Anuncios

Anul·len la primera correcció de l’examen de Filosofia de les PAU

 

Un informe del departament de Filosofia de la Universitat de València sol·licitat per la Comissió Gestora de les PAU i dirigit pel coordinador de proves explica que els resultats de les primeres i els de les segones ofereixen “una important disparitat, en molts casos bastant superior als dos punts que justificarien una revisió ulterior”.

Les baixes qualificacions que es van desprendre de la correcció original del tribunal van motivar que fins a deu instituts públics de València i una altra dos comarques i un concertat sol·licitaren la impugnació de les notes, que en la major part dels casos no passaven del 3. De fet, suspenien nou de cada deu candidats, tots ells amb qualificacions molt baixes.

Anuncios

Arran d’això, es va posar en marxa una nova correcció de les proves. Després d’haver-les examinat, es dictamina que les segones “s’atenen als criteris establits per a l’avaluació de la prova de Filosofia“.

 

No hi ha “Patró Constant”

 

Malgrat això, es conclou que les primeres correccions “no mostren un patró constant en l’aplicació dels criteris, fet que provoca que les notes que atorga són molt més baixes del que caldria esperar. Tant, que la realització de la mitjana aritmètica amb una segona i fins a una tercera correcció no repararien prou l’error comés”, s’observa.

L’informe considera que en este hi ha “una incorrecta aplicació dels criteris generals d’avaluació i específics de correcció en la primera avaluació, que la converteixen en incorrecta”.

Per això, s’insta la primera avaluació, hauria de ser “rectificada per a complir amb l’aplicació correcta dels criteris”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios