50 milions d’euros per a cobrir la bonificació del Govern a estacions de servei i gasolineres

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat al sector de les estacions de servei de la Comunitat Valenciana que des d’aquest dilluns poden accedir a la línia de finançament bonificat IVF-Productes Energètics, dotada amb 50 milions d’euros «per a garantir que prop de 800 gasolineres de la Comunitat Valenciana poden assumir la bonificació de 0,20 euros per litre del Govern central sense que això supose tensions per als seus negocis«.

En una trobada al costat del director de l’IVF, Manuel Illueca, i el president i la secretària general de la CEV, Salva Navarro i Esther Gilabert, Arcadi España hi ha reiterat que l’objectiu ha sigut doble: «D’una banda idear un instrument financer, sense cap cost per a les estacions i un tipus d’interés del 0%, que els garantisca la viabilitat dels seus negocis després de la mesura impulsada pel Govern central; i, per un altre, facilitar i impulsar també la implantació del descompte dels 20 cèntims en totes les gasolineres perquè els usuaris i usuàries puguen beneficiar-se sense que supose cap inconvenient per a les xicotetes estacions de servei«.

«Una iniciativa que va ser pensada per a ajudar conductors i conductores a fer front a l’increment del preu dels carburants no pot en cap cas posar en perill la viabilitat de les estacions de servei, que són meres intermediàries«, ha assenyalat Espanya després de recordeu que «per això des del Consell hem treballat des del primer dia en diàleg permanent amb el sector i els hem donat totes les facilitats al nostre abast perquè tinguen liquiditat durant any i mig sense cap cost«.

Avançament de fins a 1 milió d’euros

A través d’aquest producte financer, les gasolineres poden accedir a préstecs bonificats destinats de fins a un milió d’euros. En el cas de les persones autònomes, el límit s’estableix en 150.000 euros i per a les microempreses s’estableix un límit de 300.000 euros.

Tal com ha explicat Arcadi España durant la trobada mantinguda amb els responsables de la CEV, l’import màxim de l’avançament que podrà rebre cada estació de servei, tal com s’ha negociat amb el sector, es calcularà tenint en compte el consum mitjà mensual d’aquesta estació durant 2021, podent-se sol·licitar el cost estimat de bonificació per a un total dos mensualitats.

«Aquest fet permet que les gasolineres puguen tindre a la seua disposició un marge ampli de finançament per a fer front al descompte en cas que les seues vendes de carburant siguen superiors a les d’anys anteriors«, ha apuntat el responsable d’Hisenda.

A més, també ha recordat que aquests préstecs compten amb una bonificació total sobre el tipus d’interés «gràcies a l’esforç econòmic de prop de 7 milions d’euros que hem realitzat des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic per a costejar-los l’interés i que aquest avançament no els supose cap cost, per la qual cosa els 18 primers mesos el cost de l’operació serà del zero per cent«.

La convocatòria de la nova Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’ha publicat ja en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i pot ser sol·licitada a través de la nova plataforma web de l’IVF (consultar ací) «garantint que de manera senzilla i ràpida podran tindre a la seua disposició aquests recursos de la Generalitat, assegurant-los un matalàs econòmic suficient fins que el Govern central els transferisca els recursos«.

La Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’inclou entre les mesures emmarcades en el Pla Reactiva, dissenyat pel Consell com a resposta a la situació d’emergència energètica i que té com a objectiu reactivar la recuperació econòmica en la Comunitat i facilitara empreses i ciutadans fer front a l’increment dels costos energètics i hidrocarburs.

Últimes notícies

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.