Més de 400 sancions per tirar petards al carrer i celebrar festes en València

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha fet públiques este dimarts les xifres relatives a les intervencions que ha fet la Policia Local en els últims caps de setmana i el festiu de Sant Josep: en total els agents han imposat 416 sancions per tirar petards al carrer i altres 214 per festes a casa entre el 13 i el 20 de març.

 

Segons Cano, les xifres mostren «el magnífic comportament de les comissions falleres de la ciutat de València. Les comissions no és que no estiguen sent un problema, sinó que estan sent un aliat en la lluita contra el coronavirus», ha recalcat en roda de premsa, en la que ha posat en valor el comportament responsable de la ciutadania. Un altre dels factors que ha afavorit una setmana tranquil·la han sigut les pluges que es van registrar durant els dies 18 i 19 de març.

 

La inspecció dels casals fallers ha conclòs sense denúncies. En les 214 sancions per infraccions a l’ordenança municipal de soroll estan comptabilitzades, entre altres, les sancions per fer festes o sopars en els domicilis, però Cano ha matisat que s’ha detectat que el número de festes o sopars d’amics en domicilis s’ha reduït sensiblement respecte de setmanes anteriors.

 

Més de 280 reunions il·legals

Durant esta setmana s’han posat 506 sancions per no portar la mascareta en llocs públics, 499 per infringir el toc de queda, 289 per reunions de més de sis persones en espais públics o privats i 60 per fer ‘botelló‘, la majoria d’elles concentrades en el primer cap de setmana i no en el del 20 de març.

 

Referent als locals d’oci, la Policia Local ha interposat 22 sancions, 18 per excedir l‘aforament del local i quatre per no respectar l’horari de tancament. Per al regidor de Protecció Ciutadana, estes xifres evidencien l’important control de la Policia Local, però a més evidencien un comportament adequat en línies generals per part de la ciutadania Valenciana.

 

La valoració d’Aarón Cano

D’altra banda, Aarón Cano ha destacat el bon funcionament de la iniciativa de l’Arquebisbat del ‘Maremóvil’ i les ofrenes espontànies o individuals que s’han dut a terme en les parròquies de la ciutat de València en els termes acordats, ha destacat el regidor. «Quan tot es parla, les coses funcionen i la ciutat recupera cert to i això sempre és positiu», ha detallat.

 

El regidor ha insistit que l’única manera de combatre esta pandèmia és la de treballar de manera coordinada entre la ciutadania i les institucions públiques, «això és el que ha ocorregut, anem per bon camí, però sabem que si baixem la guàrdia podem tornar a passar-ho malament». Finalment ha anunciat que de seguida començarà la vacunació dels bombers de més de 55 anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.