19.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Els municipis de menys de 10.000 habitants no tindran horaris de passeig en Fase 1

Vespre de desconfinament a Can Boada de Terrassa

El passat 2 de maig va entrar en vigor la mesura de l’eliminació dels horaris en el munipis de 5.000 habitants | Marta

 

Este diumenge, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha comunicat als presidents autonòmics la intenció d’eliminar les franges horàries en els nuclis de població de fins a 10.000 habitants, com ja ha ocorregut en els que tenen 5.000 o menys.

 

Sánchez ha comunicat esta mesura als presidents de les comunitats autònomes en la reunió setmanal que mantenen per videoconferència per a seguir l’evolució del coronavirus i les mesures de desescalada que entraran en vigor este dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’establiment de franges horàries va entrar en vigor el 2 de maig amb la finalitat de regular determinades activitats, com les eixides de xiquets, majors i deportistes, en tot el territori, a excepció dels municipis de menys de 5.000 habitants.

 

La d’este diumenge ha sigut la primera trobada de Sánchez amb els presidents autonòmics després d’avançar que demanarà una cinquena pròrroga de l’estat d’alarma i després de les crítiques de Madrid per la decisió de l’Executiu de mantindre a esta regió en la fase 0 de la desescalada.

 

Estos municipis es troben en una situació favorable

A la reunió han assistit la vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera; la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero; la ministra de Política Territorial i Funció Pública, Carolina Darias; i el ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

Per part seua, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha explicat que la major part dels municipis de fins a 10.000 habitants es troba en una situació favorable, per això creu que la flexibilització de les condicions no suposarà cap problema.

 

No obstant això, ha subratllat que les comunitats autònomes haurien d’estar alerta i prendre mesures «si es detecta algun nou brot de COVID-19 en estos municipis».

 

En roda de premsa en la Moncloa, Simón ha plantejat que l’evolució de l’epidèmia va permetent una major flexibilitat en les mesures de contenció, especialment en els municipis de menys de 10.000, que «han sigut en general menys afectats per l’epidèmia que les grans ciutats», a on les condicions i els riscos de transmissió són diferents.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.