Payasospital porta «somriures en línia» a les xiquetes i els xiquets hospitalitzats

L'ONG 'payasospital' animarà als xiquets i xiquetes des de casa

‘Payasospital’ | Payasospital.es

 

Els «doctors del riure» de ‘Payasospital’ portaran la seua alegria des de casa als xicotets pacients ingressats en els hospitals del territori valencià a través de xicotetes actuacions gravades en vídeo i penjades en internet, intervencions en directe per les xarxes socials als xiquets oncològics.

 

El confinament per a frenar el coronavirus ha obligat a 16 artistes professionals de l’ONG a suspendre les seues intervencions diàries en huit hospitals d’Alacant, Castelló i València. Això suposa que en un mes deixaran de fer 68 jornades d’intervenció i, en conseqüència, més de 2.300 atencions personalitzades menys als xicotets pacients.

 

Per ara, els seus pallassos no poden estar físicament en els hospitals amb els xiquets i els seus familiars, volen estar virtualment a través de les pantalles de mòbils, tauletes i portàtils dels pacients i acompanyants o en les televisions de les habitacions d’aquells hospitals a on siga possible.

 

Penjen els vídeos en el seu canal dee Youtube

Des d’esta setmana, ‘Payasospital’ publica els vídeos fets exclusivament per als xicotets ingressats, de dilluns a divendres pel matí i per la vesprada, en el seu canal de Youtube. Són vídeos curts per a nounats i bebés, menors en edat escolar i adolescents, a demés d’altres especials per a familiars, acompanyants i personal sanitari.

 

A demés de compartir estos vídeos, ‘Payasospital’ fa actuacions en directe per les xarxes socials i, en coordinació amb el personal sanitari, telefonades personalitzades per als menors ingressats en oncologia i els seus familiars.

 

Amb esta presència virtual, l’ONG espera continuar portant alegria als hospitals a pesar de les circumstàncies. «Quan puguem reprendre les intervencions presencials de cada dia ho farem, i per a això esperem continuar comptant amb el suport i la col·laboració de la societat, ja que la cancel·lació d’actes i activitats solidàries previstes està afectant el nostre finançament», manifesta el director artístic, Sergio Claramunt.

 

Fins llavors, ‘Payasospital’ comença este dijous, 26 de març, a penjar els vídeos amb les actuacions del seu equip sanitari de nas roig, en la llista del seu canal de Youtube ‘Somriures des de casa’. En una segona fase arribaran les transmissions en directe setmanals i el contacte per telefonades.

Últimes notícies

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.

Els pressupostos de 2027 seran els que necessita la societat, defensa Arcadi España

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, ha defensat a València que els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2027 responen a les necessitats de la societat i no a la supervivència del Govern, i ha advertit sobre el risc que la polarització política acabe contagiant la ciutadania.

Kovacs s’acomiada de València Basket i se’n va als Chiba Jets com a primer entrenador

L’ajudant d’Adrian Kovacs ha confirmat en les xarxes la seua eixida de València Basket després de dos anys i assumirà la banqueta dels Chiba Jets, un dels clubs punters del Japó.

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.