El Ministeri de Sanitat penalitza als municipis amb més densitat de població del territori valencià

Diversos ciutadans passejant pel Passeig Marítim de Barcelona dissabte, 2 de maig

La densitat de població, clau en la decisió final del Govern | València Diari

 

La major part de la població del territori valencià s’ha quedat sense paraules al vore com el seu municipi no passava a la Fase 1, ja que només 10 dels 24 departaments de salut valencians han conseguit superar la prova este divendres.

 

Esta decepció s’ha produït, en part, perquè des del govern valencià s’havia enviat un missatge a la ciutadania de què la situació i les dades eren favorables de cara a entrar en la fase 1. Inclús la consellera de Sanitat, Ana Barceló, havia dit en alguna ocasió que des del Ministeri de Sanitat havien posat bona nota a la gestió i els resultats del territori valencià.

 

Densitat de la població i la mobilitat, factors claus en la decisió

Ara, tot el món es pregunta que ha pogut passar. Segons el diari ‘Las Provincias’, diferents fonts del Consell pensen que el Govern central ha penalitzat als grans municipis valencians amb major densitat de població, ja que el mateix ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha dit que la densitat de la població i la mobilitat són factors clau per a passar de fase o quedar-se en la mateixa.

 

No obstant, hi ha altres fonts que apunten a que ha sigut la incidència de contagis i morts acumulada durant les dos últimes setmanes el que ha pogut condicionar la decisió final del Govern espanyol, encara que les xifres valencianes són millor que les del País Basc, qui ha passat en conjunt a la Fase 1.

 

Sens subte, esta decisió no ha sigut ben rebuda per part del govern valencià, i tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com Ana Barceló han reiterat que van a intentar lluitar per saber el motiu pel que s’ha pres eixa decisió i que van a continuar treballant molt per a eixir d’esta situació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.