Sant Jordi se suma als municipis que faran test de coronavirus abans de tornar a l’escola

 

L’Ajuntament de Sant Jordi, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha anunciat que farà esta setmana tests ràpids de detecció del Covid-19 als alumnes, professors i treballadors del Col·legi d’Ensenyament Infantil i Primària Lluís Tena per a un inici de curs escolar ‘segur’.

 

D’esta manera, Sant Jordi se suma a les localitats de Peníscola (en la mateixa comarca), Sant Joan de Moró (la Plana Alta, Castelló), Tírig (l’Alt Maestrat, Castelló) i Torrevieja (el Baix Segura, Alacant) que han informat que faran proves de coronavirus abans de tornar a les aules, en contra del criteri que ha anunciat este dijous la Conselleria.

 

Es dona la circumstància que els cinc municipis que han contradit públicament les ordres de la Conselleria de Sanitat tots estan governats per alcaldes amb majoria absoluta del PP. I, davant d’eixos anuncis, la Generalitat ha avisat que notificarà als ajuntaments que facen proves massives, ja que a nivell municipal no tenen «eixa competència».

 

En el cas de Sant Jordi, l’alcalde Ivan Sánchez ha anunciat la mesura després de consensuar-la «tant amb les autoritats sanitàries com amb el personal sanitari del municipi i la direcció del centre educatiu», ha afirmat el consistori en un comunicat.

 

«Sabem que no tenim competències en la matèria, però la salut dels nostres veïns és el primer, per això tornem a bolcar-nos amb recursos de l’Ajuntament per a garantir que la tornada a les aules és el més segura, lliure de Covid-19», ha afirmat el primer edil. El consistori ha adquirit proves ràpides que es faran de manera voluntària esta setmana, abans de l’inici del curs, des del dimecres 2 de setembre fins al divendres dia 4 de 13.00 a 15.00 hores.

 

L’alcalde ha fet un missatge de ‘tranquil·litat’ a «totes les famílies que estos  dies miren amb cert nerviosisme el moment en què els seus fills hagen de tornar a les aules». «L’objectiu d’estes proves és detectar si algun xiquet, mestre o treballador del col·legi és positiu amb la condició de poder prendre les mesures necessàries i evitar el contagi dels altres xiquets i treballadors abans que comence el curs», ha indicat.

Últimes notícies

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.