València impulsa una campanya per a evitar la propagació del coronavirus

 

#AlcarrerNo és el nom de la campanya d’informació impulsada per l’Ajuntament de València per a conscienciar la ciutadania per a que tire els guants i les mascaretes usades per a evitar la propagació del coronavirus en el contenidor de residus de color gris. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha donat a conéixer hui esta campanya que estarà present prompte pels carrers.

 

D’eixa manera, en els pròxims dies els cartells amb esta recomanació s’exhibiran en els expositors del mobiliari urbà. El missatge de tirar a on cal estos elements profilàctics, que s’han implantat per a previndre i protegir les persones davant de l’expansió de la pandèmia, també tindrà protagonisme en els mitjans de comunicació. Concretament, a partir del 6 de juliol i fins al 3 d’agost, 40 expositors ciutadans, i diferents mitjans (periòdics, webs i emissores) recordaran la seua audiència el gest adequat per a desfer-se de guants i mascaretes.

 

Segons ha informat Sergi Campillo, «s’han trobat estos elements en terra, especialment, en les portes d’establiments de venda d’aliments i altres racons de la ciutat, i estos residus poden estar contaminants de coronavirus, tot i que la incidència de la malaltia en València es baixa». 

 

Es vol evitar estos comportaments

Per tant, ha afegit, «hem d’evitar este comportament perquè tant els guants com les mascaretes podrien ser portadors de partícules víriques i consistir en un perill per al personal de neteja que cuida i arreplega residus de la ciutat tots els dies».

 

«Amb esta campanya l’Ajuntament vol recordar que estos residus han de tirar-se, inclusivament els guants de plàstic, en el contenidor gris», ha conclós el regidor en aclarir que del desenrotllament d’esta campanya, amb un pressupost de 30.000 euros, s’encarregarà l’adjudicatària de la prestació de servici de neteja viaria i recollida i transport de residus urbans en la zona 2 de la ciutat, i a càrrec del fons destinat a campanyes d’informació i sensibilització.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.