El Ministeri de Sanitat penalitza als municipis amb més densitat de població del territori valencià

Diversos ciutadans passejant pel Passeig Marítim de Barcelona dissabte, 2 de maig

La densitat de població, clau en la decisió final del Govern | València Diari

 

La major part de la població del territori valencià s’ha quedat sense paraules al vore com el seu municipi no passava a la Fase 1, ja que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han conseguit superar la prova este divendres.

 

Esta decepció s’ha produït, en part, perquè des del govern valencià s’havia enviat un missatge a la ciutadania de què la situació i les dades eren favorables de cara a entrar en la fase 1. Inclús la consellera de Sanitat, Ana Barceló, havia dit en alguna ocasió que des del Ministeri de Sanitat havien posat bona nota a la gestió i els resultats del territori valencià.

 

Densitat de la població i la mobilitat, factors claus en la decisió

Ara, tot el món es pregunta que ha pogut passar. Segons el diari ‘Las Provincias’, diferents fonts del Consell pensen que el Govern central ha penalitzat als grans municipis valencians amb major densitat de població, ja que el mateix ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha dit que la densitat de la població i la mobilitat són factors clau per a passar de fase o quedar-se en la mateixa.

 

No obstant, hi ha altres fonts que apunten a que ha sigut la incidència de contagis i morts acumulada durant les dos últimes setmanes el que ha pogut condicionar la decisió final del Govern espanyol, encara que les xifres valencianes són millor que les del País Basc, qui ha passat en conjunt a la Fase 1.

 

Sens subte, esta decisió no ha sigut ben rebuda per part del govern valencià, i tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com Ana Barceló han reiterat que van a intentar lluitar per saber el motiu pel que s’ha pres eixa decisió i que van a continuar treballant molt per a eixir d’esta situació.

Últimes notícies

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.

Quatre ferits lleus en bolcar un cotxe després d’un xoc en el centre de València

Un abast entre dos cotxes a la cruïlla de la gran via Marquès del Túria amb el carrer Félix Pizcueta, en hora punta, deixa un vehicle bolcat, quatre persones ferides lleus i importants retencions.