Puig no entén que Madrid estiga oberta per Setmana Santa: «És com anar en direcció prohibida»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha insistit este dilluns que totes les autonomies haurien d’estar tancades en les vacacions de Setmana Santa per a «generar una atmosfera favorable a la contenció», pel que veu «difícil d’entendre» que la Comunitat de Madrid es plantege no fer-ho. «És com quan un va en direcció prohibida en l’autopista», ha sentenciat Puig.

 

A dos dies del Consell Interterritorial de Sanitat, Puig espera que hi haja un ampli consens en Espanya en les restriccions de Pasqua, amb l’objectiu de no donar missatges contradictoris a la ciutadania perquè «és l’única manera». També ha recordat que «per descomptat» el tancament perimetral és d’obligat compliment.

 

«El cansament ‘pandèmic’ existix, tots tenim ganes que passe ja, però ara estem per primera volta en posició d’atac. Estem guanyant este partit», ha defensat en una entrevista en ‘Espill públic’. 

 

Incidència acumulada en el territori valencià

Puig ha destacat que la incidència acumulada en el territori valencià ja està per davall de 80 casos per cada 100.000 habitants, una caiguda que ha atribuït a la responsabilitat dels valencians i a l’avanç de la vacunació. Abril és el mes que ha tornat a apuntar com a escenari per a la vacunació massiva per a «arribar a l’estiu en les millors condicions».

 

Fins a eixe moment, ha confiat que s’agilite la recepció de vacunes i ha defensat que la d’AstraZeneca es puga punxar a majors de 55 anys com reclama Catalunya, però sempre sobre la base de criteris científics com ja s’ha autoritzat en Alemanya. «No adoptarem cap mesura que puga posar en risc a ningú», ha remarcat.

 

En matèria econòmica, Puig s’ha compromés a estudiar durant esta setmana tots els informes de Salut Pública per a adoptar en conseqüència «les mesures corresponents de flexibilització», davant de la petició de l’hostaleria d’obrir en interiors i tancar més tard.

 

Desescalada amb seguretat

Però ha advertit que cal desescalar amb seguretat perquè «no podem fer passos arrere», a demés de recordar que en els espais tancats hi ha més contagis. En tot cas, ha tornat a empatitzar amb «el dolor i tristesa de centenars de milers de persones vinculades al sector» i ha ressaltat el pla ‘Resistir’ amb més de 400 milions d’ajudes, a l’espera del fons nacional d’11.000 milions.

 

De cara a la represa del turisme, ha confiat que a partir de maig puguen començar a arribar viatgers i es comence a obrir la mobilitat a Europa amb el certificat de vacunació, recordant que en 2019 van arribar 30 milions de turistes al territori valencià i l’any passat aquesta xifra va caure un 73%. «Fins i tot obrint perdem», ha constatat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.