Portaran a Fiscalia i al Síndic la no vacunació de cases tutelades de salut mental

 

La Junta Directiva de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (AERTE) estudiarà denunciar davant de Fiscalia i al Síndic de Greuges l’«incompliment» del protocol de vacunació contra el Covid-19 amb les persones que residixen en cases tutelades d’atenció a la salut mental, amb les ateses per servicis d’ajuda a domicili, i els professionals que atenen tots dos recursos.

 

Sobre este tema, la patronal ha explicat en un comunicat que els professionals d’atenció domiciliària «es troben pendents» de rebre la vacuna enfront del Covid-19. Si en un primer moment, es va plantejar que els professionals es vacunarien en el mateix moment que les persones que atenen, l’última actualització del protocol indica que eixos professionals es troben en el grup 3B de personal sociosanitari.

 

D’esta manera, Aerte afirma que les persones ateses per eixos servicis «es van vacunant en funció de la seua situació de dependència i edat, però la vacuna no s’està posant als professionals» a pesar que estes persones «visiten un número elevat de cases cada dia pel que és molt important que es troben immunitzats al més prompte possible».

 

«Ens pareix intolerable»

En eixe sentit, el president d’Aerte, José María Toro, ha recordat que van remetre un comunicat el passat 3 de març a la directora general de Salut Pública i Addiccions, Ofelia Gimeno, exigint la vacunació immediata d’eixos grups prioritaris.

 

No obstant això, ha lamentat que «no sols no hem rebut resposta sinó que la Conselleria anuncia la vacunació de docents o cuidadors no professionals, col·lectius amb un nivell de prioritat inferior segons el protocol de vacunació i la pròpia estratègia del Ministeri de Sanitat, cosa que ens pareix intolerable. Pareix que s’estiga vacunant sobre la base de criteris de grups de pressió més que a criteris estrictament sanitaris», ha retret José María Toro.

 

D’eixa manera recalquen el protocol de vacunació de la Generalitat Valenciana, i publicat per la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, es recull que en la primera etapa, en la que la disponibilitat de vacunes serà inferior, es prioritzarà al grup de persones majors o amb discapacitat que viuen en residències i al personal que els atén. Els habitatges tutelats de salut mental són recollides de manera «inequívoca» com a recursos residencials per part de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.