Portaran a Fiscalia i al Síndic la no vacunació de cases tutelades de salut mental

 

La Junta Directiva de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (AERTE) estudiarà denunciar davant de Fiscalia i al Síndic de Greuges l’«incompliment» del protocol de vacunació contra el Covid-19 amb les persones que residixen en cases tutelades d’atenció a la salut mental, amb les ateses per servicis d’ajuda a domicili, i els professionals que atenen tots dos recursos.

 

Sobre este tema, la patronal ha explicat en un comunicat que els professionals d’atenció domiciliària «es troben pendents» de rebre la vacuna enfront del Covid-19. Si en un primer moment, es va plantejar que els professionals es vacunarien en el mateix moment que les persones que atenen, l’última actualització del protocol indica que eixos professionals es troben en el grup 3B de personal sociosanitari.

 

D’esta manera, Aerte afirma que les persones ateses per eixos servicis «es van vacunant en funció de la seua situació de dependència i edat, però la vacuna no s’està posant als professionals» a pesar que estes persones «visiten un número elevat de cases cada dia pel que és molt important que es troben immunitzats al més prompte possible».

 

«Ens pareix intolerable»

En eixe sentit, el president d’Aerte, José María Toro, ha recordat que van remetre un comunicat el passat 3 de març a la directora general de Salut Pública i Addiccions, Ofelia Gimeno, exigint la vacunació immediata d’eixos grups prioritaris.

 

No obstant això, ha lamentat que «no sols no hem rebut resposta sinó que la Conselleria anuncia la vacunació de docents o cuidadors no professionals, col·lectius amb un nivell de prioritat inferior segons el protocol de vacunació i la pròpia estratègia del Ministeri de Sanitat, cosa que ens pareix intolerable. Pareix que s’estiga vacunant sobre la base de criteris de grups de pressió més que a criteris estrictament sanitaris», ha retret José María Toro.

 

D’eixa manera recalquen el protocol de vacunació de la Generalitat Valenciana, i publicat per la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, es recull que en la primera etapa, en la que la disponibilitat de vacunes serà inferior, es prioritzarà al grup de persones majors o amb discapacitat que viuen en residències i al personal que els atén. Els habitatges tutelats de salut mental són recollides de manera «inequívoca» com a recursos residencials per part de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.