Les noves mesures suposaran una rebaixa d’entre 25 i 28 euros mensuals en la factura elèctrica

 

 

Després de la publicació ahir en el BOE del Reial decret llei 17/2021 de mesures urgents per a mitigar l’impacte de l’escalada de preus del gas natural en els mercats minoristes de gas i electricitat, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) calcula que la seua aplicació suposarà una reducció d’entre 24,83 i 28,05 euros en la factura elèctrica d’una llar mitjana (4,6 kW i 3.500 kWh). O cosa que és el mateix, d’entre el 28% i el 33% si els preus de l’electricitat en el mercat majorista es mantenen en valors similars als registrats entre juny i setembre.

Si es mantenen els preus de la primera quinzena de setembre, la principal rebaixa, de 17,22 euros, correspondrà al concepte de Càrrecs de la factura, que ha reduït tant el terme de potència com el preu del KWH (sobretot en horari punta) en previsió dels ingressos que es produiran per les aportacions de les plantes generadores d’electricitat que, sense tindre com a matèria primera al gas, s’estan beneficiant dels elevats preus del mercat majorista.

La resta dels estalvis són resultat de reduir al 0,5% de l’Impost de l’Electricitat, a més de l’anterior reducció de l’IVA al 10%, que es tradueix en un descompte addicional de fins a 3,60 i 7,23 euros respectivament, deixant la factura de setembre en 72,27 euros per a una llar mitjana.

OCU recorda que estes mesures únicament redueixen parcialment les elevadíssimes factures que estan pagant una gran part de les llars espanyoles amb motiu de l’escalada de preus de l’electricitat, però no evitaran que les factures continuen registrant imports de rècord, llevat que hi haja una reducció de preus majorista.

OCU considera que estes mesures apunten en la bona direcció i suposen acceptar reivindicacions històriques de l’organització. A més, recorda que les aportacions que les plantes de generació deuran mentre es mantinguen el preu del gas i els drets de CO₂ elevats, únicament reduiran els extraordinaris i no previstos ingressos que estan rebent per este motiu, malgrat que els seus costos no han patit cap modificació.

OCU considera que queden altres importants mesures pendents

 

Primer, donant-los un caràcter permanent. I seguir després amb una reforma del Bo Social que facilite l’accessibilitat a totes les llars (més de 1,2 milions haurien de ser beneficiaris del Bo Social i no el tenen contractat) amb mesures que faciliten la seua aplicació automàtica sobre la base de criteris d’ingressos i la seua extensió a comercialitzadores en el mercat lliure, que podrien aplicar-lo eixos descomptes sobre el seu catàleg de tarifes vigent.

A més, caldria obligar les companyies a publicar el catàleg complet de les seues diferents tarifes, siguen fixes o indexades, de manera que els usuaris puguen conéixer-les i comparar-les fàcilment, la qual cosa sens dubte impulsarà la competència real del mercat elèctric.

Últimes notícies

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.

Les víctimes del metro commemoraran 20 anys de la tragèdia junt amb les de la dana

L’associació Víctimes del metro 3 de juliol recordarà el pròxim 3 de juliol el vinté aniversari de la tragèdia de 2006 amb un acte al jardí del monument, en què també participaran les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024.

Quatre detinguts en desmantellar una doble plantació de marihuana a Oliva

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions interiors de marihuana en vivendes d'Oliva i ha detingut quatre hòmens d'una organització criminal, un d'ells amb prohibició d'entrada a l'espai Schengen.

Benidorm es prepara amb 50.000 litres de cervesa pel debut d’Anglaterra al Mundial

Els bars de Benidorm han omplit les cambres amb fins a 50.000 litres de cervesa per al debut d’Anglaterra contra Croàcia al Mundial, un partit que atraurà milers d’aficionats britànics.

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.