10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

L’Orquestra Lira Saguntina farà el tradicional concert de Nadal este dissabte

 

L’Orquestra Simfònica Lira Saguntina farà el tradicional concert de Nadal este dissabte, 12 de desembre, en l’Auditori Joaquín Rodrigo de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València). L’actuació, que forma part de la  programació de tardor de la delegació de Cultura de l’Ajuntament de Sagunt, començarà a les 18.00 hores. 

 

El concert començarà amb música barroca de George Haëndel i Antonio Vivaldi. En primer lloc, interpretaran la Sarabanda de la Suite número 4 HWV 437 en arranjament per a orquestra de cordes, i, en segon lloc, el Concert per a dos oboés del geni venecià amb els jóvens solistes Pau Mollà Herráez i Joan Tarazona Berzosa. 

 

Seguirà l’actuació amb la coneguda Simfonia dels joguets, atribuïda a Leopold Mozart i a Joseph Haydn durant molt de temps, encara que estudis recents atribuïxen esta obra al poc conegut Edmund Angerer. És una obra per a cordes a on participen instruments musicals de joguet. 

 

Al costat de la Lira Saguntina actuaran alumnes de l’Escola de Música Joaquín Rodrigo i la Jove Orquestra. Per a acabar el concert, el director Ramón Zacarías Cerdà ha seleccionat un popurri de nadales tradicionals que són coneguts per tots i totes. El concert és gratuït i l’entrada es pot reservar amb antelació en Servientradas.

Últimes notícies

Exteriors assistix a Jakarta després del naufragi a Indonèsia i les famílies demanen privacitat

L'Ambaixada a Jakarta està parant atenció consular després del naufragi del divendres. S'ha trobat el cos d'una menor i continua la busca de tres espanyols.

Presó per a un home per robar en 31 vehicles i una vivenda a Oropesa

Un jutjat ha ordenat presó per a un detingut vinculat amb robatoris en 31 cotxes i un domicili a Oropesa. Va ser identificat després d'un dispositiu conjunt.

Mor Luana, la lleona més anciana del Bioparc als 20 anys per una malaltia pancreàtica

Luana, la lleona més anciana del Bioparc de València, ha mort als 20 anys per una malaltia pancreàtica. El parc va aplicar una eutanàsia per a evitar el seu sofriment.

Pluges fortes i persistents este dilluns a València, sud de Castelló i nord d’Alacant

Este dilluns es preveuen ruixats localment forts i persistents amb tempesta en la Comunitat Valenciana, especialment a València, sud de Castelló i nord d'Alacant. El vent rolará a la vesprada i la cota de neu quedarà entre 1.400 i 1.600 metres.

Les famílies dels valencians desapareguts a Indonèsia demanen preservar la seua identitat

Les famílies confirmen la mort d'una menor després del naufragi a Indonèsia i demanen preservar la identitat. Tres espanyols seguixen desapareguts, entre ells dos menors.

La Comunitat comença el dia en alerta groga després d’un diumenge d’intenses pluges

La Comunitat Valenciana ha iniciat el dilluns amb avís groc per pluges i tempestes després d'un diumenge amb alerta roja en el litoral sud de València. Persistixen corts en una desena de carreteres i en la línia 2 de Metrovalencia, sense danys personals.

El cadàver recuperat a Indonèsia és el de la filla de la supervivent espanyola

Les autoritats van confirmar que el cos trobat correspon a la filla d'Andrea Ortuño, rescatada després del naufragi del divendres. Continua la busca de tres espanyols, entre ells dos menors i Fernando Martín.

Badio i Pradilla impulsen la remuntada del València Basket davant un Andorra exigent (84-79)

El València Basket va voltejar un -17 després del descans i va véncer 84-79 al Morabanc Andorra en el Roig Arena. Badio (22) i Pradilla (12) van canviar la inèrcia amb defensa i energia.