50 milions d’euros per a cobrir la bonificació del Govern a estacions de servei i gasolineres

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha anunciat al sector de les estacions de servei de la Comunitat Valenciana que des d’aquest dilluns poden accedir a la línia de finançament bonificat IVF-Productes Energètics, dotada amb 50 milions d’euros «per a garantir que prop de 800 gasolineres de la Comunitat Valenciana poden assumir la bonificació de 0,20 euros per litre del Govern central sense que això supose tensions per als seus negocis«.

En una trobada al costat del director de l’IVF, Manuel Illueca, i el president i la secretària general de la CEV, Salva Navarro i Esther Gilabert, Arcadi España hi ha reiterat que l’objectiu ha sigut doble: «D’una banda idear un instrument financer, sense cap cost per a les estacions i un tipus d’interés del 0%, que els garantisca la viabilitat dels seus negocis després de la mesura impulsada pel Govern central; i, per un altre, facilitar i impulsar també la implantació del descompte dels 20 cèntims en totes les gasolineres perquè els usuaris i usuàries puguen beneficiar-se sense que supose cap inconvenient per a les xicotetes estacions de servei«.

«Una iniciativa que va ser pensada per a ajudar conductors i conductores a fer front a l’increment del preu dels carburants no pot en cap cas posar en perill la viabilitat de les estacions de servei, que són meres intermediàries«, ha assenyalat Espanya després de recordeu que «per això des del Consell hem treballat des del primer dia en diàleg permanent amb el sector i els hem donat totes les facilitats al nostre abast perquè tinguen liquiditat durant any i mig sense cap cost«.

Avançament de fins a 1 milió d’euros

A través d’aquest producte financer, les gasolineres poden accedir a préstecs bonificats destinats de fins a un milió d’euros. En el cas de les persones autònomes, el límit s’estableix en 150.000 euros i per a les microempreses s’estableix un límit de 300.000 euros.

Tal com ha explicat Arcadi España durant la trobada mantinguda amb els responsables de la CEV, l’import màxim de l’avançament que podrà rebre cada estació de servei, tal com s’ha negociat amb el sector, es calcularà tenint en compte el consum mitjà mensual d’aquesta estació durant 2021, podent-se sol·licitar el cost estimat de bonificació per a un total dos mensualitats.

«Aquest fet permet que les gasolineres puguen tindre a la seua disposició un marge ampli de finançament per a fer front al descompte en cas que les seues vendes de carburant siguen superiors a les d’anys anteriors«, ha apuntat el responsable d’Hisenda.

A més, també ha recordat que aquests préstecs compten amb una bonificació total sobre el tipus d’interés «gràcies a l’esforç econòmic de prop de 7 milions d’euros que hem realitzat des de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic per a costejar-los l’interés i que aquest avançament no els supose cap cost, per la qual cosa els 18 primers mesos el cost de l’operació serà del zero per cent«.

La convocatòria de la nova Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’ha publicat ja en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i pot ser sol·licitada a través de la nova plataforma web de l’IVF (consultar ací) «garantint que de manera senzilla i ràpida podran tindre a la seua disposició aquests recursos de la Generalitat, assegurant-los un matalàs econòmic suficient fins que el Govern central els transferisca els recursos«.

La Línia de finançament bonificat IVF Afí Productes energètics s’inclou entre les mesures emmarcades en el Pla Reactiva, dissenyat pel Consell com a resposta a la situació d’emergència energètica i que té com a objectiu reactivar la recuperació econòmica en la Comunitat i facilitara empreses i ciutadans fer front a l’increment dels costos energètics i hidrocarburs.

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.