Ribó demana al Govern que tots els familiars directes puguen anar als funerals

Imagen de empleados de una funeraria portando un féretro

Ribó ha fet la petició al ministre Salvador Illa a través d’una carta | Agències

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat al Govern central que durant l’estat d’alarma, decretat per la pandèmia de la COVID-19, tots els familiars directes de les persones que muiren en este temps puguen anar al funeral «per raons humanitàries», segons ha informat l’Ajuntament de la ciutat en un comunicat.

 

Ribó ha sol·licitat per carta al ministre de Sanitat, Salvador Illa, que es flexibilitzen les restriccions d’accés als enterraments durant la crisi provocada per la COVID-19 amb la finalitat de permetre, «per raons estrictament humanitàries», que les persones més vinculades al mort, com «tots els familiars de primer grau», puguen assistir al seu funeral en lloc de només un màxim de tres, com s’estipula en estos moments.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el primer edil ha manifestat que, en tot cas, l’assistència «sempre» s’haurà de fer respectant «la normativa bàsica de la distància i altres elements» per la pandèmia del coronavirus. L’alcalde de València ha remés este dilluns al ministre de Sanitat la carta amb esta petició.

 

Joan Ribó ha considerat que restringir l’assistència a l’enterrament d’una persona a un màxim de tres familiars o afins «comporta un important impacte emocional en les famílies de les persones mortes, ja que, en algunes ocasions, lamentablement, ni tan sols poden participar en la despedida alguns familiars de primer grau, independentment de l’adopció de les mesures sanitàries de protecció al personal treballador que intervinga i als propis assistents».

 

«Despedides fredes i solitàries»

Ribó ha fet «un missatge, especialment a aquelles famílies que han perdut a un ser estimat en unes circumstàncies tan doloroses com les actuals» i en les que «les despedies són massa fredes i solitàries».

 

En este sentit, ha avançat que el consistori homenatjarà a «les persones mortes quan tot això passe» i que farà «el possible per a que les famílies puguen recordar als seus sers estimats com cal». El primer edil ha apuntat que des de l’Ajuntament de València es possibilitarà «que les diferents confessions religioses puguen fer els seus actes, a fi de despedir adequadament i amb el criteri que consideren convenient a les persones que han faltat».

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.