12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Riba-roja de Túria prohibix l’obertura de bingos, botigues eròtiques, gasolineres i funeràries

 

La localitat de Riba-roja de Túria, en la comarca del Camp de Túria (València), ha decidit modificar una llei que des de 1996 donava massa lloc a la interpretació. Es tracta de l’article 18 del Pla General d’Ordenació Urbana, pel que es concedixen les llicències en terrenys urbans.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, el consistori de Riba-roja de Túria va votar a favor de suspendre la concessió de noves llicències urbanístiques per a la instal·lació d’alguns negocis en el nucli urbà que puguen causar molèsties i conflictes als veïns.

 

Gasolineres, funeràries, bingos, botigues eròtiques i discoteques són alguns dels negocis que a partir d’ara hauran de buscar un emplaçament fora del centre de la localitat.

 

L’objectiu: evitar molèsties als veïns de la localitat

La posada en marxa d’esta normativa pretén evitar els conflictes i molèsties que este tipus d’activitats o establiments han pogut provocar en el passat amb els veïns que viuen en l’entorn.

 

L’entrada en vigor de la modificació legislativa afectarà tant el nucli urbà de Riba-roja de Túria com a les àrees residencials del terme municipal. Així, el consistori prohibix la instal·lació d’estos negocis en el barri antic, en l’eixample, en la Colonia Diamante, en les cases unifamiliars aïllades i en les àrees residencials extensives de segona residència.

 

Segons ha explicat l’ajuntament al citat mitjà, les zones a on sí que estarà permesa l’obertura d’estos comerços serà en les àrees industrials del terme.

 

La normativa aprovada pel ple recorda que amb l’entrada en vigor de la modificació augmentarà la seguretat jurídica i dirigirà l’emplaçament de les activitats o instal·lacions susceptibles de generar conflictes cap a aquelles zones d’ordenació que tinguen major capacitat d’acollir-les. 

Últimes notícies

Compromís reclama un nou pla de treball en la comissió de la dana de Les Corts

Compromís ha registrat en Les Corts una petició per a replantejar la comissió de la dana, recuperar documentació rebutjada i citar ja a les associacions de víctimes. El grup critica el pla aprovat per PP i Vox i alerta d'absències en la pròxima sessió.

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.

Detingut a Elda per estafar 6.300 euros amb una app d’accés remot i accedir a dades privades

Un home de 69 anys ha sigut detingut a Elda per estafar 6.300 euros a un veí de 71 després de guiar-li per a instal·lar una app d'accés remot i entrar en la seua informació privada.

Detingut a Torrent l’amo d’una empresa per vendre entrades anul·lades d’un campionat de motociclisme

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 49 anys, amo d'una mercantil, per estafa amb entrades anul·lades per a un campionat de motociclisme. Hi ha almenys 11 denúncies i la web simulava ser l'oficial del circuit.

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.