El Metro de València patirà corts parcials a partir del 25 de juliol per obres en les vies

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) iniciarà dilluns que ve, 25 de juliol, la segona fase de les obres de renovació de via en diferents trams en superfície de les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia.

Davant l’inici de les obres, planificades en els mesos d’estiu quan hi ha menys viatgers i viatgeres, FGV ha previst oferir servei d’autobús substitutori en aquells trajectes en els quals Metrovalencia ha de realitzar corts parcials a causa dels treballs de manteniment i millora de via.

En línia 1 (Castelló-Bétera), les obres previstes afecten, del 25 de juliol al 31 d’agost, el tram Alginet-Castelló i, del 8 d’agost al 31 d’agost, a la connexió entre Entroncament i Bétera.

En línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), els treballs començaran també el 25 de juliol fins al 3 d’agost, en el tram L’Eliana-Llíria i, del 4 d’agost al 21 d’agost, entre Els Carolines i Font del Pitxer.

En línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), els talls del servei comencen el 25 de juliol i es prolongaran fins al 31 d’agost entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia Peris Aragó.

Aquest servei substitutori d’autobús s’oferirà quan hi haja servei nocturn especial per ser divendres, dissabte o vespra de festiu.

Es recomana a les persones usuàries que s’informen del pas dels trens, de la ubicació de les parades dels autobusos i de les freqüències dels mateixos en la pàgina web www.metrovalencia.es i en el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com en @metrovalencia i en facebook/metrovalencia.fgv o l’App oficial de Metrovalencia.

En cada estació de metro, FGV posarà a la disposició de les persones usuàries informadors per a facilitar l’accés a les parades d’autobús i realitzar transbord, atés que algunes d’elles, per impossibilitat física d’accés dels vehicles, no es troben en la pròpia estació del tren.

Actuacions previstes

Per a executar aquestes actuacions la Generalitat ha pressupostat més de 32 milions d’euros, IVA inclòs, amb l’objectiu de renovar diferents trams d’aquestes línies i aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat.

Amb aquesta intervenció, la primera fase de la qual es va realitzar a l’abril d’enguany, s’actua sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, etc) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.