11.1 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Puig es compromet a què esta setmana comence la vacunació en els hospitals valencians

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha informat hui que ja hi ha 135 residències valencianes en les que els ancians i els treballadors han sigut vacunats contra el Covid-19, i s’ha compromés al fet que dimarts que ve «el 100%» de les residències que no tinguen brots actius de coronavirus estiguen immunitzades amb la fórmula de Pfizer, mentres que en la setmana pròxima es començarà a vacunar al personal mèdic d’atenció primària i, amb la vacuna de Moderna, al personal sanitari d’hospitals.

 

Segons ha recordat Puig, la veritat és que la Conselleria de Sanitat ha informat hui que el territori valencià rebrà al llarg de gener i febrer prop de 50.000 dosi de la vacuna de Moderna contra el coronavirus. Esta vacuna es destinarà, almenys inicialment, al personal professional metge d’hospitals, ha dit Puig en una entrevista en Antena 3.

 

El president ha explicat que «cal ser conscients que s’ha de vacunar amb seguretat, eficàcia, i rapidesa. S’està executant un pla de vacunació dirigit per tècnics que saben molt, com han demostrat en la campanya de vacunació de la grip».

 

Sobre la vacuna de Moderna, Ximo Puig ha explicat que «hui vorem què ens trasllada el ministre referent a això, encara no tenim dates ni quantitats concretes, però la nostra intenció és que eixa vacuna es destine en principi a l’àmbit hospitalari. El fonamental és que agafem velocitat de creuer, l’actiu fonamental contra el virus és la vacuna».

Últimes notícies

Alerta groga per vent a Castelló i temporal marítim a Castelló i nord d’Alacant

S'ha establit l'alerta groga per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes de fins a 80 km/h, i per fenòmens costaners a Castelló i el nord d'Alacant.

Mor el policia agredit a Vinalesa quan va intentar impedir un robatori

L'agent de 41 anys, veí de Vinalesa, ha mort després de setmanes ingressat per l'agressió patida el 8 de novembre. Hi ha un detingut a la presó provisional i un menor en llibertat sense mesures.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.