Consorci Provincial de Bombers.

 

 

Malgrat l’informe presentat per la defensa, els resultats de l’autòpsia preliminar han indicat que la causa de la mort de Julen va ser un traumatisme cranioencefàlic sever, morint així el mateix dia de la caiguda. Així doncs, no va morir asfixiat perquè va morir abans de quedar enterrat sota del tap que es va formar. D’aquesta manera, contradiu l’informe presentat per la defensa de Serrano que tenia la intenció de culpar a l’equip de rescat tot i que aquests sí que haurien pogut incrementar el tap de fans i pedres que es va acabar generant.

Últimes notícies

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.

Sergio García afronta Valderrama com un desafiament marcat pel vent

Sergio García ressalta l'exigència del Real Club de Valderrama i advertix que el vent reduïx al mínim el marge d'error en el torneig LIV, on el seu equip arriba molt motivat.

Les màximes freguen els 40 graus a l’interior sud d’Alacant en una jornada de calor intensa

L'interior sud d'Alacant registra màximes pròximes als 40 graus, amb Orihuela i Crevillent al capdavant i valors entre els més alts de tota Espanya.

El Defensor del Poble obri una investigació per l’actuació policial en una protesta docent a València

El Defensor del Poble ha sol·licitat a la Direcció General de la Policia un informe detallat i material audiovisual sobre l'actuació d'un agent que presumptament va agredir a una mestra durant una manifestació de docents a València.