8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Portaran a Fiscalia i al Síndic la no vacunació de cases tutelades de salut mental

 

La Junta Directiva de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (AERTE) estudiarà denunciar davant de Fiscalia i al Síndic de Greuges l’«incompliment» del protocol de vacunació contra el Covid-19 amb les persones que residixen en cases tutelades d’atenció a la salut mental, amb les ateses per servicis d’ajuda a domicili, i els professionals que atenen tots dos recursos.

 

Sobre este tema, la patronal ha explicat en un comunicat que els professionals d’atenció domiciliària «es troben pendents» de rebre la vacuna enfront del Covid-19. Si en un primer moment, es va plantejar que els professionals es vacunarien en el mateix moment que les persones que atenen, l’última actualització del protocol indica que eixos professionals es troben en el grup 3B de personal sociosanitari.

 

D’esta manera, Aerte afirma que les persones ateses per eixos servicis «es van vacunant en funció de la seua situació de dependència i edat, però la vacuna no s’està posant als professionals» a pesar que estes persones «visiten un número elevat de cases cada dia pel que és molt important que es troben immunitzats al més prompte possible».

 

«Ens pareix intolerable»

En eixe sentit, el president d’Aerte, José María Toro, ha recordat que van remetre un comunicat el passat 3 de març a la directora general de Salut Pública i Addiccions, Ofelia Gimeno, exigint la vacunació immediata d’eixos grups prioritaris.

 

No obstant això, ha lamentat que «no sols no hem rebut resposta sinó que la Conselleria anuncia la vacunació de docents o cuidadors no professionals, col·lectius amb un nivell de prioritat inferior segons el protocol de vacunació i la pròpia estratègia del Ministeri de Sanitat, cosa que ens pareix intolerable. Pareix que s’estiga vacunant sobre la base de criteris de grups de pressió més que a criteris estrictament sanitaris», ha retret José María Toro.

 

D’eixa manera recalquen el protocol de vacunació de la Generalitat Valenciana, i publicat per la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, es recull que en la primera etapa, en la que la disponibilitat de vacunes serà inferior, es prioritzarà al grup de persones majors o amb discapacitat que viuen en residències i al personal que els atén. Els habitatges tutelats de salut mental són recollides de manera «inequívoca» com a recursos residencials per part de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Últimes notícies

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.