Alacant no contempla suspendre les Fogueres, però aplica aforaments màxims de 500 persones

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan | Cedit

 

L’Ajuntament d’Alacant ha indicat que «no s’ha abordat ni es contempla de moment la suspensió de les activitats per Setmana Santa, Santa Faç o les Fogueres de Sant Joan». No obstant això, de moment, l’alcalde, Luis Barcalan, ha anunciat que el consistori seguirà les instruccions del Govern i la Generalitat «sobre els aforaments màxims recomanats en les diverses activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

En concret, ha precisat que es mantindrà la celebració d’actes «sempre que estos es mantinguen dins d’un ambient d’entre 300 i 500 persones com a màxim».  Barcala, acompanyat per la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha mantingut este dimecres una nova reunió amb els portaveus dels grups polítics per a traslladar-los les noves mesures que s’adoptaran des de l’Ajuntament d’Alacant per a aplicar els criteris del Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Sanitat per a combatre l’expansió del coronavirus en la ciutat.

 

L’Ajuntament ha informat que l’alcalde té previst celebrar reunions amb els representants de les fogueres i de la Setmana Santa per a establir amb ells els criteris a seguir en els actes que tindran lloc en els pròxims dies en relació a estes dos activitats.

 

L’Ajuntament d’Alacant assegura que «se seguiran les instruccions del Govern central i el Consell sobre els aforaments màxims recomanats en les diferents activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

També s’ha pres la determinació, després de la decisió de posposar les Falles de València i les festes de la Magdalena de Castelló, «de facilitar als constructors de Fogueres d’Alacant un espai per a guardar els monuments que ara no poden plantar, per a alliberar espai en els seus tallers i que puguen continuar treballant».

Últimes notícies

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.