La Policia Local farà controls durant tot el curs escolar dels casos en quarantena per Covid-19

La Policia Local de València farà controls durant tot el període lectiu i efectuarà un seguiment efectiu dels possibles casos que exigisquen guardar quarantena per Covid-19. Tot açò, segons s’ha acordat en una reunió mantinguda entre l’Ajuntament i la Conselleria d’Educació, per a coordinar accions que garantisquen la seguretat en el nou curs escolar.

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, i la d’Educació, Maite Ibáñez, han mantingut este matí de dimarts, 1 de setembre, una sessió de treball amb el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler. L’objectiu ha sigut ajustar els últims detalls sobre el nou curs escolar en la ciutat, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Fruit de la reunió, s’ha establit un contacte directe entre la Conselleria d’Educació i l’Ajuntament de València per a determinar els mecanismes d’actuació per al seguiment i control dels casos de coronavirus que es puguen produir en els centres educatius de la ciutat. L’objectiu és, segons Cano, «transmetre tota la tranquil·litat possible a la població».

Les escoles valencianes, un lloc segur

Els centres educatius valencians disposen des de fa setmanes d’un protocol sanitari flexible i adaptable als diversos escenaris que es puguen donar al llarg del curs a causa de la pandèmia. Soler ha traslladat als edils que les aules «són més segures que qualsevol altre espai de socialització».

 

La inversió extraordinària per al funcionament per la situació sanitària destinada als centres educatius de la ciutat de València ascendix a quasi 2.450.000 euros.

 

Educació contracta més de 400 mestres per al pròxim curs escolar

Gràcies a esta inversió, la ciutat de València comptarà amb 412 docents més per als centres educatius públics i concertats. Açò suposa una baixada significativa de les ràtios, al costat d’aproximadament 250 monitors extra de menjador. D’altra banda, la dotació econòmica per a l’organització d’activitats extraescolars ha ascendit a 832.900 euros.

Luisa Notario ha avançat que s’ha elaborat un protocol genèric de neteja i desinfecció, en el marc de les competències municipals, que contempla, entre d’altres mesures, un reforç del personal en tots els centres educatius de la ciutat. De la mateixa manera, també garantir es garantirà la distribució d’equips de protecció individual per a tot el personal dependent de l’Ajuntament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.

El PSPV exigix l’expedient íntegre de la campanya institucional de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE reclama a la Generalitat l'expedient complet de contractació de la campanya institucional que atribuïx al president Juanfran Pérez Llorca, a la qual acusa de ser propaganda personal pagada amb fons públics.

Pérez Llorca defén tancar ràpid els pactes i posa a la Comunitat Valenciana com a exemple

Juanfran Pérez Llorca sosté que retardar els acords de govern desatén als electors i reivindica la Comunitat Valenciana com a referència enfront del pacte a Extremadura.

Detinguda una persona pel robatori de maquinària agrícola en una finca d’Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona per un robatori amb força en una finca d'Alcalà de Xivert, on es van sostraure maquinària i ferramentes agrícoles, i ha recuperat un motocultor venut a Benicarló.

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i l’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern una aportació econòmica estatal per a reforçar el Pla Viu valencià i planteja copiar el model en altres comunitats en considerar que ja està donant resultats.