Anul·len la primera correcció de l’examen de Filosofia de les PAU

 

Un informe del departament de Filosofia de la Universitat de València sol·licitat per la Comissió Gestora de les PAU i dirigit pel coordinador de proves explica que els resultats de les primeres i els de les segones ofereixen «una important disparitat, en molts casos bastant superior als dos punts que justificarien una revisió ulterior».

Les baixes qualificacions que es van desprendre de la correcció original del tribunal van motivar que fins a deu instituts públics de València i una altra dos comarques i un concertat sol·licitaren la impugnació de les notes, que en la major part dels casos no passaven del 3. De fet, suspenien nou de cada deu candidats, tots ells amb qualificacions molt baixes.

Arran d’això, es va posar en marxa una nova correcció de les proves. Després d’haver-les examinat, es dictamina que les segones «s’atenen als criteris establits per a l’avaluació de la prova de Filosofia«.

 

No hi ha «Patró Constant»

 

Malgrat això, es conclou que les primeres correccions «no mostren un patró constant en l’aplicació dels criteris, fet que provoca que les notes que atorga són molt més baixes del que caldria esperar. Tant, que la realització de la mitjana aritmètica amb una segona i fins a una tercera correcció no repararien prou l’error comés», s’observa.

L’informe considera que en este hi ha «una incorrecta aplicació dels criteris generals d’avaluació i específics de correcció en la primera avaluació, que la converteixen en incorrecta».

Per això, s’insta la primera avaluació, hauria de ser «rectificada per a complir amb l’aplicació correcta dels criteris».

Últimes notícies

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.