Els màrgens d’error dels radars en les carreteres valencianes

Els radars fixos deixen un marge d’un 5% o 5 km/h depenent de la velocitat màxima de la via | Cedida.

 

Les sancions derivades pels radars de velocitat sempre són un tema polèmic entre els conductors. Majoritàriament, tot el món sap que existix un xicotet marge entre el límit marcat en una carretera i la velocitat real a la que es poden activar. El que és més desconegut és que el marge d’error varia segons la classe de radar i  de via per a on circulem. 

 

Des de la DGT apliquen un criteri conegut com la «norma de tolerància 7» o «norma del 7» per als radars mòbils. Si circulem en una carretera en què la velocitat màxima és inferior a 100 km/h, el marge és de 7 km/h. És a dir en vies de 90, ens multaran a partir de 98. En aquelles a on es pot conduir a velocitats superiors a 100 km/h, s’aplica un percentatge d’un 7%. D’eixa manera, en autovies i autopistes serem sancionats si circulem a més de 128,4 km/h. 

 

El marge es reduïx quan parlem de radars fixos. En el seu cas, només se’ns permet superar la velocitat màxima en 5 km/h en les carreteres convencionals i un 5% en aquelles a on el límit és superior als 100 km/h. Seguint el mateix exemple, en una carretera amb una velocitat màxima de 90, ens multaran si circulem a 96, i en autopistes i autovies, a 126 km/h.  

 

Existix la polèmica per si els radars amb trípode s’han de considerar fixos | València Diari

 

El Suprem va equiparar els radars de trípode amb els de caixa

La problemàtica sorgix en el fet de si certs radars, com els situats amb trípodes en els màrgens de les carreteres, han de ser considerats fixos o mòbils. El Tribunal Suprem va establir l’any passat un criteri per a solucionar eixa qüestió, després d’un recurs d’un conductor sancionat per un radar mòbil a 214 km/h. 

 

A ell se li va aplicar el marge d’error del 5%, sent multat amb 1.080 euros i amb una retirada de carnet d’un any. El sancionat reclamava l’aplicació de la «norma del 7», per a evitar la prohibició de conduir, però l’Alt Tribunal va desestimar el recurs al·legant que el radar mòbil estava fix en el moment de la foto. 

 

Organitzacions de conductors com Automobilistes Europeus Associats (AEA) fa anys que denuncien multes injustes perquè els «cinemòmetres no realitzen una mesura exacta de la velocitat del vehicle». Afirmen que molts conductors sancionats no circulen per damunt del límit legal, ja que la DGT no aplica els corresponents màrgens d’error a les mesures. 

  

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.