10.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

El sistema educatiu que ve: Un model híbrid i més tecnològic

Primer dia sense escoles a Terrassa pel coronavirus

Sense escola pel coronavirus | Cristóbal

 

El director del Centre d’Educació i Noves Tecnologies de la Universitat Jaume I de Castelló, Jordi Adell, considera que l’actual crisi del coronavirus comportarà canvis substancials en la manera d’ensenyar, amb la irrupció -forçada- de les ferramentes en línia, i potser també en l’escolarització, que podria dirigir-se cap a un model híbrid presencial-en línia en el que la major part dels continguts s’estudiarien des de casa.

 

«Les aules dels nostres col·legis no reunixen les condicions per a garantir la separació dels alumnes, i baixar les ràtios no és senzill, en absolut», explica este professor de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) a EFE, convençut de què «les conseqüències de la pandèmia es faran patents també el pròxim curs».

 

«S’ha dit que este virus no afecta tant als xiquets, però no pareix una bona idea un desconfinament sense distància física entre ells», apunta Adell, qui subratlla que «el contacte amb el professor és imprescindible en els nivells obligatoris».

 

«El retorn hauria de ser progressiu»

Al seu juí, el retorn hauria de ser progressiu. «Potser haurien de tornar primer a les aules els qui no han tingut condicions per a estudiar en les seues cases», planteja Adell, encara que insistix en què les condicions per a eixe retorn són competència de les autoritats sanitàries.

 

«Estes últimes setmanes s’ha donat un fenomen curiós. Molts professors que no tenen formació en línia han intentat traslladar al món digital el que fan en classe, i hem assistit al ‘megaboom’ de les aplicacions de videoconferència. Però això no funciona, supose que prompte s’han donat compte».

 

Per a este especialista en tecnologies educatives, «l’ensenyament a distància requerix una altra manera de planificar el curs, altres activitats, altres exigències per als estudiants i una altra manera d’avaluar, i en això és en el que cal treballar».

 

En la seua opinió, la teleeducació, igual que el teletreball, «arriba per a quedar-se», encara que confessa: «certes coses d’este sistema m’agradaria que duraren el mínim possible, com el fet d’haver d’estar tancats en casa». «La competència digital és clau per a estudiar i per a tot el que ve després, i la lliçó per la que estem travessant ens ha d’ajudar a dirigir inversions i polítiques».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.