21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Sanitat obri la porta a reprendre competicions esportives oficials

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública flexibilitza des d’este divendres les mesures relatives a l’activitat física i les competicions esportives per a adequar-les a l’actual situació epidemiològica. Les principals novetats consistixen en el fet que unes certes competicions esportives es poden reprendre i en què s’amplia el número màxim de persones que poden fer esport en grup baix la supervisió d’un monitor.

 

En concret, poden reprendre’s quatre tipus de campionats: competicions oficials federatives professionals d’àmbit internacional i estatal i competicions oficials no professionals d’àmbit internacional i estatal; competicions oficials federatives d’àmbit autonòmic i inferior; Campionat Autonòmic d’Esport Universitari i Jocs Esportius. Esta classe de competicions, quan siguen d’àmbit autonòmic o inferior, es faran sense públic.

 

En els quatre supòsits, s’aconsella evitar, si és factible, el transport col·lectiu, així com l’ús de vestuaris i de dutxes. A més, els i les menors, durant els entrenaments, podran anar acompanyats per una persona adulta que entrarà a les instal·lacions sempre evitant aglomeracions.

 

Respecte a l’activitat física i esportiva de modalitats individuals dirigida per professionals, podrà fer-se en grups màxims de 10 persones. Quan es faça per lliure, sense monitor, continua vigent la limitació a 4 persones. En els dos casos, l’exercici ha de fer-se mantenint la distància de seguretat. D’altra banda, la pràctica esportiva que es fa en activitats lectives, extraescolars o complementàries durant la jornada escolar, es regirà pels protocols vigents a cada moment per als centres escolars. Estes mesures estan vigents des de hui fins a les 23.59 hores del 12 d’abril.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.

Presó provisional per al detingut per l’assassinat de la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat especialitzat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, del detingut per la mort de la seua exparella en el Centre de Salut de Benicàssim. El Tribunal Superior de Justícia valencià indica que queda investigat per un delicte d'assassinat.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens institucional

La nova Comissió Mixta després de la DANA del 29 d'octubre de 2024 es constituïx per a coordinar institucions i accelerar la recuperació. Acorda quatre grups de treball i reunions trimestrals.

Detenen a l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de mare i filla a Xilxes

L'exmarit i pare ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. Tenia orde d'allunyament fins a 2027 i la causa passa a Violència Masclista.

Educació activa l’acompanyament emocional en el centre de la menor assassinada a Xilxes

Educació ha activat el protocol d'intervenció en crisi en el centre de Xilxes on estudiava la menor de 12 anys i ha desplegat suport a la comunitat educativa.

Cau a València una xarxa que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros: 28 detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat a València un grup que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros a estrangers en situació irregular. L'operació s'ha saldat amb 28 detinguts i la investigació continua oberta.

Pedro Martínez subratlla el gran impacte de Ricky Rubio abans del València-Joventut

Pedro Martínez va destacar que el base condiciona el joc en les dos canastres i que València Basket afronta les habitacions de Copa sense pressió, centrat en els detalls.