València impulsa una campanya per a evitar la propagació del coronavirus

 

#AlcarrerNo és el nom de la campanya d’informació impulsada per l’Ajuntament de València per a conscienciar la ciutadania per a que tire els guants i les mascaretes usades per a evitar la propagació del coronavirus en el contenidor de residus de color gris. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha donat a conéixer hui esta campanya que estarà present prompte pels carrers.

 

D’eixa manera, en els pròxims dies els cartells amb esta recomanació s’exhibiran en els expositors del mobiliari urbà. El missatge de tirar a on cal estos elements profilàctics, que s’han implantat per a previndre i protegir les persones davant de l’expansió de la pandèmia, també tindrà protagonisme en els mitjans de comunicació. Concretament, a partir del 6 de juliol i fins al 3 d’agost, 40 expositors ciutadans, i diferents mitjans (periòdics, webs i emissores) recordaran la seua audiència el gest adequat per a desfer-se de guants i mascaretes.

 

Segons ha informat Sergi Campillo, «s’han trobat estos elements en terra, especialment, en les portes d’establiments de venda d’aliments i altres racons de la ciutat, i estos residus poden estar contaminants de coronavirus, tot i que la incidència de la malaltia en València es baixa». 

 

Es vol evitar estos comportaments

Per tant, ha afegit, «hem d’evitar este comportament perquè tant els guants com les mascaretes podrien ser portadors de partícules víriques i consistir en un perill per al personal de neteja que cuida i arreplega residus de la ciutat tots els dies».

 

«Amb esta campanya l’Ajuntament vol recordar que estos residus han de tirar-se, inclusivament els guants de plàstic, en el contenidor gris», ha conclós el regidor en aclarir que del desenrotllament d’esta campanya, amb un pressupost de 30.000 euros, s’encarregarà l’adjudicatària de la prestació de servici de neteja viaria i recollida i transport de residus urbans en la zona 2 de la ciutat, i a càrrec del fons destinat a campanyes d’informació i sensibilització.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.