Els municipis de menys de 10.000 habitants no tindran horaris de passeig en Fase 1

Vespre de desconfinament a Can Boada de Terrassa

El passat 2 de maig va entrar en vigor la mesura de l’eliminació dels horaris en el munipis de 5.000 habitants | Marta

 

Este diumenge, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha comunicat als presidents autonòmics la intenció d’eliminar les franges horàries en els nuclis de població de fins a 10.000 habitants, com ja ha ocorregut en els que tenen 5.000 o menys.

 

Sánchez ha comunicat esta mesura als presidents de les comunitats autònomes en la reunió setmanal que mantenen per videoconferència per a seguir l’evolució del coronavirus i les mesures de desescalada que entraran en vigor este dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’establiment de franges horàries va entrar en vigor el 2 de maig amb la finalitat de regular determinades activitats, com les eixides de xiquets, majors i deportistes, en tot el territori, a excepció dels municipis de menys de 5.000 habitants.

 

La d’este diumenge ha sigut la primera trobada de Sánchez amb els presidents autonòmics després d’avançar que demanarà una cinquena pròrroga de l’estat d’alarma i després de les crítiques de Madrid per la decisió de l’Executiu de mantindre a esta regió en la fase 0 de la desescalada.

 

Estos municipis es troben en una situació favorable

A la reunió han assistit la vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera; la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero; la ministra de Política Territorial i Funció Pública, Carolina Darias; i el ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

Per part seua, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha explicat que la major part dels municipis de fins a 10.000 habitants es troba en una situació favorable, per això creu que la flexibilització de les condicions no suposarà cap problema.

 

No obstant això, ha subratllat que les comunitats autònomes haurien d’estar alerta i prendre mesures «si es detecta algun nou brot de COVID-19 en estos municipis».

 

En roda de premsa en la Moncloa, Simón ha plantejat que l’evolució de l’epidèmia va permetent una major flexibilitat en les mesures de contenció, especialment en els municipis de menys de 10.000, que «han sigut en general menys afectats per l’epidèmia que les grans ciutats», a on les condicions i els riscos de transmissió són diferents.

Últimes notícies

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.