12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

València impulsa una campanya per a evitar la propagació del coronavirus

 

#AlcarrerNo és el nom de la campanya d’informació impulsada per l’Ajuntament de València per a conscienciar la ciutadania per a que tire els guants i les mascaretes usades per a evitar la propagació del coronavirus en el contenidor de residus de color gris. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha donat a conéixer hui esta campanya que estarà present prompte pels carrers.

 

D’eixa manera, en els pròxims dies els cartells amb esta recomanació s’exhibiran en els expositors del mobiliari urbà. El missatge de tirar a on cal estos elements profilàctics, que s’han implantat per a previndre i protegir les persones davant de l’expansió de la pandèmia, també tindrà protagonisme en els mitjans de comunicació. Concretament, a partir del 6 de juliol i fins al 3 d’agost, 40 expositors ciutadans, i diferents mitjans (periòdics, webs i emissores) recordaran la seua audiència el gest adequat per a desfer-se de guants i mascaretes.

 

Segons ha informat Sergi Campillo, «s’han trobat estos elements en terra, especialment, en les portes d’establiments de venda d’aliments i altres racons de la ciutat, i estos residus poden estar contaminants de coronavirus, tot i que la incidència de la malaltia en València es baixa». 

 

Es vol evitar estos comportaments

Per tant, ha afegit, «hem d’evitar este comportament perquè tant els guants com les mascaretes podrien ser portadors de partícules víriques i consistir en un perill per al personal de neteja que cuida i arreplega residus de la ciutat tots els dies».

 

«Amb esta campanya l’Ajuntament vol recordar que estos residus han de tirar-se, inclusivament els guants de plàstic, en el contenidor gris», ha conclós el regidor en aclarir que del desenrotllament d’esta campanya, amb un pressupost de 30.000 euros, s’encarregarà l’adjudicatària de la prestació de servici de neteja viaria i recollida i transport de residus urbans en la zona 2 de la ciutat, i a càrrec del fons destinat a campanyes d’informació i sensibilització.

Últimes notícies

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.

Mor un treballador durant el muntatge de les llums d’una falla a Burjassot

Un operari ha mort mentres col·locava la il·luminació de la falla María Ros-Sant Tomàs a Burjassot. La comissió fallera va comunicar el succés i va expressar el seu condol.

Miranda! i Rosalinda Galán lideren el passe a la final del Benidorm Fest 2026

La segona semifinal ha confirmat a Rosalinda Galán com a candidata amb 'Mataora' i ha segellat la passada de Miranda! i bailamamá, Dani J, Maig, The Quinquis i Asha, que es mesuraran als classificats de la primera ronda.

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.