Puig es compromet a què esta setmana comence la vacunació en els hospitals valencians

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha informat hui que ja hi ha 135 residències valencianes en les que els ancians i els treballadors han sigut vacunats contra el Covid-19, i s’ha compromés al fet que dimarts que ve «el 100%» de les residències que no tinguen brots actius de coronavirus estiguen immunitzades amb la fórmula de Pfizer, mentres que en la setmana pròxima es començarà a vacunar al personal mèdic d’atenció primària i, amb la vacuna de Moderna, al personal sanitari d’hospitals.

 

Segons ha recordat Puig, la veritat és que la Conselleria de Sanitat ha informat hui que el territori valencià rebrà al llarg de gener i febrer prop de 50.000 dosi de la vacuna de Moderna contra el coronavirus. Esta vacuna es destinarà, almenys inicialment, al personal professional metge d’hospitals, ha dit Puig en una entrevista en Antena 3.

 

El president ha explicat que «cal ser conscients que s’ha de vacunar amb seguretat, eficàcia, i rapidesa. S’està executant un pla de vacunació dirigit per tècnics que saben molt, com han demostrat en la campanya de vacunació de la grip».

 

Sobre la vacuna de Moderna, Ximo Puig ha explicat que «hui vorem què ens trasllada el ministre referent a això, encara no tenim dates ni quantitats concretes, però la nostra intenció és que eixa vacuna es destine en principi a l’àmbit hospitalari. El fonamental és que agafem velocitat de creuer, l’actiu fonamental contra el virus és la vacuna».

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.