Portaran a Fiscalia i al Síndic la no vacunació de cases tutelades de salut mental

 

La Junta Directiva de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (AERTE) estudiarà denunciar davant de Fiscalia i al Síndic de Greuges l’«incompliment» del protocol de vacunació contra el Covid-19 amb les persones que residixen en cases tutelades d’atenció a la salut mental, amb les ateses per servicis d’ajuda a domicili, i els professionals que atenen tots dos recursos.

 

Sobre este tema, la patronal ha explicat en un comunicat que els professionals d’atenció domiciliària «es troben pendents» de rebre la vacuna enfront del Covid-19. Si en un primer moment, es va plantejar que els professionals es vacunarien en el mateix moment que les persones que atenen, l’última actualització del protocol indica que eixos professionals es troben en el grup 3B de personal sociosanitari.

 

D’esta manera, Aerte afirma que les persones ateses per eixos servicis «es van vacunant en funció de la seua situació de dependència i edat, però la vacuna no s’està posant als professionals» a pesar que estes persones «visiten un número elevat de cases cada dia pel que és molt important que es troben immunitzats al més prompte possible».

 

«Ens pareix intolerable»

En eixe sentit, el president d’Aerte, José María Toro, ha recordat que van remetre un comunicat el passat 3 de març a la directora general de Salut Pública i Addiccions, Ofelia Gimeno, exigint la vacunació immediata d’eixos grups prioritaris.

 

No obstant això, ha lamentat que «no sols no hem rebut resposta sinó que la Conselleria anuncia la vacunació de docents o cuidadors no professionals, col·lectius amb un nivell de prioritat inferior segons el protocol de vacunació i la pròpia estratègia del Ministeri de Sanitat, cosa que ens pareix intolerable. Pareix que s’estiga vacunant sobre la base de criteris de grups de pressió més que a criteris estrictament sanitaris», ha retret José María Toro.

 

D’eixa manera recalquen el protocol de vacunació de la Generalitat Valenciana, i publicat per la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, es recull que en la primera etapa, en la que la disponibilitat de vacunes serà inferior, es prioritzarà al grup de persones majors o amb discapacitat que viuen en residències i al personal que els atén. Els habitatges tutelats de salut mental són recollides de manera «inequívoca» com a recursos residencials per part de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.