La Conselleria de Sanitat dona l’alta a pacients de coronavirus sense confirmar que ja no tenen la malaltia

 

La Conselleria de Salut Pública i Sanitat Universal està donant l’alta als pacients de coronavirus sense confirmar si ja són negatius.

 

Segons explica ‘Información’, una dona d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha denunciat que a pesar de demostrar amb una prova privada que seguia contagiada han decidit donar-li l’alta per a anar a treballar.

 

L’afectada es va fer la prova PCR el passat 23 d’octubre i va donar positiu. Des del centre de salut li demanaren els contactes directes dels últims dies i que s’havia de quedar a casa aïllada durant 10 dies.

 

Incertidumbre i «vida normal»

Després d’este període de temps, els servicis sanitaris es tornaren a posar en contacte amb ella per a donar-li l’alta, però ella va insistir en què volia fer-se una altra PCR. Des del centre de salut li negaren esta possibilitat i l’afectada va decidir acudir a un centre privat el passat 3 de novembre per a complir amb la seua voluntat. 

 

El mateix dia, la dona va saber que continuava sent positiva. Davant d’esta situació, va tornar a contactar amb el centre sanitari per a explicar la seua situació però allí li digueren que «segons el protocol, amb anticossos es dona per finalitzada la malaltia» i que li havien de donar l’alta.

 

I amb esta incertidumbre i la «vida normal» que recomanen després dels 10 dies de quarantena, viuen molts valencians que han patit coronavirus però no saben si són negatius o encara poden continuar contagiant.

Últimes notícies

Toni Pérez retreu a Sánchez la falta de compromís amb el transvasament Tajo-Segura

El president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, ha criticat que Pedro Sánchez no haja anunciat inversions hídriques ni un compromís ferm amb el transvasament Tajo-Segura durant la seua visita a la província.

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.