Alacant no contempla suspendre les Fogueres, però aplica aforaments màxims de 500 persones

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan | Cedit

 

L’Ajuntament d’Alacant ha indicat que «no s’ha abordat ni es contempla de moment la suspensió de les activitats per Setmana Santa, Santa Faç o les Fogueres de Sant Joan». No obstant això, de moment, l’alcalde, Luis Barcalan, ha anunciat que el consistori seguirà les instruccions del Govern i la Generalitat «sobre els aforaments màxims recomanats en les diverses activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

En concret, ha precisat que es mantindrà la celebració d’actes «sempre que estos es mantinguen dins d’un ambient d’entre 300 i 500 persones com a màxim».  Barcala, acompanyat per la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha mantingut este dimecres una nova reunió amb els portaveus dels grups polítics per a traslladar-los les noves mesures que s’adoptaran des de l’Ajuntament d’Alacant per a aplicar els criteris del Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Sanitat per a combatre l’expansió del coronavirus en la ciutat.

 

L’Ajuntament ha informat que l’alcalde té previst celebrar reunions amb els representants de les fogueres i de la Setmana Santa per a establir amb ells els criteris a seguir en els actes que tindran lloc en els pròxims dies en relació a estes dos activitats.

 

L’Ajuntament d’Alacant assegura que «se seguiran les instruccions del Govern central i el Consell sobre els aforaments màxims recomanats en les diferents activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

També s’ha pres la determinació, després de la decisió de posposar les Falles de València i les festes de la Magdalena de Castelló, «de facilitar als constructors de Fogueres d’Alacant un espai per a guardar els monuments que ara no poden plantar, per a alliberar espai en els seus tallers i que puguen continuar treballant».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.