Ribó demana al Govern que tots els familiars directes puguen anar als funerals

Imagen de empleados de una funeraria portando un féretro

Ribó ha fet la petició al ministre Salvador Illa a través d’una carta | Agències

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha demanat al Govern central que durant l’estat d’alarma, decretat per la pandèmia de la COVID-19, tots els familiars directes de les persones que muiren en este temps puguen anar al funeral «per raons humanitàries», segons ha informat l’Ajuntament de la ciutat en un comunicat.

 

Ribó ha sol·licitat per carta al ministre de Sanitat, Salvador Illa, que es flexibilitzen les restriccions d’accés als enterraments durant la crisi provocada per la COVID-19 amb la finalitat de permetre, «per raons estrictament humanitàries», que les persones més vinculades al mort, com «tots els familiars de primer grau», puguen assistir al seu funeral en lloc de només un màxim de tres, com s’estipula en estos moments.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, el primer edil ha manifestat que, en tot cas, l’assistència «sempre» s’haurà de fer respectant «la normativa bàsica de la distància i altres elements» per la pandèmia del coronavirus. L’alcalde de València ha remés este dilluns al ministre de Sanitat la carta amb esta petició.

 

Joan Ribó ha considerat que restringir l’assistència a l’enterrament d’una persona a un màxim de tres familiars o afins «comporta un important impacte emocional en les famílies de les persones mortes, ja que, en algunes ocasions, lamentablement, ni tan sols poden participar en la despedida alguns familiars de primer grau, independentment de l’adopció de les mesures sanitàries de protecció al personal treballador que intervinga i als propis assistents».

 

«Despedides fredes i solitàries»

Ribó ha fet «un missatge, especialment a aquelles famílies que han perdut a un ser estimat en unes circumstàncies tan doloroses com les actuals» i en les que «les despedies són massa fredes i solitàries».

 

En este sentit, ha avançat que el consistori homenatjarà a «les persones mortes quan tot això passe» i que farà «el possible per a que les famílies puguen recordar als seus sers estimats com cal». El primer edil ha apuntat que des de l’Ajuntament de València es possibilitarà «que les diferents confessions religioses puguen fer els seus actes, a fi de despedir adequadament i amb el criteri que consideren convenient a les persones que han faltat».

Últimes notícies

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.