Com utilitzar les noves tarifes elèctriques com una eina d’estalvi al teu abast?

 

L’1 de juny ha entrat en vigor la nova regulació de les tarifes elèctriques, una reestructuració impulsada per les institucions que està suposant, entre altres coses, canvis com la implementació de tres períodes d’energia en les tarifes i la possibilitat de contractar dos potències al llarg del dia depenent dels hàbits de consum de cada usuari.

Per a molts consumidors resulta complicat comprendre i aplicar este canvi tarifari però abans de res és important però és important no alarmar-se i adaptar-se al canvi per a traure-li el millor partit a la nova situació.

A més de conéixer i tindre presents en el dia a dia els períodes més barats i més cars per al consum, existeixen altres factors que també t’ajudaran a controlar el teu consum i aprofitar este nou escenari a favor teu i utilitzar-lo com una eina d’estalvi al teu abast.

Alguns tips per a entendre millor el funcionament del mercat amb la nova normativa i poder controlar la despesa amb la nova modificació tarifària.

 

Triar, sempre que siga possible, tarifes a preu de cost

 

Este tipus de tarifes no són les més rendibles per a les companyies elèctriques però sí per al client.

Són l’opció ideal per a estalviar electricitat a llarg termini i garanteixen que el client està comprant l’energia exactament al preu de producció i, a més, al mateix preu que la compren totes les comercialitzadores a Espanya, siguen grans o xicotetes.

Encara que les tarifes indexades no protegeixen contra una pujada del preu de l’energia inesperada (com, per exemple, quan les renovables a penes aporten al sistema perquè no fa sol o no bufa el vent) es tracta de moments molt puntuals al cap de l’any i de molt poca duració pel que els preus de la generació a llarg termini solen ser bastant estables.

Segons estudis realitzats a través de comparatives reals de clients, un consumidor amb una tarifa a preu de cost al llarg de l’any podria pagar fins a un 11% menys que amb una tarifa plana.

 

Atent als preus fixos

 

Si pot canviar els teus costums, evita les tarifes amb un preu fix les 24 hores en lloc de preus amb trams. 

Estes opcions no sols no són una bona opció per a l’estalvi sinó que poden encarir encara més la factura. 

Al no respectar els nous trams horaris, només són recomanables per a les llars amb consums en hora punta elevats que no puguen fer canvis en els seus costums.

 

Programar els electrodomèstics

 

Si ja saps quan és més barata l’energia i desplaces, en la mesura que siga possible, el consum a eixes hores, aconseguiràs un estalvi que pot ser significatiu a fi de mes.

Així, acostumant-se a programar el rentavaixella, la llavadora i assecadora, una família mitjana que pot gastar 800 euros anualment en electricitat, amb la nova factura es pot estalviar fins a 100 euros.

 

Mantindre la potència, almenys en les hores barre

 

Encara que podem estar temptats a baixar la potència de matinada o els caps de setmana perquè consideres que la teua llar requereix menys energia, et recomanem mantindre-la almenys durant les hores més barates.

D’esta manera, podràs, d’una banda, desplaçar el teu consum des de les hores punta a eixes hores més econòmiques i, al mateix temps, no perdràs qualitat de vida podent utilitzar diferents electrodomèstics durant el cap de setmana sense necessitat de patir per si et salten els ploms.

En alguns casos, els experts aconsellen, no sols mantindre la potència sinó fins i tot pujar-la en estes hores més barates. Esta mesura és especialment interessant per als usuaris de cotxe elèctric, que han de carregar este totes les nits.

En este cas, és convenient concentrar el consum en les hores més barates i pujar la potència per a fer front a esta demanda d’energia.

 

Apostar per l’autoconsum

 

En baixar el terme i fix i augmentar el variable, si tenim pensat contractar una instal·lació d’autoconsum o un punt de recàrrega per al cotxe elèctric, ara és el moment per a fer-lo, ja que la inversió ser recuperarà molt abans.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.