16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El PP exigeix al Consell convocar la comissió taurina per a recuperar el ‘bou al carrer’

El Partit Popular de Castelló ha reclamat al Consell la convocatòria de la comissió consultiva de festejos taurins tradicionals, que reuneix els diferents sectors de la festa, amb l’objectiu d’avaluar les condicions que permeten reactivar els festejos de carrer en l’àmbit de la Comunitat Valenciana. La petició la formula la comissió taurina del PPCS que, liderada pel sotssecretari de Cultura, David Vicente, sol·licita “activar els festejos amb les mateixes condicions que s’estableixen per a altres esdeveniments d’àmbit cultural”.

 

Tal com ha assenyalat Vicente, “aquest estiu podem assistir a concerts, a teatre, a carreres esportives… I tots els esdeveniments estan regulats per un protocol sanitari exigent fixat per les autoritats en llaures a conciliar aquest tipus d’activitats amb la protecció enfront de la pandèmia”. És precisament aquesta comissió consultiva taurina, que Puig no convoca des de fa més d’un any, la que ha d’abordar aquesta qüestió “perquè en ella són presents tots els sectors implicats en la festa: forces i cossos de seguretat, sanitaris, veterinaris, ajuntaments i associacions. És ací on s’han de fixar les condicions més idònies que regulen l’esdeveniment, però per a aconseguir-lo fa falta interés i això és precisament el que li falta a Ximo Puig”.

 

El sotssecretari de Cultura del PPCS lamenta aquesta “discriminació” i considera que “després del veto s’amaga un objectiu clar: acabar amb la tradició”. De fet, en l’actualitat el Consell només autoritza els bous de plaça “i no tots els municipis poden accedir a aquesta mena d’esdeveniment, en la seua majoria pels costos”.

 

Per tot això, “exigim que es convoque aquesta taula de treball i s’avaluen els protocols oportuns per a poder recuperar la festa. Perquè la gent no entén que hi haja altres esdeveniments, també multitudinaris, que sí que s’autoritzen i, no obstant això, el ‘bou al carrer’ seguisca defenestrat. A menys”, ha assenyalat Vicente, “que l’objectiu últim siga acabar amb la tradició i això no ho permetrem”, ha conclòs el sotssecretari de Cultura del PPCS.

Últimes notícies

El nou model oncològic prioritza un tracte humà i integral i reforça l’autonomia del pacient

L'Associació Contra el Càncer València ha presentat un model centrat en la persona que impulsa decisions informades, espais humanitzats i la cura dels professionals. La iniciativa es recolza en acompanyament a centres, una Xarxa de Pacients amb Veu i servicis gratuïts ampliats.

La Fe realitza deu trasplantaments en 24 hores amb tres òrgans cardíacs

La Fe ha encadenat deu trasplantaments de diferents òrgans en un dia, amb tres cardíacs. L'operativa va mobilitzar a més de cent professionals i va minimitzar la isquèmia freda.

Confiscats 242 quilos de cocaïna i 51 detinguts en una macrooperació a València, Castelló, Madrid i Conca

La Policia Nacional ha detingut a 51 persones i ha intervingut prop de 242 quilos de cocaïna en 39 registres. La xarxa operava per nivells, amb caletas i magatzems en diversos municipis.

El València Basket guarda silencie sobre el seu viatge a Israel per seguretat

El València Basket emprén este dimecres el seu viatge per a jugar el dijous davant el Hapoel Tel Aviv sense difondre detalls per motius de seguretat. L'expedició operarà amb protocols reforçats d'Eurolliga.

Avís groc en gran part de la Comunitat este dijous per ratxes de 80 km/h

Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc a València, l'interior d'Alacant i àrees de l'interior sud de Castelló per vent de l'oest i sud-oest amb ratxes de fins a 80 km/h. En la costa d'Alacant també hi haurà avís per fenòmens costaners i mar alterada.

Gener excepcional a Alacant: 20 dies de pluja, quasi la mitat d’un any

Alacant ha tancat un gener excepcional per nombre de dies de pluja: 20 de 31. Encara que els acumulats han sigut baixos, la distribució sostinguda ha sigut positiva.

El temps advers, Adamuz i el canvi del Benidorm Fest refreden l’ocupació hotelera al gener

L'ocupació mitjana de gener cau 3,3 punts per la mala meteorologia, els efectes de l'accident de Adamuz i el trasllat del Benidorm Fest a febrer. Benidorm, la Costa Blanca, València i Castelló mostren ajustos desiguals, amb la capital valenciana a l'alça.

La Universitat de València destinarà 40 milions a ampliar la Facultat de Ciències Biològiques

La UV invertirà 40 milions en un nou edifici de 17.000 m² i sis plantes a Burjassot per a reordenar Biològiques i respondre a l'alta demanda. La inauguració està prevista per a 2029.