Les noves mesures suposaran una rebaixa d’entre 25 i 28 euros mensuals en la factura elèctrica

 

 

Després de la publicació ahir en el BOE del Reial decret llei 17/2021 de mesures urgents per a mitigar l’impacte de l’escalada de preus del gas natural en els mercats minoristes de gas i electricitat, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) calcula que la seua aplicació suposarà una reducció d’entre 24,83 i 28,05 euros en la factura elèctrica d’una llar mitjana (4,6 kW i 3.500 kWh). O cosa que és el mateix, d’entre el 28% i el 33% si els preus de l’electricitat en el mercat majorista es mantenen en valors similars als registrats entre juny i setembre.

Si es mantenen els preus de la primera quinzena de setembre, la principal rebaixa, de 17,22 euros, correspondrà al concepte de Càrrecs de la factura, que ha reduït tant el terme de potència com el preu del KWH (sobretot en horari punta) en previsió dels ingressos que es produiran per les aportacions de les plantes generadores d’electricitat que, sense tindre com a matèria primera al gas, s’estan beneficiant dels elevats preus del mercat majorista.

La resta dels estalvis són resultat de reduir al 0,5% de l’Impost de l’Electricitat, a més de l’anterior reducció de l’IVA al 10%, que es tradueix en un descompte addicional de fins a 3,60 i 7,23 euros respectivament, deixant la factura de setembre en 72,27 euros per a una llar mitjana.

OCU recorda que estes mesures únicament redueixen parcialment les elevadíssimes factures que estan pagant una gran part de les llars espanyoles amb motiu de l’escalada de preus de l’electricitat, però no evitaran que les factures continuen registrant imports de rècord, llevat que hi haja una reducció de preus majorista.

OCU considera que estes mesures apunten en la bona direcció i suposen acceptar reivindicacions històriques de l’organització. A més, recorda que les aportacions que les plantes de generació deuran mentre es mantinguen el preu del gas i els drets de CO₂ elevats, únicament reduiran els extraordinaris i no previstos ingressos que estan rebent per este motiu, malgrat que els seus costos no han patit cap modificació.

OCU considera que queden altres importants mesures pendents

 

Primer, donant-los un caràcter permanent. I seguir després amb una reforma del Bo Social que facilite l’accessibilitat a totes les llars (més de 1,2 milions haurien de ser beneficiaris del Bo Social i no el tenen contractat) amb mesures que faciliten la seua aplicació automàtica sobre la base de criteris d’ingressos i la seua extensió a comercialitzadores en el mercat lliure, que podrien aplicar-lo eixos descomptes sobre el seu catàleg de tarifes vigent.

A més, caldria obligar les companyies a publicar el catàleg complet de les seues diferents tarifes, siguen fixes o indexades, de manera que els usuaris puguen conéixer-les i comparar-les fàcilment, la qual cosa sens dubte impulsarà la competència real del mercat elèctric.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.