Ribó demana al Govern que tots els familiars directes puguen anar als funerals

Imagen de empleados de una funeraria portando un féretro

Ribó ha fet la petició al ministre Salvador Illa a través d’una carta | Agències

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat al Govern central que durant l’estat d’alarma, decretat per la pandèmia de la COVID-19, tots els familiars directes de les persones que muiren en este temps puguen anar al funeral «per raons humanitàries», segons ha informat l’Ajuntament de la ciutat en un comunicat.

 

Ribó ha sol·licitat per carta al ministre de Sanitat, Salvador Illa, que es flexibilitzen les restriccions d’accés als enterraments durant la crisi provocada per la COVID-19 amb la finalitat de permetre, «per raons estrictament humanitàries», que les persones més vinculades al mort, com «tots els familiars de primer grau», puguen assistir al seu funeral en lloc de només un màxim de tres, com s’estipula en estos moments.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el primer edil ha manifestat que, en tot cas, l’assistència «sempre» s’haurà de fer respectant «la normativa bàsica de la distància i altres elements» per la pandèmia del coronavirus. L’alcalde de València ha remés este dilluns al ministre de Sanitat la carta amb esta petició.

 

Joan Ribó ha considerat que restringir l’assistència a l’enterrament d’una persona a un màxim de tres familiars o afins «comporta un important impacte emocional en les famílies de les persones mortes, ja que, en algunes ocasions, lamentablement, ni tan sols poden participar en la despedida alguns familiars de primer grau, independentment de l’adopció de les mesures sanitàries de protecció al personal treballador que intervinga i als propis assistents».

 

«Despedides fredes i solitàries»

Ribó ha fet «un missatge, especialment a aquelles famílies que han perdut a un ser estimat en unes circumstàncies tan doloroses com les actuals» i en les que «les despedies són massa fredes i solitàries».

 

En este sentit, ha avançat que el consistori homenatjarà a «les persones mortes quan tot això passe» i que farà «el possible per a que les famílies puguen recordar als seus sers estimats com cal». El primer edil ha apuntat que des de l’Ajuntament de València es possibilitarà «que les diferents confessions religioses puguen fer els seus actes, a fi de despedir adequadament i amb el criteri que consideren convenient a les persones que han faltat».

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.