El Metro de València patirà corts parcials a partir del 25 de juliol per obres en les vies

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) iniciarà dilluns que ve, 25 de juliol, la segona fase de les obres de renovació de via en diferents trams en superfície de les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia.

Davant l’inici de les obres, planificades en els mesos d’estiu quan hi ha menys viatgers i viatgeres, FGV ha previst oferir servei d’autobús substitutori en aquells trajectes en els quals Metrovalencia ha de realitzar corts parcials a causa dels treballs de manteniment i millora de via.

En línia 1 (Castelló-Bétera), les obres previstes afecten, del 25 de juliol al 31 d’agost, el tram Alginet-Castelló i, del 8 d’agost al 31 d’agost, a la connexió entre Entroncament i Bétera.

En línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), els treballs començaran també el 25 de juliol fins al 3 d’agost, en el tram L’Eliana-Llíria i, del 4 d’agost al 21 d’agost, entre Els Carolines i Font del Pitxer.

En línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), els talls del servei comencen el 25 de juliol i es prolongaran fins al 31 d’agost entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia Peris Aragó.

Aquest servei substitutori d’autobús s’oferirà quan hi haja servei nocturn especial per ser divendres, dissabte o vespra de festiu.

Es recomana a les persones usuàries que s’informen del pas dels trens, de la ubicació de les parades dels autobusos i de les freqüències dels mateixos en la pàgina web www.metrovalencia.es i en el telèfon gratuït d’informació i Atenció al Client 900 46 10 46, així com en @metrovalencia i en facebook/metrovalencia.fgv o l’App oficial de Metrovalencia.

En cada estació de metro, FGV posarà a la disposició de les persones usuàries informadors per a facilitar l’accés a les parades d’autobús i realitzar transbord, atés que algunes d’elles, per impossibilitat física d’accés dels vehicles, no es troben en la pròpia estació del tren.

Actuacions previstes

Per a executar aquestes actuacions la Generalitat ha pressupostat més de 32 milions d’euros, IVA inclòs, amb l’objectiu de renovar diferents trams d’aquestes línies i aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat.

Amb aquesta intervenció, la primera fase de la qual es va realitzar a l’abril d’enguany, s’actua sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, etc) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front a la deterioració que pateixen aquests elements, provocat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servei de manteniment, per la qual cosa requereixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini.

Últimes notícies

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.