9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

La Conselleria de Sanitat dona l’alta a pacients de coronavirus sense confirmar que ja no tenen la malaltia

 

La Conselleria de Salut Pública i Sanitat Universal està donant l’alta als pacients de coronavirus sense confirmar si ja són negatius.

 

Segons explica ‘Información’, una dona d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha denunciat que a pesar de demostrar amb una prova privada que seguia contagiada han decidit donar-li l’alta per a anar a treballar.

 

L’afectada es va fer la prova PCR el passat 23 d’octubre i va donar positiu. Des del centre de salut li demanaren els contactes directes dels últims dies i que s’havia de quedar a casa aïllada durant 10 dies.

 

Incertidumbre i «vida normal»

Després d’este període de temps, els servicis sanitaris es tornaren a posar en contacte amb ella per a donar-li l’alta, però ella va insistir en què volia fer-se una altra PCR. Des del centre de salut li negaren esta possibilitat i l’afectada va decidir acudir a un centre privat el passat 3 de novembre per a complir amb la seua voluntat. 

 

El mateix dia, la dona va saber que continuava sent positiva. Davant d’esta situació, va tornar a contactar amb el centre sanitari per a explicar la seua situació però allí li digueren que «segons el protocol, amb anticossos es dona per finalitzada la malaltia» i que li havien de donar l’alta.

 

I amb esta incertidumbre i la «vida normal» que recomanen després dels 10 dies de quarantena, viuen molts valencians que han patit coronavirus però no saben si són negatius o encara poden continuar contagiant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.