16.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Els màrgens d’error dels radars en les carreteres valencianes

Els radars fixos deixen un marge d’un 5% o 5 km/h depenent de la velocitat màxima de la via | Cedida.

 

Les sancions derivades pels radars de velocitat sempre són un tema polèmic entre els conductors. Majoritàriament, tot el món sap que existix un xicotet marge entre el límit marcat en una carretera i la velocitat real a la que es poden activar. El que és més desconegut és que el marge d’error varia segons la classe de radar i  de via per a on circulem. 

 

Des de la DGT apliquen un criteri conegut com la «norma de tolerància 7» o «norma del 7» per als radars mòbils. Si circulem en una carretera en què la velocitat màxima és inferior a 100 km/h, el marge és de 7 km/h. És a dir en vies de 90, ens multaran a partir de 98. En aquelles a on es pot conduir a velocitats superiors a 100 km/h, s’aplica un percentatge d’un 7%. D’eixa manera, en autovies i autopistes serem sancionats si circulem a més de 128,4 km/h. 

 

El marge es reduïx quan parlem de radars fixos. En el seu cas, només se’ns permet superar la velocitat màxima en 5 km/h en les carreteres convencionals i un 5% en aquelles a on el límit és superior als 100 km/h. Seguint el mateix exemple, en una carretera amb una velocitat màxima de 90, ens multaran si circulem a 96, i en autopistes i autovies, a 126 km/h.  

 

Existix la polèmica per si els radars amb trípode s’han de considerar fixos | València Diari

 

El Suprem va equiparar els radars de trípode amb els de caixa

La problemàtica sorgix en el fet de si certs radars, com els situats amb trípodes en els màrgens de les carreteres, han de ser considerats fixos o mòbils. El Tribunal Suprem va establir l’any passat un criteri per a solucionar eixa qüestió, després d’un recurs d’un conductor sancionat per un radar mòbil a 214 km/h. 

 

A ell se li va aplicar el marge d’error del 5%, sent multat amb 1.080 euros i amb una retirada de carnet d’un any. El sancionat reclamava l’aplicació de la «norma del 7», per a evitar la prohibició de conduir, però l’Alt Tribunal va desestimar el recurs al·legant que el radar mòbil estava fix en el moment de la foto. 

 

Organitzacions de conductors com Automobilistes Europeus Associats (AEA) fa anys que denuncien multes injustes perquè els «cinemòmetres no realitzen una mesura exacta de la velocitat del vehicle». Afirmen que molts conductors sancionats no circulen per damunt del límit legal, ja que la DGT no aplica els corresponents màrgens d’error a les mesures. 

  

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.