El sistema educatiu que ve: Un model híbrid i més tecnològic

Primer dia sense escoles a Terrassa pel coronavirus

Sense escola pel coronavirus | Cristóbal

 

El director del Centre d’Educació i Noves Tecnologies de la Universitat Jaume I de Castelló, Jordi Adell, considera que l’actual crisi del coronavirus comportarà canvis substancials en la manera d’ensenyar, amb la irrupció -forçada- de les ferramentes en línia, i potser també en l’escolarització, que podria dirigir-se cap a un model híbrid presencial-en línia en el que la major part dels continguts s’estudiarien des de casa.

 

«Les aules dels nostres col·legis no reunixen les condicions per a garantir la separació dels alumnes, i baixar les ràtios no és senzill, en absolut», explica este professor de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) a EFE, convençut de què «les conseqüències de la pandèmia es faran patents també el pròxim curs».

 

«S’ha dit que este virus no afecta tant als xiquets, però no pareix una bona idea un desconfinament sense distància física entre ells», apunta Adell, qui subratlla que «el contacte amb el professor és imprescindible en els nivells obligatoris».

 

«El retorn hauria de ser progressiu»

Al seu juí, el retorn hauria de ser progressiu. «Potser haurien de tornar primer a les aules els qui no han tingut condicions per a estudiar en les seues cases», planteja Adell, encara que insistix en què les condicions per a eixe retorn són competència de les autoritats sanitàries.

 

«Estes últimes setmanes s’ha donat un fenomen curiós. Molts professors que no tenen formació en línia han intentat traslladar al món digital el que fan en classe, i hem assistit al ‘megaboom’ de les aplicacions de videoconferència. Però això no funciona, supose que prompte s’han donat compte».

 

Per a este especialista en tecnologies educatives, «l’ensenyament a distància requerix una altra manera de planificar el curs, altres activitats, altres exigències per als estudiants i una altra manera d’avaluar, i en això és en el que cal treballar».

 

En la seua opinió, la teleeducació, igual que el teletreball, «arriba per a quedar-se», encara que confessa: «certes coses d’este sistema m’agradaria que duraren el mínim possible, com el fet d’haver d’estar tancats en casa». «La competència digital és clau per a estudiar i per a tot el que ve després, i la lliçó per la que estem travessant ens ha d’ajudar a dirigir inversions i polítiques».

Últimes notícies

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.