Com utilitzar les noves tarifes elèctriques com una eina d’estalvi al teu abast?

 

L’1 de juny ha entrat en vigor la nova regulació de les tarifes elèctriques, una reestructuració impulsada per les institucions que està suposant, entre altres coses, canvis com la implementació de tres períodes d’energia en les tarifes i la possibilitat de contractar dos potències al llarg del dia depenent dels hàbits de consum de cada usuari.

Per a molts consumidors resulta complicat comprendre i aplicar este canvi tarifari però abans de res és important però és important no alarmar-se i adaptar-se al canvi per a traure-li el millor partit a la nova situació.

A més de conéixer i tindre presents en el dia a dia els períodes més barats i més cars per al consum, existeixen altres factors que també t’ajudaran a controlar el teu consum i aprofitar este nou escenari a favor teu i utilitzar-lo com una eina d’estalvi al teu abast.

Alguns tips per a entendre millor el funcionament del mercat amb la nova normativa i poder controlar la despesa amb la nova modificació tarifària.

 

Triar, sempre que siga possible, tarifes a preu de cost

 

Este tipus de tarifes no són les més rendibles per a les companyies elèctriques però sí per al client.

Són l’opció ideal per a estalviar electricitat a llarg termini i garanteixen que el client està comprant l’energia exactament al preu de producció i, a més, al mateix preu que la compren totes les comercialitzadores a Espanya, siguen grans o xicotetes.

Encara que les tarifes indexades no protegeixen contra una pujada del preu de l’energia inesperada (com, per exemple, quan les renovables a penes aporten al sistema perquè no fa sol o no bufa el vent) es tracta de moments molt puntuals al cap de l’any i de molt poca duració pel que els preus de la generació a llarg termini solen ser bastant estables.

Segons estudis realitzats a través de comparatives reals de clients, un consumidor amb una tarifa a preu de cost al llarg de l’any podria pagar fins a un 11% menys que amb una tarifa plana.

 

Atent als preus fixos

 

Si pot canviar els teus costums, evita les tarifes amb un preu fix les 24 hores en lloc de preus amb trams. 

Estes opcions no sols no són una bona opció per a l’estalvi sinó que poden encarir encara més la factura. 

Al no respectar els nous trams horaris, només són recomanables per a les llars amb consums en hora punta elevats que no puguen fer canvis en els seus costums.

 

Programar els electrodomèstics

 

Si ja saps quan és més barata l’energia i desplaces, en la mesura que siga possible, el consum a eixes hores, aconseguiràs un estalvi que pot ser significatiu a fi de mes.

Així, acostumant-se a programar el rentavaixella, la llavadora i assecadora, una família mitjana que pot gastar 800 euros anualment en electricitat, amb la nova factura es pot estalviar fins a 100 euros.

 

Mantindre la potència, almenys en les hores barre

 

Encara que podem estar temptats a baixar la potència de matinada o els caps de setmana perquè consideres que la teua llar requereix menys energia, et recomanem mantindre-la almenys durant les hores més barates.

D’esta manera, podràs, d’una banda, desplaçar el teu consum des de les hores punta a eixes hores més econòmiques i, al mateix temps, no perdràs qualitat de vida podent utilitzar diferents electrodomèstics durant el cap de setmana sense necessitat de patir per si et salten els ploms.

En alguns casos, els experts aconsellen, no sols mantindre la potència sinó fins i tot pujar-la en estes hores més barates. Esta mesura és especialment interessant per als usuaris de cotxe elèctric, que han de carregar este totes les nits.

En este cas, és convenient concentrar el consum en les hores més barates i pujar la potència per a fer front a esta demanda d’energia.

 

Apostar per l’autoconsum

 

En baixar el terme i fix i augmentar el variable, si tenim pensat contractar una instal·lació d’autoconsum o un punt de recàrrega per al cotxe elèctric, ara és el moment per a fer-lo, ja que la inversió ser recuperarà molt abans.

 

Últimes notícies

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora, i manté avisos grocs per precipitacions i tempestes en altres zones de la província.

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.