Anul·len la primera correcció de l’examen de Filosofia de les PAU

 

Un informe del departament de Filosofia de la Universitat de València sol·licitat per la Comissió Gestora de les PAU i dirigit pel coordinador de proves explica que els resultats de les primeres i els de les segones ofereixen «una important disparitat, en molts casos bastant superior als dos punts que justificarien una revisió ulterior».

Les baixes qualificacions que es van desprendre de la correcció original del tribunal van motivar que fins a deu instituts públics de València i una altra dos comarques i un concertat sol·licitaren la impugnació de les notes, que en la major part dels casos no passaven del 3. De fet, suspenien nou de cada deu candidats, tots ells amb qualificacions molt baixes.

Arran d’això, es va posar en marxa una nova correcció de les proves. Després d’haver-les examinat, es dictamina que les segones «s’atenen als criteris establits per a l’avaluació de la prova de Filosofia«.

 

No hi ha «Patró Constant»

 

Malgrat això, es conclou que les primeres correccions «no mostren un patró constant en l’aplicació dels criteris, fet que provoca que les notes que atorga són molt més baixes del que caldria esperar. Tant, que la realització de la mitjana aritmètica amb una segona i fins a una tercera correcció no repararien prou l’error comés», s’observa.

L’informe considera que en este hi ha «una incorrecta aplicació dels criteris generals d’avaluació i específics de correcció en la primera avaluació, que la converteixen en incorrecta».

Per això, s’insta la primera avaluació, hauria de ser «rectificada per a complir amb l’aplicació correcta dels criteris».

Últimes notícies

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.

La nova terminal nord del port de València, clau en el pla estatal de ports per a 2027

La nova terminal nord del port de València s’inclou entre els principals projectes d’inversió de Puertos del Estado per a 2027, junt amb les obres per a eòlica marina al port de Castelló, dins d’un pla global de 1.567 milions d’euros.

Quarta onada de calor des de dimecres amb risc extrem d’incendis a Espanya

Espanya encadena des de dimecres i fins diumenge una nova onada de calor, amb temperatures per damunt dels 40 graus i un perill d’incendis molt alt o extrem en quasi tot el país.

Sánchez demana extremar la precaució pels incendis per les hores difícils que venen

Pedro Sánchez ha reclamat als ciutadans que extremen la precaució davant els incendis forestals, sobretot a Castelló, perquè encara s’esperen hores difícils per l’augment de temperatures.

Els supermercats envien productes bàsics als afectats pels incendis

La patronal Asedas ha activat un pla de donacions de productes de primera necessitat per a les més de 100.000 persones confinades o evacuades pels incendis de Madrid, Àvila i Toledo.

El Lucentum tanca la plantilla amb l’escolta nord-americà MaCio Teague

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta nord-americà MaCio Teague, de 29 anys, i completa així les dotze fitxes per a competir en Primera FEB la temporada 2026-27.