50 milions d’euros per a cobrir la bonificació del Govern a estacions de servei i gasolineres

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat al sector de les estacions de servei de la Comunitat Valenciana que des d’aquest dilluns poden accedir a la línia de finançament bonificat IVF-Productes Energètics, dotada amb 50 milions d’euros «per a garantir que prop de 800 gasolineres de la Comunitat Valenciana poden assumir la bonificació de 0,20 euros per litre del Govern central sense que això supose tensions per als seus negocis«.

En una trobada al costat del director de l’IVF, Manuel Illueca, i el president i la secretària general de la CEV, Salva Navarro i Esther Gilabert, Arcadi España hi ha reiterat que l’objectiu ha sigut doble: «D’una banda idear un instrument financer, sense cap cost per a les estacions i un tipus d’interés del 0%, que els garantisca la viabilitat dels seus negocis després de la mesura impulsada pel Govern central; i, per un altre, facilitar i impulsar també la implantació del descompte dels 20 cèntims en totes les gasolineres perquè els usuaris i usuàries puguen beneficiar-se sense que supose cap inconvenient per a les xicotetes estacions de servei«.

«Una iniciativa que va ser pensada per a ajudar conductors i conductores a fer front a l’increment del preu dels carburants no pot en cap cas posar en perill la viabilitat de les estacions de servei, que són meres intermediàries«, ha assenyalat Espanya després de recordeu que «per això des del Consell hem treballat des del primer dia en diàleg permanent amb el sector i els hem donat totes les facilitats al nostre abast perquè tinguen liquiditat durant any i mig sense cap cost«.

Avançament de fins a 1 milió d’euros

A través d’aquest producte financer, les gasolineres poden accedir a préstecs bonificats destinats de fins a un milió d’euros. En el cas de les persones autònomes, el límit s’estableix en 150.000 euros i per a les microempreses s’estableix un límit de 300.000 euros.

Tal com ha explicat Arcadi España durant la trobada mantinguda amb els responsables de la CEV, l’import màxim de l’avançament que podrà rebre cada estació de servei, tal com s’ha negociat amb el sector, es calcularà tenint en compte el consum mitjà mensual d’aquesta estació durant 2021, podent-se sol·licitar el cost estimat de bonificació per a un total dos mensualitats.

«Aquest fet permet que les gasolineres puguen tindre a la seua disposició un marge ampli de finançament per a fer front al descompte en cas que les seues vendes de carburant siguen superiors a les d’anys anteriors«, ha apuntat el responsable d’Hisenda.

A més, també ha recordat que aquests préstecs compten amb una bonificació total sobre el tipus d’interés «gràcies a l’esforç econòmic de prop de 7 milions d’euros que hem realitzat des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic per a costejar-los l’interés i que aquest avançament no els supose cap cost, per la qual cosa els 18 primers mesos el cost de l’operació serà del zero per cent«.

La convocatòria de la nova Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’ha publicat ja en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i pot ser sol·licitada a través de la nova plataforma web de l’IVF (consultar ací) «garantint que de manera senzilla i ràpida podran tindre a la seua disposició aquests recursos de la Generalitat, assegurant-los un matalàs econòmic suficient fins que el Govern central els transferisca els recursos«.

La Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’inclou entre les mesures emmarcades en el Pla Reactiva, dissenyat pel Consell com a resposta a la situació d’emergència energètica i que té com a objectiu reactivar la recuperació econòmica en la Comunitat i facilitara empreses i ciutadans fer front a l’increment dels costos energètics i hidrocarburs.

Últimes notícies

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.