La Policia Local farà controls durant tot el curs escolar dels casos en quarantena per Covid-19

La Policia Local de València farà controls durant tot el període lectiu i efectuarà un seguiment efectiu dels possibles casos que exigisquen guardar quarantena per Covid-19. Tot açò, segons s’ha acordat en una reunió mantinguda entre l’Ajuntament i la Conselleria d’Educació, per a coordinar accions que garantisquen la seguretat en el nou curs escolar.

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, i la d’Educació, Maite Ibáñez, han mantingut este matí de dimarts, 1 de setembre, una sessió de treball amb el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler. L’objectiu ha sigut ajustar els últims detalls sobre el nou curs escolar en la ciutat, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Fruit de la reunió, s’ha establit un contacte directe entre la Conselleria d’Educació i l’Ajuntament de València per a determinar els mecanismes d’actuació per al seguiment i control dels casos de coronavirus que es puguen produir en els centres educatius de la ciutat. L’objectiu és, segons Cano, «transmetre tota la tranquil·litat possible a la població».

Les escoles valencianes, un lloc segur

Els centres educatius valencians disposen des de fa setmanes d’un protocol sanitari flexible i adaptable als diversos escenaris que es puguen donar al llarg del curs a causa de la pandèmia. Soler ha traslladat als edils que les aules «són més segures que qualsevol altre espai de socialització».

 

La inversió extraordinària per al funcionament per la situació sanitària destinada als centres educatius de la ciutat de València ascendix a quasi 2.450.000 euros.

 

Educació contracta més de 400 mestres per al pròxim curs escolar

Gràcies a esta inversió, la ciutat de València comptarà amb 412 docents més per als centres educatius públics i concertats. Açò suposa una baixada significativa de les ràtios, al costat d’aproximadament 250 monitors extra de menjador. D’altra banda, la dotació econòmica per a l’organització d’activitats extraescolars ha ascendit a 832.900 euros.

Luisa Notario ha avançat que s’ha elaborat un protocol genèric de neteja i desinfecció, en el marc de les competències municipals, que contempla, entre d’altres mesures, un reforç del personal en tots els centres educatius de la ciutat. De la mateixa manera, també garantir es garantirà la distribució d’equips de protecció individual per a tot el personal dependent de l’Ajuntament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.