El Ministeri de Sanitat penalitza als municipis amb més densitat de població del territori valencià

Diversos ciutadans passejant pel Passeig Marítim de Barcelona dissabte, 2 de maig

La densitat de població, clau en la decisió final del Govern | València Diari

 

La major part de la població del territori valencià s’ha quedat sense paraules al vore com el seu municipi no passava a la Fase 1, ja que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han conseguit superar la prova este divendres.

 

Esta decepció s’ha produït, en part, perquè des del govern valencià s’havia enviat un missatge a la ciutadania de què la situació i les dades eren favorables de cara a entrar en la fase 1. Inclús la consellera de Sanitat, Ana Barceló, havia dit en alguna ocasió que des del Ministeri de Sanitat havien posat bona nota a la gestió i els resultats del territori valencià.

 

Densitat de la població i la mobilitat, factors claus en la decisió

Ara, tot el món es pregunta que ha pogut passar. Segons el diari ‘Las Provincias’, diferents fonts del Consell pensen que el Govern central ha penalitzat als grans municipis valencians amb major densitat de població, ja que el mateix ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha dit que la densitat de la població i la mobilitat són factors clau per a passar de fase o quedar-se en la mateixa.

 

No obstant, hi ha altres fonts que apunten a que ha sigut la incidència de contagis i morts acumulada durant les dos últimes setmanes el que ha pogut condicionar la decisió final del Govern espanyol, encara que les xifres valencianes són millor que les del País Basc, qui ha passat en conjunt a la Fase 1.

 

Sens subte, esta decisió no ha sigut ben rebuda per part del govern valencià, i tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com Ana Barceló han reiterat que van a intentar lluitar per saber el motiu pel que s’ha pres eixa decisió i que van a continuar treballant molt per a eixir d’esta situació.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.