Els màrgens d’error dels radars en les carreteres valencianes

Els radars fixos deixen un marge d’un 5% o 5 km/h depenent de la velocitat màxima de la via | Cedida.

 

Les sancions derivades pels radars de velocitat sempre són un tema polèmic entre els conductors. Majoritàriament, tot el món sap que existix un xicotet marge entre el límit marcat en una carretera i la velocitat real a la que es poden activar. El que és més desconegut és que el marge d’error varia segons la classe de radar i  de via per a on circulem. 

 

Des de la DGT apliquen un criteri conegut com la «norma de tolerància 7» o «norma del 7» per als radars mòbils. Si circulem en una carretera en què la velocitat màxima és inferior a 100 km/h, el marge és de 7 km/h. És a dir en vies de 90, ens multaran a partir de 98. En aquelles a on es pot conduir a velocitats superiors a 100 km/h, s’aplica un percentatge d’un 7%. D’eixa manera, en autovies i autopistes serem sancionats si circulem a més de 128,4 km/h. 

 

El marge es reduïx quan parlem de radars fixos. En el seu cas, només se’ns permet superar la velocitat màxima en 5 km/h en les carreteres convencionals i un 5% en aquelles a on el límit és superior als 100 km/h. Seguint el mateix exemple, en una carretera amb una velocitat màxima de 90, ens multaran si circulem a 96, i en autopistes i autovies, a 126 km/h.  

 

Existix la polèmica per si els radars amb trípode s’han de considerar fixos | València Diari

 

El Suprem va equiparar els radars de trípode amb els de caixa

La problemàtica sorgix en el fet de si certs radars, com els situats amb trípodes en els màrgens de les carreteres, han de ser considerats fixos o mòbils. El Tribunal Suprem va establir l’any passat un criteri per a solucionar eixa qüestió, després d’un recurs d’un conductor sancionat per un radar mòbil a 214 km/h. 

 

A ell se li va aplicar el marge d’error del 5%, sent multat amb 1.080 euros i amb una retirada de carnet d’un any. El sancionat reclamava l’aplicació de la «norma del 7», per a evitar la prohibició de conduir, però l’Alt Tribunal va desestimar el recurs al·legant que el radar mòbil estava fix en el moment de la foto. 

 

Organitzacions de conductors com Automobilistes Europeus Associats (AEA) fa anys que denuncien multes injustes perquè els «cinemòmetres no realitzen una mesura exacta de la velocitat del vehicle». Afirmen que molts conductors sancionats no circulen per damunt del límit legal, ja que la DGT no aplica els corresponents màrgens d’error a les mesures. 

  

També pots llegir…

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.