Labora publica ajudes per a la contractació de joves en empreses valencianes

Labora oferirà incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove. Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que s’han publicat aquest dimarts, 1 de març, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i que busquen fomentar la contractació indefinida per part d’empreses de la Comunitat Valenciana de persones menors de 30 anys amb qualificació professional reconeguda.

Labora destina a aquests ajuts prop de 1,2 milions d’euros que compten amb el cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus i que confirmen l’aposta per la reactivació al mercat laboral de les persones joves per part de Labora.

El termini de què disposen les entitats privades que vulguen accedir al programa ECOGJU comença el 2 de març i finalitza el 31 de maig de 2022. Addicionalment, la contractació de la persona objecte de la subvenció haurà d’haver-se produït almenys dos mesos abans de la sol·licitud.

Les persones destinatàries finals d’aquestes ajudes són joves entre 16 i 29 anys que figuren d’alta a Labora com a demandants de feina, així com al Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Per donar-se d’alta cal adreçar-se a l’Espai Labora que corresponga per domicili i sol·licitar-ho (consulteu aquí) igual que per a la inscripció al Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que pot ser realitzada pel personal de Labora.

Així mateix, la qualificació professional de les persones que poden optar a aquests ajuts és llicenciatura o diplomatura universitària, grau universitari, doctorat, tècnic superior de Formació Professional, així com titulacions equivalents a les anteriors o certificat de professionalitat.

L’import de la subvenció ascendirà a 24.318 euros. Si a la persona contractada concorre addicionalment la condició de dona o persona amb discapacitat funcional, la quantitat pot arribar a 25.669 euros.

En cas que es tracte d’una persona amb discapacitat funcional severa; persona jove sota la guarda o tutela de la Generalitat, que estiga complint una mesura judicial derivada de la responsabilitat penal de persones menors d’edat o es tracte de dones joves víctimes de violència sobre la dona, la quantitat ascendirà fins a 27.020 euros.

L’empresa o personal autònom que reba la subvenció només té l’obligació de mantenir la contractació de la persona jove durant almenys 24 mesos, de manera que es garanteix que el contracte tinga unes condicions mínimes d’estabilitat i de qualitat que permeta contribuir a rebaixar les elevades xifres de desocupació juvenil.

En anteriors convocatòries del programa ECOGJU s’ha observat que dels gairebé 250 joves participants, més del 85% ha mantingut la feina una vegada superat els dos anys a què l’empresa està obligada a mantenir la seua contractació.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Joves, el Pla integral de formació i ocupació per a joves de la Generalitat Valenciana que, amb un pressupost estimat de 275 milions d’euros, pretén combatre la desocupació de les persones menors de 30 anys.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les properes ajudes que publicarà labora pot inscriure’s al següent enllaç: consultar aquí.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.