Acusen a Rubiales d’agredir a una dona en València

Luis Rubiales, en una imatge d'arxiu.

Luis Rubiales, en una imatge d’arxiu | Europa Press

 

La fiscalia acusa el president de la Real Federació Espanyola de Futbol, Luis Rubiales, d’un delicte de lesions sobre una dona a qui –segons l’acusació– va agredir en la plaça de l’Ajuntament de València en juliol de 2017.

 

L’enfrontament físic, sempre segons el fiscal, va tindre lloc el 19 de juliol de 2017, quan l’acusat «caminava per la plaça de l’Ajuntament de València i es va trobar amb Yasmina E.S., amb qui havia mantingut una relació professional que va generar entre els dos una sèrie de desacords no resolts».

 

Els dos van mantindre un procés judicial per una denúncia que la dona va presentar contra Rubiales per haver volgut pagar-li obres en sa casa de València amb fons del sindicat Associació de Futbolistes Espanyols (AFE) quan l’ara president de la RFEF estava al capdavant.

 

Tot va derivar en «una breu i tensa conversa que va acabar en discussió i en el que l’acusat, que anava a abandonar el lloc en un taxi que havia parat davant la conducta agressiva de Yasmina, la va espentar violentament en diferents ocasions, la va agarrar del braç i la va sacsejar amb força per a després anar-se’n amb el vehicle».

 

Yasmina va patir una contusió costal dreta i en la monyica dreta contractura cervical i altres danys físics i morals que li van suposar «un perjudici personal bàsic de 262 dies, 244 d’ells amb pèrdua temporal de qualitat de vida moderada, amb dolors posttraumàtics en la columna cervical, síndrome cervical associat i un trastorn per estrés posttraumàtic», segons el fiscal.

 

L’acusació pública demana que Rubiales indemnitze amb 21.000 euros i pague una altra multa de 2.400 euros per sacsejar i espentar a Yasmina E.S. Per al juí, durant el què el tribunal decidirà si existixen proves per a condemnar a l’acusat, el fiscal demana que declaren els implicats i diferents testimonis.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.