Sant Jordi se suma als municipis que faran test de coronavirus abans de tornar a l’escola

 

L’Ajuntament de Sant Jordi, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha anunciat que farà esta setmana tests ràpids de detecció del Covid-19 als alumnes, professors i treballadors del Col·legi d’Ensenyament Infantil i Primària Lluís Tena per a un inici de curs escolar ‘segur’.

 

D’esta manera, Sant Jordi se suma a les localitats de Peníscola (en la mateixa comarca), Sant Joan de Moró (la Plana Alta, Castelló), Tírig (l’Alt Maestrat, Castelló) i Torrevieja (el Baix Segura, Alacant) que han informat que faran proves de coronavirus abans de tornar a les aules, en contra del criteri que ha anunciat este dijous la Conselleria.

 

Es dona la circumstància que els cinc municipis que han contradit públicament les ordres de la Conselleria de Sanitat tots estan governats per alcaldes amb majoria absoluta del PP. I, davant d’eixos anuncis, la Generalitat ha avisat que notificarà als ajuntaments que facen proves massives, ja que a nivell municipal no tenen «eixa competència».

 

En el cas de Sant Jordi, l’alcalde Ivan Sánchez ha anunciat la mesura després de consensuar-la «tant amb les autoritats sanitàries com amb el personal sanitari del municipi i la direcció del centre educatiu», ha afirmat el consistori en un comunicat.

 

«Sabem que no tenim competències en la matèria, però la salut dels nostres veïns és el primer, per això tornem a bolcar-nos amb recursos de l’Ajuntament per a garantir que la tornada a les aules és el més segura, lliure de Covid-19», ha afirmat el primer edil. El consistori ha adquirit proves ràpides que es faran de manera voluntària esta setmana, abans de l’inici del curs, des del dimecres 2 de setembre fins al divendres dia 4 de 13.00 a 15.00 hores.

 

L’alcalde ha fet un missatge de ‘tranquil·litat’ a «totes les famílies que estos  dies miren amb cert nerviosisme el moment en què els seus fills hagen de tornar a les aules». «L’objectiu d’estes proves és detectar si algun xiquet, mestre o treballador del col·legi és positiu amb la condició de poder prendre les mesures necessàries i evitar el contagi dels altres xiquets i treballadors abans que comence el curs», ha indicat.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.