El PP exigeix al Consell convocar la comissió taurina per a recuperar el ‘bou al carrer’

El Partit Popular de Castelló ha reclamat al Consell la convocatòria de la comissió consultiva de festejos taurins tradicionals, que reuneix els diferents sectors de la festa, amb l’objectiu d’avaluar les condicions que permeten reactivar els festejos de carrer en l’àmbit de la Comunitat Valenciana. La petició la formula la comissió taurina del PPCS que, liderada pel sotssecretari de Cultura, David Vicente, sol·licita “activar els festejos amb les mateixes condicions que s’estableixen per a altres esdeveniments d’àmbit cultural”.

 

Tal com ha assenyalat Vicente, “aquest estiu podem assistir a concerts, a teatre, a carreres esportives… I tots els esdeveniments estan regulats per un protocol sanitari exigent fixat per les autoritats en llaures a conciliar aquest tipus d’activitats amb la protecció enfront de la pandèmia”. És precisament aquesta comissió consultiva taurina, que Puig no convoca des de fa més d’un any, la que ha d’abordar aquesta qüestió “perquè en ella són presents tots els sectors implicats en la festa: forces i cossos de seguretat, sanitaris, veterinaris, ajuntaments i associacions. És ací on s’han de fixar les condicions més idònies que regulen l’esdeveniment, però per a aconseguir-lo fa falta interés i això és precisament el que li falta a Ximo Puig”.

 

El sotssecretari de Cultura del PPCS lamenta aquesta “discriminació” i considera que “després del veto s’amaga un objectiu clar: acabar amb la tradició”. De fet, en l’actualitat el Consell només autoritza els bous de plaça “i no tots els municipis poden accedir a aquesta mena d’esdeveniment, en la seua majoria pels costos”.

 

Per tot això, “exigim que es convoque aquesta taula de treball i s’avaluen els protocols oportuns per a poder recuperar la festa. Perquè la gent no entén que hi haja altres esdeveniments, també multitudinaris, que sí que s’autoritzen i, no obstant això, el ‘bou al carrer’ seguisca defenestrat. A menys”, ha assenyalat Vicente, “que l’objectiu últim siga acabar amb la tradició i això no ho permetrem”, ha conclòs el sotssecretari de Cultura del PPCS.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.