València impulsa una campanya per a evitar la propagació del coronavirus

 

#AlcarrerNo és el nom de la campanya d’informació impulsada per l’Ajuntament de València per a conscienciar la ciutadania per a que tire els guants i les mascaretes usades per a evitar la propagació del coronavirus en el contenidor de residus de color gris. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha donat a conéixer hui esta campanya que estarà present prompte pels carrers.

 

D’eixa manera, en els pròxims dies els cartells amb esta recomanació s’exhibiran en els expositors del mobiliari urbà. El missatge de tirar a on cal estos elements profilàctics, que s’han implantat per a previndre i protegir les persones davant de l’expansió de la pandèmia, també tindrà protagonisme en els mitjans de comunicació. Concretament, a partir del 6 de juliol i fins al 3 d’agost, 40 expositors ciutadans, i diferents mitjans (periòdics, webs i emissores) recordaran la seua audiència el gest adequat per a desfer-se de guants i mascaretes.

 

Segons ha informat Sergi Campillo, «s’han trobat estos elements en terra, especialment, en les portes d’establiments de venda d’aliments i altres racons de la ciutat, i estos residus poden estar contaminants de coronavirus, tot i que la incidència de la malaltia en València es baixa». 

 

Es vol evitar estos comportaments

Per tant, ha afegit, «hem d’evitar este comportament perquè tant els guants com les mascaretes podrien ser portadors de partícules víriques i consistir en un perill per al personal de neteja que cuida i arreplega residus de la ciutat tots els dies».

 

«Amb esta campanya l’Ajuntament vol recordar que estos residus han de tirar-se, inclusivament els guants de plàstic, en el contenidor gris», ha conclós el regidor en aclarir que del desenrotllament d’esta campanya, amb un pressupost de 30.000 euros, s’encarregarà l’adjudicatària de la prestació de servici de neteja viaria i recollida i transport de residus urbans en la zona 2 de la ciutat, i a càrrec del fons destinat a campanyes d’informació i sensibilització.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.

Catalá reclama que la polarització no embrute la defensa de l’Albufera com a reserva de la Biosfera

María José Catalá demana al Govern d’Espanya un suport clar a la candidatura de l’Albufera com a reserva de la Biosfera i alerta que la polarització política no ha de contaminar este consens social.

Cues de fins a 5 quilòmetres a l’A-7 a Manises i Moncada per una avaria i un accident

L’A-7 patix este dijous retencions de fins a cinc quilòmetres a Manises i Moncada per una avaria en un camió i un accident, mentre que un altre sinistre a la V-31 a Sedaví ha causat cues de quasi tres quilòmetres.

Quatre detinguts per una sèrie de robatoris en àrees de servici de l’AP-7 entre la Comunitat Valenciana i Múrcia

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que presumptament robava en àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, València, Alacant i Múrcia, amb quatre hòmens detinguts de 35 a 45 anys.

Així és la nova equipació del Valencia CF amb detalls en roig Torino per a l’últim any a Mestalla

El Valencia CF i Puma han presentat la camiseta de la temporada 2026-27, que combina el blanc tradicional amb detalls en roig Torino i pantaló i mitjons negres, com a homenatge al Camp de Mestalla en la seua temporada de comiat.

Nacho Mañó nega maltractament o assetjament a Lydia Rodríguez i denuncia un dany irreparable a la seua imatge

El músic valencià Nacho Mañó, exmembre de Presuntos Implicados, ha difós un comunicat on nega haver maltractat o assetjat Lydia Rodríguez i assegura que les acusacions li provoquen un profund dolor i un dany irreparable a la seua imatge.

L’home detingut per l’homicidi d’Aldaia passarà a disposició judicial este divendres

L’home detingut per la mort d’un altre home en una baralla amb armes blanques a Aldaia passarà este divendres a disposició del jutjat número 3 de Torrent. La Guàrdia Civil investiga el cas com un possible crim relacionat amb una disputa entre residents d’una nau als afores del municipi.