Els màrgens d’error dels radars en les carreteres valencianes

Els radars fixos deixen un marge d’un 5% o 5 km/h depenent de la velocitat màxima de la via | Cedida.

 

Les sancions derivades pels radars de velocitat sempre són un tema polèmic entre els conductors. Majoritàriament, tot el món sap que existix un xicotet marge entre el límit marcat en una carretera i la velocitat real a la que es poden activar. El que és més desconegut és que el marge d’error varia segons la classe de radar i  de via per a on circulem. 

 

Des de la DGT apliquen un criteri conegut com la «norma de tolerància 7» o «norma del 7» per als radars mòbils. Si circulem en una carretera en què la velocitat màxima és inferior a 100 km/h, el marge és de 7 km/h. És a dir en vies de 90, ens multaran a partir de 98. En aquelles a on es pot conduir a velocitats superiors a 100 km/h, s’aplica un percentatge d’un 7%. D’eixa manera, en autovies i autopistes serem sancionats si circulem a més de 128,4 km/h. 

 

El marge es reduïx quan parlem de radars fixos. En el seu cas, només se’ns permet superar la velocitat màxima en 5 km/h en les carreteres convencionals i un 5% en aquelles a on el límit és superior als 100 km/h. Seguint el mateix exemple, en una carretera amb una velocitat màxima de 90, ens multaran si circulem a 96, i en autopistes i autovies, a 126 km/h.  

 

Existix la polèmica per si els radars amb trípode s’han de considerar fixos | València Diari

 

El Suprem va equiparar els radars de trípode amb els de caixa

La problemàtica sorgix en el fet de si certs radars, com els situats amb trípodes en els màrgens de les carreteres, han de ser considerats fixos o mòbils. El Tribunal Suprem va establir l’any passat un criteri per a solucionar eixa qüestió, després d’un recurs d’un conductor sancionat per un radar mòbil a 214 km/h. 

 

A ell se li va aplicar el marge d’error del 5%, sent multat amb 1.080 euros i amb una retirada de carnet d’un any. El sancionat reclamava l’aplicació de la «norma del 7», per a evitar la prohibició de conduir, però l’Alt Tribunal va desestimar el recurs al·legant que el radar mòbil estava fix en el moment de la foto. 

 

Organitzacions de conductors com Automobilistes Europeus Associats (AEA) fa anys que denuncien multes injustes perquè els «cinemòmetres no realitzen una mesura exacta de la velocitat del vehicle». Afirmen que molts conductors sancionats no circulen per damunt del límit legal, ja que la DGT no aplica els corresponents màrgens d’error a les mesures. 

  

També pots llegir…

Últimes notícies

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.

El València Basket busca la primera victòria en Lliga Endesa a Saragossa

El València Basket visita diumenge el Casademont Saragossa buscant estrenar el seu caseller en Lliga Endesa després d’una setmana europea perfecta amb dos triomfs en Eurolliga.

Càrregues policials i tensió a València en la protesta per la vivenda

La marxa per la vivenda a València ha acabat amb moments de tensió al Palau de les Arts, on s’ha celebrat un congrés immobiliari, després que alguns manifestants han trencat el cordó policial.

Ceuta, proposta per a rebre l’Alta Distinció de la Generalitat per al 9 d’Octubre

Juanfran Pérez Llorca proposarà al ple del Consell concedir l'Alta Distinció de la Generalitat a la ciutat autònoma de Ceuta amb motiu del 9 d'Octubre. El president ceutí, Juan Jesús Vivas, rebrà també la Medalla d'Honor de València en la seua visita institucional de dilluns.

La marxa per la vivenda a València reclama sumar-se a la vaga general

Milers de persones han eixit als carrers de València per a defensar el dret a la vivenda i impulsar la vaga general de novembre després del rebuig als decrets d’habitatge en el Congrés.