13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Més de 400 sancions per tirar petards al carrer i celebrar festes en València

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha fet públiques este dimarts les xifres relatives a les intervencions que ha fet la Policia Local en els últims caps de setmana i el festiu de Sant Josep: en total els agents han imposat 416 sancions per tirar petards al carrer i altres 214 per festes a casa entre el 13 i el 20 de març.

 

Segons Cano, les xifres mostren «el magnífic comportament de les comissions falleres de la ciutat de València. Les comissions no és que no estiguen sent un problema, sinó que estan sent un aliat en la lluita contra el coronavirus», ha recalcat en roda de premsa, en la que ha posat en valor el comportament responsable de la ciutadania. Un altre dels factors que ha afavorit una setmana tranquil·la han sigut les pluges que es van registrar durant els dies 18 i 19 de març.

 

La inspecció dels casals fallers ha conclòs sense denúncies. En les 214 sancions per infraccions a l’ordenança municipal de soroll estan comptabilitzades, entre altres, les sancions per fer festes o sopars en els domicilis, però Cano ha matisat que s’ha detectat que el número de festes o sopars d’amics en domicilis s’ha reduït sensiblement respecte de setmanes anteriors.

 

Més de 280 reunions il·legals

Durant esta setmana s’han posat 506 sancions per no portar la mascareta en llocs públics, 499 per infringir el toc de queda, 289 per reunions de més de sis persones en espais públics o privats i 60 per fer ‘botelló‘, la majoria d’elles concentrades en el primer cap de setmana i no en el del 20 de març.

 

Referent als locals d’oci, la Policia Local ha interposat 22 sancions, 18 per excedir l‘aforament del local i quatre per no respectar l’horari de tancament. Per al regidor de Protecció Ciutadana, estes xifres evidencien l’important control de la Policia Local, però a més evidencien un comportament adequat en línies generals per part de la ciutadania Valenciana.

 

La valoració d’Aarón Cano

D’altra banda, Aarón Cano ha destacat el bon funcionament de la iniciativa de l’Arquebisbat del ‘Maremóvil’ i les ofrenes espontànies o individuals que s’han dut a terme en les parròquies de la ciutat de València en els termes acordats, ha destacat el regidor. «Quan tot es parla, les coses funcionen i la ciutat recupera cert to i això sempre és positiu», ha detallat.

 

El regidor ha insistit que l’única manera de combatre esta pandèmia és la de treballar de manera coordinada entre la ciutadania i les institucions públiques, «això és el que ha ocorregut, anem per bon camí, però sabem que si baixem la guàrdia podem tornar a passar-ho malament». Finalment ha anunciat que de seguida començarà la vacunació dels bombers de més de 55 anys.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.