La Conselleria de Sanitat dona l’alta a pacients de coronavirus sense confirmar que ja no tenen la malaltia

 

La Conselleria de Salut Pública i Sanitat Universal està donant l’alta als pacients de coronavirus sense confirmar si ja són negatius.

 

Segons explica ‘Información’, una dona d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha denunciat que a pesar de demostrar amb una prova privada que seguia contagiada han decidit donar-li l’alta per a anar a treballar.

 

L’afectada es va fer la prova PCR el passat 23 d’octubre i va donar positiu. Des del centre de salut li demanaren els contactes directes dels últims dies i que s’havia de quedar a casa aïllada durant 10 dies.

 

Incertidumbre i «vida normal»

Després d’este període de temps, els servicis sanitaris es tornaren a posar en contacte amb ella per a donar-li l’alta, però ella va insistir en què volia fer-se una altra PCR. Des del centre de salut li negaren esta possibilitat i l’afectada va decidir acudir a un centre privat el passat 3 de novembre per a complir amb la seua voluntat. 

 

El mateix dia, la dona va saber que continuava sent positiva. Davant d’esta situació, va tornar a contactar amb el centre sanitari per a explicar la seua situació però allí li digueren que «segons el protocol, amb anticossos es dona per finalitzada la malaltia» i que li havien de donar l’alta.

 

I amb esta incertidumbre i la «vida normal» que recomanen després dels 10 dies de quarantena, viuen molts valencians que han patit coronavirus però no saben si són negatius o encara poden continuar contagiant.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.