12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El sistema educatiu que ve: Un model híbrid i més tecnològic

Primer dia sense escoles a Terrassa pel coronavirus

Sense escola pel coronavirus | Cristóbal

 

El director del Centre d’Educació i Noves Tecnologies de la Universitat Jaume I de Castelló, Jordi Adell, considera que l’actual crisi del coronavirus comportarà canvis substancials en la manera d’ensenyar, amb la irrupció -forçada- de les ferramentes en línia, i potser també en l’escolarització, que podria dirigir-se cap a un model híbrid presencial-en línia en el que la major part dels continguts s’estudiarien des de casa.

 

«Les aules dels nostres col·legis no reunixen les condicions per a garantir la separació dels alumnes, i baixar les ràtios no és senzill, en absolut», explica este professor de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) a EFE, convençut de què «les conseqüències de la pandèmia es faran patents també el pròxim curs».

 

«S’ha dit que este virus no afecta tant als xiquets, però no pareix una bona idea un desconfinament sense distància física entre ells», apunta Adell, qui subratlla que «el contacte amb el professor és imprescindible en els nivells obligatoris».

 

«El retorn hauria de ser progressiu»

Al seu juí, el retorn hauria de ser progressiu. «Potser haurien de tornar primer a les aules els qui no han tingut condicions per a estudiar en les seues cases», planteja Adell, encara que insistix en què les condicions per a eixe retorn són competència de les autoritats sanitàries.

 

«Estes últimes setmanes s’ha donat un fenomen curiós. Molts professors que no tenen formació en línia han intentat traslladar al món digital el que fan en classe, i hem assistit al ‘megaboom’ de les aplicacions de videoconferència. Però això no funciona, supose que prompte s’han donat compte».

 

Per a este especialista en tecnologies educatives, «l’ensenyament a distància requerix una altra manera de planificar el curs, altres activitats, altres exigències per als estudiants i una altra manera d’avaluar, i en això és en el que cal treballar».

 

En la seua opinió, la teleeducació, igual que el teletreball, «arriba per a quedar-se», encara que confessa: «certes coses d’este sistema m’agradaria que duraren el mínim possible, com el fet d’haver d’estar tancats en casa». «La competència digital és clau per a estudiar i per a tot el que ve després, i la lliçó per la que estem travessant ens ha d’ajudar a dirigir inversions i polítiques».

Últimes notícies

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.