13.6 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

El sistema educatiu que ve: Un model híbrid i més tecnològic

Primer dia sense escoles a Terrassa pel coronavirus

Sense escola pel coronavirus | Cristóbal

 

El director del Centre d’Educació i Noves Tecnologies de la Universitat Jaume I de Castelló, Jordi Adell, considera que l’actual crisi del coronavirus comportarà canvis substancials en la manera d’ensenyar, amb la irrupció -forçada- de les ferramentes en línia, i potser també en l’escolarització, que podria dirigir-se cap a un model híbrid presencial-en línia en el que la major part dels continguts s’estudiarien des de casa.

 

«Les aules dels nostres col·legis no reunixen les condicions per a garantir la separació dels alumnes, i baixar les ràtios no és senzill, en absolut», explica este professor de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) a EFE, convençut de què «les conseqüències de la pandèmia es faran patents també el pròxim curs».

 

«S’ha dit que este virus no afecta tant als xiquets, però no pareix una bona idea un desconfinament sense distància física entre ells», apunta Adell, qui subratlla que «el contacte amb el professor és imprescindible en els nivells obligatoris».

 

«El retorn hauria de ser progressiu»

Al seu juí, el retorn hauria de ser progressiu. «Potser haurien de tornar primer a les aules els qui no han tingut condicions per a estudiar en les seues cases», planteja Adell, encara que insistix en què les condicions per a eixe retorn són competència de les autoritats sanitàries.

 

«Estes últimes setmanes s’ha donat un fenomen curiós. Molts professors que no tenen formació en línia han intentat traslladar al món digital el que fan en classe, i hem assistit al ‘megaboom’ de les aplicacions de videoconferència. Però això no funciona, supose que prompte s’han donat compte».

 

Per a este especialista en tecnologies educatives, «l’ensenyament a distància requerix una altra manera de planificar el curs, altres activitats, altres exigències per als estudiants i una altra manera d’avaluar, i en això és en el que cal treballar».

 

En la seua opinió, la teleeducació, igual que el teletreball, «arriba per a quedar-se», encara que confessa: «certes coses d’este sistema m’agradaria que duraren el mínim possible, com el fet d’haver d’estar tancats en casa». «La competència digital és clau per a estudiar i per a tot el que ve després, i la lliçó per la que estem travessant ens ha d’ajudar a dirigir inversions i polítiques».

Últimes notícies

Carmen Jordá inspira la primera pel·lícula animada de Zag sobre automobilisme femení

L'estudi Zag treballarà amb Carmen Jordá en 'Carmen', la seua primera pel·lícula animada centrada en l'automobilisme femení, amb Jeremy Zag al capdavant i socis de prestigi. L'objectiu és crear una heroïna inspiradora basada en la trajectòria de la pilot

Kiat Lim assenyala el Nou Mestalla com la clau per a l’objectiu de tornar a Europa

Kiat Lim va defendre que el Nou Mestalla serà decisiu perquè el València torne a competir a Europa. Va reclamar suport per a Corberán i va destacar el refinançament del projecte.

Sánchez accepta crear amb la Generalitat una comissió per a la recuperació després de la DANA

Pedro Sánchez ha acceptat crear, al costat de la Generalitat Valenciana, una comissió mixta per a coordinar la recuperació després de la DANA del 29 d'octubre de 2024. En l'òrgan participaran també la Diputació de València i els municipis afectats.

La UMH i el Col·legi de Farmacèutics d’Alacant creen la Càtedra de Farmàcia Assistencial i Sostenible

La UMH i el Col·legi de Farmacèutics d'Alacant han firmat un conveni per a crear la Càtedra de Farmàcia Assistencial i Sostenible. El COFA aportarà 10.000 euros anuals i la direcció recaurà en María del Val Bermejo.

Xocolates Valor augmenta vendes un 34% malgrat el cacau en màxims i gana 8,2 milions

Xocolates Valor ha tancat l'exercici juliol 2024-juny 2025 amb més de 220 milions de facturació i 8,2 milions de benefici, malgrat l'encariment del cacau.

Suárez insistix que el risc de col·lapse de Forata va desviar l’atenció del Pedrís

El subdirector d'Emergències ha declarat que l'amenaça sobre la presa de Forata va concentrar recursos i va retardar el focus en el barranc de Poio i l'Horta Sud. El seu relat detalla decisions, cronologia i dubtes legals durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

Les pluges han deixat 66,6 l/m² a Catarroja i han forçat tancaments preventius de túnels

Catarroja ha acumulat 66,6 l/m², amb 15 litres en una hora. Després de tancaments preventius i una nit de neteja, a les 6.00 s'ha recuperat la normalitat i s'esperen pluges sense risc.

La litigiositat en els jutjats de la Comunitat baixa un 16,6% en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana va registrar 157.204 nous assumptes entre juliol i setembre, un 16,6% menys interanual. Malgrat el descens d'entrades, la batussa va augmentar.