Anuncios

El sistema educatiu que ve: Un model híbrid i més tecnològic

Primer dia sense escoles a Terrassa pel coronavirus

Sense escola pel coronavirus | Cristóbal

 

El director del Centre d’Educació i Noves Tecnologies de la Universitat Jaume I de Castelló, Jordi Adell, considera que l’actual crisi del coronavirus comportarà canvis substancials en la manera d’ensenyar, amb la irrupció -forçada- de les ferramentes en línia, i potser també en l’escolarització, que podria dirigir-se cap a un model híbrid presencial-en línia en el que la major part dels continguts s’estudiarien des de casa.

 

Anuncios

«Les aules dels nostres col·legis no reunixen les condicions per a garantir la separació dels alumnes, i baixar les ràtios no és senzill, en absolut», explica este professor de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) a EFE, convençut de què «les conseqüències de la pandèmia es faran patents també el pròxim curs».

 

«S’ha dit que este virus no afecta tant als xiquets, però no pareix una bona idea un desconfinament sense distància física entre ells», apunta Adell, qui subratlla que «el contacte amb el professor és imprescindible en els nivells obligatoris».

 

«El retorn hauria de ser progressiu»

Al seu juí, el retorn hauria de ser progressiu. «Potser haurien de tornar primer a les aules els qui no han tingut condicions per a estudiar en les seues cases», planteja Adell, encara que insistix en què les condicions per a eixe retorn són competència de les autoritats sanitàries.

 

«Estes últimes setmanes s’ha donat un fenomen curiós. Molts professors que no tenen formació en línia han intentat traslladar al món digital el que fan en classe, i hem assistit al ‘megaboom’ de les aplicacions de videoconferència. Però això no funciona, supose que prompte s’han donat compte».

 

Per a este especialista en tecnologies educatives, «l’ensenyament a distància requerix una altra manera de planificar el curs, altres activitats, altres exigències per als estudiants i una altra manera d’avaluar, i en això és en el que cal treballar».

 

En la seua opinió, la teleeducació, igual que el teletreball, «arriba per a quedar-se», encara que confessa: «certes coses d’este sistema m’agradaria que duraren el mínim possible, com el fet d’haver d’estar tancats en casa». «La competència digital és clau per a estudiar i per a tot el que ve després, i la lliçó per la que estem travessant ens ha d’ajudar a dirigir inversions i polítiques».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.
Anuncios