10.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

50 milions d’euros per a cobrir la bonificació del Govern a estacions de servei i gasolineres

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat al sector de les estacions de servei de la Comunitat Valenciana que des d’aquest dilluns poden accedir a la línia de finançament bonificat IVF-Productes Energètics, dotada amb 50 milions d’euros per a garantir que prop de 800 gasolineres de la Comunitat Valenciana poden assumir la bonificació de 0,20 euros per litre del Govern central sense que això supose tensions per als seus negocis“.

En una trobada al costat del director de l’IVF, Manuel Illueca, i el president i la secretària general de la CEV, Salva Navarro i Esther Gilabert, Arcadi España hi ha reiterat que l’objectiu ha sigut doble: “D’una banda idear un instrument financer, sense cap cost per a les estacions i un tipus d’interés del 0%, que els garantisca la viabilitat dels seus negocis després de la mesura impulsada pel Govern central; i, per un altre, facilitar i impulsar també la implantació del descompte dels 20 cèntims en totes les gasolineres perquè els usuaris i usuàries puguen beneficiar-se sense que supose cap inconvenient per a les xicotetes estacions de servei“.

Una iniciativa que va ser pensada per a ajudar conductors i conductores a fer front a l’increment del preu dels carburants no pot en cap cas posar en perill la viabilitat de les estacions de servei, que són meres intermediàries“, ha assenyalat Espanya després de recordeu que “per això des del Consell hem treballat des del primer dia en diàleg permanent amb el sector i els hem donat totes les facilitats al nostre abast perquè tinguen liquiditat durant any i mig sense cap cost“.

Avançament de fins a 1 milió d’euros

A través d’aquest producte financer, les gasolineres poden accedir a préstecs bonificats destinats de fins a un milió d’euros. En el cas de les persones autònomes, el límit s’estableix en 150.000 euros i per a les microempreses s’estableix un límit de 300.000 euros.

Tal com ha explicat Arcadi España durant la trobada mantinguda amb els responsables de la CEV, l’import màxim de l’avançament que podrà rebre cada estació de servei, tal com s’ha negociat amb el sector, es calcularà tenint en compte el consum mitjà mensual d’aquesta estació durant 2021, podent-se sol·licitar el cost estimat de bonificació per a un total dos mensualitats.

Aquest fet permet que les gasolineres puguen tindre a la seua disposició un marge ampli de finançament per a fer front al descompte en cas que les seues vendes de carburant siguen superiors a les d’anys anteriors“, ha apuntat el responsable d’Hisenda.

A més, també ha recordat que aquests préstecs compten amb una bonificació total sobre el tipus d’interés gràcies a l’esforç econòmic de prop de 7 milions d’euros que hem realitzat des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic per a costejar-los l’interés i que aquest avançament no els supose cap cost, per la qual cosa els 18 primers mesos el cost de l’operació serà del zero per cent“.

La convocatòria de la nova Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’ha publicat ja en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i pot ser sol·licitada a través de la nova plataforma web de l’IVF (consultar ací) “garantint que de manera senzilla i ràpida podran tindre a la seua disposició aquests recursos de la Generalitat, assegurant-los un matalàs econòmic suficient fins que el Govern central els transferisca els recursos“.

La Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’inclou entre les mesures emmarcades en el Pla Reactiva, dissenyat pel Consell com a resposta a la situació d’emergència energètica i que té com a objectiu reactivar la recuperació econòmica en la Comunitat i facilitara empreses i ciutadans fer front a l’increment dels costos energètics i hidrocarburs.

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.