Portaran a Fiscalia i al Síndic la no vacunació de cases tutelades de salut mental

 

La Junta Directiva de l’Associació Empresarial de Residències i Servicis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (AERTE) estudiarà denunciar davant de Fiscalia i al Síndic de Greuges l’«incompliment» del protocol de vacunació contra el Covid-19 amb les persones que residixen en cases tutelades d’atenció a la salut mental, amb les ateses per servicis d’ajuda a domicili, i els professionals que atenen tots dos recursos.

 

Sobre este tema, la patronal ha explicat en un comunicat que els professionals d’atenció domiciliària «es troben pendents» de rebre la vacuna enfront del Covid-19. Si en un primer moment, es va plantejar que els professionals es vacunarien en el mateix moment que les persones que atenen, l’última actualització del protocol indica que eixos professionals es troben en el grup 3B de personal sociosanitari.

 

D’esta manera, Aerte afirma que les persones ateses per eixos servicis «es van vacunant en funció de la seua situació de dependència i edat, però la vacuna no s’està posant als professionals» a pesar que estes persones «visiten un número elevat de cases cada dia pel que és molt important que es troben immunitzats al més prompte possible».

 

«Ens pareix intolerable»

En eixe sentit, el president d’Aerte, José María Toro, ha recordat que van remetre un comunicat el passat 3 de març a la directora general de Salut Pública i Addiccions, Ofelia Gimeno, exigint la vacunació immediata d’eixos grups prioritaris.

 

No obstant això, ha lamentat que «no sols no hem rebut resposta sinó que la Conselleria anuncia la vacunació de docents o cuidadors no professionals, col·lectius amb un nivell de prioritat inferior segons el protocol de vacunació i la pròpia estratègia del Ministeri de Sanitat, cosa que ens pareix intolerable. Pareix que s’estiga vacunant sobre la base de criteris de grups de pressió més que a criteris estrictament sanitaris», ha retret José María Toro.

 

D’eixa manera recalquen el protocol de vacunació de la Generalitat Valenciana, i publicat per la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, es recull que en la primera etapa, en la que la disponibilitat de vacunes serà inferior, es prioritzarà al grup de persones majors o amb discapacitat que viuen en residències i al personal que els atén. Els habitatges tutelats de salut mental són recollides de manera «inequívoca» com a recursos residencials per part de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Últimes notícies

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.