Sant Jordi se suma als municipis que faran test de coronavirus abans de tornar a l’escola

 

L’Ajuntament de Sant Jordi, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha anunciat que farà esta setmana tests ràpids de detecció del Covid-19 als alumnes, professors i treballadors del Col·legi d’Ensenyament Infantil i Primària Lluís Tena per a un inici de curs escolar ‘segur’.

 

D’esta manera, Sant Jordi se suma a les localitats de Peníscola (en la mateixa comarca), Sant Joan de Moró (la Plana Alta, Castelló), Tírig (l’Alt Maestrat, Castelló) i Torrevieja (el Baix Segura, Alacant) que han informat que faran proves de coronavirus abans de tornar a les aules, en contra del criteri que ha anunciat este dijous la Conselleria.

 

Es dona la circumstància que els cinc municipis que han contradit públicament les ordres de la Conselleria de Sanitat tots estan governats per alcaldes amb majoria absoluta del PP. I, davant d’eixos anuncis, la Generalitat ha avisat que notificarà als ajuntaments que facen proves massives, ja que a nivell municipal no tenen «eixa competència».

 

En el cas de Sant Jordi, l’alcalde Ivan Sánchez ha anunciat la mesura després de consensuar-la «tant amb les autoritats sanitàries com amb el personal sanitari del municipi i la direcció del centre educatiu», ha afirmat el consistori en un comunicat.

 

«Sabem que no tenim competències en la matèria, però la salut dels nostres veïns és el primer, per això tornem a bolcar-nos amb recursos de l’Ajuntament per a garantir que la tornada a les aules és el més segura, lliure de Covid-19», ha afirmat el primer edil. El consistori ha adquirit proves ràpides que es faran de manera voluntària esta setmana, abans de l’inici del curs, des del dimecres 2 de setembre fins al divendres dia 4 de 13.00 a 15.00 hores.

 

L’alcalde ha fet un missatge de ‘tranquil·litat’ a «totes les famílies que estos  dies miren amb cert nerviosisme el moment en què els seus fills hagen de tornar a les aules». «L’objectiu d’estes proves és detectar si algun xiquet, mestre o treballador del col·legi és positiu amb la condició de poder prendre les mesures necessàries i evitar el contagi dels altres xiquets i treballadors abans que comence el curs», ha indicat.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.