Ribó demana al Govern que tots els familiars directes puguen anar als funerals

Imagen de empleados de una funeraria portando un féretro

Ribó ha fet la petició al ministre Salvador Illa a través d’una carta | Agències

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat al Govern central que durant l’estat d’alarma, decretat per la pandèmia de la COVID-19, tots els familiars directes de les persones que muiren en este temps puguen anar al funeral «per raons humanitàries», segons ha informat l’Ajuntament de la ciutat en un comunicat.

 

Ribó ha sol·licitat per carta al ministre de Sanitat, Salvador Illa, que es flexibilitzen les restriccions d’accés als enterraments durant la crisi provocada per la COVID-19 amb la finalitat de permetre, «per raons estrictament humanitàries», que les persones més vinculades al mort, com «tots els familiars de primer grau», puguen assistir al seu funeral en lloc de només un màxim de tres, com s’estipula en estos moments.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el primer edil ha manifestat que, en tot cas, l’assistència «sempre» s’haurà de fer respectant «la normativa bàsica de la distància i altres elements» per la pandèmia del coronavirus. L’alcalde de València ha remés este dilluns al ministre de Sanitat la carta amb esta petició.

 

Joan Ribó ha considerat que restringir l’assistència a l’enterrament d’una persona a un màxim de tres familiars o afins «comporta un important impacte emocional en les famílies de les persones mortes, ja que, en algunes ocasions, lamentablement, ni tan sols poden participar en la despedida alguns familiars de primer grau, independentment de l’adopció de les mesures sanitàries de protecció al personal treballador que intervinga i als propis assistents».

 

«Despedides fredes i solitàries»

Ribó ha fet «un missatge, especialment a aquelles famílies que han perdut a un ser estimat en unes circumstàncies tan doloroses com les actuals» i en les que «les despedies són massa fredes i solitàries».

 

En este sentit, ha avançat que el consistori homenatjarà a «les persones mortes quan tot això passe» i que farà «el possible per a que les famílies puguen recordar als seus sers estimats com cal». El primer edil ha apuntat que des de l’Ajuntament de València es possibilitarà «que les diferents confessions religioses puguen fer els seus actes, a fi de despedir adequadament i amb el criteri que consideren convenient a les persones que han faltat».

Últimes notícies

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.