Anul·len la primera correcció de l’examen de Filosofia de les PAU

 

Un informe del departament de Filosofia de la Universitat de València sol·licitat per la Comissió Gestora de les PAU i dirigit pel coordinador de proves explica que els resultats de les primeres i els de les segones ofereixen «una important disparitat, en molts casos bastant superior als dos punts que justificarien una revisió ulterior».

Les baixes qualificacions que es van desprendre de la correcció original del tribunal van motivar que fins a deu instituts públics de València i una altra dos comarques i un concertat sol·licitaren la impugnació de les notes, que en la major part dels casos no passaven del 3. De fet, suspenien nou de cada deu candidats, tots ells amb qualificacions molt baixes.

Arran d’això, es va posar en marxa una nova correcció de les proves. Després d’haver-les examinat, es dictamina que les segones «s’atenen als criteris establits per a l’avaluació de la prova de Filosofia«.

 

No hi ha «Patró Constant»

 

Malgrat això, es conclou que les primeres correccions «no mostren un patró constant en l’aplicació dels criteris, fet que provoca que les notes que atorga són molt més baixes del que caldria esperar. Tant, que la realització de la mitjana aritmètica amb una segona i fins a una tercera correcció no repararien prou l’error comés», s’observa.

L’informe considera que en este hi ha «una incorrecta aplicació dels criteris generals d’avaluació i específics de correcció en la primera avaluació, que la converteixen en incorrecta».

Per això, s’insta la primera avaluació, hauria de ser «rectificada per a complir amb l’aplicació correcta dels criteris».

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.