Més de 400 sancions per tirar petards al carrer i celebrar festes en València

 

El regidor de Protecció Ciutadana a l’Ajuntament de València, Aarón Cano, ha fet públiques este dimarts les xifres relatives a les intervencions que ha fet la Policia Local en els últims caps de setmana i el festiu de Sant Josep: en total els agents han imposat 416 sancions per tirar petards al carrer i altres 214 per festes a casa entre el 13 i el 20 de març.

 

Segons Cano, les xifres mostren «el magnífic comportament de les comissions falleres de la ciutat de València. Les comissions no és que no estiguen sent un problema, sinó que estan sent un aliat en la lluita contra el coronavirus», ha recalcat en roda de premsa, en la que ha posat en valor el comportament responsable de la ciutadania. Un altre dels factors que ha afavorit una setmana tranquil·la han sigut les pluges que es van registrar durant els dies 18 i 19 de març.

 

La inspecció dels casals fallers ha conclòs sense denúncies. En les 214 sancions per infraccions a l’ordenança municipal de soroll estan comptabilitzades, entre altres, les sancions per fer festes o sopars en els domicilis, però Cano ha matisat que s’ha detectat que el número de festes o sopars d’amics en domicilis s’ha reduït sensiblement respecte de setmanes anteriors.

 

Més de 280 reunions il·legals

Durant esta setmana s’han posat 506 sancions per no portar la mascareta en llocs públics, 499 per infringir el toc de queda, 289 per reunions de més de sis persones en espais públics o privats i 60 per fer ‘botelló‘, la majoria d’elles concentrades en el primer cap de setmana i no en el del 20 de març.

 

Referent als locals d’oci, la Policia Local ha interposat 22 sancions, 18 per excedir l‘aforament del local i quatre per no respectar l’horari de tancament. Per al regidor de Protecció Ciutadana, estes xifres evidencien l’important control de la Policia Local, però a més evidencien un comportament adequat en línies generals per part de la ciutadania Valenciana.

 

La valoració d’Aarón Cano

D’altra banda, Aarón Cano ha destacat el bon funcionament de la iniciativa de l’Arquebisbat del ‘Maremóvil’ i les ofrenes espontànies o individuals que s’han dut a terme en les parròquies de la ciutat de València en els termes acordats, ha destacat el regidor. «Quan tot es parla, les coses funcionen i la ciutat recupera cert to i això sempre és positiu», ha detallat.

 

El regidor ha insistit que l’única manera de combatre esta pandèmia és la de treballar de manera coordinada entre la ciutadania i les institucions públiques, «això és el que ha ocorregut, anem per bon camí, però sabem que si baixem la guàrdia podem tornar a passar-ho malament». Finalment ha anunciat que de seguida començarà la vacunació dels bombers de més de 55 anys.

Últimes notícies

Aldaia proposa canviar la via de la C-3 per un tramvia i soterrar el barranc de la Saleta

Els Comités Locals d’Emergència d’Aldaia plantegen substituir la via de la C-3 per un tramvia, soterrar el barranc de la Saleta i crear un parc inundable i un embassament com a alternativa al projecte estatal de 150 milions.

La nova connexió entre l’A-3 i el By-pass nord alleujarà l’accés oest a València

Transportes ha licitat per 6,4 milions la redacció del projecte d’una nova connexió entre l’A-3, a l’altura de Cheste, i el By-pass nord de València, amb unes obres estimades en 193 milions per a millorar l’accés oest a l’àrea metropolitana.

Serveis nocturns de Metrovalencia per a seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina

Metrovalencia ha organitzat deu circulacions extra de metro i reforços en el tramvia la nit de diumenge a dilluns per facilitar els desplaçaments dels aficionats que seguixen la final del Mundial entre Espanya i Argentina a València.

Pla de xoc acordat amb tallers per a retirar més prompte els pneumàtics usats al País Valencià

Medi Ambient ha acordat amb tallers i gestors un pla de xoc per a accelerar la retirada de pneumàtics fora dús i normalitzar un servici tensionat des de les riuades de 2024.

Una guàrdia civil fora de servici permet la detenció d’un grup que robava amb l’abraç afectuós a València

La Policia Nacional ha detingut a València tres persones que robaven amb la tècnica de l’abraç afectuós, després que una guàrdia civil fora de servici les identificara i avisara al 112.

Nits tòrrides sense descans a la Comunitat amb mínimes de quasi 29 graus a Alcoi

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,9 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats, inclosa València ciutat.

El FIB reafirma el seu accent britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs en la segona jornada

El Festival Internacional de Benicàssim afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams d’un cartell que combina indie, rock, electrònica i nova escena estatal fins a les cinc del matí.

Tres investigats per la seua possible relació amb incendis forestals a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha identificat i investigat tres hòmens per la seua presumpta implicació en diversos incendis forestals a la província de Castelló, en el marc del Pla Especial de Prevenció i Actuació en Incendis Forestals.