Alacant no contempla suspendre les Fogueres, però aplica aforaments màxims de 500 persones

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan

Les fogueres marquen la tradició de la nit de Sant Joan | Cedit

 

L’Ajuntament d’Alacant ha indicat que «no s’ha abordat ni es contempla de moment la suspensió de les activitats per Setmana Santa, Santa Faç o les Fogueres de Sant Joan». No obstant això, de moment, l’alcalde, Luis Barcalan, ha anunciat que el consistori seguirà les instruccions del Govern i la Generalitat «sobre els aforaments màxims recomanats en les diverses activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

En concret, ha precisat que es mantindrà la celebració d’actes «sempre que estos es mantinguen dins d’un ambient d’entre 300 i 500 persones com a màxim».  Barcala, acompanyat per la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, ha mantingut este dimecres una nova reunió amb els portaveus dels grups polítics per a traslladar-los les noves mesures que s’adoptaran des de l’Ajuntament d’Alacant per a aplicar els criteris del Ministeri de Sanitat i la Conselleria de Sanitat per a combatre l’expansió del coronavirus en la ciutat.

 

L’Ajuntament ha informat que l’alcalde té previst celebrar reunions amb els representants de les fogueres i de la Setmana Santa per a establir amb ells els criteris a seguir en els actes que tindran lloc en els pròxims dies en relació a estes dos activitats.

 

L’Ajuntament d’Alacant assegura que «se seguiran les instruccions del Govern central i el Consell sobre els aforaments màxims recomanats en les diferents activitats i la concurrència de persones de risc a l’hora de decidir la suspensió d’actes».

 

També s’ha pres la determinació, després de la decisió de posposar les Falles de València i les festes de la Magdalena de Castelló, «de facilitar als constructors de Fogueres d’Alacant un espai per a guardar els monuments que ara no poden plantar, per a alliberar espai en els seus tallers i que puguen continuar treballant».

Últimes notícies

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.