Riba-roja de Túria prohibix l’obertura de bingos, botigues eròtiques, gasolineres i funeràries

 

La localitat de Riba-roja de Túria, en la comarca del Camp de Túria (València), ha decidit modificar una llei que des de 1996 donava massa lloc a la interpretació. Es tracta de l’article 18 del Pla General d’Ordenació Urbana, pel que es concedixen les llicències en terrenys urbans.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, el consistori de Riba-roja de Túria va votar a favor de suspendre la concessió de noves llicències urbanístiques per a la instal·lació d’alguns negocis en el nucli urbà que puguen causar molèsties i conflictes als veïns.

 

Gasolineres, funeràries, bingos, botigues eròtiques i discoteques són alguns dels negocis que a partir d’ara hauran de buscar un emplaçament fora del centre de la localitat.

 

L’objectiu: evitar molèsties als veïns de la localitat

La posada en marxa d’esta normativa pretén evitar els conflictes i molèsties que este tipus d’activitats o establiments han pogut provocar en el passat amb els veïns que viuen en l’entorn.

 

L’entrada en vigor de la modificació legislativa afectarà tant el nucli urbà de Riba-roja de Túria com a les àrees residencials del terme municipal. Així, el consistori prohibix la instal·lació d’estos negocis en el barri antic, en l’eixample, en la Colonia Diamante, en les cases unifamiliars aïllades i en les àrees residencials extensives de segona residència.

 

Segons ha explicat l’ajuntament al citat mitjà, les zones a on sí que estarà permesa l’obertura d’estos comerços serà en les àrees industrials del terme.

 

La normativa aprovada pel ple recorda que amb l’entrada en vigor de la modificació augmentarà la seguretat jurídica i dirigirà l’emplaçament de les activitats o instal·lacions susceptibles de generar conflictes cap a aquelles zones d’ordenació que tinguen major capacitat d’acollir-les. 

Últimes notícies

Consternació a Alzira per la mort d’una xiqueta de 11 anys en caure-li un pilar a casa

Una xiqueta de 11 anys ha mort a Alzira en caure-li un pilar en una vivenda de la Vall de la Casella. El seu germà de 9 anys continua ingressat a l’Hospital La Fe amb diversos traumatismes.

Catorze detinguts a Torrevieja per una xarxa de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització dedicada a la venda i distribució de droga, amb catorze detinguts i quatre domicilis escorcollats.

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.

Mompó carrega contra Morant i la titla de lameculos de Sánchez per la gestió de la DANA

Vicent Mompó ha atacat durament Diana Morant en xarxes socials i l'ha anomenada lameculos de Sánchez després que ella criticara la gestió de la Diputació de València durant la DANA de 2024.

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.