50 milions d’euros per a cobrir la bonificació del Govern a estacions de servei i gasolineres

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat al sector de les estacions de servei de la Comunitat Valenciana que des d’aquest dilluns poden accedir a la línia de finançament bonificat IVF-Productes Energètics, dotada amb 50 milions d’euros «per a garantir que prop de 800 gasolineres de la Comunitat Valenciana poden assumir la bonificació de 0,20 euros per litre del Govern central sense que això supose tensions per als seus negocis«.

En una trobada al costat del director de l’IVF, Manuel Illueca, i el president i la secretària general de la CEV, Salva Navarro i Esther Gilabert, Arcadi España hi ha reiterat que l’objectiu ha sigut doble: «D’una banda idear un instrument financer, sense cap cost per a les estacions i un tipus d’interés del 0%, que els garantisca la viabilitat dels seus negocis després de la mesura impulsada pel Govern central; i, per un altre, facilitar i impulsar també la implantació del descompte dels 20 cèntims en totes les gasolineres perquè els usuaris i usuàries puguen beneficiar-se sense que supose cap inconvenient per a les xicotetes estacions de servei«.

«Una iniciativa que va ser pensada per a ajudar conductors i conductores a fer front a l’increment del preu dels carburants no pot en cap cas posar en perill la viabilitat de les estacions de servei, que són meres intermediàries«, ha assenyalat Espanya després de recordeu que «per això des del Consell hem treballat des del primer dia en diàleg permanent amb el sector i els hem donat totes les facilitats al nostre abast perquè tinguen liquiditat durant any i mig sense cap cost«.

Avançament de fins a 1 milió d’euros

A través d’aquest producte financer, les gasolineres poden accedir a préstecs bonificats destinats de fins a un milió d’euros. En el cas de les persones autònomes, el límit s’estableix en 150.000 euros i per a les microempreses s’estableix un límit de 300.000 euros.

Tal com ha explicat Arcadi España durant la trobada mantinguda amb els responsables de la CEV, l’import màxim de l’avançament que podrà rebre cada estació de servei, tal com s’ha negociat amb el sector, es calcularà tenint en compte el consum mitjà mensual d’aquesta estació durant 2021, podent-se sol·licitar el cost estimat de bonificació per a un total dos mensualitats.

«Aquest fet permet que les gasolineres puguen tindre a la seua disposició un marge ampli de finançament per a fer front al descompte en cas que les seues vendes de carburant siguen superiors a les d’anys anteriors«, ha apuntat el responsable d’Hisenda.

A més, també ha recordat que aquests préstecs compten amb una bonificació total sobre el tipus d’interés «gràcies a l’esforç econòmic de prop de 7 milions d’euros que hem realitzat des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic per a costejar-los l’interés i que aquest avançament no els supose cap cost, per la qual cosa els 18 primers mesos el cost de l’operació serà del zero per cent«.

La convocatòria de la nova Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’ha publicat ja en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i pot ser sol·licitada a través de la nova plataforma web de l’IVF (consultar ací) «garantint que de manera senzilla i ràpida podran tindre a la seua disposició aquests recursos de la Generalitat, assegurant-los un matalàs econòmic suficient fins que el Govern central els transferisca els recursos«.

La Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’inclou entre les mesures emmarcades en el Pla Reactiva, dissenyat pel Consell com a resposta a la situació d’emergència energètica i que té com a objectiu reactivar la recuperació econòmica en la Comunitat i facilitara empreses i ciutadans fer front a l’increment dels costos energètics i hidrocarburs.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.