Payasospital porta «somriures en línia» a les xiquetes i els xiquets hospitalitzats

L'ONG 'payasospital' animarà als xiquets i xiquetes des de casa

‘Payasospital’ | Payasospital.es

 

Els «doctors del riure» de ‘Payasospital’ portaran la seua alegria des de casa als xicotets pacients ingressats en els hospitals del territori valencià a través de xicotetes actuacions gravades en vídeo i penjades en internet, intervencions en directe per les xarxes socials als xiquets oncològics.

 

El confinament per a frenar el coronavirus ha obligat a 16 artistes professionals de l’ONG a suspendre les seues intervencions diàries en huit hospitals d’Alacant, Castelló i València. Això suposa que en un mes deixaran de fer 68 jornades d’intervenció i, en conseqüència, més de 2.300 atencions personalitzades menys als xicotets pacients.

 

Per ara, els seus pallassos no poden estar físicament en els hospitals amb els xiquets i els seus familiars, volen estar virtualment a través de les pantalles de mòbils, tauletes i portàtils dels pacients i acompanyants o en les televisions de les habitacions d’aquells hospitals a on siga possible.

 

Penjen els vídeos en el seu canal dee Youtube

Des d’esta setmana, ‘Payasospital’ publica els vídeos fets exclusivament per als xicotets ingressats, de dilluns a divendres pel matí i per la vesprada, en el seu canal de Youtube. Són vídeos curts per a nounats i bebés, menors en edat escolar i adolescents, a demés d’altres especials per a familiars, acompanyants i personal sanitari.

 

A demés de compartir estos vídeos, ‘Payasospital’ fa actuacions en directe per les xarxes socials i, en coordinació amb el personal sanitari, telefonades personalitzades per als menors ingressats en oncologia i els seus familiars.

 

Amb esta presència virtual, l’ONG espera continuar portant alegria als hospitals a pesar de les circumstàncies. «Quan puguem reprendre les intervencions presencials de cada dia ho farem, i per a això esperem continuar comptant amb el suport i la col·laboració de la societat, ja que la cancel·lació d’actes i activitats solidàries previstes està afectant el nostre finançament», manifesta el director artístic, Sergio Claramunt.

 

Fins llavors, ‘Payasospital’ comença este dijous, 26 de març, a penjar els vídeos amb les actuacions del seu equip sanitari de nas roig, en la llista del seu canal de Youtube ‘Somriures des de casa’. En una segona fase arribaran les transmissions en directe setmanals i el contacte per telefonades.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.