Els municipis de menys de 10.000 habitants no tindran horaris de passeig en Fase 1

Vespre de desconfinament a Can Boada de Terrassa

El passat 2 de maig va entrar en vigor la mesura de l’eliminació dels horaris en el munipis de 5.000 habitants | Marta

 

Este diumenge, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha comunicat als presidents autonòmics la intenció d’eliminar les franges horàries en els nuclis de població de fins a 10.000 habitants, com ja ha ocorregut en els que tenen 5.000 o menys.

 

Sánchez ha comunicat esta mesura als presidents de les comunitats autònomes en la reunió setmanal que mantenen per videoconferència per a seguir l’evolució del coronavirus i les mesures de desescalada que entraran en vigor este dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’establiment de franges horàries va entrar en vigor el 2 de maig amb la finalitat de regular determinades activitats, com les eixides de xiquets, majors i deportistes, en tot el territori, a excepció dels municipis de menys de 5.000 habitants.

 

La d’este diumenge ha sigut la primera trobada de Sánchez amb els presidents autonòmics després d’avançar que demanarà una cinquena pròrroga de l’estat d’alarma i després de les crítiques de Madrid per la decisió de l’Executiu de mantindre a esta regió en la fase 0 de la desescalada.

 

Estos municipis es troben en una situació favorable

A la reunió han assistit la vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera; la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero; la ministra de Política Territorial i Funció Pública, Carolina Darias; i el ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

Per part seua, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha explicat que la major part dels municipis de fins a 10.000 habitants es troba en una situació favorable, per això creu que la flexibilització de les condicions no suposarà cap problema.

 

No obstant això, ha subratllat que les comunitats autònomes haurien d’estar alerta i prendre mesures «si es detecta algun nou brot de COVID-19 en estos municipis».

 

En roda de premsa en la Moncloa, Simón ha plantejat que l’evolució de l’epidèmia va permetent una major flexibilitat en les mesures de contenció, especialment en els municipis de menys de 10.000, que «han sigut en general menys afectats per l’epidèmia que les grans ciutats», a on les condicions i els riscos de transmissió són diferents.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.