14 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Alacant no contempla suspendre les Fogueres, però aplica aforaments màxims de 500 persones

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan | Cedit

 

L’Ajuntament d’Alacant ha indicat que «no s’ha abordat ni es contempla de moment la suspensió de les activitats per Setmana Santa, Santa Faç o les Fogueres de Sant Joan». No obstant això, de moment, l’alcalde, Luis Barcalan, ha anunciat que el consistori seguirà les instruccions del Govern i la Generalitat «sobre els aforaments màxims recomanats en les diverses activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

En concret, ha precisat que es mantindrà la celebració d’actes «sempre que estos es mantinguen dins d’un ambient d’entre 300 i 500 persones com a màxim».  Barcala, acompanyat per la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha mantingut este dimecres una nova reunió amb els portaveus dels grups polítics per a traslladar-los les noves mesures que s’adoptaran des de l’Ajuntament d’Alacant per a aplicar els criteris del Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Sanitat per a combatre l’expansió del coronavirus en la ciutat.

 

L’Ajuntament ha informat que l’alcalde té previst celebrar reunions amb els representants de les fogueres i de la Setmana Santa per a establir amb ells els criteris a seguir en els actes que tindran lloc en els pròxims dies en relació a estes dos activitats.

 

L’Ajuntament d’Alacant assegura que «se seguiran les instruccions del Govern central i el Consell sobre els aforaments màxims recomanats en les diferents activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

També s’ha pres la determinació, després de la decisió de posposar les Falles de València i les festes de la Magdalena de Castelló, «de facilitar als constructors de Fogueres d’Alacant un espai per a guardar els monuments que ara no poden plantar, per a alliberar espai en els seus tallers i que puguen continuar treballant».

Últimes notícies

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.