9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Labora publica ajudes per a la contractació de joves en empreses valencianes

Labora oferirà incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove. Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que s’han publicat aquest dimarts, 1 de març, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i que busquen fomentar la contractació indefinida per part d’empreses de la Comunitat Valenciana de persones menors de 30 anys amb qualificació professional reconeguda.

Labora destina a aquests ajuts prop de 1,2 milions d’euros que compten amb el cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus i que confirmen l’aposta per la reactivació al mercat laboral de les persones joves per part de Labora.

El termini de què disposen les entitats privades que vulguen accedir al programa ECOGJU comença el 2 de març i finalitza el 31 de maig de 2022. Addicionalment, la contractació de la persona objecte de la subvenció haurà d’haver-se produït almenys dos mesos abans de la sol·licitud.

Les persones destinatàries finals d’aquestes ajudes són joves entre 16 i 29 anys que figuren d’alta a Labora com a demandants de feina, així com al Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Per donar-se d’alta cal adreçar-se a l’Espai Labora que corresponga per domicili i sol·licitar-ho (consulteu aquí) igual que per a la inscripció al Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que pot ser realitzada pel personal de Labora.

Així mateix, la qualificació professional de les persones que poden optar a aquests ajuts és llicenciatura o diplomatura universitària, grau universitari, doctorat, tècnic superior de Formació Professional, així com titulacions equivalents a les anteriors o certificat de professionalitat.

L’import de la subvenció ascendirà a 24.318 euros. Si a la persona contractada concorre addicionalment la condició de dona o persona amb discapacitat funcional, la quantitat pot arribar a 25.669 euros.

En cas que es tracte d’una persona amb discapacitat funcional severa; persona jove sota la guarda o tutela de la Generalitat, que estiga complint una mesura judicial derivada de la responsabilitat penal de persones menors d’edat o es tracte de dones joves víctimes de violència sobre la dona, la quantitat ascendirà fins a 27.020 euros.

L’empresa o personal autònom que reba la subvenció només té l’obligació de mantenir la contractació de la persona jove durant almenys 24 mesos, de manera que es garanteix que el contracte tinga unes condicions mínimes d’estabilitat i de qualitat que permeta contribuir a rebaixar les elevades xifres de desocupació juvenil.

En anteriors convocatòries del programa ECOGJU s’ha observat que dels gairebé 250 joves participants, més del 85% ha mantingut la feina una vegada superat els dos anys a què l’empresa està obligada a mantenir la seua contractació.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Joves, el Pla integral de formació i ocupació per a joves de la Generalitat Valenciana que, amb un pressupost estimat de 275 milions d’euros, pretén combatre la desocupació de les persones menors de 30 anys.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les properes ajudes que publicarà labora pot inscriure’s al següent enllaç: consultar aquí.

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.