El Ministeri de Sanitat penalitza als municipis amb més densitat de població del territori valencià

Diversos ciutadans passejant pel Passeig Marítim de Barcelona dissabte, 2 de maig

La densitat de població, clau en la decisió final del Govern | València Diari

 

La major part de la població del territori valencià s’ha quedat sense paraules al vore com el seu municipi no passava a la Fase 1, ja que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han conseguit superar la prova este divendres.

 

Esta decepció s’ha produït, en part, perquè des del govern valencià s’havia enviat un missatge a la ciutadania de què la situació i les dades eren favorables de cara a entrar en la fase 1. Inclús la consellera de Sanitat, Ana Barceló, havia dit en alguna ocasió que des del Ministeri de Sanitat havien posat bona nota a la gestió i els resultats del territori valencià.

 

Densitat de la població i la mobilitat, factors claus en la decisió

Ara, tot el món es pregunta que ha pogut passar. Segons el diari ‘Las Provincias’, diferents fonts del Consell pensen que el Govern central ha penalitzat als grans municipis valencians amb major densitat de població, ja que el mateix ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha dit que la densitat de la població i la mobilitat són factors clau per a passar de fase o quedar-se en la mateixa.

 

No obstant, hi ha altres fonts que apunten a que ha sigut la incidència de contagis i morts acumulada durant les dos últimes setmanes el que ha pogut condicionar la decisió final del Govern espanyol, encara que les xifres valencianes són millor que les del País Basc, qui ha passat en conjunt a la Fase 1.

 

Sens subte, esta decisió no ha sigut ben rebuda per part del govern valencià, i tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com Ana Barceló han reiterat que van a intentar lluitar per saber el motiu pel que s’ha pres eixa decisió i que van a continuar treballant molt per a eixir d’esta situació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president respondrà dimecres a qüestions sobre la seua gestió al capdavant de la Generalitat i sobre l’impacte econòmic de la immigració en els serveis públics

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.