Anul·len la primera correcció de l’examen de Filosofia de les PAU

 

Un informe del departament de Filosofia de la Universitat de València sol·licitat per la Comissió Gestora de les PAU i dirigit pel coordinador de proves explica que els resultats de les primeres i els de les segones ofereixen «una important disparitat, en molts casos bastant superior als dos punts que justificarien una revisió ulterior».

Les baixes qualificacions que es van desprendre de la correcció original del tribunal van motivar que fins a deu instituts públics de València i una altra dos comarques i un concertat sol·licitaren la impugnació de les notes, que en la major part dels casos no passaven del 3. De fet, suspenien nou de cada deu candidats, tots ells amb qualificacions molt baixes.

Arran d’això, es va posar en marxa una nova correcció de les proves. Després d’haver-les examinat, es dictamina que les segones «s’atenen als criteris establits per a l’avaluació de la prova de Filosofia«.

 

No hi ha «Patró Constant»

 

Malgrat això, es conclou que les primeres correccions «no mostren un patró constant en l’aplicació dels criteris, fet que provoca que les notes que atorga són molt més baixes del que caldria esperar. Tant, que la realització de la mitjana aritmètica amb una segona i fins a una tercera correcció no repararien prou l’error comés», s’observa.

L’informe considera que en este hi ha «una incorrecta aplicació dels criteris generals d’avaluació i específics de correcció en la primera avaluació, que la converteixen en incorrecta».

Per això, s’insta la primera avaluació, hauria de ser «rectificada per a complir amb l’aplicació correcta dels criteris».

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.