12.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Ribó demana al Govern que tots els familiars directes puguen anar als funerals

Imagen de empleados de una funeraria portando un féretro

Ribó ha fet la petició al ministre Salvador Illa a través d’una carta | Agències

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat al Govern central que durant l’estat d’alarma, decretat per la pandèmia de la COVID-19, tots els familiars directes de les persones que muiren en este temps puguen anar al funeral «per raons humanitàries», segons ha informat l’Ajuntament de la ciutat en un comunicat.

 

Ribó ha sol·licitat per carta al ministre de Sanitat, Salvador Illa, que es flexibilitzen les restriccions d’accés als enterraments durant la crisi provocada per la COVID-19 amb la finalitat de permetre, «per raons estrictament humanitàries», que les persones més vinculades al mort, com «tots els familiars de primer grau», puguen assistir al seu funeral en lloc de només un màxim de tres, com s’estipula en estos moments.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el primer edil ha manifestat que, en tot cas, l’assistència «sempre» s’haurà de fer respectant «la normativa bàsica de la distància i altres elements» per la pandèmia del coronavirus. L’alcalde de València ha remés este dilluns al ministre de Sanitat la carta amb esta petició.

 

Joan Ribó ha considerat que restringir l’assistència a l’enterrament d’una persona a un màxim de tres familiars o afins «comporta un important impacte emocional en les famílies de les persones mortes, ja que, en algunes ocasions, lamentablement, ni tan sols poden participar en la despedida alguns familiars de primer grau, independentment de l’adopció de les mesures sanitàries de protecció al personal treballador que intervinga i als propis assistents».

 

«Despedides fredes i solitàries»

Ribó ha fet «un missatge, especialment a aquelles famílies que han perdut a un ser estimat en unes circumstàncies tan doloroses com les actuals» i en les que «les despedies són massa fredes i solitàries».

 

En este sentit, ha avançat que el consistori homenatjarà a «les persones mortes quan tot això passe» i que farà «el possible per a que les famílies puguen recordar als seus sers estimats com cal». El primer edil ha apuntat que des de l’Ajuntament de València es possibilitarà «que les diferents confessions religioses puguen fer els seus actes, a fi de despedir adequadament i amb el criteri que consideren convenient a les persones que han faltat».

Últimes notícies

Dos detinguts per tres robatoris amb força en locals d’hostaleria de La Safor

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i a una dona per tres robatoris amb força en locals d'hostaleria de La Safor. Van ser identificats gràcies a cambres i a un cotxe de lloguer.

Detinguda en Alcossebre una dona reclamada per Països Baixos per explotació sexual de menors

La Guàrdia Civil ha arrestat en Alcossebre a una dona buscada per Països Baixos per explotació sexual de menors. Quatre menors van quedar sota protecció a l'espera de la seua tutela pel país d'origen.

Nati Algado substituirà a Pérez Llorca com a alcaldessa de Finestrat

La primera tinenta d'alcalde assumirà el relleu a Finestrat quan Juanfran Pérez Llorca formalitze la seua renúncia després de ser investit en Les Corts. Amb 11 de 13 regidors, el PP perfila una transició ràpida

El Suprem eximix al banc en una transferència amb IBAN incorrecte

El Tribunal Suprem ha donat la raó a Caixa Popular i ha descartat la responsabilitat del banc quan el client introduïx un IBAN equivocat en una transferència. La nova norma europea imposa verificació del beneficiari en pagaments instantanis, però el cas es va resoldre amb la regulació anterior.

La jutgessa de la DANA suspén la testifical d’este dilluns per l’alerta meteorològica

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha suspés la testifical prevista a les 9.30 per l'alerta meteorològica. La nova data es fixarà més avant.

Tota la Comunitat, en avís groc per pluges després de cancel·lar-se el taronja a Castelló

Aemet ha rebaixat a groc l'avís per pluges en el sud de Castelló, de manera que tota la Comunitat Valenciana manté nivell groc fins a les 18 hores. Es preveuen 20 litres per metre quadrat en una hora o 60 en dotze hores.

Dilluns de ruixats a Castelló i València i lleu pujada de les màximes

Cel molt nuvolós i ruixats localment forts a València i Castelló, que aniran remetent de sud a nord. Les màximes pujaran lleugerament i el vent rolará a oest.

Les pluges nocturnes deixen dos acovardisques i una palmera incendiada per un llamp a Alacant

Les pluges i tempestes han activat als bombers a Alacant amb dos acovardisques a Orihuela i Daya Nueva i un incendi de palmera per llamp en Callosa del Segura. A València i Castelló no s'han registrat incidències destacades.