22.3 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La Conselleria de Sanitat dona l’alta a pacients de coronavirus sense confirmar que ja no tenen la malaltia

 

La Conselleria de Salut Pública i Sanitat Universal està donant l’alta als pacients de coronavirus sense confirmar si ja són negatius.

 

Segons explica ‘Información’, una dona d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha denunciat que a pesar de demostrar amb una prova privada que seguia contagiada han decidit donar-li l’alta per a anar a treballar.

 

L’afectada es va fer la prova PCR el passat 23 d’octubre i va donar positiu. Des del centre de salut li demanaren els contactes directes dels últims dies i que s’havia de quedar a casa aïllada durant 10 dies.

 

Incertidumbre i «vida normal»

Després d’este període de temps, els servicis sanitaris es tornaren a posar en contacte amb ella per a donar-li l’alta, però ella va insistir en què volia fer-se una altra PCR. Des del centre de salut li negaren esta possibilitat i l’afectada va decidir acudir a un centre privat el passat 3 de novembre per a complir amb la seua voluntat. 

 

El mateix dia, la dona va saber que continuava sent positiva. Davant d’esta situació, va tornar a contactar amb el centre sanitari per a explicar la seua situació però allí li digueren que «segons el protocol, amb anticossos es dona per finalitzada la malaltia» i que li havien de donar l’alta.

 

I amb esta incertidumbre i la «vida normal» que recomanen després dels 10 dies de quarantena, viuen molts valencians que han patit coronavirus però no saben si són negatius o encara poden continuar contagiant.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.