Labora publica ajudes per a la contractació de joves en empreses valencianes

Labora oferirà incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove. Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que s’han publicat aquest dimarts, 1 de març, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i que busquen fomentar la contractació indefinida per part d’empreses de la Comunitat Valenciana de persones menors de 30 anys amb qualificació professional reconeguda.

Labora destina a aquests ajuts prop de 1,2 milions d’euros que compten amb el cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus i que confirmen l’aposta per la reactivació al mercat laboral de les persones joves per part de Labora.

El termini de què disposen les entitats privades que vulguen accedir al programa ECOGJU comença el 2 de març i finalitza el 31 de maig de 2022. Addicionalment, la contractació de la persona objecte de la subvenció haurà d’haver-se produït almenys dos mesos abans de la sol·licitud.

Les persones destinatàries finals d’aquestes ajudes són joves entre 16 i 29 anys que figuren d’alta a Labora com a demandants de feina, així com al Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Per donar-se d’alta cal adreçar-se a l’Espai Labora que corresponga per domicili i sol·licitar-ho (consulteu aquí) igual que per a la inscripció al Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que pot ser realitzada pel personal de Labora.

Així mateix, la qualificació professional de les persones que poden optar a aquests ajuts és llicenciatura o diplomatura universitària, grau universitari, doctorat, tècnic superior de Formació Professional, així com titulacions equivalents a les anteriors o certificat de professionalitat.

L’import de la subvenció ascendirà a 24.318 euros. Si a la persona contractada concorre addicionalment la condició de dona o persona amb discapacitat funcional, la quantitat pot arribar a 25.669 euros.

En cas que es tracte d’una persona amb discapacitat funcional severa; persona jove sota la guarda o tutela de la Generalitat, que estiga complint una mesura judicial derivada de la responsabilitat penal de persones menors d’edat o es tracte de dones joves víctimes de violència sobre la dona, la quantitat ascendirà fins a 27.020 euros.

L’empresa o personal autònom que reba la subvenció només té l’obligació de mantenir la contractació de la persona jove durant almenys 24 mesos, de manera que es garanteix que el contracte tinga unes condicions mínimes d’estabilitat i de qualitat que permeta contribuir a rebaixar les elevades xifres de desocupació juvenil.

En anteriors convocatòries del programa ECOGJU s’ha observat que dels gairebé 250 joves participants, més del 85% ha mantingut la feina una vegada superat els dos anys a què l’empresa està obligada a mantenir la seua contractació.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Joves, el Pla integral de formació i ocupació per a joves de la Generalitat Valenciana que, amb un pressupost estimat de 275 milions d’euros, pretén combatre la desocupació de les persones menors de 30 anys.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les properes ajudes que publicarà labora pot inscriure’s al següent enllaç: consultar aquí.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.