12.3 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Com utilitzar les noves tarifes elèctriques com una eina d’estalvi al teu abast?

 

L’1 de juny ha entrat en vigor la nova regulació de les tarifes elèctriques, una reestructuració impulsada per les institucions que està suposant, entre altres coses, canvis com la implementació de tres períodes d’energia en les tarifes i la possibilitat de contractar dos potències al llarg del dia depenent dels hàbits de consum de cada usuari.

Per a molts consumidors resulta complicat comprendre i aplicar este canvi tarifari però abans de res és important però és important no alarmar-se i adaptar-se al canvi per a traure-li el millor partit a la nova situació.

A més de conéixer i tindre presents en el dia a dia els períodes més barats i més cars per al consum, existeixen altres factors que també t’ajudaran a controlar el teu consum i aprofitar este nou escenari a favor teu i utilitzar-lo com una eina d’estalvi al teu abast.

Alguns tips per a entendre millor el funcionament del mercat amb la nova normativa i poder controlar la despesa amb la nova modificació tarifària.

 

Triar, sempre que siga possible, tarifes a preu de cost

 

Este tipus de tarifes no són les més rendibles per a les companyies elèctriques però sí per al client.

Són l’opció ideal per a estalviar electricitat a llarg termini i garanteixen que el client està comprant l’energia exactament al preu de producció i, a més, al mateix preu que la compren totes les comercialitzadores a Espanya, siguen grans o xicotetes.

Encara que les tarifes indexades no protegeixen contra una pujada del preu de l’energia inesperada (com, per exemple, quan les renovables a penes aporten al sistema perquè no fa sol o no bufa el vent) es tracta de moments molt puntuals al cap de l’any i de molt poca duració pel que els preus de la generació a llarg termini solen ser bastant estables.

Segons estudis realitzats a través de comparatives reals de clients, un consumidor amb una tarifa a preu de cost al llarg de l’any podria pagar fins a un 11% menys que amb una tarifa plana.

 

Atent als preus fixos

 

Si pot canviar els teus costums, evita les tarifes amb un preu fix les 24 hores en lloc de preus amb trams. 

Estes opcions no sols no són una bona opció per a l’estalvi sinó que poden encarir encara més la factura. 

Al no respectar els nous trams horaris, només són recomanables per a les llars amb consums en hora punta elevats que no puguen fer canvis en els seus costums.

 

Programar els electrodomèstics

 

Si ja saps quan és més barata l’energia i desplaces, en la mesura que siga possible, el consum a eixes hores, aconseguiràs un estalvi que pot ser significatiu a fi de mes.

Així, acostumant-se a programar el rentavaixella, la llavadora i assecadora, una família mitjana que pot gastar 800 euros anualment en electricitat, amb la nova factura es pot estalviar fins a 100 euros.

 

Mantindre la potència, almenys en les hores barre

 

Encara que podem estar temptats a baixar la potència de matinada o els caps de setmana perquè consideres que la teua llar requereix menys energia, et recomanem mantindre-la almenys durant les hores més barates.

D’esta manera, podràs, d’una banda, desplaçar el teu consum des de les hores punta a eixes hores més econòmiques i, al mateix temps, no perdràs qualitat de vida podent utilitzar diferents electrodomèstics durant el cap de setmana sense necessitat de patir per si et salten els ploms.

En alguns casos, els experts aconsellen, no sols mantindre la potència sinó fins i tot pujar-la en estes hores més barates. Esta mesura és especialment interessant per als usuaris de cotxe elèctric, que han de carregar este totes les nits.

En este cas, és convenient concentrar el consum en les hores més barates i pujar la potència per a fer front a esta demanda d’energia.

 

Apostar per l’autoconsum

 

En baixar el terme i fix i augmentar el variable, si tenim pensat contractar una instal·lació d’autoconsum o un punt de recàrrega per al cotxe elèctric, ara és el moment per a fer-lo, ja que la inversió ser recuperarà molt abans.

 

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.