Mor Salo, un dels fundadors d’Extremoduro, als 67 anys

Gonzalo Muñoz Hinojal, més conegut com a Salo, ha mort este dimarts als 67 anys. Salo es va convertir en una llegenda de la música per ser un dels fundadors d’Extremoduro, on va ser baixista i guitarrista del grup entre 1988 i 1993. El músic ha mort a Plasència a conseqüència d’un càncer, segons avança ‘Hoy’.

Sale portava un temps sentint-se malament, però no va ser fins al dijous quan va acudir a l’Hospital Verge del Port gràcies a la insistència d’un amic. Una vegada ingressat, no hi havia molt més a fer. La malaltia estava molt estesa. Quatre dies després de ser hospitalitzat, ha mort.

Per propi desig de Salo no hi haurà cerimònia religiosa i les seues restes seran incinerades, encara que sí que hi haurà servei funerari en el tanatori per a amics i éssers estimats. Les mostres de condolences s’han fet públiques des que es va conéixer la notícia a primera hora d’este dimarts, sobretot a través de xarxes socials.

 

 

Biografia musical

 

Abans d’arribar al mític grup de rock, Salo va passar per uns altres com ‘Los Comancheros’, ‘Los Dogos’ o ‘Indecisión Momentánea’, fins que als 34 anys es va deixar engalipar pel projecte d’Extremoduro.

Els començaments d’este últim no van ser senzills. De fet, van recórrer al crowfunding per a poder gravar la seua primera maqueta i van intentar cridar l’atenció en el programa ‘Plàstic’ (TVE). Tot això fins a aconseguir publicar l’àlbum ‘Tú en tu casa, nosotros en la hoguera’, convertit hui en un disc de culte.

El guitarrista va abandonar la banda en 1993. Al principi va decidir anar-se amb Robe, un altre dels integrants, a Barcelona per a continuar creixent musicalment, però finalment va rebutjar l’oferta del seu company perquè se sentia massa veterà per a començar de zero. Des d’eixe moment, va deixar de dedicar-se professionalment a la música.

Des de llavors, Sale mai va abandonar el seu gust per la guitarra, però sempre restringida a les parets de la seua casa o a sessions de jazz entre amics.

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.