Els municipis de menys de 10.000 habitants no tindran horaris de passeig en Fase 1

Vespre de desconfinament a Can Boada de Terrassa

El passat 2 de maig va entrar en vigor la mesura de l’eliminació dels horaris en el munipis de 5.000 habitants | Marta

 

Este diumenge, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha comunicat als presidents autonòmics la intenció d’eliminar les franges horàries en els nuclis de població de fins a 10.000 habitants, com ja ha ocorregut en els que tenen 5.000 o menys.

 

Sánchez ha comunicat esta mesura als presidents de les comunitats autònomes en la reunió setmanal que mantenen per videoconferència per a seguir l’evolució del coronavirus i les mesures de desescalada que entraran en vigor este dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’establiment de franges horàries va entrar en vigor el 2 de maig amb la finalitat de regular determinades activitats, com les eixides de xiquets, majors i deportistes, en tot el territori, a excepció dels municipis de menys de 5.000 habitants.

 

La d’este diumenge ha sigut la primera trobada de Sánchez amb els presidents autonòmics després d’avançar que demanarà una cinquena pròrroga de l’estat d’alarma i després de les crítiques de Madrid per la decisió de l’Executiu de mantindre a esta regió en la fase 0 de la desescalada.

 

Estos municipis es troben en una situació favorable

A la reunió han assistit la vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera; la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero; la ministra de Política Territorial i Funció Pública, Carolina Darias; i el ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

Per part seua, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha explicat que la major part dels municipis de fins a 10.000 habitants es troba en una situació favorable, per això creu que la flexibilització de les condicions no suposarà cap problema.

 

No obstant això, ha subratllat que les comunitats autònomes haurien d’estar alerta i prendre mesures «si es detecta algun nou brot de COVID-19 en estos municipis».

 

En roda de premsa en la Moncloa, Simón ha plantejat que l’evolució de l’epidèmia va permetent una major flexibilitat en les mesures de contenció, especialment en els municipis de menys de 10.000, que «han sigut en general menys afectats per l’epidèmia que les grans ciutats», a on les condicions i els riscos de transmissió són diferents.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.