El PP exigeix al Consell convocar la comissió taurina per a recuperar el ‘bou al carrer’

El Partit Popular de Castelló ha reclamat al Consell la convocatòria de la comissió consultiva de festejos taurins tradicionals, que reuneix els diferents sectors de la festa, amb l’objectiu d’avaluar les condicions que permeten reactivar els festejos de carrer en l’àmbit de la Comunitat Valenciana. La petició la formula la comissió taurina del PPCS que, liderada pel sotssecretari de Cultura, David Vicente, sol·licita “activar els festejos amb les mateixes condicions que s’estableixen per a altres esdeveniments d’àmbit cultural”.

 

Tal com ha assenyalat Vicente, “aquest estiu podem assistir a concerts, a teatre, a carreres esportives… I tots els esdeveniments estan regulats per un protocol sanitari exigent fixat per les autoritats en llaures a conciliar aquest tipus d’activitats amb la protecció enfront de la pandèmia”. És precisament aquesta comissió consultiva taurina, que Puig no convoca des de fa més d’un any, la que ha d’abordar aquesta qüestió “perquè en ella són presents tots els sectors implicats en la festa: forces i cossos de seguretat, sanitaris, veterinaris, ajuntaments i associacions. És ací on s’han de fixar les condicions més idònies que regulen l’esdeveniment, però per a aconseguir-lo fa falta interés i això és precisament el que li falta a Ximo Puig”.

 

El sotssecretari de Cultura del PPCS lamenta aquesta “discriminació” i considera que “després del veto s’amaga un objectiu clar: acabar amb la tradició”. De fet, en l’actualitat el Consell només autoritza els bous de plaça “i no tots els municipis poden accedir a aquesta mena d’esdeveniment, en la seua majoria pels costos”.

 

Per tot això, “exigim que es convoque aquesta taula de treball i s’avaluen els protocols oportuns per a poder recuperar la festa. Perquè la gent no entén que hi haja altres esdeveniments, també multitudinaris, que sí que s’autoritzen i, no obstant això, el ‘bou al carrer’ seguisca defenestrat. A menys”, ha assenyalat Vicente, “que l’objectiu últim siga acabar amb la tradició i això no ho permetrem”, ha conclòs el sotssecretari de Cultura del PPCS.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.