La Policia Local farà controls durant tot el curs escolar dels casos en quarantena per Covid-19

La Policia Local de València farà controls durant tot el període lectiu i efectuarà un seguiment efectiu dels possibles casos que exigisquen guardar quarantena per Covid-19. Tot açò, segons s’ha acordat en una reunió mantinguda entre l’Ajuntament i la Conselleria d’Educació, per a coordinar accions que garantisquen la seguretat en el nou curs escolar.

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, i la d’Educació, Maite Ibáñez, han mantingut este matí de dimarts, 1 de setembre, una sessió de treball amb el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler. L’objectiu ha sigut ajustar els últims detalls sobre el nou curs escolar en la ciutat, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Fruit de la reunió, s’ha establit un contacte directe entre la Conselleria d’Educació i l’Ajuntament de València per a determinar els mecanismes d’actuació per al seguiment i control dels casos de coronavirus que es puguen produir en els centres educatius de la ciutat. L’objectiu és, segons Cano, «transmetre tota la tranquil·litat possible a la població».

Les escoles valencianes, un lloc segur

Els centres educatius valencians disposen des de fa setmanes d’un protocol sanitari flexible i adaptable als diversos escenaris que es puguen donar al llarg del curs a causa de la pandèmia. Soler ha traslladat als edils que les aules «són més segures que qualsevol altre espai de socialització».

 

La inversió extraordinària per al funcionament per la situació sanitària destinada als centres educatius de la ciutat de València ascendix a quasi 2.450.000 euros.

 

Educació contracta més de 400 mestres per al pròxim curs escolar

Gràcies a esta inversió, la ciutat de València comptarà amb 412 docents més per als centres educatius públics i concertats. Açò suposa una baixada significativa de les ràtios, al costat d’aproximadament 250 monitors extra de menjador. D’altra banda, la dotació econòmica per a l’organització d’activitats extraescolars ha ascendit a 832.900 euros.

Luisa Notario ha avançat que s’ha elaborat un protocol genèric de neteja i desinfecció, en el marc de les competències municipals, que contempla, entre d’altres mesures, un reforç del personal en tots els centres educatius de la ciutat. De la mateixa manera, també garantir es garantirà la distribució d’equips de protecció individual per a tot el personal dependent de l’Ajuntament.

Últimes notícies

Vagues en cadena en Metrovalencia des del 22 de juny per l’estancament del conveni

El Sindicat Independent Ferroviari ha convocat vagues en Metrovalencia i TRAM d’Alacant a partir del 22 de juny per bloqueig en el conveni col·lectiu d’FGV, que se sumen als paros ja actius de SEMAF.

Pérez Llorca demana al professorat que pose fi a la vaga i negocie amb la Generalitat

El president de la Generalitat ha instat el professorat de l’ensenyament públic no universitari a reflexionar sobre la vaga indefinida i a acceptar la proposta educativa del Consell, que considera més ambiciosa que el decret de ratios del Govern central.

Pérez Llorca defensa que estar al costat de les víctimes de la DANA és clau per a una recuperació seriosa

Juanfran Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha demostrat serietat en la recuperació de la DANA de 2024, amb quasi totes les infraestructures acabades i ajudes a les víctimes mortals en marxa.

L’empresa alcoiana Texol cus més de 6.300 peces per a vestir León XIV en la seua visita a Espanya

L’empresa alcoiana Texol ha produït més de 6.300 peces litúrgiques per a León XIV i el seu seguici en els actes de la visita papal a Madrid, Barcelona i Canàries, amb més de 4.000 metres de teixits exclusius.

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.

Consumidors en alerta: el Govern central demana al Consell que frene l’engany amb l’arròs valencià

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha instat la Generalitat a reforçar els controls sobre l’etiquetatge de l’arròs i a sancionar possibles fraus que confonguen el consumidor sobre l’origen valencià del producte.

Quatre detinguts a València i Algemesí per explotar treballadors estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut quatre persones a València i Algemesí per contractar treballadors estrangers, molts en situació irregular, sense contracte ni alta en la Seguretat Social, tant en una barberia com en camps de tarongers.

Tres joves detinguts per robar joies a gent major en Alfarrasí i Guadasséquies

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal que assaltava veïnes d’edat avançada en Alfarrasí i Guadasséquies per furtar-los joies. Han detingut un home i dues dones a Múrcia, i dos d’ells ja han ingressat en presó provisional.