Alacant no contempla suspendre les Fogueres, però aplica aforaments màxims de 500 persones

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan | Cedit

 

L’Ajuntament d’Alacant ha indicat que «no s’ha abordat ni es contempla de moment la suspensió de les activitats per Setmana Santa, Santa Faç o les Fogueres de Sant Joan». No obstant això, de moment, l’alcalde, Luis Barcalan, ha anunciat que el consistori seguirà les instruccions del Govern i la Generalitat «sobre els aforaments màxims recomanats en les diverses activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

En concret, ha precisat que es mantindrà la celebració d’actes «sempre que estos es mantinguen dins d’un ambient d’entre 300 i 500 persones com a màxim».  Barcala, acompanyat per la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha mantingut este dimecres una nova reunió amb els portaveus dels grups polítics per a traslladar-los les noves mesures que s’adoptaran des de l’Ajuntament d’Alacant per a aplicar els criteris del Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Sanitat per a combatre l’expansió del coronavirus en la ciutat.

 

L’Ajuntament ha informat que l’alcalde té previst celebrar reunions amb els representants de les fogueres i de la Setmana Santa per a establir amb ells els criteris a seguir en els actes que tindran lloc en els pròxims dies en relació a estes dos activitats.

 

L’Ajuntament d’Alacant assegura que «se seguiran les instruccions del Govern central i el Consell sobre els aforaments màxims recomanats en les diferents activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

També s’ha pres la determinació, després de la decisió de posposar les Falles de València i les festes de la Magdalena de Castelló, «de facilitar als constructors de Fogueres d’Alacant un espai per a guardar els monuments que ara no poden plantar, per a alliberar espai en els seus tallers i que puguen continuar treballant».

Últimes notícies

Recuperat l’entorn del riu Buñol i reforçada la seguretat davant noves avingudes

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha completat obres d’emergència al riu Buñol i altres afluents del Magre amb 3,5 milions d’euros per a reduir el risc d’inundacions i recuperar espais naturals i d’ús públic.

El Suprem qüestiona a Europa la regularització massiva d’immigrants a Espanya

El Tribunal Suprem ha obert la porta a consultar el Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre si la regularització extraordinària d’estrangers a Espanya xoca amb el dret comunitari i el Pacte de Migració i Asil.

Detinguts dos hòmens pel furt d’una excavadora de 36.000 euros a Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens de 45 i 49 anys pel furt d’una excavadora valorada en 36.000 euros a Alcalà de Xivert, localitzada en un taller del mateix municipi i retornada al seu propietari.

Més de 250 guàrdies civils en pràctiques reforcen les unitats de la Comandància de València

Un total de 3.123 guàrdies civils alumnes en pràctiques s'han incorporat a unitats de seguretat ciutadana de tot l'Estat, 253 d'ells destinats a la Comandància de València per a completar la seua formació.

Immobilitzen 11.500 quilos de mel per irregularitats en la traçabilitat en el Comtat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 11.500 quilos de mel d una empresa del Comtat per presumptes irregularitats en la traçabilitat i per vendre com ecològica mel convencional.

Xiquets malalts de Gaza reben tractament en hospitals espanyols com La Fe de València

Un grup de 20 xiquets gazatins malalts i les seues famílies han arribat a la base de Torrejón per a rebre atenció sanitària en hospitals espanyols, entre ells l’Hospital La Fe de València, dins d’un programa especial d’acollida humanitària.

Una dona detinguda per calar foc a la vivenda de la seua exparella a la Vall d’Uixó

La Guàrdia Civil ha detingut una dona acusada de provocar un incendi en la vivenda de la seua exparella a la Vall d'Uixó, on han resultat calcinades diverses estances i ha mort un gos. No hi havia persones a l'interior en el moment dels fets i la investigació continua oberta.

Més de 10.000 arxius d’abusos a menors destapen dos detencions a la Vall d’Uixó i Llíria

La Guàrdia Civil ha detingut dos persones a la Vall d’Uixó i Llíria després d’intervindre més de 10.000 arxius d’abús sexual infantil, alguns amb extrema violència contra menors i bebés.