Mor Salo, un dels fundadors d’Extremoduro, als 67 anys

Gonzalo Muñoz Hinojal, més conegut com a Salo, ha mort este dimarts als 67 anys. Salo es va convertir en una llegenda de la música per ser un dels fundadors d’Extremoduro, on va ser baixista i guitarrista del grup entre 1988 i 1993. El músic ha mort a Plasència a conseqüència d’un càncer, segons avança ‘Hoy’.

Sale portava un temps sentint-se malament, però no va ser fins al dijous quan va acudir a l’Hospital Verge del Port gràcies a la insistència d’un amic. Una vegada ingressat, no hi havia molt més a fer. La malaltia estava molt estesa. Quatre dies després de ser hospitalitzat, ha mort.

Per propi desig de Salo no hi haurà cerimònia religiosa i les seues restes seran incinerades, encara que sí que hi haurà servei funerari en el tanatori per a amics i éssers estimats. Les mostres de condolences s’han fet públiques des que es va conéixer la notícia a primera hora d’este dimarts, sobretot a través de xarxes socials.

 

 

Biografia musical

 

Abans d’arribar al mític grup de rock, Salo va passar per uns altres com ‘Los Comancheros’, ‘Los Dogos’ o ‘Indecisión Momentánea’, fins que als 34 anys es va deixar engalipar pel projecte d’Extremoduro.

Els començaments d’este últim no van ser senzills. De fet, van recórrer al crowfunding per a poder gravar la seua primera maqueta i van intentar cridar l’atenció en el programa ‘Plàstic’ (TVE). Tot això fins a aconseguir publicar l’àlbum ‘Tú en tu casa, nosotros en la hoguera’, convertit hui en un disc de culte.

El guitarrista va abandonar la banda en 1993. Al principi va decidir anar-se amb Robe, un altre dels integrants, a Barcelona per a continuar creixent musicalment, però finalment va rebutjar l’oferta del seu company perquè se sentia massa veterà per a començar de zero. Des d’eixe moment, va deixar de dedicar-se professionalment a la música.

Des de llavors, Sale mai va abandonar el seu gust per la guitarra, però sempre restringida a les parets de la seua casa o a sessions de jazz entre amics.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.