10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

El PP exigeix al Consell convocar la comissió taurina per a recuperar el ‘bou al carrer’

El Partit Popular de Castelló ha reclamat al Consell la convocatòria de la comissió consultiva de festejos taurins tradicionals, que reuneix els diferents sectors de la festa, amb l’objectiu d’avaluar les condicions que permeten reactivar els festejos de carrer en l’àmbit de la Comunitat Valenciana. La petició la formula la comissió taurina del PPCS que, liderada pel sotssecretari de Cultura, David Vicente, sol·licita “activar els festejos amb les mateixes condicions que s’estableixen per a altres esdeveniments d’àmbit cultural”.

 

Tal com ha assenyalat Vicente, “aquest estiu podem assistir a concerts, a teatre, a carreres esportives… I tots els esdeveniments estan regulats per un protocol sanitari exigent fixat per les autoritats en llaures a conciliar aquest tipus d’activitats amb la protecció enfront de la pandèmia”. És precisament aquesta comissió consultiva taurina, que Puig no convoca des de fa més d’un any, la que ha d’abordar aquesta qüestió “perquè en ella són presents tots els sectors implicats en la festa: forces i cossos de seguretat, sanitaris, veterinaris, ajuntaments i associacions. És ací on s’han de fixar les condicions més idònies que regulen l’esdeveniment, però per a aconseguir-lo fa falta interés i això és precisament el que li falta a Ximo Puig”.

 

El sotssecretari de Cultura del PPCS lamenta aquesta “discriminació” i considera que “després del veto s’amaga un objectiu clar: acabar amb la tradició”. De fet, en l’actualitat el Consell només autoritza els bous de plaça “i no tots els municipis poden accedir a aquesta mena d’esdeveniment, en la seua majoria pels costos”.

 

Per tot això, “exigim que es convoque aquesta taula de treball i s’avaluen els protocols oportuns per a poder recuperar la festa. Perquè la gent no entén que hi haja altres esdeveniments, també multitudinaris, que sí que s’autoritzen i, no obstant això, el ‘bou al carrer’ seguisca defenestrat. A menys”, ha assenyalat Vicente, “que l’objectiu últim siga acabar amb la tradició i això no ho permetrem”, ha conclòs el sotssecretari de Cultura del PPCS.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.