8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Les noves mesures suposaran una rebaixa d’entre 25 i 28 euros mensuals en la factura elèctrica

 

 

Després de la publicació ahir en el BOE del Reial decret llei 17/2021 de mesures urgents per a mitigar l’impacte de l’escalada de preus del gas natural en els mercats minoristes de gas i electricitat, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) calcula que la seua aplicació suposarà una reducció d’entre 24,83 i 28,05 euros en la factura elèctrica d’una llar mitjana (4,6 kW i 3.500 kWh). O cosa que és el mateix, d’entre el 28% i el 33% si els preus de l’electricitat en el mercat majorista es mantenen en valors similars als registrats entre juny i setembre.

Si es mantenen els preus de la primera quinzena de setembre, la principal rebaixa, de 17,22 euros, correspondrà al concepte de Càrrecs de la factura, que ha reduït tant el terme de potència com el preu del KWH (sobretot en horari punta) en previsió dels ingressos que es produiran per les aportacions de les plantes generadores d’electricitat que, sense tindre com a matèria primera al gas, s’estan beneficiant dels elevats preus del mercat majorista.

La resta dels estalvis són resultat de reduir al 0,5% de l’Impost de l’Electricitat, a més de l’anterior reducció de l’IVA al 10%, que es tradueix en un descompte addicional de fins a 3,60 i 7,23 euros respectivament, deixant la factura de setembre en 72,27 euros per a una llar mitjana.

OCU recorda que estes mesures únicament redueixen parcialment les elevadíssimes factures que estan pagant una gran part de les llars espanyoles amb motiu de l’escalada de preus de l’electricitat, però no evitaran que les factures continuen registrant imports de rècord, llevat que hi haja una reducció de preus majorista.

OCU considera que estes mesures apunten en la bona direcció i suposen acceptar reivindicacions històriques de l’organització. A més, recorda que les aportacions que les plantes de generació deuran mentre es mantinguen el preu del gas i els drets de CO₂ elevats, únicament reduiran els extraordinaris i no previstos ingressos que estan rebent per este motiu, malgrat que els seus costos no han patit cap modificació.

OCU considera que queden altres importants mesures pendents

 

Primer, donant-los un caràcter permanent. I seguir després amb una reforma del Bo Social que facilite l’accessibilitat a totes les llars (més de 1,2 milions haurien de ser beneficiaris del Bo Social i no el tenen contractat) amb mesures que faciliten la seua aplicació automàtica sobre la base de criteris d’ingressos i la seua extensió a comercialitzadores en el mercat lliure, que podrien aplicar-lo eixos descomptes sobre el seu catàleg de tarifes vigent.

A més, caldria obligar les companyies a publicar el catàleg complet de les seues diferents tarifes, siguen fixes o indexades, de manera que els usuaris puguen conéixer-les i comparar-les fàcilment, la qual cosa sens dubte impulsarà la competència real del mercat elèctric.

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.