15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sant Jordi se suma als municipis que faran test de coronavirus abans de tornar a l’escola

 

L’Ajuntament de Sant Jordi, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha anunciat que farà esta setmana tests ràpids de detecció del Covid-19 als alumnes, professors i treballadors del Col·legi d’Ensenyament Infantil i Primària Lluís Tena per a un inici de curs escolar ‘segur’.

 

D’esta manera, Sant Jordi se suma a les localitats de Peníscola (en la mateixa comarca), Sant Joan de Moró (la Plana Alta, Castelló), Tírig (l’Alt Maestrat, Castelló) i Torrevieja (el Baix Segura, Alacant) que han informat que faran proves de coronavirus abans de tornar a les aules, en contra del criteri que ha anunciat este dijous la Conselleria.

 

Es dona la circumstància que els cinc municipis que han contradit públicament les ordres de la Conselleria de Sanitat tots estan governats per alcaldes amb majoria absoluta del PP. I, davant d’eixos anuncis, la Generalitat ha avisat que notificarà als ajuntaments que facen proves massives, ja que a nivell municipal no tenen «eixa competència».

 

En el cas de Sant Jordi, l’alcalde Ivan Sánchez ha anunciat la mesura després de consensuar-la «tant amb les autoritats sanitàries com amb el personal sanitari del municipi i la direcció del centre educatiu», ha afirmat el consistori en un comunicat.

 

«Sabem que no tenim competències en la matèria, però la salut dels nostres veïns és el primer, per això tornem a bolcar-nos amb recursos de l’Ajuntament per a garantir que la tornada a les aules és el més segura, lliure de Covid-19», ha afirmat el primer edil. El consistori ha adquirit proves ràpides que es faran de manera voluntària esta setmana, abans de l’inici del curs, des del dimecres 2 de setembre fins al divendres dia 4 de 13.00 a 15.00 hores.

 

L’alcalde ha fet un missatge de ‘tranquil·litat’ a «totes les famílies que estos  dies miren amb cert nerviosisme el moment en què els seus fills hagen de tornar a les aules». «L’objectiu d’estes proves és detectar si algun xiquet, mestre o treballador del col·legi és positiu amb la condició de poder prendre les mesures necessàries i evitar el contagi dels altres xiquets i treballadors abans que comence el curs», ha indicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.