Sant Jordi se suma als municipis que faran test de coronavirus abans de tornar a l’escola

 

L’Ajuntament de Sant Jordi, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha anunciat que farà esta setmana tests ràpids de detecció del Covid-19 als alumnes, professors i treballadors del Col·legi d’Ensenyament Infantil i Primària Lluís Tena per a un inici de curs escolar ‘segur’.

 

D’esta manera, Sant Jordi se suma a les localitats de Peníscola (en la mateixa comarca), Sant Joan de Moró (la Plana Alta, Castelló), Tírig (l’Alt Maestrat, Castelló) i Torrevieja (el Baix Segura, Alacant) que han informat que faran proves de coronavirus abans de tornar a les aules, en contra del criteri que ha anunciat este dijous la Conselleria.

 

Es dona la circumstància que els cinc municipis que han contradit públicament les ordres de la Conselleria de Sanitat tots estan governats per alcaldes amb majoria absoluta del PP. I, davant d’eixos anuncis, la Generalitat ha avisat que notificarà als ajuntaments que facen proves massives, ja que a nivell municipal no tenen «eixa competència».

 

En el cas de Sant Jordi, l’alcalde Ivan Sánchez ha anunciat la mesura després de consensuar-la «tant amb les autoritats sanitàries com amb el personal sanitari del municipi i la direcció del centre educatiu», ha afirmat el consistori en un comunicat.

 

«Sabem que no tenim competències en la matèria, però la salut dels nostres veïns és el primer, per això tornem a bolcar-nos amb recursos de l’Ajuntament per a garantir que la tornada a les aules és el més segura, lliure de Covid-19», ha afirmat el primer edil. El consistori ha adquirit proves ràpides que es faran de manera voluntària esta setmana, abans de l’inici del curs, des del dimecres 2 de setembre fins al divendres dia 4 de 13.00 a 15.00 hores.

 

L’alcalde ha fet un missatge de ‘tranquil·litat’ a «totes les famílies que estos  dies miren amb cert nerviosisme el moment en què els seus fills hagen de tornar a les aules». «L’objectiu d’estes proves és detectar si algun xiquet, mestre o treballador del col·legi és positiu amb la condició de poder prendre les mesures necessàries i evitar el contagi dels altres xiquets i treballadors abans que comence el curs», ha indicat.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.