Els municipis de menys de 10.000 habitants no tindran horaris de passeig en Fase 1

Vespre de desconfinament a Can Boada de Terrassa

El passat 2 de maig va entrar en vigor la mesura de l’eliminació dels horaris en el munipis de 5.000 habitants | Marta

 

Este diumenge, el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha comunicat als presidents autonòmics la intenció d’eliminar les franges horàries en els nuclis de població de fins a 10.000 habitants, com ja ha ocorregut en els que tenen 5.000 o menys.

 

Sánchez ha comunicat esta mesura als presidents de les comunitats autònomes en la reunió setmanal que mantenen per videoconferència per a seguir l’evolució del coronavirus i les mesures de desescalada que entraran en vigor este dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’establiment de franges horàries va entrar en vigor el 2 de maig amb la finalitat de regular determinades activitats, com les eixides de xiquets, majors i deportistes, en tot el territori, a excepció dels municipis de menys de 5.000 habitants.

 

La d’este diumenge ha sigut la primera trobada de Sánchez amb els presidents autonòmics després d’avançar que demanarà una cinquena pròrroga de l’estat d’alarma i després de les crítiques de Madrid per la decisió de l’Executiu de mantindre a esta regió en la fase 0 de la desescalada.

 

Estos municipis es troben en una situació favorable

A la reunió han assistit la vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera; la ministra d’Hisenda i portaveu del Govern, María Jesús Montero; la ministra de Política Territorial i Funció Pública, Carolina Darias; i el ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

Per part seua, el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, ha explicat que la major part dels municipis de fins a 10.000 habitants es troba en una situació favorable, per això creu que la flexibilització de les condicions no suposarà cap problema.

 

No obstant això, ha subratllat que les comunitats autònomes haurien d’estar alerta i prendre mesures «si es detecta algun nou brot de COVID-19 en estos municipis».

 

En roda de premsa en la Moncloa, Simón ha plantejat que l’evolució de l’epidèmia va permetent una major flexibilitat en les mesures de contenció, especialment en els municipis de menys de 10.000, que «han sigut en general menys afectats per l’epidèmia que les grans ciutats», a on les condicions i els riscos de transmissió són diferents.

Últimes notícies

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.
FILMOTECA D'ESTIU