11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

El Ministeri de Sanitat penalitza als municipis amb més densitat de població del territori valencià

Diversos ciutadans passejant pel Passeig Marítim de Barcelona dissabte, 2 de maig

La densitat de població, clau en la decisió final del Govern | València Diari

 

La major part de la població del territori valencià s’ha quedat sense paraules al vore com el seu municipi no passava a la Fase 1, ja que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han conseguit superar la prova este divendres.

 

Esta decepció s’ha produït, en part, perquè des del govern valencià s’havia enviat un missatge a la ciutadania de què la situació i les dades eren favorables de cara a entrar en la fase 1. Inclús la consellera de Sanitat, Ana Barceló, havia dit en alguna ocasió que des del Ministeri de Sanitat havien posat bona nota a la gestió i els resultats del territori valencià.

 

Densitat de la població i la mobilitat, factors claus en la decisió

Ara, tot el món es pregunta que ha pogut passar. Segons el diari ‘Las Provincias’, diferents fonts del Consell pensen que el Govern central ha penalitzat als grans municipis valencians amb major densitat de població, ja que el mateix ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha dit que la densitat de la població i la mobilitat són factors clau per a passar de fase o quedar-se en la mateixa.

 

No obstant, hi ha altres fonts que apunten a que ha sigut la incidència de contagis i morts acumulada durant les dos últimes setmanes el que ha pogut condicionar la decisió final del Govern espanyol, encara que les xifres valencianes són millor que les del País Basc, qui ha passat en conjunt a la Fase 1.

 

Sens subte, esta decisió no ha sigut ben rebuda per part del govern valencià, i tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com Ana Barceló han reiterat que van a intentar lluitar per saber el motiu pel que s’ha pres eixa decisió i que van a continuar treballant molt per a eixir d’esta situació.

Últimes notícies

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.

Pérez Llorca lamenta que en la Comunitat no s’hagen complit més de la mitat de les millores ferroviàries

El president ha assegurat que en la Comunitat Valenciana no s'han complit més de la mitat de les previsions de millora ferroviària i ha reclamat complir els compromisos, amb especial focus en Rodalia.

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.