Labora publica ajudes per a la contractació de joves en empreses valencianes

Labora oferirà incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove. Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que s’han publicat aquest dimarts, 1 de març, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i que busquen fomentar la contractació indefinida per part d’empreses de la Comunitat Valenciana de persones menors de 30 anys amb qualificació professional reconeguda.

Labora destina a aquests ajuts prop de 1,2 milions d’euros que compten amb el cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus i que confirmen l’aposta per la reactivació al mercat laboral de les persones joves per part de Labora.

El termini de què disposen les entitats privades que vulguen accedir al programa ECOGJU comença el 2 de març i finalitza el 31 de maig de 2022. Addicionalment, la contractació de la persona objecte de la subvenció haurà d’haver-se produït almenys dos mesos abans de la sol·licitud.

Les persones destinatàries finals d’aquestes ajudes són joves entre 16 i 29 anys que figuren d’alta a Labora com a demandants de feina, així com al Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Per donar-se d’alta cal adreçar-se a l’Espai Labora que corresponga per domicili i sol·licitar-ho (consulteu aquí) igual que per a la inscripció al Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que pot ser realitzada pel personal de Labora.

Així mateix, la qualificació professional de les persones que poden optar a aquests ajuts és llicenciatura o diplomatura universitària, grau universitari, doctorat, tècnic superior de Formació Professional, així com titulacions equivalents a les anteriors o certificat de professionalitat.

L’import de la subvenció ascendirà a 24.318 euros. Si a la persona contractada concorre addicionalment la condició de dona o persona amb discapacitat funcional, la quantitat pot arribar a 25.669 euros.

En cas que es tracte d’una persona amb discapacitat funcional severa; persona jove sota la guarda o tutela de la Generalitat, que estiga complint una mesura judicial derivada de la responsabilitat penal de persones menors d’edat o es tracte de dones joves víctimes de violència sobre la dona, la quantitat ascendirà fins a 27.020 euros.

L’empresa o personal autònom que reba la subvenció només té l’obligació de mantenir la contractació de la persona jove durant almenys 24 mesos, de manera que es garanteix que el contracte tinga unes condicions mínimes d’estabilitat i de qualitat que permeta contribuir a rebaixar les elevades xifres de desocupació juvenil.

En anteriors convocatòries del programa ECOGJU s’ha observat que dels gairebé 250 joves participants, més del 85% ha mantingut la feina una vegada superat els dos anys a què l’empresa està obligada a mantenir la seua contractació.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Joves, el Pla integral de formació i ocupació per a joves de la Generalitat Valenciana que, amb un pressupost estimat de 275 milions d’euros, pretén combatre la desocupació de les persones menors de 30 anys.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les properes ajudes que publicarà labora pot inscriure’s al següent enllaç: consultar aquí.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.