Mor Salo, un dels fundadors d’Extremoduro, als 67 anys

Gonzalo Muñoz Hinojal, més conegut com a Salo, ha mort este dimarts als 67 anys. Salo es va convertir en una llegenda de la música per ser un dels fundadors d’Extremoduro, on va ser baixista i guitarrista del grup entre 1988 i 1993. El músic ha mort a Plasència a conseqüència d’un càncer, segons avança ‘Hoy’.

Sale portava un temps sentint-se malament, però no va ser fins al dijous quan va acudir a l’Hospital Verge del Port gràcies a la insistència d’un amic. Una vegada ingressat, no hi havia molt més a fer. La malaltia estava molt estesa. Quatre dies després de ser hospitalitzat, ha mort.

Per propi desig de Salo no hi haurà cerimònia religiosa i les seues restes seran incinerades, encara que sí que hi haurà servei funerari en el tanatori per a amics i éssers estimats. Les mostres de condolences s’han fet públiques des que es va conéixer la notícia a primera hora d’este dimarts, sobretot a través de xarxes socials.

 

 

Biografia musical

 

Abans d’arribar al mític grup de rock, Salo va passar per uns altres com ‘Los Comancheros’, ‘Los Dogos’ o ‘Indecisión Momentánea’, fins que als 34 anys es va deixar engalipar pel projecte d’Extremoduro.

Els començaments d’este últim no van ser senzills. De fet, van recórrer al crowfunding per a poder gravar la seua primera maqueta i van intentar cridar l’atenció en el programa ‘Plàstic’ (TVE). Tot això fins a aconseguir publicar l’àlbum ‘Tú en tu casa, nosotros en la hoguera’, convertit hui en un disc de culte.

El guitarrista va abandonar la banda en 1993. Al principi va decidir anar-se amb Robe, un altre dels integrants, a Barcelona per a continuar creixent musicalment, però finalment va rebutjar l’oferta del seu company perquè se sentia massa veterà per a començar de zero. Des d’eixe moment, va deixar de dedicar-se professionalment a la música.

Des de llavors, Sale mai va abandonar el seu gust per la guitarra, però sempre restringida a les parets de la seua casa o a sessions de jazz entre amics.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.