Mor Salo, un dels fundadors d’Extremoduro, als 67 anys

Gonzalo Muñoz Hinojal, més conegut com a Salo, ha mort este dimarts als 67 anys. Salo es va convertir en una llegenda de la música per ser un dels fundadors d’Extremoduro, on va ser baixista i guitarrista del grup entre 1988 i 1993. El músic ha mort a Plasència a conseqüència d’un càncer, segons avança ‘Hoy’.

Sale portava un temps sentint-se malament, però no va ser fins al dijous quan va acudir a l’Hospital Verge del Port gràcies a la insistència d’un amic. Una vegada ingressat, no hi havia molt més a fer. La malaltia estava molt estesa. Quatre dies després de ser hospitalitzat, ha mort.

Per propi desig de Salo no hi haurà cerimònia religiosa i les seues restes seran incinerades, encara que sí que hi haurà servei funerari en el tanatori per a amics i éssers estimats. Les mostres de condolences s’han fet públiques des que es va conéixer la notícia a primera hora d’este dimarts, sobretot a través de xarxes socials.

 

 

Biografia musical

 

Abans d’arribar al mític grup de rock, Salo va passar per uns altres com ‘Los Comancheros’, ‘Los Dogos’ o ‘Indecisión Momentánea’, fins que als 34 anys es va deixar engalipar pel projecte d’Extremoduro.

Els començaments d’este últim no van ser senzills. De fet, van recórrer al crowfunding per a poder gravar la seua primera maqueta i van intentar cridar l’atenció en el programa ‘Plàstic’ (TVE). Tot això fins a aconseguir publicar l’àlbum ‘Tú en tu casa, nosotros en la hoguera’, convertit hui en un disc de culte.

El guitarrista va abandonar la banda en 1993. Al principi va decidir anar-se amb Robe, un altre dels integrants, a Barcelona per a continuar creixent musicalment, però finalment va rebutjar l’oferta del seu company perquè se sentia massa veterà per a començar de zero. Des d’eixe moment, va deixar de dedicar-se professionalment a la música.

Des de llavors, Sale mai va abandonar el seu gust per la guitarra, però sempre restringida a les parets de la seua casa o a sessions de jazz entre amics.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.